Σχολική δράση “Μίλα Τώρα”

Από το 2013 και με αφορμή την 6η Μαρτίου Σχολική Ημέρα Ενάντια στην Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμό “Το Χαμόγελο του Παιδιού” και το “YouSmile” πραγματοποιεί την σχολική δράση “Μίλα Τώρα”. Με βασικό μήνυμα το «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ» τα σχολεία και τα παιδιά συμμετέχουν και δημιουργούν το δικό τους μήνυμα ενάντια στο Bullying.

Όλες οι δράσεις γίνονται στο πλαίσιο της θεσμοθετημένης συνεργασίας μας με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και μέσα από το εγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής με τίτλο «ΓΙΝΟΜΑΙ ΕΘΕΛΟΝΤΗΣ-ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΟΥ» (Φ.2.1/ΜΓ/75735/120154/Δ7).

Σύμφωνα με τον Olweus «Ένας μαθητής/μία μαθήτρια είναι θύμα εκφοβισμού όταν επανειλημμένα και συστηματικά δέχεται βία από έναν ή περισσότερους συμμαθητές. H βία μπορεί να είναι σωματική, λεκτική, συναισθηματική, σεξουαλική ή/και διαδικτυακή. Παράλληλα, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, επισημαίνει ότι ο εκφοβισμός αποτελεί μία πολύπλευρη μορφή κακομεταχείρισης, η οποία χαρακτηρίζεται από την επαναλαμβανόμενη έκθεση ενός ατόμου σε φυσική ή/και συναισθηματική επιθετικότητα, όπως πειράγματα, παρατσούκλια, κοροϊδίες, απειλές, παρενόχληση, χλευασμούς, καψόνια, κοινωνικό αποκλεισμό ή διάδοση φημών.

Συνεπώς, για να θεωρηθεί εκφοβισμός μία συμπεριφορά θα πρέπει να υπάρχει ανισορροπία δύναμης, στόχος να προκληθεί κάποιου είδους βλάβη, να γίνεται από πρόθεση και κατ’ επανάληψη. Οι πράξεις του εκφοβισμού συνήθως είναι προγραμματισμένες και απειλούν σοβαρά τη σωματική και ψυχική υγεία του παιδιού που εκφοβίζεται, ενώ συχνά ακολουθεί και επίρριψη ευθυνών στο ίδιο το παιδί.

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι μία σύγκρουση μεταξύ δύο ή περισσότερων παιδιών εντός ή εκτός σχολικού περιβάλλοντος ΔΕΝ αρκεί για να μιλήσουμε για εκφοβισμό. Αναλυτικότερα, στη σύγκρουση υπάρχει ισότιμη σχέση μεταξύ των μελών, ενώ συχνά τα παιδιά διατηρούν φιλικές σχέσεις μεταξύ τους. Η σύγκρουση προκύπτει τυχαία, ίσως μόνο μία φορά και δεν έχει σοβαρές επιπτώσεις στο παιδί που εκφοβίζεται. Επιπροσθέτως, συχνά ακολουθεί μεταμέλεια και ανάληψη ευθύνης από τον «δράστη», και δεν αποσκοπεί στην απόκτηση δύναμης.

Μία ακόμη σύγχυση μπορεί να δημιουργηθεί από τα ίδια τα παιδιά που εκφοβίζουν ή παρατηρούν, τα οποία μπορεί να ισχυριστούν ότι μία συμπεριφορά εκφοβισμού δεν είναι τίποτε περισσότερο ή λιγότερο από «πλάκα» ή «πείραγμα». Ωστόσο, μία σημαντική διαφορά είναι ότι η πλάκα συμβαίνει μεταξύ φίλων, ενώ ο εκφοβισμός ΟΧΙ. Επίσης, στην πλάκα υπάρχουν εναλλαγές στους ρόλους και απαραίτητη προϋπόθεση είναι να γελάνε όλοι. Τέλος, η πλάκα ΔΕΝ περιλαμβάνει ένα παιδί που πονάει, φοβάται ή ντρέπεται, συναισθήματα που προκαλούν οι συμπεριφορές εκφοβισμού.

Για να μπορέσουν τα παιδιά να κατανοήσουν τη δύναμη των αρνητικών συμπεριφορών και λέξεων , κάναμε τις παρακάτω δραστηριότητες :

 1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ( Τα μήλα )

Έδειξα στα παιδιά δυο μήλα (τα παιδιά δεν το ήξεραν, αλλά πριν το μάθημα είχα επανειλημμένως ρίξει ένα από τα μήλα στο πάτωμα. Αλλά δεν μπορούσες να το διακρίνεις. Και τα δύο μήλα έμοιαζαν τέλεια). Μιλήσαμε για τα μήλα και τα παιδιά περιέγραψαν πώς και τα δύο μήλα έμοιαζαν ίδια. Και τα δύο ήταν κόκκινα, ίδιου μεγέθους και έμοιαζαν αρκετά ζουμερά για να τα φας.

Μετά έπιασα το μήλο που είχα ρίξει στο πάτωμα και άρχισα να λέω στα παιδιά πόσο αντιπαθούσα αυτό το μήλο και ότι το έβρισκα αηδιαστικό, ότι είχε ένα απαίσιο χρώμα και ότι το κοτσάνι ήταν πολύ μικρό. Τους είπα ότι επειδή δεν μου άρεσε, δεν ήθελα να αρέσει ούτε σε εκείνα κι έτσι θα έπρεπε κι εκείνα να μιλήσουν άσχημα στο μήλο.

Μερικά παιδιά με κοίταξαν σαν να ήμουν τρελή, αλλά αρχίσαμε να περνάμε το μήλο γύρω-γύρω αποκαλώντας το διάφορα, “είσαι βρωμερό μήλο”, “είσαι άσχημο , “ έχεις σκουλήκια μέσα σου” κλπ.

20230127 100227 20230127 100311 20230127 100346

Πραγματικά το κατατροπώσαμε το καημενούλι το μήλο. Άρχισα να το λυπάμαι!

Μετά αρχίσαμε να περνάμε το άλλο μήλο και να του λέμε ευγενικά λόγια, “Είσαι ένα υπέροχο μήλο”, “η φλούδα σου είναι πανέμορφη”, “Τι υπέροχο χρώμα που έχεις” κλπ.

20230127 100328 001 20230127 100157 20230127 100242

Μετά κράτησα ψηλά και τα δύο μήλα και πάλι, μιλήσαμε για τις ομοιότητες και τις διαφορές. Δεν υπήρχε αλλαγή. Και τα δύο μήλα έμοιαζαν ίδια.

20230127 1005151

Μετά έκοψα τα μήλα. Το μήλο στο οποίο ήμασταν ευγενικοί, ήταν καθαρό, φρέσκο και ζουμερό.

20230127 100716

Το μήλο στο οποίο είχαμε πει άσχημα λόγια ήταν μελανιασμένο και χτυπημένο στο εσωτερικό του.

20230127 100546

 

Τα παιδιά έπιασαν το νόημα αμέσως σαν να άναψε ένα λαμπάκι μέσα στο κεφάλι τους. Αυτό που είδαμε μέσα στο μήλο, οι μελανιές, τα χτυπήματα και τα σπασμένα κομμάτια είναι αυτό που συμβαίνει μέσα μας όταν κάποιος μας συμπεριφέρεται άσχημα με τα λόγια ή τις πράξεις του.

20230127 100834

Όταν οι άνθρωποι εκφοβίζονται, ιδιαίτερα τα παιδιά, αισθάνονται απαίσια μέσα τους και μερικές φορές δε δείχνουν ή δεν λένε σε άλλους πώς αισθάνονται. Αν δεν είχαμε κόψει το μήλο, δε θα ξέραμε ποτέ πόσο πόνο του είχαμε προκαλέσει.                                                           Τα παιδιά αμέσως ένοιωσαν την ανάγκη να ζητήσουν συγνώμη από το μήλο που του μίλησαν άσχημα  … Η συγνώμη αυτή στάθηκε η αφορμή να περάσουμε στη                        2η Δραστηριότητα :

Στην ερώτηση “Πως νοιώθουν τα ίδια όταν κάποιος τους μιλάει ή τους φέρεται άσχημα  ” έδωσαν τις εξής απαντήσεις :

-ΣΤΕΝΑΧΩΡΙΕΜΑΙ 

-ΠΟΝΑΕΙ Η ΚΑΔΡΟΥΛΑ ΜΟΥ

-ΝΟΙΩΘΩ ΑΣΧΗΜΑ 

-ΚΛΑΙΩ 

-ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ …

Φτιάξαμε δύο πρόσωπα το ένα χαρούμενο και το άλλο λυπημένο . Αντί για σώμα βάλαμε την καρδούλα τους .  Τα παιδιά κλήθηκαν να απαντήσουν στις ερωτήσεις  :                                 – ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ ΤΟ  ΕΝΑ ΠΑΙΔΑΚΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΛΥΠΗΜΕΝΟ ΤΟ ΑΛΛΟ  ;                                                                                                                                                           ( Απαντήσεις παιδιών )

-Γιατί οι φίλοι του παίζουν μαζί του

-Γιατί του λένε πως το αγαπάνε

-Γιατί του μιλάνε όμορφα …κλπ

Για κάθε όμορφη συμπεριφορά και κουβέντα που έλεγαν τα παιδιά κολλούσαν και ένα λαμπερό αυτοκόλλητο καρδούλα πάνω στην καρδιά της χαρούμενης κατασκευής .20230127 155423

Για κάθε ‘άσχημη κουβέντα ή συμπεριφορά έβαζαν και μια καρφίτσα στην καρδιά της  λυπημένης κατασκευής

οθόνης 389

20230127 155647

-Κυρία δεν μας αρέσει που η καρδούλα του είναι γεμάτη καρφίτσες !                                           Να του ζητήσουμε ΣΥΓΝΩΜΗ και να τις βγάλουμε ….

οθόνης 392

-ΤΙ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΝΟΙΩΘΕΙ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΤΟΥ ΖΗΤΗΣΑΤΕ ΣΥΓΝΩΜΗ ΚΑΙ ΒΓΑΛΑΤΕ ΤΙΣ ΚΑΡΦΙΤΣΕΣ ;

-Είναι και πάλι χαρούμενο !

-Δεν είναι λυπημένο πια !

-ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΛΙΓΟ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΟΜΩΣ ! ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΟΛΑ ΜΙΑ ΧΑΡΑ ;

οθόνης 393

Οι καρφίτσες βγήκανε , οι πληγές όμως συνέχισαν να υπάρχουν πάνω στην καρδιά !             Έτσι καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως η Συγνώμη είναι μια όμορφη λέξη και βοηθάει , όμως είναι πολύ  σημαντικό να σκεφτόμαστε πολύ πριν πούμε ή κάνουμε κάτι που πληγώνει και πονάει τους άλλους .

Στην παρεούλα παίξαμε ένα παιχνίδι όπου τα παιδιά έπρεπε να ομαδοποιήσουν καρτέλες με μηνύματα  στις εξής κατηγορίες :

  • ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΧΑΜΟΓΕΛΑΜΕ
  • ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΘΕΡΑΠΕΥΟΥΝ
  • ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ  ΠΟΝΑΝΕ
  • 20230127 110408 20230127 112103 20230127 112125 002 20230127 151551 20230131 234252

Είδαμε σε μουσική διασκευή το παραμύθι ” Μήλο γύρω γύρω στη μέση πορτοκάλι ”  του  Γιώργου Σακελλαρίδη.

20230131 093203 20230131 093211

και φτιάξαμε τη δική μας μουσική Σονάτα με σύνθημα : ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ  .

20230201 172438 20230201 172411

ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΑΝ ΠΕΣΟΥΜΕ ΘΥΜΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ;

20230131 092639 Moment4

ΒΗΜΑ 1ο

20230131 092639 Moment2

ΒΗΜΑ 2ο

20230131 092639 Moment3

ΒΗΜΑ 3ο

20230131 092639 Moment6

ΒΗΜΑ 4ο

20230131 092639 Moment7

Φτιάξαμε το σύνθημα ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ με διάφορα υλικά

20230127 153757 20230127 153815 20230127 153914 20230127 154005

και βροντοφωνάξαμε  STOP BULLYING !!!

20230127 153233 20230127 153337 20230127 153412 20230127 153429 20230127 153613

Φτιάξαμε την ομαδική μας αφίσα

20230201 133332

20230201 133134

και τέλος δημιουργήσαμε ένα βίντεο με το οποίο συμμετείχαμε  στην πανελλαδική εκστρατεία ‘Μίλα Τώρα’ του «Χαμόγελου του Παιδιού» ενάντια στον ενδοσχολικό εκφοβισμό.

Μπορείτε να δείτε το υλικό των παιδιών αναρτημένο  πατώντας  στον παρακάτω σύνδεσμο.

https://www.milatora.gr/post/%CF%84%CE%BF-19%CE%BF-%CE%BD%CE%B7%CF%80%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AC%CE%BB%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CE%BD%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF-bullying-%CE%BC%CE%AF%CE%BB%CE%B1-%CF%84%CF%8E%CF%81%CE%B1

 

 

 

Κατηγορίες: Γενικά, Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σχολική δράση “Μίλα Τώρα”

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2023

 

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το δίκτυο Insafe/INHOPE με την υποστήριξη της Κομισιόν, με σκοπό να προωθήσει την ασφαλή και θετική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, ιδιαίτερα ανάμεσα σε παιδιά και νέους ανθρώπους.

Τη δεύτερη μέρα της δεύτερης εβδομάδας του δεύτερου μήνα κάθε χρόνο, κατά τον εορτασμό της ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, χιλιάδες άνθρωποι ενώνονται για να αφυπνίσουν σε θέματα σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο, συμμετέχοντας σε εκδηλώσεις και δράσεις παγκοσμίως.

Τo νηπιαγωγείο μας έγινε  υποστηρικτής και συμμετείχε φέτος στον εορτασμό των 20 Χρόνων Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2023  με σκοπό να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές  ,σε θέματα ασφάλειας και υγείας και να εξοικειωθούν με την γλώσσα του ψηφιακού και τεχνολογικού εγγραμματισμού. Επιπρόσθετα να αναζητήσουν και να διαχειριστούν ψηφιακές πληροφορίες, να διερευνήσουν, να επιλύσουν προβλήματα, να αναγνωρίσουν τις χρήσεις των Τ.Π.Ε. στο περιβάλλον τους και να διαχωρίζουν την υπεύθυνη και ασφαλή χρήση από μη ορθές πρακτικές.

Τα παιδιά μίλησαν για όλα όσα μπορούν να κάνουν και να δουν χρησιμοποιώντας το διαδύκτιο  .

Αποτύπωσαν τις ιδέες τους σε φύλλο εργασίας 

20230130 211618 20230130 211643

Άραγε κρύβει κινδύνους το διαδύκτιο ;  Αποφασίσαμε να το ψάξουμε …

Αναζητήσαμε υλικό από τη ιστοσελίδα https://saferinternet4kids.gr/ Διαβάσαμε το παραμύθι ”Η ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ”

και με διερευνητικές ερωτήσεις τα παιδιά οδηγήθηκαν στην καταγραφή κανόνων σε φύλλο εργασίας 

20230130 211220 20230130 211558

και για ανατροφοδότηση παίξαμε το παρακάτω παιχνίδι.

μαθαίνω με ασφάλεια να πλοηγώ με το παιχνίδι αυτό

Δημιουργήσαμε ομαδικά την αφίσα μας για SAFE INTERNET  και γίναμε κι εμείς υποστηρικτές   #SID2023,   #SaferInternetDay     #SaferInternetDay2023

20230126 202553

Βάλαμε κι εμείς τη δική μας πινέζα  στο χάρτη με τους υποστηρικτές της Ημέρας, που έμπρακτα ενώνουν τις φώνες τους μαζί μας για ένα ασφαλέστερο και ποιοτικότερο διαδίκτυο για εμάς και τα παιδιά μας .

Μπορείτε να δείτε το χάρτη  ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ

Με πολύ χαρά το νηπιαγωγείο μας παρέλαβε τις βεβαιώσεις  υποστηρικτών για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2023.

ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ 

οθόνης 397

ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ 

1 2 3 4 5

 

Κατηγορίες: Γενικά, Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2023

Έναρξη δανειστικής βιβλιοθήκης.

βιβλιοθήκη

Ο δανεισμός των βιβλίων θα γίνεται κάθε Παρασκευή και η επιστροφή κάθε Δευτέρα.
Όποιο παιδί δεν επιστρέψει το βιβλίο που δανείστηκε, δεν μπορεί να δανειστεί κάποιο άλλο.
Κάθε παιδί είναι υπεύθυνο για το βιβλίο που δανείστηκε και θα πρέπει να προσέχει, ώστε το βιβλίο να μη λερωθεί, να μη σχιστεί, να μη μουντζουρωθεί. Σας παρακαλούμε ιδιαίτερα να προσέχετε τα βιβλία που έχουν κάποια παραθυράκια και ανοιγοκλείνουν, καθώς επίσης στα βιβλία που στο τέλος έχουν κάποιες εργασίες για τα παιδιά, να μη σημειώνουν τίποτα.
Σε περίπτωση καταστροφής του βιβλίου, ο γονέας είναι υποχρεωμένος να το αντικαταστήσει.

οθόνης 283

Η Δανειστική Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο: Λειτουργία, στόχοι, συμβουλές και προτάσεις

Για το παιδί της σύγχρονης κοινωνίας, όπου κυριαρχεί ο γραπτός λόγος, θεωρείται απαραίτητη η απόκτηση της αναγνωστικής ικανότητας. Για το λόγο αυτό, βασική θέση στο Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου έχει η Δανειστική Βιβλιοθήκη.

Σκοπός της Δανειστικής Βιβλιοθήκης είναι να αναπτύξουν τα παιδιά καλή σχέση με το βιβλίο. Για να επιτευχθεί όμως ο σκοπός αυτός, είναι απαραίτητη η στενή συνεργασία μεταξύ του σχολείου και της οικογένειας. Έτσι, το σχολείο θα παρέχει τα βιβλία σε εβδομαδιαία βάση, και κάποιο πρόσωπο της οικογένειας θα πρέπει να ασχοληθεί έστω και για λίγο χρόνο με την ανάγνωση και με το σχολιασμό κάθε βιβλίου που το παιδί φέρνει στο σπίτι.

Τι πετυχαίνουμε μέσα από το δανεισμό;

– Το παιδί γίνεται υπεύθυνος αναγνώστης και δανειστής.

– Δίνεται η ευκαιρία σε κάθε παιδί να έχει πρόσβαση σε βιβλία. Τα βιβλία έτσι μπαίνουν σε κάθε σπίτι.

– Απαλλάσσονται οι γονείς από τα έξοδα συνεχούς αγοράς βιβλίων, αφού το παιδί έχει τη δυνατότητα να δανείζεται αρκετά βιβλία και με διαφορετικό κάθε φορά περιεχόμενο.

– Το παιδί μοιράζεται αναγνωστικές εμπειρίες και ποιοτικό χρόνο με τους γονείς, με τα αδερφάκια ή με τους παππούδες του και έτσι τα οφέλη γι΄αυτό είναι πολλαπλά.

– Το παιδί μπορεί να ασχοληθεί για όσο χρόνο θέλει με το βιβλίο, μέχρι να φτάσει η ώρα να επιστραφεί και πάλι στο σχολείο. Μπορεί να το αγγίξει, να ξεχαστεί μαζί του, να ταξιδέψει ξεφυλλίζοντάς το, να ονειρευτεί με τις εικόνες του και να το αγαπήσει.

– Το παιδί μαθαίνει να θεωρεί την ενασχόλησή του με το βιβλίο ως ένα φυσικό τρόπο διάθεσης του προσωπικού του χρόνου.

– Η ανάγνωση ιστοριών σε παιδιά από ενηλίκους του περιβάλλοντός τους, εκτός από μια ευχάριστη, ψυχαγωγική δραστηριότητα, καλλιεργεί στα παιδιά την αγάπη για το βιβλίο και επηρεάζει τη μελλοντική τους πορεία ως μαθητές.
Μέσω της ανάγνωσης προάγεται η διανοητική ανάπτυξη του παιδιού, ενισχύεται το λεξιλόγιό του, αναπτύσσεται η φαντασία του, βελτιώνεται η συγκέντρωσή του, κεντρίζεται το ενδιαφέρον του και προάγεται η συναισθηματική του ανάπτυξη.

Συμβουλές για το μέλλον:

– Βοηθήστε το παιδί σας να αγαπήσει το βιβλίο.

– Φροντίστε ώστε στο σπίτι να υπάρχουν πολλά βιβλία και γραφική ύλη.

– Φροντίστε ώστε το παιδί σας να έχει τα δικά του βιβλία και το δικό του έντυπο υλικό.

– Προσφέρετε πολλές ευκαιρίες για αναγνωστικές εμπειρίες εντός και εκτός σπιτιού.

– Καλλιεργήστε στο σπίτι θετικό κλίμα απέναντι στην ανάγνωση, διαβάζοντας και οι ίδιοι βιβλία.

– Διαβάστε συχνά βιβλία στο παιδί σας .

– Δείξτε ακολουθώντας με το δάχτυλό σας τη γραμματοσειρά που διαβάζετε. Βοηθά το παιδί να κατανοήσει τις βασικές συμβάσεις του γραπτού λόγου (γράφουμε και διαβάζουμε από αριστερά προς τα δεξιά και από επάνω προς τα κάτω).

– Επιβραβεύστε τακτικά το παιδί.

Προτάσεις για την ανάγνωση ενός παραμυθιού ή μιας ιστορίας:

Πριν την ανάγνωση:

– Δείξτε στο παιδί το εξώφυλλο του βιβλίου και ζητήστε του να προβλέψει το περιεχόμενό του (“Για τι πράγμα νομίζεις ότι μιλάει αυτό το βιβλίο;”) Αναφέρετε το όνομα του συγγραφέα, του εικονογράφου και τον εκδοτικό οίκο.

– Προτρέψτε το να εντοπίσει τον τίτλο του βιβλίου στο εξώφυλλο. Αφού του τον διαβάσετε, αφήστε του λίγο χρόνο για να τον παρατηρήσει και ζητήστε του να αναγνωρίσει σε αυτόν γνωστές του λέξεις ή γράμματα.

– Παροτρύνετέ το να μιλήσει για τις δικές του εμπειρίες, οι οποίες σχετίζονται με την υπόθεση του βιβλίου (π.χ. “Εσύ έχεις δει αλεπού;”)

Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης:

– Παροτρύνετε το παιδί να σχολιάζει την ιστορία καθώς την ακούει (π.χ. “Τι λες να έγινε; Τι είπαν ο κόρακας με την αλεπού;”)

– Αναλύστε ό,τι είναι απαραίτητο, όπως έννοιες και λέξεις του κειμένου που δεν καταλαβαίνει.

– Απευθύνετε πότε – πότε ερωτήσεις, για να ελέγξετε κατά πόσο το παιδί κατανοεί το νόημα της ιστορίας.

– Ζητήστε του να προβλέψει σε ορισμένα σημεία της ιστορίας τι θα συμβεί αργότερα (“Τι λες ότι θα γίνει μετά;”)

Μετά την ανάγνωση:

– Επαναλάβετε βασικά στοιχεία της ιστορίας (Σκηνικό: “Πού διαδραματίστηκε η ιστορία;”, Στόχο: “Τι ήθελε η αλεπού να πετύχει;”)

– Βοηθήστε το παιδί να συσχετίσει τα γεγονότα που αφορούσαν τους βασικούς πρωταγωνιστές της ιστορίας, με παρόμοια γεγονότα της δικής του ζωής.

– Ωθείστε το να υποβάλλει ερωτήσεις σχετικές με το περιεχόμενο του βιβλίου.

– Συζητήστε μαζί του για τις εικόνες του βιβλίου.

– Παροτρύνετέ το να ζωγραφίσει εικόνες σχετικές με το κείμενο, να «εξερευνήσει» γράμματα και λέξεις ή να αντιγράψει μερικές απ’ αυτές.

– Βοηθήστε το να συνθέσει μια παρόμοια δική του ιστορία, ή προκαλέστε το να δώσει ένα εναλλακτικό τέλος στην ιστορία που του διαβάσατε.

Καλή ανάγνωση!!

c45ebbe7b7343a0142dfbd9a81ba6e84

Κατηγορίες: Γενικά, Δανειστική βιβλιοθήκη | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Έναρξη δανειστικής βιβλιοθήκης.

ΟΡΓΩΜΑ – ΣΠΟΡΑ- ΣΙΤΑΡΙ-ΨΩΜΙ -ΠΕΡΠΕΡΟΥΝΑ- ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΣΕΦΩΝΗΣ

ΟΡΓΩΜΑ

Όταν άρχιζαν οι πρώτες βροχές και μαλάκωνε το χώμα οι γεωργοί άρχιζαν το όργωμα του χωραφιού. Πώς γινόταν όμως το όργωμα παλιά; Πώς γίνεται σήμερα; Παρακολούθησε το βιντεάκια και θα μάθεις!

Όταν άρχιζαν οι πρώτες βροχές ☔️ του Φθινοπώρου και μαλάκωνε το χώμα οι γεωργοί άρχιζαν το όργωμα του χωραφιού. Τότε δεν είχαν μηχανές και χρησιμοποιούσαν ζώα για να τους βοηθούν στο όργωμα. Το “ΑΛΕΤΡΙ” ήταν ξύλινο και το έδεναν συνήθως σε δυο άλογα ή σε δυο βόδια.

0c.jpgΧωρίς τίτ5λο.png357657_612368_1000_1000_inner.jpg12R csUSycG5Cf dIBdRyY8BIyOZY hsJcGZTwLoKVWU                        Σπορά

Τα παλιά χρόνια, η σπορά άρχιζε στα τέλη του Σεπτέμβρη και τελείωνε το Δεκέμβρη. Στις 14 Σεπτεμβρίου, ημέρα του Σταυρού, οι γεωργοί  πήγαιναν στην εκκλησία ⛪️ λίγο σπόρο να τον ευλογήσει ο παπάς.

christian-orthodoxy-priest-beard-old-mystery-wise-man-secret-knowledge-traditional-costume-cartoon-character-design-vector-100727946.jpg

Αφού τελείωνε το όργωμα, έριχναν το σπόρο με το  χέρι. Το σπόρο τον είχαν μέσα σε ένα “ΔΙΣΑΚΙ” ( διπλό σάκο), που στη μέση είχε ένα άνοιγμα, για να το κρεμάνε στο λαιμό.

rMzG0pbZHIjN E

Ετοιμάσαμε κι εμείς τα χωραφάκια μας και γίναμε μικροί γεωργοί …

Για να δεις το βίντεο πάτησε   ΕΔΩ

Σε περιόδους μεγάλης ξηρασίας, μην μπορώντας να κάνουν κάτι άλλο, απευθύνονταν στον ιερέα του χωριού να κάνει λιτανεία. Έπαιρναν τα εικονίσματα και τα λάβαρα από την εκκλησία ⛪️ και πήγαιναν στα χωράφια. Εκεί ο ιερέας διάβαζε ευχές και όλοι μαζί παρακαλούσαν το Θεό να βρέξει .

xjPHFTSnyVMIyJΜάθαμε για το έθιμο της περπερούνας….

Στα παλιά τα χρόνια, όταν είχε πολύ καιρό να βρέξει, έντυναν ένα κοριτσάκι «περπερούνα», δηλαδή το στόλιζαν με φύλλα και χλωρά κλαδιά. Το κοριτσάκι αυτό, μαζί με άλλα παιδιά, γύριζε από πόρτα σε πόρτα στα σπίτια του χωριού και όλοι μαζί τραγουδούσαν:

Περπερούνα περιπατεί
περιπατεί καμαρωτή
και το Θεό παρακαλεί
για να στείλει μια βροχή
μια βροχή καλή καλή
για ν’ ανθίσουν τα λιβάδια
να φυτρώσουν τα σιτάρια
να μεθύσουν τ’ αμπελάκια
να καρπίσουν σταφυλάκια.
Μπάρες μπάρες τα νερά
στα χωράφια τα ξερά.
Καθ’ αστάχυ ένα ταγάρι
κάθε κλίμα ένα πιθάρι.

Όταν τέλειωνε το τραγούδι, έριχναν λίγο νερό πάνω στην περπερούνα, έτσι για το γούρι, και περίμεναν να έρθει επιτέλους μια καλή βροχή.

Κυρία να το κάνουμε κι εμείς τώρα που σπείραμε !

Χαλάει χατίρια η κυρία ;

Δείτε τη δικιά μας Περπερούνα πατώντας  ΕΔΩ

Τι χρειάζεται όμως ο σπόρος  για να μεγαλώσει;

ΧΩΜΑ

 

 

1k5XBc3NuMS9xT

ΗΛΙΟ

o2zEF7JzdiixcO

ΝΕΡΟ

xjPHFTSnyVMIyJ

ΑΕΡΑ

WwWocvtfFZEC5Q

ΑΓΑΠΗ και ΦΡΟΝΤΙΔΑ

DPOdKMRDCBPj0vΤα στάδια ανάπτυξης του φυτού…

Το φυτό  αναπτύσσεται τόσο πάνω από το έδαφος όσο και κάτω από αυτό. Πάνω από το έδαφος το φυτό κατευθύνεται προς την πλευρά όπου είναι το φως και αναπτύσσει τα φύλλα και τα άνθη του. Κάτω από το έδαφος το φυτό αναπτύσσει τις ρίζες του, οι οποίες θα στηρίζουν το φυτό.

87c024a3-d715-ce3b-46fe-3987c4d38a1e
Χωρίς τίτλο.png (Μέτριο)

Είδαμε τη διαδικασία ανάπτυξης πρώτα σε εικόνες , μετά σε βίντεο 

και τέλος είχαμε την ευκαιρία να δούμε και την ανάπτυξη  των δικών  μας σπόρων στα χωραφάκια μας …

20221202 12395720221202 123950

Σπόροι υπάρχουν στα λουλούδια, στα φρούτα, στα λαχανικάκ.α.

Growing Plants Compilation #1 - 155 Days Time Lapse Growing Plants Time Lapse Compilation #1 - 155 Days - Tổng hợp quá trình cây nảy mầm và phát triển Song: Jebase - Relax (Vlog No Copyright Music) Music provided by Vlog No Copyright Music. Video Link: https://youtu.be/IiMHMhqUDYo Song: Sappheiros - Falling (Ft. eSoreni) Music provided by Vlog No Copyright Music. Creative Commons - Attribution 3.0 Unported Video Link: https://youtu.be/nrSiVf-rX4o
Από το  σιτάρι στο  ψωμί, όπως γίνονταν τα παλιά χρόνια…

Τώρα η διαδικασία είναι πολύ πιο εύκολη και γρήγορη καθώς γίνεται με ειδικά μηχανήματα!

Διαβάσαμε το παραμύθι Η κόκκινη κοτούλα …

Το ζωγραφίσαμε ….

20221125 183209 20221125 183245

Μάθαμε πως η Θεά Δήμητρα ήταν η θεά της Γεωργίας, σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία;

goddess-demeter_175624-68.jpg

Είδαμε τον μύθο της Περσεφόνης

Ζωγραφίσαμε πως είναι η φύση όταν η Περσεφόνη είναι στον πάνω κόσμο και πως είναι όταν είναι στον κάτω κόσμο .

20221125 183305 20221125 183447
Και κάπως έτσι αποχαιρετήσαμε το Φθινόπωρο…
Άραγε τα δικά μας χωράφια θα μας δώσουν καρπούς ;
Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΟΡΓΩΜΑ – ΣΠΟΡΑ- ΣΙΤΑΡΙ-ΨΩΜΙ -ΠΕΡΠΕΡΟΥΝΑ- ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΣΕΦΩΝΗΣ

Εδώ Πολυτεχνείο !

VEeeIN2mxOJ0uf

Τι έγινε στις 17 Νοεμβρίου του 1973;

Είδαμε διάφορα εκπαιδευτικά βίντεο ..

 

Διάγγελμα Παπαδόπουλου

Αρχή εξέγερσης

 

                              “ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΟΠΛΟΙ…. ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΟΠΛΟΙ”

                                         “ΑΔΕΡΦΙΑ ΜΑΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ…”

                                            Εισβολή τανκ στο Πολυτεχνείο

Το τανκ ρίχνει την πύλη του Πολυτεχνείου

Είδαμε διάφορες εικόνες και τις σχολιάσαμε

Η ΜΑΤΩΜΕΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ:Η ελληνική σημαία του Πολυτεχνείου είναι αυτή που δέσποζε στην κεντρική πύλη του ιδρύματος και που κατέπεσε μετά την εισβολή του τανκ. Το αίμα πάνω της ήταν εκ των τραυματισμένων διαδηλωτών.”

 

                                                “ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ” ή “ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ”;

Το βιβλίο της Κωνσταντίνα Αρμενιάκου μας βοήθησε ακόμα περισσότερο να κατανοήσουμε τις διαφορές των εννοιών:

“Δημοκρατίας” και “Δικτατορίας”

Αποφασίσαμε παμψηφεί, πως το πολίτευμα που επιθυμούμε είναι αυτό της “ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ”

ARMENIAKOU_H_KURA_DHMOKRATIA.jpg.thumb_600x594_4815f6ba89fb6f39b1530a814c426f5d.jpg

           ΠΑΙΞΑΜΕ…              https://learningapps.org/view22242708

Διαβάσαμε το αγαπημένο σε όλους βιβλίο της “Ντενεκεδούπολης” της Ευγενίας Φακίνου

3122F67B9A49528DCAE4A330D5BE232D.jpg

Το “Πολυτεχνείο” με τουβλάκια, δημιούργημα των παιδιών,

την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων…

20221117 100628

                        ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΑΜΕ

Και όλα όσα μάθαμε  τα αποτυπώσαμε σε φύλλα εργασίας .
20221117 133956 20221117 134020 20221117 134040 20221117 13410220221117 134157 20221117 134243 20221117 134325 20221117 134345 20221117 134411 20221117 134430 20221117 13445120221114 100200 20221114 100204 20221114 151142 20221114 151157 20221114 153055 20221114 153112 20221114 153134 20221114 153202 20221114 153217 20221114 15323620221114 153321 20221114 153343 20221114 153412 20221114 153430 20221114 153448 20221114 153510 20221114 153524 20221114 153548 20221114 153610 20221114 153633 20221114 153722 20221115 133147 20221115 133216 20221116 125542
Κατηγορίες: Γενικά, Εκδηλώσεις, Παγκόσμιες Ημέρες, Πολιτιστικές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εδώ Πολυτεχνείο !

Η σημασία του ελεύθερου παιχνιδιού

Το ημερήσιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου είναι διαρθρωμένο σε οργανωμένες δραστηριότητες και στην ελεύθερη απασχόληση των παιδιών στις γωνιές της τάξης ή στην αυλή ,δηλαδή στο ελεύθερο παιχνίδι. Τα παιδιά μαθαίνουν καθώς κινούνται, αγγίζουν, πειραματίζονται, καθώς δοκιμάζουν τις λύσεις που δίνουν σε διάφορες καταστάσεις προβληματισμού και αξιολογούν τα αποτελέσματα των πράξεων τους. Μαθαίνουν όταν συνεργάζονται, όταν αλληλοεπιδρούν, όταν διαφωνούν, μαθαίνουν δηλαδή παίζοντας. Σύμφωνα με τον Piaget, η κατάκτηση της γνώσης είναι μια ενεργητική διαδικασία και τα παιδιά οικοδομούν σταδιακά τη γνώση μέσα από τη δική τους δραστηριότητα.

20221018 124520 20221018 124940 20221018 125130 20221031 145855 20221101 111839 20221101 111905 001 20221101 112629 20221109 125400 20221110 111545 20221115 091132 20221116 112627 20221117 100628 20221117 133816

Το ίδιο προτείνεται και για το σπίτι ή μια βόλτα ή ένα παιδικό πάρτι. Αγαπητοί γονείς, δε χρειάζεται όλα να τα έχετε προσχεδιασμένα και οργανωμένα. Ένα παιδί στη ζωή του δεν ευεργετείται μόνο από τη συμμετοχή σε οργανωμένες ομάδες εξωσχολικών δραστηριοτήτων. Έχει ανάγκη να μείνει στο δωμάτιό του , στο σαλόνι, στον κήπο, στην αυλή του σπιτιού σας και να παίξει όσο θέλει με ό,τι το ευχαριστεί και βρίσκει νόημα σε αυτό. Και τι καλύτερο από το να γίνετε εσείς ως γονείς η συντροφιά του στο παιχνίδι του! Γίνετε ξανά παιδιά και παίξτε με το παιδί σας! Ακόμη και σε ένα παιδικό πάρτι δε σημαίνει ότι τα παιδιά θα διασκεδάσουν περισσότερο με την παρουσία κάποιου ενήλικα διασκεδαστή ή εμψυχωτή. Παρόλο που θα διαφωνήσουν, θα μαλώσουν, θα συγκρουστούν, εντούτοις θα βρουν τρόπους για δημιουργικό παιχνίδι και σύναψη σχέσεων ακόμη κι αν δεν γνωρίζονταν πρωτύτερα.

20221104 121354 20221104 121335 20221104 121333 20221104 121223 20221104 121122 20221104 121025 20221104 121018 20221104 120927 20221104 120708

Τέλος, θα θελα να τονιστεί στο σημείο αυτό η αναγκαιότητα να απαλλάξουμε τα παιχνίδια από σεξιστικά και φυλετικά στερεότυπα. Ένα αγόρι ΔΕΝ παίζει απαραίτητα ΜΟΝΟ με αυτοκίνητα. Μπορεί εξίσου να παίξει με κούκλες και μωρά, να ασχοληθεί στην παιδική κουζίνα μαγειρεύοντας ή να παίρνει αγκαλιά τα λούτρινα ζωάκια γιατί μιμείται τον πατρικό ρόλο, μαγειρεύοντας μιμείται τη μητέρα ή τον πατέρα που μαγειρεύουν στο σπίτι ή ενδεχομένως εκφράζει μια επιθυμία του να δοκιμάσει να μαγειρεύει ή την επιθυμία του μια μέρα να μαγειρέψει για τα δικά του παιδιά και τόσα άλλα «μπορεί» που ένα παιδικό μυαλό σκέφτεται ή μια παιδική καρδιά νιώθει. Αντιστοίχως , ένα κορίτσι έχει ΚΑΘΕ δικαίωμα να παίξει με αυτοκίνητα, με σούπερ ήρωες, με εργαλεία μαστόρων και άλλα πολλά γιατί ίσως μιμείται τον μπαμπά ή ίσως εξάπτει την περιέργεια της ή πολλά ακόμη «ίσως»…

20220929 120202 20220930 111818 20220930 112116 20221020 113557 20221020 113602 20221020 113817 20221102 114848 20221102 114849 20221102 114853 20221104 122646 20221107 114526 20221107 114531

Αφήστε τα παιδιά να κάνουν τις αυθόρμητες επιλογές τους και αντί να παρεμβαίνουμε καλό θα ήταν να σταθούμε στο ρόλο του παρατηρητή, γιατί ένα παιδί μέσα από το παιχνίδι του εξωτερικεύει πολύ συχνά όσα αισθάνεται, σκέφτεται, βιώνει! Και μην στερείτε από τα παιδιά το χρόνο τους να παίξουν, είναι σαν να στερούμε από ένα φυτό τον ήλιο του!

 

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η σημασία του ελεύθερου παιχνιδιού

8 Nοεμβρίου: Ημέρα ελληνικής πολεμικής αεροπορίας Γιορτή Αρχαγγέλων Μιχαήλ & Γαβριήλ

Η Εκκλησία μας στις 8 Νοεμβρίου, γιορτάζει τη Σύναξη των Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ, καθώς και των υπολοίπων Ασωμάτων και Ουρανίων Αγγελικών Ταγμάτων. Πρόκειται για τη σύναξη, τη συνάθροιση δηλαδή των πιστών, που εύλογα θέσπισε η Ορθόδοξη Εκκλησία μας, για να αποδώσει την πρέπουσα τιμή στους λειτουργούς του Θεού και δικούς μας προστάτες και φύλακες, σε μια κοινή γι’ αυτούς γιορτή.

Επειδή ακόμα,  το έργο Τους είναι να προστατεύουν τους ανθρώπους, να πολεμούν και να μάχονται τους κακούς δαίμονες κατακτώντας έτσι τους Ουρανούς, η Πολεμική μας Αεροπορία τους έχει ανακηρύξει Προστάτες της και τους γιορτάζει την ίδια μέρα, που τους γιορτάζει και η Εκκλησία μας, στις 8 Νοεμβρίου

Ακούστε  ένα υπέροχο τραγούδι

Τα 12 Αγγελόπουλα από την παιδική χορωδία Δ. Τυπαλδου (ΤΡΕΛΟΒΑΠΟΡΟ)

Είδαμε την παρακάτω παρουσίαση και μιλήσαμε για τους δικούς μας αγγέλους

Για να δες τη παρουσίαση πάτησε   ΕΔΩ

Για να τιμήσουμε τη γιορτή των αγγέλων, κάναμε αυτά τα αγγελουδάκια. Μπροστά κολλήσαμε μία προσευχούλα.

20221108 145257

 

20221108 145223 20221108 145123

Γράψαμε το σταυρόλεξο των Αρχαγγέλων..

20221109 145711

Ζωγραφίσαμε τον Άγγελό μας και του ζητήσαμε να προσέχει εμάς και την οικογένειά μας …20221108 145528

20221108 145552 20221108 145411 20221108 145438

Είδαμε το μύθο του Δαίδαλου και του Ίκαρου

Μάθαμε πως ο άνθρωπος παρατηρώντας τα πουλιά έκανε την πρώτη του προσπάθεια να πετάξει ..

Μιλήσαμε για τον Μίνωα , τον Μινώταυρο , τη Θεά Αθηνά

Ζωγραφίσαμε τον μύθο

20221107 162015

20221107 162036

Αν κι εμείς πετούσαμε σαν τον Ίκαρο τι θα βλέπαμε  από ψηλά ;

20221107 161944 20221107 161923

Είδαμε μια σύντομη ιστορία των αδερφών Ράιτ που κατασκεύασαν το πρώτο αεροπλάνο

XF wEoGnbqugQN Zr3wDeti69T aj

Είδαμε πως ήταν τα αεροπλάνα παλιά …

2qInQ3qp0r3fEWP0BkwbaGvRXnNN

Είδαμε τα μέρη των σύγχρονων πολεμικών αεροπλάνων

oJeSsBC4nVWzW YMhVNQJbrehvHG

Μάθαμε το γράμμα Α από το αεροπλάνο …

20221109 145759 20221109 145743

και προμαθηματικές έννοιες Πάνω – Κάτω …

20221107 161833

 

Κατηγορίες: Γενικά, Θρησκεία, Παγκόσμιες Ημέρες | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 8 Nοεμβρίου: Ημέρα ελληνικής πολεμικής αεροπορίας Γιορτή Αρχαγγέλων Μιχαήλ & Γαβριήλ

Το ανθρωπάκι του μήνα .

Τις τελευταίες μέρες κάθε μήνα  τα παιδιά θα ζωγραφίζουν το ανθρωπάκι του μήνα . Στη ζωγραφιά τους  εκτός από το ανθρωπάκι  θα ιχνογραφούν και τα χαρακτηριστικά αυτού του μήνα .  Μέσα από αυτή την εργασία  θα φανεί και η εξέλιξη του κάθε παιδιού , από την αρχή της χρονιάς έως το τέλος .

         ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 

20220927 174735 20220927 174755 20220927 174824 20220927 174902 20220927 174921

  ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

20221031 145618 20221031 145636 20221031 145537 1 20221031 145555 1 20221031 145706 1 

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

 

 

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το ανθρωπάκι του μήνα .

Η γιορτή του ΟΧΙ 28η Οκτωβρίου .

“Η ημέρα που η Ελλάδα είπε ΟΧΙ στην υποταγή, στέλνοντας το μήνυμα πως όταν παλεύει κανείς με την ψυχή του, όταν αγωνίζεται για την ελευθερία του, όσο μεγάλα και αν είναι τα εμπόδια, όσες θυσίες και αν απαιτηθούν, στο τέλος θα βγει νικητής”.

dCIcmGjabPjTIb

28η Οκτωβρίου 1940 – Τι γιορτάζουμε;

Με το παραμύθι” Ο γίγαντας και ο νάνος ” κάναμε την εισαγωγή στο θέμα  ..

O18wVbBrKGlcH0

20221024 154558 20221024 154615 20221024 154633

Είδαμε εικόνες και μιλήσαμε για τα γεγονότα της εποχής

Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο για να καταλάβουμε καλύτερα «τι γιορτάζουμε».

Μάθαμε ότι η στάση που σχηματίζουν κατά το προσκύνημα στον άγνωστο στρατιώτη ανά μια ώρα οι εύζωνες σχηματίζει το ΟΧΙ“!

Tο κεφάλι του πρώτου εύζωνα είναι το Ο“,

τα διασταυρωμένα τουφέκια είναι το Χ

και το λεγόμενο μαύρο δάκρυ που

κρέμεται από το φάριο του δεύτερου είναι τοΙ

3LR2bH41fQm1oX

Τι φώναζαν οι Έλληνες στις μάχες;

TU QgEQpxrZEc1

20221024 154453 20221024 154509 20221024 154541

Από πού και πως βγήκε η κραυγή Αέρα ;

Κατά την πολιορκία των Ιωαννίνων (1912-13) οι οβίδες του εχθρού δεν έφερναν κανένα αποτέλεσμα εκτός από τον δυνατό αέρα που δημιουργούσαν ολόγυρα οι εκρήξεις. Σε κάθε τέτοια, λοιπόν, αποτυχημένη βολή οι φαντάροι –αλλά και οι θρυλικοί τσολιάδες- φώναζαν όλοι μαζί «Αέρα», θέλοντας, στην πραγματικότητα, με αυτόν τον τρόπο να εκδηλώσουν τη χαρά τους για την αντίπαλη αποτυχία.

20221024 153953 1

20221024 154017 1 20221024 154042

20221024 154114 1 20221024 154143 1 20221024 154207 120221024 154228 1 20221024 154247 1

 

 

 

 

 

 

 

20221024 154143 1

 

 

 

 

 

 

Φτιάξαμε γενναία φανταράκια !

20221024 153930 2 20221024 153908 2 20221024 153816 2 20221024 153751 2  20221024 153731 220221027 23181520221027 23183420221027 23185420221027 23191220221027 231929

Γίναμε κι εμείς φανταράκια …

20221025 143915 20221025 144038 20221025 144016 20221025 143955 20221025 143936 20221025 144055

ΟΧΙ στον πόλεμο ΝΑΙ στην ειρήνη λένε τα δικά μας βομβαρδιστικά ..

 

20221024 154310 1 20221024 154328 1 20221024 154345 20221024 154410 20221024 154432 1Ποιες οι διαφορές μας με τα παιδιά του πολέμου του 1940  ;

20221027 232145 1 20221027 23220720221027 232126 120221027 232108 120221027 232050

Η ΕΙΡΗΝΗ και ο ΠΟΛΕΜΟΣ μέσα από τα μάτια των παιδιών .

20221031 145727 1 20221031 145745 1 20221031 145802 1

Επιλέγουμε την ΕΙΡΗΝΗ και φτιάξαμε το περιστέρι της ΕΙΡΗΝΗΣ .

20221027 081006 20221027 232344 2 20221027 232413 2 20221027 232447 2 20221027 231639

Ετοιμάσαμε όμορφες καρτούλες ..

20221025 111244 20221025 143806

 

 

Μιλήσαμε για τη σημαία μας .

 

Η επιλογή των χρωμάτων της ελληνικής σημαίας, συμβολίζει το γαλάζιο της θάλασσας και το λευκό των κυμάτων. Η πιο διαδεδομένη θεωρία για το πλήθος των λωρίδων, είναι ότι συμβολίζουν τις συλλαβές της φράσης «ελευθερία ή θάνατος». Οι πέντε κυανές τις συλλαβές «Ε-λευ-θε-ρί-α» και οι τέσσερις λευκές «ή θά-να-τος».

οθόνης 348

pH0sCVHzhZS5aj 1

Από πού πήρε τα χρώματά της  ; Διαβάσαμε την ιστορία και τη ζωγραφίσαμε .

 

20221027 232028 20221027 232009 20221027 231949

Τιμήσαμε και τον Άγιο Δημήτριο …

Άγιος Δημήτριος και Αγιοδημητριάτικα ..

20221027 232230 2 20221027 231734 20221027 231710 20221027 074044 20221027 074018 20221027 07395520221026 153448

 Ανήμερα της Εθνικής Επετείου τιμήσαμε τους ήρωες του 40 με εκκλησιασμό, κατάθεση στεφάνου παρέλαση , ποιήματα και τραγούδια

.οθόνης 368 οθόνης 365 οθόνης 366

                               ΧΡΌΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ !!!

Κατηγορίες: Γενικά, Παγκόσμιες Ημέρες | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η γιορτή του ΟΧΙ 28η Οκτωβρίου .

Μαθαίνω τα σχήματα .

Τα σχεδιάσαμε

Τα αναπαραστήσαμε

Τα εντοπίσαμε

Τα ζωγραφίσαμε

Τα μεταμορφώσαμε σε σχηματοανθρωπάκια ..

20221007 180828 20221007 180851 20221007 180918 20221007 180942 20221007 181006

20221007 110027 20221007 181902

20221007 181023 20221007 181122 20221007 181103 20221007 181046 20221007 18173020221010 122322 20221007 181429 20221007 181530 20221007 18163520221013 192057 20221013 192112 20221013 192127 20221013 19214520221014 110001 1 20221014 11111820221014 111109 1

20221011 083748 1 20221011 082219 1 20221011 082200 120221017 154034 20221017 153949

 

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μαθαίνω τα σχήματα .