1η Ενημερωτική Συνάντηση

Η πρώτη ενημερωτική Συνάντηση  των εκπαιδευτικών με τους γονείς, θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, 09/09/2024  στις 6.30 το απόγευμα.

Στον παρακάτω Σύνδεσμο θα βρείτε γενικές πληροφορίες για τα θέματα που θα συζητηθούν στη Συνάντηση

 

1 1η Συνάντηση με γονείς

Καλή και δημιουργική σχολική χρονιά!

Αγαπητοί γονείς

Ο Αγιασμός του Νηπιαγωγείου μας, θα γίνει τη Δευτέρα  12 Σεπτεμβρίου στις 9.00 το πρωί.

Όταν τελειώσει ο Αγιασμός και το καλωσόρισμα από τους εκπαιδευτικούς , οι γονείς και τα παιδιά , αποχωρούν από το Νηπιαγωγείο.

Επίσης στη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου στις 6 μ.μ θα γίνει η πρώτη Συνάντηση Γονέων.

Η προϊσταμένη και ο Σύλλογος Διδασκόντων, σας εύχονται μια καλή και δημιουργική σχολική  χρονιά!

Δωρεάν Rapid test

Στο πλαίσιο της κοινωνικής ευαισθητοποίησης και γνωρίζοντας τις ιδιαιτερότητες που έχουν προκύψει λόγω της πανδημίας, διοργανώνουμε για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς δωρεάν rapid test. 

δράση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2022, στο φουαγιέ του Δημαρχείου από 9:30-13:00 μ.μ.

Παρακαλούμε να κοινοποιηθεί στις οικογένειες των μαθητών των σχολικών μονάδων σας.                                                                                           

Καλή σχολική χρονιά  

Η Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Αλληλεγγύης  

Χριστίνα Σερέτη  

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 31/01/2022

Οι μαθητές, εμβολιασμένοι και μη, καθώς και οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί, όσων σχολείων βρίσκονταν σε αναστολή λειτουργίας την προηγούμενη εβδομάδα λόγω κακοκαιρίας, θα πρέπει να προσέλθουν τη Δευτέρα έχοντας πραγματοποιήσει ένα επιπλέον σελφ τεστ έως 24 ώρες πριν, επομένως να κάνουν τρία (3) την εβδομάδα 31/1-4/2.

Τα σελφ τεστ, επομένως, στα σχολεία που παρέμειναν κλειστά την εβδομάδα που πέρασε, θα πραγματοποιηθούν έως και 24 ώρες πριν την προσέλευση της Δευτέρας (31/1), της Τρίτης (1/2) και της Παρασκευής (4/2).

Άρα το πρώτο σελφ τεστ  των εμβολιασμένων και μη εμβολιασμένων μαθητών καθώς και των εμβολιασμένων εκπαιδευτικών  όσων σχολείων βρίσκονταν σε αναστολή λειτουργίας την προηγούμενη εβδομάδα λόγω κακοκαιρίας, θα γίνει σήμερα Κυριακή 30 Ιανουαρίου ή το αργότερο το πρωί της Δευτέρας 31 Ιανουαρίου πριν από την προσέλευση στο σχολείο.

ΔΩΡΕΑΝ RAPID TEST ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ

 

ΔΩΡΕΑΝ RAPID TEST ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ 

ΜΕ ΧΑΜΗΛΟ ΚΟΣΤΟΣ 5 ΕΥΡΩ ΣΕ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

Ως Δήμος Ηλιούπολης καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, σε συνεργασία με θεσμικούς φορείς, για την έγκαιρη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση των μαθητών των σχολικών μονάδων της πόλης μας, λόγω της δραματικής αύξησης των κρουσμάτων.
Ως Δήμαρχος, επικοινώνησα προσωπικά με τον πρόεδρο του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, Dr. Αντώνιο Αυγερινό και τον παρακάλεσα να συμβάλλει με τις δυνάμεις του στην πραγματοποίηση των ράπιντ τεστ των μαθητών της πόλης μας.  Όλοι γνωρίζουμε ότι ο Ε.Ε.Σ. είναι ο μεγαλύτερος ανθρωπιστικός οργανισμός της Ελλάδας, που σε εθελοντική βάση υπηρετεί την Αλληλεγγύη, είτε αυτόνομα είτε σε συνεργασία με το κράτος και κοινωνικούς φορείς.
Τον ευχαριστώ θερμά και δημόσια, για την άμεση και ενθουσιώδη ανταπόκρισή του, με βάση την οποία, δύο νοσηλευτές Ερυθροσταυρίτες ή Ερυθροσταυρίτισσες, θα διενεργούν δωρεάν ράπιντ τεστ από την ΔΕΥΤΕΡΑ 17 Ιανουαρίου 2022, τις εργάσιμες ημέρες, στο ΚΑΠΗ Αγίας Μαρίνας, Αλ. Παναγούλη 1, από 8:30 έως 14:00, στους ΜΑΘΗΤΕΣ που θα προσκομίζουν την σχετική βεβαίωση υποχρέωσης ελέγχου, από τον Διευθυντή του σχολείου τους και στους ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ τους.
Η διαδικασία αυτή θα αποσυμφορήσει τον ήδη επιβαρυμένο φόρτο του Κέντρου Υγείας Ηλιούπολης (ΙΚΑ), που φυσικά ταυτόχρονα συνεχίζει να προσφέρει τις δωρεάν υπηρεσίες του, τις πρωινές αλλά τις απογευματινές ώρες.
Επίσης προσωπικά επικοινώνησα με τον κ. Ν. Ιωσηφίδη, τομεάρχη των φαρμακείων της πόλης μας, του εξέθεσα την εξαιρετικά σοβαρή κατάσταση και τον παρακάλεσα να συνεισφέρουν οι φαρμακοποιοί, ώστε να πραγματοποιήσουν με κατά το δυνατόν χαμηλότερο κόστος οι μαθητές, που θα έχουν θετικό σελφ τεστ, πριν επιστρέψουν στα μαθήματά τους.
Ευχαριστώ προσωπικά τον ίδιο και τους 18 συνολικά φαρμακοποιούς της πόλης μας, που ανταποκρίθηκαν μέχρι σήμερα στην έκκλησή μου και προσέφεραν τιμή 5 ευρώ για κάθε ράπιντ τεστ.
Ο κατάλογος των φαρμακείων της πόλης, που συμμετέχουν ΕΔΩ: 
 

https://drive.google.com/file/d/1cupberwdH8CCM9Ce4zlGMbx355XuQwL8/view?usp=sharing

Ελπίζοντας στην διατήρηση σε χαμηλά επίπεδα των θετικών στον ιό μαθητών, συνεχίζουμε να σχεδιάζουμε και να υλοποιούμε νέα μέτρα διευκόλυνσής τους και λύσεις αντιμετώπισης των συνεπειών της πανδημίας και ταυτόχρονα ζητούμε από την κεντρική διοίκηση, να προχωρήσει στην ένταξη όλων των τεστ – ράπιντ, σελφ και μοριακών – στις συνταγογραφούμενες και καλυπτόμενες από την κοινωνική ασφάλιση υπηρεσίες υγείας.

Τέλος όλοι μαζί, στεκόμαστε στο πλευρό της μέσης οικογένειας, που ήδη σηκώνει αρκετά βάρη, και δοκιμάζεται σήμερα όχι μόνο υγειονομικά και ψυχολογικά άλλα & οικονομικά, ώστε να μη προστεθεί ακόμα ένα βάρος.
Γιώργος Χατζηδάκης

Δήμαρχος Ηλιούπολης

RAPID TEST ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ

Επιστροφή στο σχολείο!

Αγαπητοί γονείς,  καλή χρονιά για όλους με υγεία και ευημερία!

Σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με την αρ. απόφαση ΓΠ οικ.360 τ.β.(ΦΕΚ  7/6-1-2022) ειδικά για το χρονικό διάστημα από 10 Ιανουαρίου 2022 μέχρι την 15 η Ιανουαρίου 2022 ο αυτοδιαγνωστικός έλεγχος νόσησης θα διενεργηθεί 3 τρεις φορές δηλαδή την Δευτέρα 10/1/2022 ,την Τρίτη 11/1/2022 και την Παρασκευή 14/1/2022.
Ο έλεγχος θα πρέπει να έχει γίνει 24 ώρες πριν την προσέλευση στο σχολείο και οι γονείς το αποτέλεσμα του self test θα πρέπει να το έχουν δηλώσει στην ηλεκτρονική πλατφόρμα .Μετά την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του σχολείου ο αυτοδιαγνωστικός έλεγχος νόσησης θα διενεργείται 2 φορές  δηλαδή  κάθε Τρίτη και Παρασκευή. Περισσότερες λεπτομέρειες στο φεκ που ακολουθεί

ΦΕΚ 7_22_ΤΡΟΠ ΚΥΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Συμμετοχή σε θεατρική παράσταση

Σας ενημερώνουμε ότι την Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2021, θα παρακολουθήσουμε στο χώρο του σχολείου,  θεατρική παράσταση Καραγκιόζη  με τίτλο «Ο Καραγκιόζης και το ΌΧΙ του ‘40»

Κόστος συμμετοχής : 5 Ευρώ.

Η παράσταση  θα πραγματοποιηθεί σε κάθε τμήμα ξεχωριστά λόγω μέτρων περιορισμού διασποράς  του Covid 19.

 

Η συγκέντρωση των χρημάτων θα γίνει μέχρι και  τη Δευτέρα 25/10/2021.

Δημιουργία λογαριασμού μαθητών/τριών στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Σύμφωνα με την εγκύκλιο (20/3/2020) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι μαθητές/τριες της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν να αποκτήσουν λογαριασμό χρήστη στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (Π.Σ.Δ.), με τον  οποίο μπορούν να έχουν πρόσβαση  στις υπηρεσίες του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ)  (https://www.sch.gr/services).

Παρακαλούμε για την ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών/τριών Νηπιαγωγείων αλλά και κάθε μαθητή/τριας που μέχρι σήμερα δεν έχει αποκτήσει λογαριασμό χρήστη στο ΠΣΔ για την δυνατότητα αυτή.

Η δημιουργία λογαριασμού για τους μαθητές μπορεί να  γίνει είτε από τον γονέα/κηδεμόνα είτε από το σχολείο (με την σύμφωνη γνώμη του γονέα/κηδεμόνα).

Δημιουργία λογαριασμού μαθητή από τον γονέα ή κηδεμόνα

  • Η εγγραφή γίνεται από τη σελίδα  https://register.sch.gr/students   Στην ίδια σελίδα μπορεί αν φτάσει κάποιος από την πύλη του ΠΣΔ www.sch.gr ακολουθώντας το σύνδεσμο «Εγγραφή».
  • Η εγγραφή γίνεται από τον γονέα ή κηδεμόνα του μαθητή/τριας.  Στη σελίδα υπάρχουν σχετικές οδηγίες τις οποίες θα πρέπει να ακολουθήσουν ώστε η εγγραφή να είναι επιτυχής. Δείτε αναλυτικά τον οδηγό έγγραφής: https://register.sch.gr/students/docs20/StudentsRegisterHelp.pdf
  • Απαιτείται η συμπλήρωση του Αριθμού Μητρώου του μαθητή.  Στους γονείς/κηδεμόνες μαθητών/τριών των Νηπιαγωγείων και των Α’ και Β’ Τάξεων Δημοτικού Σχολείου, Α Γυμνασίου και Α Λυκείου το σχολείο μπορεί να φροντίσει για την γνωστοποίηση του Αριθμού Μητρώου των αντίστοιχων μαθητών. Για μαθητές μεγαλύτερων τάξεων ο αριθμός αυτός αναγράφεται στους Ελέγχους Προόδου των μαθητών του προηγούμενου έτους.
  • Συνιστούμε στον γονέα/κηδεμόνα την αναγκαιότητα ορθής αναγραφής της διεύθυνσης email του καθώς επίσης και του αριθμού κινητού τηλεφώνου, ώστε να είναι εύκολη η ανάκτηση των στοιχείων μαθητικού λογαριασμού σε περίπτωση που αυτά ξεχαστούν.
  • Όταν ολοκληρωθεί η εγγραφή του/της μαθητή/τριας θα αποσταλεί email με τα στοιχεία εγγραφής στη διεύθυνση e-mail που δήλωσε ο γονέας/κηδεμόνας στην ηλεκτρονική αίτηση.

 

Δημιουργία μαθητικού λογαριασμού από το σχολείο σε περίπτωση αδυναμίας του κηδεμόνα:

Παρακαλούμε για την ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων για τη δυνατότητα εγγραφής των μαθητών με σκοπό τη δυνατότητα χρήσης των υπηρεσιών του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου.

Σας ευχαριστούμε για την υποστήριξή σας στην εγγραφή των μαθητών/τριών σας στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.ημ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

 

Σας ενημερώνουμε ότι η διενέργεια αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (selftest)είναι υποχρεωτική για τους μαθητές όλων των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Εξαιρούνται του μέτρου, τα παιδιά που έχουν ιστορικό νόσησης εντός του τελευταίου 6μήνου. Η είσοδος των μαθητών/ μαθητριών στο σχολείο γίνεται με επίδειξη και όχι προσκόμιση βεβαίωσης αρνητικού αποτελέσματος . Ο υποχρεωτικός αυτοδιαγνωστικός έλεγχος διενεργείται δυο φορές την εβδομάδα, προ Τρίτης και Παρασκευής και έως είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν από την προσέλευση στη σχολική μονάδα. Κατ΄εξαίρεση, την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας ο πρώτος αυτοδιαγνωστικός έλεγχος (self test) διενεργείται έως είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν την προσέλευση στη σχολική μονάδα και ο δεύτερος έλεγχος, συστήνεται να διενεργείται την 3ηημέρα μετά τον πρώτο.

 

Επιπλέον σας ενημερώνουμε ότι η σωστή χρήση προστατευτικής μάσκας είναι υποχρεωτική για όλους /ες τους/τις μαθητές/τριες.

 

 

 

Η προϊσταμένη

Βασιλική Μπίζου

 

Απόψε Ονειρεύτηκα! Ποίημα σε slides για την 25η Μαρτίου 1821

 

https://www.slideshare.net/mobile/sasakaragiannidou/a-244508203?fbclid=IwAR0Q8gYMAgzd3-SGRVu-V9g2SJca8rs0TG8hVfLfNa4nKbXvLO7zrzbINK8

 

Σύρετε το ποντίκι επάνω στον Σύνδεσμο να γίνει μπλε, πατήστε δεξί κλικ και μετά : Άνοιγμα Συνδέσμου.

Τα λόγια του ποιήματος:

 

  • 1. ΑΠΟΨΕ ΟΝΕΙΡΕΥΤΗΚΑ Ποίημα της Σάσας Καραγιαννίδου – Πέννα
  • 2. Απόψε ονειρεύτηκα, πως ζούσα στα παλιά, του 1821 τα ένδοξα, τα χρόνια τα ηρωικά.
  • 3. Ήμουνα λέει ανάμεσα σε άντρες δυνατούς. Που όρκο δίναν στον Θεό για αγώνες, ναι, λυτρωτικούς.
  • 4. Θέλανε στην Ελλάδα, να φέρουν ξαστεριά, τους Τούρκους να νικήσουν, να διώξουν την σκλαβιά.
  • 5. Τα ονόματά τους άκουσα. Τα γνώριζα καλά. Καραϊσκάκης, Διάκος και Γέρος του Μoριά.
  • 6. Με τόλμη τους πλησίασα, τους κοίταξα καλά. Όρθωσα το κορμί μου και είπα δυνατά.
  • 7. Αχ πόσο σας θαυμάζω! Πόσο θα ήθελα και εγώ, ήρωας σαν και σας κάποτε να γενώ!
  • 8. Και τότε ο Γέρος του Μοριά, με κοίταξε καλά. Και με την βροντερή του την φωνή μου έδωσε μια συμβουλή.
  • 9. Ποτέ να μην κιοτέψεις, να είσαι τολμηρός. Έλληνας να θυμάσαι να είσαι εσύ σωστός.
  • 10. Κεφάλι να μην σκύβεις, σε εχθρών τις απειλές, να ορθώνεις το κορμί σου και να πετάς φωτιές.
  • 11. Ξύπνησα ευτυχισμένος. Τι όνειρο και αυτό! Όλους τους ήρωες να δω σαν να τους είχα μπροστά μου εδώ!
  • 12. Ποτέ δεν θα ξεχάσω τα λόγια τα σοφά. Που άκουσα από το στόμα του Γέρου του Μοριά.
  • 13. Ναι είμαστε Έλληνες και ξέρουμε καλά, πώς να γινόμαστε γροθιά, όταν η Πατρίδα μας, το ζητά.

 

100 διασκεδαστικές δραστηριότητες για παιδιά

Σχεδόν 100 δραστηριότητες για παιδιά αντί για τηλεόραση και οθόνες

Σας προτείνουμε σχεδόν 100 διασκεδαστικές δραστηριότητες για παιδιά που δεν συμπεριλαμβάνουν τηλεόραση και οθόνες.

Κάποιες από τις παρακάτω δραστηριότητες απαιτούν τη συμμετοχή γονέων και κάποιες όχι. Παρ’ όλα αυτά θα βρείτε πολλές επιλογές για να περνάτε ακόμα πιο ευχάριστες και δημιουργικές στιγμές μακριά από την τηλεόραση, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και τις οθόνες, αυτές τις μέρες που πρέπει να μείνουμε στο σπίτι!

Πάμε να τις δούμε:

Σχεδόν 100 διασκεδαστικές δραστηριότητες για παιδιά

  1. Παίξτε κουκλοθέατρο με κούκλες που θα φτιάξετε από κάλτσες και παλιά υφάσματα.
  2. Φτιάξτε σκιές ζώων με τα χέρια σας.
  3. Κάντε αγώνες ισορροπίας τοποθετώντας ένα μαξιλάρι ή ένα βιβλίο στο κεφάλι σας.
  4. Κατασκευάστε ένα πύργο από τραπουλόχαρτα.
  5. Δείξτε στα παιδιά ποια ήταν τα αγαπημένα παιχνίδια των δικών σας παιδικών χρόνων.

 

  1. 6. Παίξτε μαξιλαροπόλεμο.

 

  1. Κάντε κατασκευές με τουβλάκια.
  2. Φτιάξτε κούκλες από χαρτί.
  3. Φτιάξτε τα δικά σας κόμικ

.

  1. Εκδώστε μια εφημερίδα με τα νέα της οικογένειας.
  2. Δείξτε στα παιδιά φωτογραφίες των δικών σας παιδικών χρόνων.
  3. «Ανεβάστε» μια παράσταση με μαγικά κόλπα.
  4. Πηγαίνετε μία βόλτα στη φύση για να μαζέψετε λουλούδια.

 

  1. Αποξηράνετέ κάποια από τα λουλούδια που μαζέψατε.
  2. Παίξτε «Να μην αφήσω το μπαλόνι να ακουμπήσει το πάτωμα». Τα μεγαλύτερα παιδιά μπορούν να το παίξουν με 2 ή περισσότερα μπαλόνια ταυτόχρονα.
  3. Φτιάξτε καραβάκια και αεροπλανάκια από χαρτί.
  4. Κοιτάξτε έξω από το παράθυρο και γράψτε ή ζωγραφίστε ότι βλέπετε.
  5. Βγάλτε αστείες φωτογραφίες.
  6. Συγκεντρώστε ρούχα, παπούτσια και παιχνίδια που δεν χρειάζεστε πια με σκοπό να τα δωρίσετε.
  7. Φτιάξτε κολιέ από ζυμαρικά (πένες, κοραλάκια κλπ) ή από ποπ-κορν.
  8. Κάντε μία χορογραφία και τραβήξτε τη σε βίντεο.
  9. Φτιάξτε όλοι μαζί ατομικές πίτσες με τα υλικά της επιλογής σας.

 

  1. Φτιάξτε τη δική σας σκηνή με σεντόνια και κουβέρτες.
  2. Παίξτε τρίλιζα.
  3. «Ζωγραφίστε» κάτι στην πλάτη του άλλου και αφήστε τον να μαντέψει τι σχεδιάσατε.
  4. Ανακαλύψτε νέα μέρη στο χάρτη και διαβάστε περισσότερα για αυτά.
  5. Παίξτε κυνήγι θησαυρού μέσα στο σπίτι.
  6. Επιλέξετε ένα γράμμα και βρείτε αντικείμενα μέσα στο σπίτι που ξεκινάνε από αυτό το γράμμα.
  7. Ανεβάστε τη δική σας θεατρική παράσταση.
  8. Δημιουργείστε κατασκευές με υλικά που προορίζονται για τον κάδο της ανακύκλωσης.
  9. Ζωγραφίστε τα πορτρέτα των μελών της οικογένειας.
  10. Παίξτε με παζλ.
  11. Δείτε παλιά οικογενειακά βίντεο.
  12. Φτιάξτε ζωγραφιές που θα κορνιζάρετε και θα κρεμάσετε στον τοίχο.
  13. Μετατρέψτε το σπίτι σας σε spa: Βάλτε χαλαρωτική μουσική, κάντε μάσκα ομορφιάς, κάντε μασάζ κλπ.
  14. 36. Γράψτε γράμμα (από τα κανονικά) σε αγαπημένα πρόσωπα που μένουν μακριά ή φίλους των παιδιών

.

  1. Λύστε σταυρόλεξα και γρίφους για παιδιά.
  2. Γράψτε και ηχογραφήστε το δικό σας τραγούδι.
  3. Φτιάξτε τη δική σας μυστική οικογενειακή χειραψία.
  4. Παίξτε κρεμάλα.
  5. Φυτέψτε φακές σε ένα κεσεδάκι από γιαούρτι.
  6. Διαβάστε ένα βιβλίο και ξεκινήστε ημερολόγιο ανάγνωσης.

 

  1. Παίξτε bowling στο σπίτι με άδεια μπουκάλια από νερό.
  2. Παίξτε όνομα, ζώο, πράγμα. (Μπορείτε να προσθέσετε περισσότερες κατηγορίες από τις κλασσικές π.χ. παιχνίδι, ταινία.. για να γίνει πιο διασκεδαστικό και ενδιαφέρον το παιχνίδι!)
  3. Φτιάξτε κολάζ με τα αγαπημένα σας ζώα, χρώματα, φαγητά, ταινίες κ.τ.λ. από αποκόμματα περιοδικών.
  4. Διοργανώστε talent show.
  5. Πηγαίνετε μία βόλτα με τα ποδήλατα.
  6. Αναπαραστήστε σκηνές από την αγαπημένη σας ταινία.
  7. Κάντε τη δική σας ραδιοφωνική εκπομπή και ηχογραφήστε την για να τη στείλετε στους παππούδες, στους νονούς κλπ.
  8. Κάντε πικνίκ στο σαλόνι ή στο κήπο.
  9. Παίξτε παιχνίδια με τράπουλα.
  10. Παίξτε κουτσό.
  11. Σκαρώστε μία αθώα φάρσα σε ένα μέλος της οικογένειας.
  12. Παίξτε το παιχνίδι των χωρών. π.χ η Δευτέρα μπορεί να είναι η μέρα της Γαλλίας: Φτιάξτε Γαλλικό φαγητό, δείτε Γαλλική ταινία, ακούστε Γαλλική μουσική.
  13. Πηδήστε εμπόδια από σκουπόξυλα

 

  1. Κάντε πειράματα χημείας και φυσικής.
  2. Δείξτε στα παιδιά τις φωτογραφίες τους από τότε που ήταν μωρά.
  3. Παίξτε με πλαστελίνη.

 

  1. Βάλτε μουσική, τραγουδήστε και χορέψτε στο ρυθμό.
  2. Συνδυάστε τη διασκέδαση με την ισορροπημένη διατροφή, φτιάχνοντας πολύχρωμα smoothies με φρούτα και λαχανικά της εποχής και δίνοντάς τους ευφάνταστα ονόματα.
  3. Φτιάξτε το δικό σας φυτολόγιο.
  4. Παίξτε επιτραπέζια.
  5. Δημιουργήστε το δικό σας επιτραπέζιο παιχνίδι.
  6. Μαγειρέψτε ένα πιάτο διεθνούς κουζίνα
  7. Ακούστε ένα audio book.
  8. Πηγαίνετε βόλτα το σκύλο (αν έχετε).
  9. Δείτε ταινία στο σπίτι
  10. Φτιάξτε «δοκό ισορροπίας», ακουμπώντας στο πάτωμα ένα σχοινάκι. Ζητήστε στα παιδιά να περπατήσουν στη δοκό χωρίς να πέσουν.
  11. Παίξτε μπάσκετ με μια άδεια κούτα και μπάλα που έχετε φτιάξει από εφημερίδα.
  12. Παίξτε το βάζο με τις ερωτήσεις.

 

  1. 71. Φτιάξτε μία γιγάντια μολυβοθήκηγια να οργανώσετε όλη τη γραφική ύλη

 

  1. Μεταμφιεστείτε και παίξτε παιχνίδια ρόλων.
  2. Γεμίστε το σπίτι με μπαλόνια!
  3. Διοργανώστε βραδιά καραόκε.
  4. Φτιάξτε το δικό σας escape room στο σπίτι.
  5. «Μαγειρέψετε» με υλικά που θα βρείτε στη φύση. Φτιάξτε «λαχταριστά πιάτα» από φύλλα, λουλούδια, χώμα, καρπούς και ξυλαράκια.
  6. Φτιάξτε κέικ.
  7. Θυμηθείτε ιστορίες από παλιά.
  8. Φτιάξτε αστεία αξεσουάρ από χαρτί (μάσκες, καπέλα, γυαλιά) και φορέστε τα.
  9. Γράψτε γράμματα ο ένας στον άλλον και ανοίξτε τα σε έναν μήνα, σε ένα χρόνο κλπ.
  10. Φυτέψτε σπόρους σε γλάστρα στο μπαλκόνι.
  11. Κάντε μια ζωγραφιά για τη γιαγιά ή παππού
  12. Ξεκινήστε ημερολόγιο.
  13. Διαβάστε δυνατά ο ένας στον άλλον.
  14. Στήστε ένα εστιατόριο/σχολείο/πάρτυ για τα λούτρινα κουκλάκια.
  15. Κολλήστε χαρτάκια post it σε οτιδήποτε αρχίζει από Άλφα ή Βήτα κλπ.
  16. Φτιάξτε κουκολοθεάτρο και ανεβάστε μια παράσταση.
  17. Μετατρέψτε μια κούτα σε σπίτι, κουκλόσπιτο, γκαράζ, καράβι, διαστημόπλοιο κλπ.
  18. Σκεπάστε το τραπέζι της κουζίνας με ένα σεντόνι και μετατρέψτε το σε φρούριο.
  19. Φτιάξτε σάντουιτς δύο χρωμάτων.
  20. Διαβάστε πολλά, πολλά παραμύθια
  21. Ρωτήστε τα ίδια τα παιδιά με τι θέλουν να ασχοληθούν
  22. Μην κάνετε τίποτα. Και μην προτείνετε τίποτα! Κανένα παιδί δεν πέθανε από την βαρεμάρα. Ίσα ίσα, η βαρεμάρα κάνει καλό! Αν τα παιδιά επιμένουν ότι δεν έχουν να κάνουν ΤΙΠΟΤΑ μα ΤΙΠΟΤΑ και πεθαίνουν (μαμά σε παρακαλώ, δεν έχω τι να κάνω!) προτείνετέ τους να σας βοηθήσουν στις δουλειές του σπιτιού. Τότε σίγουρα θα σκεφτούν κάτι άλλο να κάνουν!

 

Πέρα από την πλάκα όμως, αν παραμείνετε σταθεροί στην απόφασή σας να βάλετε περιορισμό στο ωράριο των οθονών, τα παιδιά αργά ή γρήγορα θα αρχίσουν να σκέφτονται ιδέες. Πολλοί γονείς έχουν το άγχος να κρατούν τα παιδιά τους διαρκώς απασχολημένα. Και αυτό είναι ένα τεράστιο βάρος. Κι όμως, όπως στους μεγάλους, έτσι και στα παιδιά η βαρεμάρα είναι πολύ επωφελής. Eίναι σημαντικό να αφήνουμε τα παιδιά να βαριούνται πού και πού. Έτσι μαθαίνουν να γίνονται δημιουργικά.  Όταν τα παιδιά βαριούνται, αναπτύσσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, τις ικανότητες επίλυσης προβλημάτων αλλά και την αυτοπεποίθησή τους, όταν καταφέρνουν να διαχειριστούν το χρόνο τους επιτυχώς. Επίσης, το να παίζουν χωρίς δομή με άλλα παιδιά (αν έχουν αδέρφια), τα βοηθάει να δημιουργήσουν καλύτερες σχέσεις, καθώς θα χρειαστεί να διαπραγματευτούν και να συνεργαστούν μεταξύ τους. Η δημιουργικότητά των παιδιών (που προσωρινά μπορεί να έχει πέσει σε χειμερία νάρκη) θα ξυπνήσει. Και θα αρχίσουν να σκέφτονται όχι μόνο 100, αλλά 1100 ιδέες για δραστηριότητες χωρίς τηλεόραση, ηλεκτρονικά και οθόνες.

 

 

Καλή διασκέδαση και καλή δύναμη σε όλους

 

 

 

 

 

 

 

Αρχές διαχείρισης ύποπτων ή επιβεβαιωμένων περιστατικών λοίμωξης COVID-19 σε σχολικές μονάδες



Λήψη αρχείου

ΑΓΙΑΣΜΟΣ

Σας ενημερώνουμε ότι  ο αγιασμός του 19ου  Νηπιαγωγείου Ηλιούπολης, θα τελεστεί την Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2020 στις 11.30 π. μ. Στις  τάξεις θα προσέλθουν μόνο τα παιδιά, χωρίς συνοδούς. Ο Αγιασμός θα πραγματοποιηθεί  στον αύλειο χώρο του σχολείου, με εκπροσώπους εκπαιδευτικών και μαθητών. Οι γονείς θα παραμείνουν στον αύλειο  χώρο του σχολείου κρατώντας τις αποστάσεις.

Απαραίτητη η χρήση μάσκας.

Σας ευχόμαστε ολόψυχα καλή σχολική χρονιά

 

Εγγραφές για σχολικό έτος 2020-2021

Πληροφορίες για τις εγγραφές , θα βρείτε στην σελίδα με τον αντίστοιχο τίτλο, στο πάνω μέρος του ιστολογίου μας.

Η κατάθεση των απαιτούμενων δικαιολογητικών στο νηπιαγωγείο, θα γίνεται  κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού

 

Έκθεση ζωγραφικής με θέμα: “Tο Νηπιαγωγείο είναι κλειστό”.

Αγαπητοί γονείς

Σας ενημερώνουμε ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων του διοργανώνει έκθεση ζωγραφικής με θέμα: «Το Νηπιαγωγείο είναι κλειστό».

Σκοπός της έκθεσης είναι να αποτυπώσουν οι μικροί μας μαθητές πώς βιώνουν μέσα στην πανδημία που ζούμε ,το γεγονός ότι το σχολείο είναι κλειστό

Ενδεικτικά, μπορούν να ζωγραφίσουν:

 

  • Πως φαντάζονται τον κορωνοιό που εξ αιτίας του έκλεισε το σχολείο
  • Τι τους αρέσει περισσότερο να κάνουν στο σπίτι
  • Τι τους λείπει περισσότερο από το σχολείο
  • Μήνυμα στους συμμαθητές η/και στις δασκάλες τους
  • Ότι άλλο μπορεί να φανταστούν τα παιδιά σε σχέση με το κλειστό σχολείο τους

 

ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

  1. Φωτογραφίζετε και στέλνετε στο email του Νηπιαγωγείου ,τη ζωγραφιά του παιδιού από τις 5/5 έως και 10/5.
  2. Πάνω στις ζωγραφιές δεν πρέπει να υπάρχουν στοιχεία των παιδιών, μόνο αρχικά του ονόματος και του επιθέτου .
  3. Η εργασία αυτή δεν είναι υποχρεωτική.

4 Οι εργασίες των παιδιών, θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου.

 

Χρήσιμα λινκ!

1. Βιβλία-παραμύθια και ταινίες
https://zhtunteanagnostes.blogspot.com/

10 υπέροχες παιδικές ταινίες μικρού μήκους που μπορείτε να δείτε στο YouTube

http://enakeimenomiaeikona.blogspot.com/2018/02/blog-post.html

http://www.mikrosanagnostis.gr/istoria_list.asp

https://www.youtube.com/channel/UCulEmZ9faBmKvPObBTEjXiA

https://www.youtube.com/channel/UCgNBojqQL49U7_jv5mQgJhQ

2. μουσεία

https://www.benaki.org/virtual/kentriko/ground_floor/index.html?lang=el

https://naturalhistory.si.edu/visit/virtual-tour

https://museumsvictoria.com.au/longform/dinosaur-walk/

Oι Συλλογές του Μουσείου

http://www.museivaticani.va/content/museivaticani/en/utility/search.html?q=virtual+tour&path=

3. δραστηριότητες – παιχνίδια

https://paidopoula.blogspot.com/search/label/%CE%9A%CE%A5%CE%9A%CE%9B%CE%91%CE%94%CE%99%CE%9A%CE%9F%CE%A3%20%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%99%CE%A4%CE%99%CE%A3%CE%9C%CE%9F%CE%A3#.XnNx2UAzaM9

http://www.teachingtherapy.com/2017/01/blog-post.html

Κλικάρω! παιχνίδια προνηπίου νηπιαγωγείου δημοτικού

Δωρεάν εφαρμογές

https://www.youtube.com/channel/UCEDsxcubZ9-xGIfmm6dzejA

παιχνίδια προνηπίου νηπιαγωγείου δημοτικού
παιχνίδια προνηπίου νηπιαγωγείου δημοτικού. #logouergon. Εκπαιδευτικές , online , δραστηριότητες – εφαρμογές και παιχνίδια για παιδιά ηλικίας από 3 έως 6+ ετών με στόχο τη διασκεδαστική εκμάθηση των γραμμάτων των αριθμών και …
logouergon.gr

#paidopoula
Δραστηριότητες χαρτοκοπτικής , φύλλα εργασιών και ζωγραφικής
paidopoula.blogspot.com

Dinosaur Walk
This website can be used as a teaching resource before and after a school excursion to the Dinosaur Walk exhibition at Melbourne Museum.
museumsvictoria.com.au

360° Virtual Visits by Panomedia.gr © 2005-2014
ERROR: Javascript not activated
www.benaki.org

Ηχογραφημένα παραμύθια by Κόκκινη Αλεπού | Free Listening on SoundCloud
We use cookies for various purposes including analytics and personalized marketing. By continuing to use the service, you agree to our use of cookies as described in the Cookie Policy. OK
soundcloud.com

Μικρός Αναγνώστης
Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει. Ο Μάνος Κοντολέων μας αφηγείται ένα χειμωνιάτικο παραμύθι με τίτλο «Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει» από τη συλλογή Έξι φίλοι και ένα δώρο, Εκδόσεις Πατάκη, 2007.
www.mikrosanagnostis.gr

Ένα κείμενο, μία εικόνα: Παραμυθοδρομίες «Φτιάξε ένα παραμύθι»!
Με αφορμή τον Προπ και τις λειτουργίες του, αλλά και τη «Γραμματική της Φαντασίας» του Τζάνι Ροντάρι, στο «Ένα κείμενο, μία εικόνα» δημιουργήσαμε πριν δύο χρόνια -σε συνεργασία με τη ζωγράφο-εικονογράφο Αθηνά Πετούλη …
enakeimenomiaeikona.blogspot.com

10 υπέροχες παιδικές ταινίες μικρού μήκους | Infokids.com.cy
Στην Πέππα εισβάλλει η Momo και τρομάζει τα μικρά μας, τώρα εμφανίστηκε και στο Baby Shark, το οποίο έτσι κι αλλιώς είναι εντελώς ανόητο και εθιστικό… και αναρωτιόμαστε
www.infokids.com.cy

Γράμμα προς τους γονείς

 

 

Αγαπητοί γονείς έχουν περάσει είκοσι μέρες που ζούμε συνθήκες πρωτόγνωρες. Βιώνουμε όλοι το άγχος και τον φόβο για την επομένη μέρα, τους δικούς μας, τα παιδιά μας.

Το σχολείο ήταν, είναι και θα είναι το καταφύγιο των παιδιών, ο φυσικός χώρος εκπαίδευσης και ο κοινός τόπος της καθημερινότητας μας. Η μάθηση, το παιχνίδι, η σχέση με τα παιδιά μας δεν υποκαθίσταται από κανέναν υπολογιστή. Προσδοκούμε ολόψυχα να γυρίσουμε σύντομα στη σχολική μας κοινότητα και η ζωή όλων να μπει  στην κανονική της  τροχιά.

Η αβεβαιότητα και η ανασφάλεια  που προκύπτουν από αυτή την κατάσταση κάνει ακόμη πιο επιτακτική την ανάγκη για αλληλεγγύη..

Ο σύλλογος διδασκόντων σας εύχεται ολόψυχα υγεία πάνω απ όλα, ψυχραιμία στα δύσκολα που ζούμε και που θα έρθουν και με βαθύ  αίσθημα  ευθύνης, να είμαστε πάλι μαζί στο φυσικό χώρο της σχολικής μας κοινότητας εκπαιδευτικοί, γονείς και παιδιά.

Με εκτίμηση,

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 19ου Νηπιαγωγείου.

 

ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ

ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ
ΠΩΣ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ
ΓΙΑ THN ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΪΟ
ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ
1η ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΑΙΔΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
«ΠΑΝ. & ΑΓΛΑΪΑΣ ΚΥΡΙΑΚΟΥ» Ν.Π.Δ.Δ.
ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΑΙΔΙΩΝ & ΕΦΗΒΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
ΣΥΝΤ. ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ: Δρ Κ. ΛΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, ΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥ
ΤΑΧ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Γαρέφη 4 ΤΗΛ.: 210-6773442,-3 ΦΑΞ: 210-6773445
11525, Ελληνορώσων, ΑΘΗΝΑ e-mail: ipkathens@aglaiakyriakou.gr
________________________________________________________________________________________________________
Αθήνα, 19-03-2020
Αγαπητοί γονείς,
Η πανδημία από το νέο κορωνοϊό SARS-CoV-19 αποτελεί μία πρωτόγνωρη κατάσταση παγκόσμιας υγειονομικής, κοινωνικής και οικονομικής κρίσης, που όλοι καλούμαστε να διαχειριστούμε με υπεύθυνο τρόπο, χωρίς ωστόσο να έχουμε γνωρίσει ποτέ άλλοτε παρόμοιες συνθήκες και χωρίς να είμαστε προετοιμασμένοι για την αντιμετώπισή της. Όλοι είμαστε πλέον ενημερωμένοι για τα μέτρα που πρέπει να λαμβάνουμε, την αναγκαστική παραμονή στο σπίτι και τη σχολαστική τήρηση των κανόνων υγιεινής και προστασίας από τον κορωνοϊό. Ωστόσο, δεν είναι πάντοτε εύκολο να μιλάμε με τα παιδιά μας για σοβαρές και επείγουσες καταστάσεις δημόσιας υγείας, ούτε να διαχειριστούμε τις νέες συνθήκες ζωής, το άγχος και τον φόβο που προκαλούν, και πολύ περισσότερο την απομόνωση στο σπίτι και την επακόλουθη έντονη ψυχολογική πίεση.
Στις σελίδες που ακολουθούν θα βρείτε έναν μικρό οδηγό που ελπίζουμε να σας φανεί χρήσιμος. Πρόκειται για γενικές οδηγίες, που δεν είναι δυνατόν να εξαντλήσουν κάθε πιθανή περίπτωση, προσφέρουν όμως γενικές κατευθύνσεις. Στην ιστοσελίδα του Νοσοκομείου μας, στο κάτω μέρος της αρχικής σελίδας, στο Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων, και στην ιστοσελίδα της Υπηρεσίας μας https://ipkathens4.wixsite.com/ipka θα ακολουθήσουν οδηγίες και συμβουλές για ιδιαίτερες καταστάσεις και ηλικιακές ομάδες.
Σε κάθε περίπτωση η Υπηρεσία μας παραμένει στη διάθεση παιδιών, εφήβων και οικογενειών για παροχή συμβουλευτικής για την αντιμετώπιση της παρούσας κρίσης και των συνεπειών της απομόνωσης στο σπίτι, με τηλεφωνική επικοινωνία, και σε περίπτωση που χρειαστεί και με συνεδρίες τηλε-ψυχιατρικής μέσω skype. Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας, τις εργάσιμες ημέρες, και ώρες 9:00 με 14:00.
Σας ευχαριστούμε για τη συνεργασία σας στην κοινή μας προσπάθεια, να προασπίσουμε την ψυχική υγεία των παιδιών μας, και να τα βοηθήσουμε να αντεπεξέλθουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις παρούσες συνθήκες κρίσης.
Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ ΛΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
ΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥ
ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ
1. Όπως κάθε επικοινωνία με τα παιδιά έτσι και η συζήτηση για την πανδημία, πρέπει να γίνεται σε συνθήκες ειλικρίνειας, σε ήρεμο τόνο και σε υποστηρικτικό κλίμα. Πρώτα απ’ όλα καθησυχάστε τα παιδιά σας ότι πρόκειται για μία δύσκολη περίοδο, η οποία όμως θα περάσει και δεν θα κρατήσει για πάντα.
2. Θυμηθείτε ότι ο τρόπος που χειρίζεστε την παρούσα κρίσιμη κατάσταση θα επηρεάσει την σχέση σας και την μεταξύ σας επικοινωνία για όλα τα σημαντικά θέματα στο μέλλον. Μην πιέζετε τα παιδιά να μιλήσουν για πράγματα που δεν είναι έτοιμα. Κρατήστε ανοικτούς τους διαύλους επικοινωνίας, ώστε τα παιδιά να αισθάνονται πάντοτε άνετα να απευθύνονται σε σας.
3. Μιλήστε με ειλικρίνεια. Τα παιδιά πάντοτε ανακαλύπτουν την αλήθεια, γι’ αυτό φροντίστε να μην διαταραχθεί η εμπιστοσύνη τους απέναντί σας. Πρέπει πάντοτε να αισθάνονται ασφαλή να απευθύνονται σε σας για να καθησυχάζονται και να ανακουφίζονται από το άγχος.
4. Μιλήστε στα παιδιά σας με τρόπο απλό και κατανοητό, ανάλογα με την ηλικία τους και το αναπτυξιακό τους επίπεδο. Λαμβάνετε υπ’ όψιν τις ιδιαιτερότητες κάθε παιδιού, ενδεχόμενα προβλήματα σωματικής ή ψυχικής υγείας, όπως επίσης και τυχόν αναπτυξιακές δυσκολίες. Μην κατακλύζετε τα παιδιά με πληροφορίες που δεν είναι σε θέση να καταλάβουν.
5. Αν και χρειάζεται να ενημερώνετε τα παιδιά σας για τις εξελίξεις, π.χ. νέα μέτρα που έχουν επιβληθεί, προστατεύστε τα από τις συνεχείς συζητήσεις μέσα στο σπίτι για τον κορωνοϊό και από την υπερβολική πληροφόρηση από την τηλεόραση, το διαδίκτυο, τα κοινωνικά δίκτυα, κ.λπ. Μην τα αφήνετε να βλέπουν συνεχώς ειδήσεις και σχετικές εκπομπές στην τηλεόραση. Συχνά περιέχουν σκηνές που μπορεί να τα τρομάξουν και η επανάληψή τους μπορεί να τα τραυματίσει ψυχικά.
6. Βοηθήστε τα παιδιά να παίρνουν ασφαλείς και ακριβείς πληροφορίες μόνον από έγκυρες πηγές. Ενημερώνεστε συνεχώς από την ιστοσελίδα του ΕΟΔΥ. Εκτυπώστε τις οδηγίες και δώστε στα παιδιά τις οδηγίες που χρειάζεται, π.χ. για το πλύσιμο των χεριών.
7. Είναι πιθανόν ότι θα χρειαστεί να επαναλάβετε πολλές φορές τις πληροφορίες και τις οδηγίες που δίνετε. Τα παιδιά συχνά δυσκολεύονται να καταλάβουν ή να αποδεχθούν πολλές από τις εξηγήσεις σας και μπορεί να ρωτούν πολλές φορές το ίδιο πράγμα. Καθησυχάστε τα επαναλαμβάνοντας με ηρεμία τις απαντήσεις σας.
8. Δείξτε στα παιδιά ότι καταλαβαίνετε πώς αισθάνονται κι ότι δεν υπάρχει «σωστό» και «λάθος» σε αυτά που νιώθουν. Πείτε τους ότι κι εσείς δυσκολεύεστε με τη νέα κατάσταση και ότι είναι φυσιολογικό κι αυτά να ανησυχούν. Ενθαρρύνετέ τα να μιλήσουν για τα άγχη και τους φόβους τους. Προσπαθήστε να καταλάβετε τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους, πίσω από τις αντιδράσεις και τις συμπεριφορές τους.
9. Τα παιδιά ανησυχούν πολύ για την υγεία και ασφάλεια, την δική τους, των μελών της οικογένειας, των φίλων τους κ.λπ. Καθησυχάστε τα παιδιά ότι είναι ασφαλή στο σπίτι και ότι λαμβάνετε όλα τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης. Μην δίνετε υποσχέσεις που δεν είναι ρεαλιστικές. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει ποιος θα νοσήσει από τον κορωνοϊό. Επομένως, μην λέτε στα παιδιά ότι κανείς σας δεν θα αρρωστήσει.
10. Εξηγείστε στα παιδιά ότι τα περισσότερα άτομα που προσβάλλονται από τον κορωνοϊό γίνονται καλά κι ότι αν αρρωστήσει κάποιος από εσάς υπάρχουν όλα τα διαθέσιμα μέσα για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση. Κι όπως πάντα η πρόληψη είναι προτιμότερη από τη θεραπεία! Γι’ αυτό πρέπει να τηρούν τους κανόνες υγιεινής.
11. Καθησυχάστε τα παιδιά για τους παππούδες τους και πείσετε τους τελευταίους να παραμένουν στο σπίτι. Κρατήστε επικοινωνία των παιδιών με τους παππούδες, τηλεφωνικά κι αν υπάρχει δυνατότητα μέσω εικόνας. Δώστε το παράδειγμα στα παιδιά για τον τρόπο με τον οποίο φροντίζουμε τους ηλικιωμένους. Κατά πάσα πιθανότητα θα συμπεριφερθούν κι αυτά σε σας με τον ίδιο τρόπο στο μέλλον.
12. Κρατείστε κατά το δυνατόν τους κανονικούς ρυθμούς στο σπίτι σας, όσο μπορείτε μη διαταράσσετε τις καθημερινές σας ρουτίνες, και οργανώστε τον χρόνο της οικογένειας και των παιδιών. Η τήρηση προγράμματος διατροφής, ύπνου, και υγιεινής είναι απαραίτητη. Η ύπαρξη καθημερινού προγράμματος δημιουργεί αίσθημα ασφάλειας στα παιδιά. Παράλληλα η ενασχόληση με κάποια δραστηριότητα προστατεύει από τον συνεχή μηρυκασμό αρνητικών σκέψεων και φόβων.
13. Υιοθετείστε οικογενειακώς υγιεινό τρόπο ζωής. Η υγιεινή διατροφή, ο επαρκής ύπνος, και η φυσική άσκηση, όπως αυτή μπορεί να προσαρμοσθεί στις παρούσες συνθήκες, και η καλή ψυχολογική κατάσταση, ενισχύουν την ανοσία του οργανισμού έναντι του κορωνοϊού και κάθε προσβολής.
14. Η παραμονή στο σπίτι προσφέρει την ευκαιρία για ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά, οπότε επωφεληθείτε! Στην ιστοσελίδα του ΕΟΔΥ αλλά και γενικά στο διαδίκτυο υπάρχουν σχετικές οδηγίες για την απασχόληση των παιδιών στο σπίτι, αλλά κι εσείς μπορείτε να επιστρατεύσετε τη φαντασία και την ευρηματικότητά σας. Κάντε τα παιδιά να αισθάνονται χρήσιμα, αναθέστε τους μικρές εργασίες, προωθήστε την υπευθυνότητά τους. Δώστε ιδέες ανάλογα με την ηλικία, τα ενδιαφέροντα και τις οικογενειακές συνθήκες. Παίξτε επιτραπέζια παιχνίδια μαζί με τα παιδιά σας, δείτε μαζί ταινίες, γυμναστείτε μαζί τους (υπάρχουν πολλά σχετικά βίντεο στο διαδίκτυο), κι αν μπορείτε και επιτρέπεται κάντε μαζί μικρούς περιπάτους.
15. Όσο τα σχολεία είναι κλειστά, φροντίστε ώστε τα παιδιά, ανάλογα με την ηλικία τους, να κρατούν την επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία. Αν το σχολείο προσφέρει τη δυνατότητα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ιδίως για τους εφήβους, παρακινείστε τους να συμμετέχουν. Παράλληλα, στο διαδίκτυο υπάρχει πληθώρα εκπαιδευτικού υλικού, σε ευχάριστη πολλές φορές μορφή, με το οποίο μπορούν να ασχοληθούν.
16. Βοηθήστε τα παιδιά να κρατήσουν τις κοινωνικές τους επαφές – ιδίως τα μικρότερα που δεν είναι εξοικειωμένα σε αυτό – μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, αν είναι δυνατόν και με χρήση εικόνας, με συνομηλίκους, φίλους, συγγενείς κ.λπ.
17. Μην αφήνετε τα παιδιά σας να είναι κολλημένα σε οθόνες! Χωρίς σχολείο ο κίνδυνος εθισμού σε ηλεκτρονικά, διαδίκτυο κ.λπ. είναι μεγάλος, γι’ αυτό βοηθήστε τα να οργανώσουν την καθημερινότητά τους με επωφελή τρόπο, και ασχοληθείτε μαζί τους. Όπως πάντα ελέγχετε το περιεχόμενο των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και γενικά της ενασχόλησής τους με το διαδίκτυο και βεβαιωθείτε για την ασφάλειά τους.
18. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ειδικά για τους εφήβους, μπορούν να προσφέρουν τη δυνατότητα συνέχισης της επικοινωνίας με τους συνομηλίκους, που είναι απολύτως απαραίτητη. Παράλληλα προσφέρουν το αίσθημα της συντροφικότητας, της διασύνδεσης με την κοινότητα και της αλληλοϋποστήριξης, ελαττώνουν τη μοναξιά, και συχνά με διάφορα μηνύματα χιουμοριστικού περιεχομένου μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση του στρες. Υπάρχει, όμως, πάντοτε ο κίνδυνος για διασπορά ψευδών ειδήσεων ή παρακίνηση για υιοθέτηση ακατάλληλων συμπεριφορών, οπότε χρειάζεται προσοχή στη χρήση τους.
19. Θυμηθείτε ότι οι έφηβοι έχουν ανάγκη να βρίσκονται με συνομηλίκους, και ότι η απομόνωση στο σπίτι έρχεται σε αντίθεση με τις φυσιολογικές ανάγκες της ηλικίας τους. Παράλληλα συχνά διακατέχονται από ένα αίσθημα παντοδυναμίας κι έχουν ανάγκη να δοκιμάζουν τα όρια, επομένως υπάρχει κίνδυνος να υιοθετήσουν ακατάλληλες
συμπεριφορές σε σχέση με την προστασία τους από τον κορωνοϊό. Προσπαθήστε να αντιμετωπίζετε με υπομονή τις εκρήξεις τους και κρατήστε την επικοινωνία μαζί τους.
20. Κάθε κατάσταση κρίσης αυξάνει τα επίπεδα στρες, μπορεί να δημιουργήσει αρνητικά συναισθήματα και να πυροδοτήσει ακατάλληλες συμπεριφορές. Επιπρόσθετα, η απομόνωση στο σπίτι και η αναγκαστική εικοσιτετράωρη συμβίωση των μελών της οικογένειας, μπορεί να φέρει στην επιφάνεια λανθάνουσες συγκρούσεις μεταξύ των μελών της ή/και να αναζωπυρώσει παλιότερα προβλήματα στις μεταξύ τους σχέσεις. Σε περιπτώσεις προϋπάρχουσας οικογενειακής δυσλειτουργίας, από την αδελφική αντιπαλότητα ως τα προβλήματα σχέσεων μεταξύ των γονέων ή των γονέων με τα παιδιά τους, η κατάσταση μπορεί να επιδεινωθεί. Ως γονείς προσπαθήστε να κρατήσετε την ψυχραιμία σας, να εστιαστείτε στα σημαντικά στην παρούσα φάση πράγματα και σε συντονισμό με την ιδιαίτερη πραγματικότητα που όλοι βιώνουμε, να χαράξετε μία κοινή στρατηγική και να αποφεύγετε την κλιμάκωση των συγκρούσεων. Από την άλλη μεριά καλό είναι να θυμόμαστε ότι πολύ συχνά οι καταστάσεις κρίσης βοηθούν τα άτομα και τις οικογένειες να αναδιοργανωθούν, να αναθερμάνουν τις σχέσεις τους, και να αναπλαισιώσουν με θετικό τρόπο τη λειτουργία τους.
21. Θυμηθείτε ότι τα παιδιά προσαρμόζονται σε κάθε κρίσιμο γεγονός ανάλογα με τον τρόπο που το αντιμετωπίζουν οι γονείς και οι σημαντικοί ενήλικες. Υιοθετούν τις απόψεις των γονέων, μιμούνται τις συμπεριφορές τους, διαισθάνονται τα συναισθήματά τους. Γι’ αυτό παραμείνετε ψύχραιμοι, ρεαλιστικά αισιόδοξοι, καθησυχαστικοί, και αποφύγετε τις συναισθηματικές εξάρσεις. Μόνον έτσι θα προφυλάξετε τα παιδιά σας στην παρούσα κρίσιμη περίοδο και θα τα βοηθήσετε να αναπτύξουν ψυχική ανθεκτικότητα, που είναι απαραίτητη για όλη τους την ζωή.
22. Παιδιά τα οποία αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα υγείας, έχουν βιώσει στο παρελθόν απώλειες και πένθος, ή κάποιο μέλος της οικογένειάς τους πάσχει από σοβαρό πρόβλημα υγείας, είναι πολύ πιο ευάλωτα και είναι πιθανότερο να παρουσιάσουν συμπτώματα άγχους κ.λπ. Γι’ αυτό και έχουν ανάγκη από μεγαλύτερη υποστήριξη. Να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στην πληροφόρηση την οποία δέχονται από εσάς, την τηλεόραση κ.λπ.
23. Σε περίπτωση που χρειάζονται επιπρόσθετα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας λόγω προβλημάτων υγείας ενός παιδιού ή άλλου μέλους της οικογένειας, βοηθήστε τα παιδιά να εφαρμόσουν ό,τι χρειάζεται για τα ίδια, τα αδέλφια τους, ή τα υπόλοιπα μέλη. Κατανοήστε τις αντιδράσεις τους, επαινέστε τα για την συμμόρφωση και τη συνεργασία τους, και βοηθήστε τα να αναπτύξουν αίσθημα προσωπικής ευθύνης και αλληλεγγύης. Ανακουφίστε από ενδεχόμενα αισθήματα ενοχής, π.χ. αν αρρωστήσουν ή αν λόγω δικών τους προβλημάτων απαιτούνται πρόσθετα μέτρα που επιβαρύνουν την υπόλοιπη οικογένεια, και προστατεύστε τα από ενδεχόμενες στιγματιστικές και επιθετικές συμπεριφορές από τα αδέλφια τους.
24. Σε περιπτώσεις διάστασης γονέων ή διαζυγίου, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή. Τα παιδιά συχνά ανησυχούν για τον γονέα με τον οποίο δεν μένουν μαζί και στην παρούσα φάση οι επικοινωνίες είναι δύσκολες. Οι γονείς που δεν έχετε την επιμέλεια κρατήστε την επαφή με τα παιδιά σας, λαμβάνοντας βέβαια υπ’ όψιν τους ισχύοντες περιορισμούς (π.χ. απαγόρευση μετακινήσεων και υποχρέωση παραμονής στο σπίτι, επιστροφή από ταξίδι και ανάγκη καραντίνας, παιδί/ γονέας/άλλο μέλος της οικογένειας που ανήκει σε ευπαθή ομάδα, όπως επίσης και οποιαδήποτε άλλη εξατομικευμένη περίπτωση) και διατηρήστε την επαφή με τα παιδιά με συνεχή και συστηματική τηλεφωνική και ηλεκτρονική επικοινωνία κατά προτίμηση με χρήση εικόνας. Καθησυχάστε τα ότι είστε καλά και ότι είστε πάντα κοντά τους. Το σημαντικό δεν είναι η ποσότητα του χρόνου που περνάτε με τα παιδιά σας, αλλά η ποιότητα της
επικοινωνίας και της σχέσης σας. Στην παρούσα κρίσιμη περίοδο, το τελευταίο πράγμα που χρειάζονται τα παιδιά είναι δύο γονείς που μαλώνουν μεταξύ τους. Αντίθετα έχουν ανάγκη να νιώθουν ότι και οι δύο γονείς τα αγαπούν και ότι μπορούν να συνεννοηθούν μεταξύ τους για το δικό τους καλό. Υιοθετήστε κοινή στρατηγική για την αντιμετώπιση της κρίσης.
25. Στην παρούσα φάση είναι πολύ πιθανό τα παιδιά να παρουσιάσουν άγχος, θλίψη, θυμό, φόβο, ευερεθιστότητα, γκρίνια, αίσθημα αβοήθητου, πλήξη και έλλειψη ευχαρίστησης, εκρήξεις και αντιδραστική συμπεριφορά, προσπάθεια να δοκιμάζουν τα όρια – ιδίως οι έφηβοι. Μικρότερα παιδιά μπορεί να παρουσιάζουν παλινδρόμηση σε συμπεριφορές που είχαν ξεπεράσει, όπως για παράδειγμα νυχτερινή ενούρηση, προβλήματα ύπνου, άγχος αποχωρισμού από τους γονείς, κοιλιακά άλγη και άλλα σωματικά ενοχλήματα κ.λπ.
26. Σε περίπτωση που τα συμπτώματα είναι έντονα και προοδευτικά επιδεινούμενα, κι αν τα παιδιά παρουσιάζουν συνεχή ενασχόληση με τον κορωνοϊό, επίμονες και διεισδυτικές σκέψεις για νόσηση, έντονο συνεχή ή επανερχόμενο φόβο για την υγεία και τη ζωή τους, χαμηλή συναισθηματική διάθεση, συνεχιζόμενα προβλήματα ύπνου, προβλήματα στην πρόσληψη τροφής, ή ο,τιδήποτε άλλο εσείς κρίνετε ανησυχητικό, απευθυνθείτε αμέσως σε Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων, Ψυχιάτρους Παιδιού και εφήβου ή εξειδικευμένους ψυχολόγους. Το ίδιο ισχύει και για σας! Γι’ αυτό, αν χρειαστεί, αναζητήσετε ψυχιατρική βοήθεια.
27. Σε περίπτωση που τα παιδιά σας παρουσιάζουν κάποια ψυχική ή αναπτυξιακή διαταραχή, βρίσκονται σε θεραπεία, λαμβάνουν φαρμακευτική αγωγή με ψυχοτρόπα, κρατήστε σταθερή την επικοινωνία με τους θεράποντες ψυχιάτρους παιδιού και εφήβου και τους ειδικούς ψυχικής υγείας που τα παρακολουθούν. Στην παρούσα φάση, η ανάγκη συμβουλευτικής των γονέων είναι πιο επιτακτική από ποτέ. Διερευνήστε τη δυνατότητα για πραγματοποίηση συνεδριών ψυχοθεραπείας, ψυχολογικής υποστήριξης, συμβουλευτικής, εξ αποστάσεως με ηλεκτρονικά μέσα.
28. Σε περιπτώσεις όπου τα παιδιά πάσχουν από κάποιο νόσημα ή παρουσιάζουν χρόνιο πρόβλημα υγείας, ακολουθείτε τις οδηγίες του θεράποντα ιατρού. Καθησυχάστε τα ότι θα συνεχίσουν να δέχονται τη φροντίδα, περίθαλψη, φαρμακευτική αγωγή κ.λπ. που χρειάζονται, παρά την παρούσα πανδημία. Βοηθήστε τα να συμμορφωθούν στους επιπλέον τρέχοντες περιορισμούς.
29. Σε κάθε περίπτωση, όσο κι αν οι γονείς ανησυχούμε και θέλουμε να είμαστε συνεχώς ενήμεροι για ό,τι συμβαίνει στην χώρα μας και διεθνώς, δεν πρέπει να επιβαρύνουμε με συνεχείς συζητήσεις. Να θυμόμαστε πάντοτε ότι τα παιδιά είναι παιδιά και πρέπει να συνεχίσουν να ζουν σαν παιδιά: να παίζουν, να επικοινωνούν με τους φίλους τους (ηλεκτρονικά στην παρούσα φάση), να γελούν, και να κάνουν ζαβολιές!
30. Τέλος, πρέπει να θυμόμαστε ότι τα παιδιά παρουσιάζουν κατά κανόνα μεγαλύτερη ψυχική ανθεκτικότητα απ’ ότι οι ενήλικες. Ωστόσο, επείγουσες καταστάσεις δημόσιας υγείας, όπως αυτή που διανύουμε, δοκιμάζουν όλους μας, γονείς και παιδιά. Ο τρόπος που θα αντιμετωπίσουμε την πανδημία λόγω του νέου κορωνοϊού εξαρτάται αποκλειστικά από εμάς. Η υπομονή, η ψυχραιμία, η στωικότητα, η αντοχή στις αντιξοότητες, το αίσθημα προσωπικής και κοινωνικής ευθύνης, που θα επιδείξουμε, η αλληλεγγύη και η ανθρωπιά που θα διατηρήσουμε, θα καθορίσουν, ανάμεσα στα άλλα, και την ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών μας.
ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΟΔΗΓΟΥ
Δρ Κωνσταντία Λαδοπούλου, Ψυχίατρος Παιδιού και Εφήβου, Συντονίστρια Διευθύντρια Ε.Σ.Υ.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΝΑΜΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΧΡΟΝΟ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ

  1. Διαβάζουμε και μαθαίνουμε για τον Κορονοϊό

 

  1. «Διαβάζουμε» ηλεκτρονικά βιβλία

 

  1. Βλέπουμε παιδικές ταινίες

 

  1. «Παρακολουθούμε» διαδικτυακά  παιδικές θεατρικές παραστάσεις Ψηφιοποιημένο αρχείο του Εθνικού Θεάτρου http://www.nt-archive.gr/theaters.aspx?company=10&fbclid=IwAR3JegcR-YGSySMFNvAYig39jrOEm5C4vuRv5wxi00OI0yvZ5Qn0cQhRSFE
  2. «Πλοηγούμαστε» στα Μουσεία και παίζουμε ψηφιακά παιχνίδια

https://www.theacropolismuseum.gr/…/cont…/ekpaideftiko-yliko

 

  1. Εκπαιδευτικά Λογισμικά

 

  1. Οδηγίες- Συμβουλευτική και Ψυχολογική Υποστήριξη

 

 

  • Κορονοϊός: Παιδί στο σπίτι και η ψυχολογία του

https://www.alfavita.gr/koinonia/315726_koronoios-paidi-sto-spiti-kai-i-psyhologia-toy

 

 

 

 

 

 

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ. Τα παιδιά του Ολοήμερου φτιάχνουν το δικό τους ποίημα!

Η ΑΓΑΠΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΑΛΛΑ

ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ

Αέρας φυσάει παντού
στο δρόμο παρακάτω
λουλούδια ανθίζουν
και το χορτάρι είναι καθαρό
Τα δέντρα πως ανθίζουν
πως φυτρώνουν τα χαμομήλια!
Τα λουλούδια είναι φρέσκα
και μυρίζουν σαν τον ωκεανό
Τα λουλούδια παίζουν κρυφτό
Οι καρδιές λάμπουν τρομερά
τώρα που φυτρώνουν τα δέντρα
Την Άνοιξη βγαίνουν τα λουλούδια και όλα μαζί
φτιάχνουν μια πολιτεία
με τόσο πολύ αέρα και αγάπη.

Εγγραφές σχολικού έτους 2018-2019

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2018-2019
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 201819, θα φοιτήσουν μαθητές που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη
ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις της παρ.3β, του άρθρου 33 του ν. 4521/2018(ΦΕΚ 38 Α)
Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2018-19, μαθητές γεννημένοι το 2013 και 2014.

Οι εγγραφές στα Νηπιαγωγεία, τη σχολική χρονιά 2018-19 θα πραγματοποιηθούν από 2 έως 18 Μαΐου 2018 από 1.00μμ-2.00μμ.

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

1) Αίτηση εγγραφής-υπεύθυνη δήλωση. ( Το έντυπο της αίτησης παρέχεται από το Νηπιαγωγείο)
2) Αποδεικτικό στοιχείο, από το οποίο από το οποίο διαπιστώνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.
3) Επίδειξη βιβλιαρίου υγείας του μαθητή ή προσκόμιση άλλου στοιχείου στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.
4) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ). (Το έντυπο παρέχεται από το Νηπιαγωγείο).
5) Υπεύθυνη δήλωση γονέα ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου

Για εγγραφή στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα απαιτούνται:

Βεβαιώσεις εργασίας γονέων ή κάρτες ανεργίας.

Πρόωρη αποχώρηση από το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα δεν προβλέπεται.