ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ



Λήψη αρχείου

Αιτήσεις για εισαγωγή στα Πρότυπα, στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία και στα Πειραματικά Σχολεία

 Από  24/3 έως και τις 7/4, οι αιτήσεις για εισαγωγή στα Πρότυπα, στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία και στα Πειραματικά Σχολεία  

Αρχίζει από  Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025, η υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων, από τον ο/η γονέα ή κηδεμόνα ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια των μαθητών/τριών, στο Πληροφοριακό Σύστημα Αιτήσεων Εισαγωγής (Π.Σ.Α.Ε.) για εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια), Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια), Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια) και Πειραματικά Σχολεία (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια).

Η υποβολή των ηλεκτρονικών αιτήσεων θα γίνεται στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://depps.eservices.minedu.gov.gr/

ο οποίος και θα παραμείνει ανοιχτός για την υποβολή των αιτήσεων έως και τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025 και ώρα 13:00.

Επίσης, στον σύνδεσμο βρίσκονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες που αφορούν στις διαδικασίες εισαγωγής στα Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ., Π.Ε.Σ. και ΠΕΙ.Σ. καθώς και αναλυτικές οδηγίες για τη διαδικασία υποβολής των αιτήσεων.

Ο/Η γονέας ή ο/η κηδεμόνας ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια των μαθητών/τριών κατά την υποβολή της αίτησής του/της, μπορεί να συμπληρώνει το κινητό του/της τηλέφωνο, στο οποίο θα λάβει τα εξής ενημερωτικά γραπτά μηνύματα (SMS):

α. για το εξεταστικό κέντρο στο οποίο θα διαγωνισθεί ο /η υποψήφιος/α και τον κωδικό της αίτησής του/της καθώς και για τα αποτελέσματα των Π.Σ., των ΔΗΜ.Ω.Σ., των Π.Ε.Σ. (2 μηνύματα),

β. για τα αποτελέσματα της κλήρωσης των ΠΕΙ.Σ. (1 μήνυμα).

Κάθε μαθητής/τρια μπορεί να είναι υποψήφιος/α σε έως 2 Π.Σ. (Γυμνάσια-Λύκεια), ή/και 1 ΔΗΜ.Ω.Σ. (Γυμνάσιο-Λύκειο), ή/και 1 Π.Ε.Σ. (Γυμνάσιο-Λύκειο) και έως 1 ΠΕΙ.Σ. (Νηπιαγωγείο-Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο) ταυτόχρονα. Αν έχουν επιλεγεί περισσότερες της μιας σχολικές μονάδες (Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ. και Π.Ε.Σ.) δηλώνεται η σειρά προτίμησης στο Π.Σ.Α.Ε. για τη φοίτηση σε αυτές. Από τις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες που έχουν δηλωθεί επιλέγεται επίσης ένα (1) από τα Π.Σ. ή το ΔΗΜ.Ω.Σ. ή το Π.Ε.Σ., στο οποίο ο/η υποψήφιος/α μαθητής/τρια επιθυμεί να είναι επιλαχών/ούσα, σε περίπτωση μη επιτυχίας σε καμία από τις επιλογές του. Σε περίπτωση που ο/η μαθητής/τρια είναι επιτυχών/ούσα σε ένα από τα Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ., Π.Ε.Σ. και ταυτόχρονα σε ΠΕΙ.Σ. θα πρέπει να δηλωθεί εκ των υστέρων η επιλογή μεταξύ των δύο σχολικών μονάδων επιτυχίας με υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα.

Υπενθυμίζεται ότι:

  • η ημερομηνία διεξαγωγής της δημόσιας κλήρωσης για εισαγωγή στα Πειραματικά Σχολεία και της απόδοσης του τυχαίου αριθμού προτεραιότητας, για τη ρύθμιση των ισοβαθμιών στα Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ. και Π.Ε.Σ., είναι η Παρασκευή 2 Μαΐου 2025. Πληροφορίες παρέχονται στην ιστοσελίδα: https://depps.minedu.gov.gr/
  • η ημερομηνία διεξαγωγής της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων για εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία είναι το Σάββατο 3 Μαΐου 2025. Στην ως άνω δοκιμασία οι μαθητές αξιολογούνται σε δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση σχετικές με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας και μαθηματικών εννοιών. Οι μαθητές δεν απαιτείται να μελετήσουν συγκεκριμένη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία. Πληροφορίες στην ιστοσελίδα: https://depps.minedu.gov.gr/
  • η ημερομηνία διεξαγωγής της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων για εισαγωγή στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία είναι επίσης το Σάββατο 3 Μαΐου 2025, καθώς η διαδικασία εισαγωγής στα ανωτέρω Σχολεία θα πραγματοποιηθεί παράλληλα με τη διαδικασία εισαγωγής στα Πρότυπα Σχολεία. Στην ως άνω δοκιμασία οι μαθητές αξιολογούνται σε δεξιότητες σχετικές με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας, μαθηματικών εννοιών και Θρησκευτικών που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση. Οι μαθητές δεν απαιτείται να μελετήσουν συγκεκριμένη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία. Πληροφορίες στις ιστοσελίδες: https://www.minedu.gov.gr/gepo-menu-m/dieythynsi-thriskeftikis-ekpaidefsis-kai-diathriskeftikon-sxeseon/tmima-ekklisiastikis-ekpaidefsis-kai-thriskeftikis-agogis/ekklisiastika-sxoleia/ekklisiastika-sxoleia-nea

και

https://www.minedu.gov.gr/gepo-menu-m/dieythynsi-thriskeftikis-ekpaidefsis-kai-diathriskeftikon-sxeseon/tmima-ekklisiastikis-ekpaidefsis-kai-thriskeftikis-agogis/ekklisiastika-sxoleia/ekklisiastika-sxoleia-nea

  • Η ημερομηνία διεξαγωγής της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων και γνώσεων για εισαγωγή στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία είναι η Κυριακή 4 Μαΐου 2025. Με τη διαδικασία αυτή οι μαθητές/τριες αξιολογούνται σε γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση σχετικές με την Ελληνική Γλώσσα και τα Μαθηματικά. Αντικείμενο της γραπτής δοκιμασίας (τεστ) είναι στοιχεία, τα οποία οι μαθητές/τριες ήδη έχουν επεξεργασθεί και γνωρίζουν από τη φοίτησή τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση. Ως εκ τούτου, δεν ορίζονται συγκεκριμένες σελίδες εξεταστέας ύλης από τα σχολικά εγχειρίδια και οι μαθητές/τριες δεν απαιτείται να μελετήσουν πρόσθετη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία. Πληροφορίες στην ιστοσελίδα: https://dedimos.minedu.gov.gr/

Το Πληροφοριακό Σύστημα Αιτήσεων Εισαγωγής (Π.Σ.Α.Ε.) λειτουργεί με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Ο σχεδιασμός, η υλοποίηση, η διαχείριση, η λειτουργία και η εφαρμογή του λογισμικού της ηλεκτρονικής κληρωτίδας του καθώς και του λογισμικού για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων για κάθε Πειραματικό Σχολείο έχει αναπτυχθεί από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) – «Διόφαντος».

Η Υπουργική Απόφαση ΕΔΩ 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2025-2026

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2025-26

ΑΠΟ  5  ΕΩΣ 24 ΜΑΡΤΙΟΥ

 

Στα Νηπιαγωγεία για  το σχολικό έτος 2025-2026 εγγράφονται  οι μαθητές/τριες που έχουν γεννηθεί  από    1η Ιανουαρίου μέχρι και 31 Δεκεμβρίου 2021

Τα προνήπια  (που έχουν γεννηθεί από 1η  Ιανουαρίου μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2020) και ήδη φοιτούν στο νηπιαγωγείο  και  την επόμενη χρονιά θα είναι νήπια γράφονται αυταπάγγελτα σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109).

 Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική ηλεκτρονική διεύθυνση:

                                                    https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Για την εγγραφή οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.  Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) τα στοιχεία του προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,  (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)

γ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

δ) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ελέγχονται η ακρίβεια των στοιχείων των αιτήσεων που υπεβλήθησαν και αποστέλλεται ηλεκτρονικό μήνυμα στους/στις ενδιαφερόμενους/ες για την αποδοχή ή μη της αίτησής τους καθώς και τους λόγους για τους οποίους η αίτηση δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή

Μετά την αποδοχή της ηλεκτρονικής αίτησης, η προσκόμιση των απαιτούμενων δικαιολογητικών στο Νηπιαγωγείο θα γίνεται μετά από επικοινωνία σας με το σχολείο

     στο τηλ: 2241061763 από 12.10 π.μ -13.00 μμ

προκειμένου να καθοριστεί η ακριβής ώρα προσέλευσης με την παράκληση να τηρούνται τα απαραίτητα μέτρα προστασίας .

 

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

  1.  ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ με την έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα από αυτόν που υπέβαλλε την αίτηση εγγραφής, ότι συναινεί στην εγγραφή του προνηπίου στο Νηπιαγωγείο( Προσκομίζεται  άμεσα για να γίνει η αποδοχή της ηλεκτρονικής αίτησης)
  2. ΑΙΤΗΣΗ-ΔΗΛΩΣΗ (δίνεται από το νηπιαγωγείο)
  3. ΒΙΒΛΙΑΡΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΠΑΙΔΙΟΥ και (φωτοτυπία οι τελευταίες σελίδες με τα εμβόλια.
  4. ΑΤΟΜΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΥΓΕΙΑΣ (Α.Δ.Υ.Μ.) συμπληρωμένο από τον Παιδίατρο
  5. ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ ΑΠΟ  ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
    Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο
    Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές
    ανάγκες.

 

 

  Σχολική περιφέρεια του 15ου Νηπιαγωγείου Ρόδου

Η σχολική του περιφέρεια περιλαμβάνει τις οδούς:

Άμστερνταμ, Ανταγόρα (μονοί>29και ζυγοί>28), Βαρσοβίας, Βελιγραδίου, Βεργίνας(μονοί και ζυγοί.>44), Βέρνης, Βερολίνου, Βιέννης, Βουκουρεστίου, Βρυξελλών, Δαμαγητού (μονοί>25), Δελφών(ζυγοί>18), Δουβλίνου, Ελσίνκι, Ευκλή(μονοί>25και ζυγοί>14), Ευρώπης, Καλλιπάτειρας( ζυγοί.>24), Καμύνδου,, Κοπεγχάγης, Κυρά της Ρω, Κυττάλων, Κωνσταντινουπόλεως, Λισαβόνας, Λονδίνου, Λουξεμβούργου, Μαδρίτης, Μαραθώνος(αριστερά από την πλευρά του 15ου νηπιαγωγείου), Μόσχας, Όσλο, Πάλμα Μαγιόρκας, Πανορμίτου, Παρισίων, Πέλλας, Πράγας, Ρόδου-Λίνδου(μονοί αριθμοί από 89 έως το συνοικισμό Απόλλων), Ρώμης, Σόφιας, Στοχκόλμης, Τρινακρίας, Χάγης.

 

 

  • Μετά το πέρας της καταληκτικής ημερομηνίας των αιτήσεων εγγραφών και ακολουθώντας όλες τις
    προβλεπόμενες από τις διατάξεις διαδικασίες, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην παρ. 4δ στο άρθρο 6
    του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021
    (Α΄ 25), ο/η Διευθυντής/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμει τα προνήπια/νήπια στα Νηπιαγωγεία
    της περιοχής ευθύνης της Διεύθυνσής του/της, λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των αιτήσεων και τις
    διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.

 ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΕΓΡΑΦΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2025-2026



Λήψη αρχείου

Αποκριάτικες εκδηλώσεις στο Νηπιαγωγείο μας.

Οι Απόκριες γιορτάστηκαν και φέτος στο Νηπιαγωγείο μας σκορπίζοντας χαρά και γέλια στους μικρούς μας μαθητές.

Η Τσικνοπέμπτη  πέρασε με τον  Μάγο Gathan  . Μιάμιση ώρα  με όμορφα μαγικά κόλπα όπου συμμετείχαν όλα τα παιδιά και δώρο ένα μπαλόνι μεταμορφωμένο σε ζωάκι. Τιμήσαμε επίσης και το έθιμο του τσικνίσματος τρώγοντας σουβλάκι που αγοράσαμε με τα χρήματα που έβγαλαν τα παιδιά από τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα. Η μέρα έκλεισε με τους μικρούς μαθητές να γίνονται όλοι λαγουδάκι με face painting που επιμελήθηκαν οι νηπιαγωγοί της πρωινής βάρδιας

εικόνα Viber 2025 02 20 13 41 12 573       εικόνα Viber 2025 02 20 13 41 12 441

IMG 20250220 100609 1 IMG 20250220 100609 IMG 20250220 102432 IMG 20250220 100951 IMG 20250220 102408 IMG 20250220 102909

 

Αποκριάτικα μασκαρέματα  : Αρλεκίνοι

εικόνα Viber 2025 02 26 12 27 27 438

Αποκριάτικο πάρτι.

1.Με χορό

εικόνα Viber 2025 02 27 10 18 22 728  εικόνα Viber 2025 02 27 10 27 24 285

2. Γαϊτανάκι

εικόνα Viber 2025 02 27 12 24 02 601

3.Και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου στο πνεύμα της ημέρας : Η στρουμφοπαρέα του 15ου Νηπιαγωγείου Ρόδου.

εικόνα Viber 2025 02 27 12 18 16 324

εικόνα Viber 2025 02 28 09 50 08 885

 

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του 15ου Νηπιαγωγείου Ρόδου σχ. έτους 2024-2025



Λήψη αρχείου

Εθελοντική δράση γονέων

Ευχαριστούμε θερμά τις κυρίες Σταματίνα Χατζηνικήτα ,  Ευθυμία Μήτσου,  Τσαμπίκα Κυριακού και Αμαλία Ευσταθίου γονείς του Νηπιαγωγείου μας  που ανανέωσαν τα επιδαπέδια παιχνίδια της αυλής του Νηπιαγωγείου.

IMG 20241127 124221 IMG 20241127 130448 IMG 20241127 130510

 

Εργαστήριο δεξιοτήτων: Η συνεργασία στο Νηπιαγωγείο

Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει την έννοια της συνεργασίας στο
νηπιαγωγείο. Στόχοι είναι τα παιδιά να συνεργαστούν με δραστηριότητες ανά ζεύγη, μικρές
ή μεγαλύτερες ομάδες προκειμένου να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας.

Συνοπτικά, τα εργαστήρια έχουν την ακόλουθη δομή:
1οεργαστήριο: Δημιουργία ομάδας
2οεργαστήριο: Συμβόλαιο της ομάδας
3οεργαστήριο: Ανίχνευση, εισαγωγή, προετοιμασία
4οεργαστήριο: Ικανότητα επικοινωνίας
5οεργαστήριο: Συνεργασία σε ομάδες
6οεργαστήριο: Ενσυναίσθηση – επίλυση συγκρούσεων
7οεργαστήριο: Δραστηριότητες αξιολόγησης, τελικές ιδέες παιδιώνΠροετοιμασία Υλικού:

Για τα συγκεκριμένα εργαστήρια αυτού του προγράμματος δεν απαιτείται ιδιαίτερη
προετοιμασία υλικού πέρα από τα αναλώσιμα και τα εύκολα προσβάσιμα υλικά που
διατίθενται ήδη σε ένα νηπιαγωγείο.

Ενδεικτικές δραστηριότητες από τα εργαστήρια που πραγματοποιήθηκαν στο Νηπιαγωγείο μας παρατίθενται παρακάτω:

Συμβόλαιο ομάδας

Επιδιώκεται η δημιουργία κανόνων
εύρυθμης λειτουργίας της ομάδας,
αναγνώριση θετικών χαρακτηριστικών και
δεξιότητες που έχει ο εαυτός μας και ο
άλλος καθώς και η ανεκτικότητα απέναντι
στον άλλον

IMG 20241104 091913 Αντιγραφή

Διαβάσαμε το παραμύθι : Το μικρό τερατακι πάει Νηπιαγωγείο. Ακολούθησε συζήτηση γύρω από το παραμύθι και προβληματισμός γιατί το μικρό τερατάκι δεν περνούσε καλά στο σχολείο του . Τα παιδιά αποφάσισαν να το βοηθήσουν. Το κάθε παιδί ζωγράφισε ένα  κανόνα που θα βοηθούσε το μικρό  τερατακι να προσαρμοστεί στο νηπιαγωγείο και καταλήξαμε να φτιάξουμε και το δικό μας συμβόλαιο της με αποδεκτές συμπεριφορές και μη . Το συμβόλαιο υπογράφηκε από όλα τα παιδιά.

Ανίχνευση αρχικών ιδεών
Στόχος του εργαστηρίου είναι η ανίχνευση αρχικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της
συνεργασίας και καταγραφή αυτών από τη νηπιαγωγό ατομικά

«Η αρχική μου ιδέα…!» (Δραστηριότητα κινητική συγκέντρωσης με ατομικό
ιχνογράφημα και συνέντευξη «στο αυτί».)
Στον ελεύθερο χώρο έχουν τοποθετηθεί αραιά απλωμένα παντού πράσινα χαρτιά Α4 και
πάνω σε κάθε χαρτί έχει τοποθετηθεί μία μολυβοθήκη με διάφορους μαρκαδόρους. Τα
χαρτιά και οι μολυβοθήκες είναι τόσα όσα και τα παιδιά της τάξης.
Ο/η νηπιαγωγός με τη βοήθεια ενός ταμπουρίνου ή με τα δύο ξυλάκια δίνει διάφορους
ρυθμούς για περπατήματα στα παιδιά. Η οδηγία είναι κάθε παιδί να κινείται μόνο του
διατηρώντας τη σιωπή του περνώντας ανάμεσα από τα απλωμένα στο πάτωμα χαρτιά ΧΩΡΙΣ
ΝΑ ΤΑ ΠΑΤΑΕΙ και ανάμεσα από τους άλλους. Κατά τη διάρκεια της κίνησής του δε πρέπει
να αγγίζει ούτε να μιλά στους άλλους.
Ο ρυθμός που δίνει με το μουσικό όργανο ο/η νηπιαγωγός στην αρχή είναι σταθερός για
βάδισμα, χωρίς καμία εναλλαγή. Τα παιδιά προσπαθούν να περνούν από άλλους
καλύπτοντας όλες τις πιθανές διαδρομές στο χώρο της αίθουσας. Όταν τα παιδιά
καταφέρουν να συγκεντρωθούν και αποκτήσουν έναν καλό ρυθμό βαδίσματος τηρώντας
όλες τις οδηγίες (συγκέντρωση, κίνηση σε όλο το χώρο της αίθουσας, μη επικοινωνία με τους
γύρω), ο/η νηπιαγωγός δοκιμάζει και διαφορετικούς ρυθμούς με το μουσικό όργανο καθώς
και σταματήματα- παύσεις αυτών. Η διατήρηση της παύσης του ρυθμού διαρκεί περίπου 5
δευτερόλεπτα κατά τα οποία δεν πρέπει να ακούγονται ούτε τα παιδιά –όσο γίνεται.
Επιδιώκεται η συγκέντρωσή τους.
Ακολουθούν εναλλαγές ρυθμού. Σε κάθε παύση σταματούν κ.ο.κ. Οι ρυθμοί εναλλάσσονται
γρήγορα. Όταν ολοκληρωθεί η αυτή η φάση (υπολογίζονται 5 λεπτά), στο τελευταίο
σταμάτημα της μουσικής κάθε παιδί επιλέγει σε ποιο πράσινο χαρτί θα σταθεί και κάθεται
δίπλα στο χαρτί.

Αφού ολοκληρώθηκε το παιχνίδι ζητάμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν στο χαρτί  τι τους έρχεται  όταν ακούνε  την λέξη ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

Ικανότητες επικοινωνίας:

«Καλωσορίζοντας τους εξωγήινους! » (Δραστηριότητα συνεργασίας ανά
ζεύγη. Ελεύθεροι αυτοσχεδιασμοί και τεχνικές θεάτρου. Αυτό-αξιολόγηση μαθητών/-τριών
σε Ολομέλεια)
(Προετοιμασία δραστηριότητας:
Πανί ή γάζα μεγάλου μεγέθους κόκκινου χρώματος (προαιρετικό)
Τα παιδιά έχουν χωριστεί σε δύο ομάδες επιλέγοντας εάν θέλουν να είναι στην ομάδα
των εξωγήινων ή στην ομάδα των ανθρώπων/γήινων.
Ξεκινάμε λοιπόν μέσα σε μία σύμβαση και λέμε στα παιδιά ότι: «έχουνε έρθει κάποιοι ωραίοι
και γλυκούληδες εξωγήινοι στο σχολείο μας σήμερα με χαρά να μας γνωρίσουν και έχουν
πάρα πολλά και ωραία και ενδιαφέρονται πράγματα να μας πουν για τον πλανήτη και τα μέρη
που ζούνε. Δυστυχώς όμως δεν μπορούν να μιλήσουν στη δική μας γλώσσα και θα χρειαστούν
κάποιον μεταφραστή».
Σε αυτό το σημείο χωρίζουμε τα παιδιά ανά ζεύγη. Πρέπει να είναι ένας εξωγήινος και ένας
γήινος μεταφραστής σε κάθε ζευγάρι. Μπορούν τα παιδιά να χωριστούν με δική τους επιλογή
ή εάν θεωρούμε ότι είναι πολύ έντονο το φαινόμενο του να πηγαίνουν όλοι με τους φίλους ή
με τους οικείους τους μπορεί ο/η νηπιαγωγός να μοιράσει εκείνη ή νος τα ζευγάρια
προκειμένου να δώσει την ευκαιρία και τη δυνατότητα και σε άλλα παιδιά να συνεργαστούν
μεταξύ του.
Έχουμε διαμορφώσει έναν ωραίο χώρο με ένα κόκκινο μεγάλο πανί (προαιρετικό είναι αυτό)
όπου ο γήινος καλωσορίζει τον εξωγήινο και αρχίζει η δράση. Η οδηγία είναι ότι ο εξωγήινος
μιλά σε μία γλώσσα ακαταλαβίστικη (αυτοσχεδιάζοντας φυσικά) και λέει μία ή δύο
προτάσεις, κάνει παύση δίνοντας χρόνο στον γήινο μεταφραστή του να μεταφράσει στο κοινό
όσα έχει ακούσει από τον εξωγήινο. Επισημαίνεται ότι η δραστηριότητα έχει ελεύθερο
αυτοσχεδιασμό και τα παιδιά χρειάζεται να αυτοσχεδιάζουν χωρίς να νιώθουν ότι
φιλτράρονται ή κρίνονται από τους άλλους όσα λένε. Μπορεί και αυτά που λένε να μην έχουν
ειρμό ή λογική σειρά. Αρκεί να καταφέρουν ένα ικανοποιητικό βαθμό συνεργασίας τα
ζευγάρια

Κατά την διάρκεια των εργαστηρίων 

1) Καλέσαμε στο Νηπιαγωγείο μας την κ. Καραγεώργη Τσαμπίκα παιδαγωγό με ειδίκευση στην διαπολιτισμικότητα και την κ. Σοφία Ντίκα ψυχολόγο από το κέντρο Παράρτημα Ρομά του Δ.Ο.Π Ρόδου οι οποίες πραγματοποίησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα την συνεργασία σε όλα τα τμήματα του Νηπιαγωγείου μας.

το Εκπαιδευτικό πρόγραμμα περιλάμβανε

  1. Παραμύθι
  2. Συζήτηση
  3. Παιχνίδια σε ομάδες

Παραμύθι με χρήση Υπολογιστή

IMG 20241104 092709 1 Αντιγραφή

IMG 20241104 092902 Αντιγραφή    IMG 20241104 095712 Αντιγραφή    

 

 

Συζήτηση 

IMG 20241104 091712 Αντιγραφή

 

Παιχνίδια ανά ζεύγη

IMG 20241104 101659 Αντιγραφή

 

 

2) Παρακολουθήσαμε  κουκλοθεατρική Παράσταση το παραμύθι “Μία Πετρόσουπα

 

IMG 20241021 101012 1 Αντιγραφή IMG 20241021 094021 Αντιγραφή

 

3. Παρακολουθήσαμε  στον Υπολογιστή το animation ” Η ιστορία του Γκουιτσίνο

 

IMG 20241111 101916    IMG 20241111 102002

και  ζωγραφίσανε ανά ζεύγη :”τι τους  έκανε εντύπωση από την ιστορία του Γκουιτσίνο”

IMG 20241111 102036 1

 

 

4.Παίξαμε  παιχνίδια σε ομάδες

Ανά ζεύγη.

3f58b3fd eb6f 41d3 a4d7 19abad3f7799  aaf15daa 1d2f 4a68 a1e7 e4f5bf06af41

Σε ομάδες με  4 παιδιά

b49beeb3 94b3 4ed5 a8a8 bff178bf3384 5c4fd770 777d 41d9 bc82 01258fae91ab

 

Διαβάσαμε τα παραμύθια:

Ένας για όλους και όλοι για έναν.

IMG 20241105 122825

“Ο Φεγγαροσκεπαστής”

aa46aab8d26333471206c1390f4bed7f.jpg

Μετά την ανάγνωση και την επεξεργασία του παραμυθιού τα παιδιά αποφάσισαν να βοηθήσουν και εκείνα τον φεγγαροσκεπαστή να φτάσει στο Φεγγάρι . Αποφάσισαν να φτιάξουν με τον εαυτό τους 2 ανθρώπινες σκάλες ώστε να μπορεί ο Φεγγαροσκεπαστής να ανεβαίνει στο Φεγγάρι.

Ομαδική εργασία

IMG 20241119 102225

 

Ακούσαμε τραγούδια που μιλούν για την συνεργασία.

IMG 20241111 093243 1 Αντιγραφή 1

 

 

ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ: “ΜΙΑ ΠΕΤΡΟΣΟΥΠΑ”

Το κουκλοθέατρο Καραμπόλα μαγειρεύει ένα παραμύθι για τη δύναμη το μοίρασμα και την προσφορά στο Νηπιαγωγείο μας τη Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2024 και ώρα 9.30 π.μ

Η παράσταση

Ένας ταξιδιώτης με το ιπτάμενο ψαροποδήλατό του προσγειώνεται σε μια πολύχρωμη πολιτεία! Οι κάτοικοι όμως αυτού του τόπου είναι κλειδαμπαρωμένοι στα σπίτια τους. Τι να συμβαίνει άραγε στη χρωματιστή πολιτεία; Γιατί τα πορτοπαράθυρα είναι όλα κλειστά; Τι θα συμβεί όταν θα χτυπήσει την πρώτη πόρτα;

Ένα παραδοσιακό παραμύθι από την Πορτογαλία με χειροποίητες κούκλες και ζωντανή μουσική. Μια ιστορία που με πολύ χιούμορ και παιχνίδι θίγει θέματα ευαίσθητα και βαθιά ανθρώπινα. Τη δύναμη, την προσφορά, το μοίρασμα. Μπορεί μια πέτρα να φέρει τους ανθρώπους κοντά στη φύση τους;

 

 

IMG 20241021 101012        IMG 20241021 101008β                  IMG 20241021 095015 2

 

27/09/2024 Πανελλήνια ημέρα Αθλητισμού

Στο πλαίσιο της Πανελλήνιας ημέρας Αθλητισμού πραγματοποιήθηκαν αθλητικές εκδηλώσεις στο Νηπιαγωγείο μας όπου συμμετείχαν και τα 3 τμήματα .

Οι εκδηλώσεις περιλάμβαναν παιχνίδια στην αυλή , παρακολούθηση βιντεο για τα αθλήματα των

 

IMG 20240927 101712

 

IMG 20240927 102657

IMG 20240927 102956

IMG 20240927 105807

  Ολυμπιακών αγώνων ,ζωγραφική και κατασκευή μεταλλίου .

 

 

 

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ 2024-2025

          Αγαπητοί γονείς

Σας ενημερώνουμε ότι ο αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά 2024-2025 θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου στις 9.30 π.μ στην αυλή του νηπιαγωγείου. Μετά τον αγιασμό  θα ακολουθήσει ενημέρωση για τη λειτουργία του σχολείου. Αν είναι εφικτό στην ενημέρωση να μην παρευρίσκονται τα παιδιά.

Καλή Σχολική Χρονιά!!!!!!