ΔΙΚΤΥΑ
Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
«Οικολογικά Σχολεία»
Το Πρόγραμμα αποτελεί διεθνές δίκτυο, ξεκίνησε στην Ελλάδα το 1995 και απευθύνεται σε σχολεία όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων. Είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων.
Ο αντικειμενικός στόχος του Προγράμματος είναι η αλλαγή συμπεριφοράς όλων μέσα στη σχολική κοινότητα ώστε το σχολείο να γίνει ένα πραγματικό «Οικολογικό Σχολείο». Αυτό επιτυγχάνεται με την διαμόρφωση και την εφαρμογή του «Οικοκώδικα» (ένα σύνολο κανόνων περιβαλλοντικής συμπεριφοράς), καθώς και την εφαρμογή ενός Περιβαλλοντικού Σχεδίου Δράσης (αφορά τον περιβάλλοντα σχολικό χώρο και την μετατροπή του σε καθαρό, όμορφο, ανθρώπινο και φιλικό).
Σε κάθε σχολείο συγκροτείται η Περιβαλλοντική Επιτροπή, από μαθητές και εκπαιδευτικούς, που επεξεργάζεται τα θέματα ενέργεια, απορρίμματα και νερό. Παράλληλα, φροντίζει για την υλοποίηση του «Σχεδίου Δράσης» και του «Οικοκώδικα» με τη συμμετοχή όλης της σχολικής κοινότητας.
Όταν το σχολείο ολοκληρώσει το Σχέδιο Δράσης, αξιολογείται από τους συντονιστές του Προγράμματος και επιβραβεύεται με τον τίτλο του «Οικολογικού Σχολείου» και τη Σημαία που φέρει το σήμα του Προγράμματος.
Τέλος, για το άνοιγμα προς την τοπική κοινωνία και την ευαισθητοποίηση των πολιτών, οργανώνονται εκδηλώσεις και δράσεις σε συνεργασία και με την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Βράβευση 13ου Δημοτικού Σχολείου Χαλανδρίου ως
Οικολογικού Σχολείου
Το 13ο Δημοτικό Σχολείο Χαλανδρίου κατά τη σχολική χρονιά 2011-2012, εντάχθηκε στο Διεθνές Δίκτυο «Οικολογικά Σχολεία» που συντονίζει η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης και είχε διάρκεια 3 χρόνια, με θεματικές ενότητες: Νερό, Ενέργεια, Απορρίμματα.
Το θέμα του πρώτου έτους ήταν «Τρέχει, τρέχει …το νερό», του δεύτερου έτους «Τίποτα δεν πάει χαμένο» και του τρίτου έτους «Ενέργεια». Στα προγράμματα αυτά συμμετείχαν οι μαθητές/τριες όλου του σχολείου, με δραστηριότητες και δράσεις μέσα και έξω από το σχολείο.
Η συμμετοχή του σχολείου για τη βράβευση έγινε με μια αφίσα που επιμελήθηκε η μουσικός του σχολείου κ. Αδαμοπούλου Μαρία.
Το 13ο Δημοτικό Σχολείο Χαλανδρίου βραβεύτηκε για τις δράσεις του: Ανακύκλωση, ορθή διαχείριση νερού , Δεντροφύτευση , καθαρισμός της παιδικής χαράς και του πάρκου της Αττικής οδού, στις 15 Μαρτίου 2014 στο Αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη, που οργανώθηκε από την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης.
Οι εκπαιδευτικοί που εργάστηκαν στο δίκτυο Οικολογικά Σχολεία κατά τα σχολικά έτη 2011-2012, 2012-2013 και είναι:
Ζούζουλα Δήμητρα Οικονόμου Αλεξάνδρα Αδαμοπούλου Μαρία Σεραφείμ Ελένη Κορκοβέλου Αγγελική Στεφάνου Μαρία Φάσσαρη Ελένη Καρατσώκη Βασιλική Αντωνέλλου Βαρβάρα Παπαδοπούλου Μαρία Κυριακοπούλου Αναστασία Χατζημιχαήλ Μαριάννα
Βράβευση 13ου Δημοτικού Σχολείου Χαλανδρίου ως
Οικολογικού Σχολείου
Το 13ο Δημοτικό Σχολείο Χαλανδρίου βραβεύτηκε για τις δράσεις του: Ανακύκλωση, ορθή διαχείριση νερού, πράσινο, δεντροφύτευση, ενέργεια στις 10 Δεκεμβρίου 2017 στο Αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη, που οργανώθηκε από την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης.
Forest Action For Climate Change Mitigation
«Μαθαίνω για τα Δάση»
13ο Δημοτικό Σχολείο Χαλανδρίου
2017- 2018
Το 13ου Δ.Σ. Χαλανδρίου, στο πλαίσιο του δικτύου Forest Action For Climate Change Migration πραγματοποίησε τις παρακάτω δράσεις κατά τη χρονική περίοδο από 21-3-2018 έως και 28 -3-2018.
Σκοπός του προγράμματος ήταν να υιοθετήσουν οι μαθητές συμπεριφορές που σχετίζονται με την κατανόηση της αξίας του δάσους και να υιοθετήσουν στάσεις και πρακτικές που θα εξελιχθούν σε τρόπο ζωής τους, όσον αφορά στην προστασία του.
Οι δράσεις του σχολείου μας πραγματοποιήθηκαν από τους μαθητές των Γ1,Γ2, Ε1, Ε2 & Στ2 τάξεων και ήταν οι εξής:
- Δημιουργία Οικοκώδικα για την προστασία και τη βιώσιμη ανάπτυξη του δάσους
- Οι μαθητές μοιράζουν τον οικοκώδικα για την προστασία του δάσους στους κατοίκους της περιοχής μας
- Σύνταξη ερωτηματολογίων από τους συμμετέχοντες μαθητές και συμπλήρωσή τους από τους γονείς τους και τους άλλους μαθητές.
- Παιχνίδια Βιωματικά στην αυλή του σχολείου με στόχο την ευαισθητοποίηση και των άλλων μαθητών για την προστασία του δάσους
- Δημιουργία μικρών βιβλίων με θέμα το δάσος και την προστασία του
- Δημιουργία αφισών για το δάσος
- Δημιουργία του ενός Αλφαβητάριου για το δάσος από τους μαθητές του Γ1 και του Γ2
- Συνεργασία με το Δήμο Χαλανδρίου-Τμήμα Πρασίνου, ώστε να φυτέψουμε δύο καινούργια δέντρα στην αυλή του σχολείου μας
- Δημιουργία πινακίδων για την προστασία του Δάσους
- Μελέτη πεδίου στον Υμηττό, δραστηριότητες για την αποκατάσταση τοπίου μετά από πυρκαγιά
- Παρουσίαση Θεατρικού Δρώμενου στους μαθητές του σχολείου μας
Δίκτυο: Μαθαίνω για τα Δάση
Το σχολείο μας συμμετέχει στο δίκτυο «Μαθαίνω για τα Δάση» με συντονίστρια την εκπαιδευτικό κ. Οικονόμου Αλεξάνδρα.
Το πρόγραμμα του δικτύου είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων (Απόφαση ΥΠΕΠΘ, αρ. πρωτ. 65087/Γ7/ 15-05-2013).
Στόχος του είναι να ενθαρρύνει σχολεία και εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, ώστε να συμπεριλάβουν στις εκπαιδευτικές τους δραστηριότητες και τα δάση, εφοδιάζοντάς τους με τα απαραίτητα εργαλεία, καθώς και κίνητρα για να πλησιάσουν το δάσος και να μάθουν από αυτό.
Διεθνής συντονιστής του προγράμματος είναι: Fee (Foundation for Environmental Education / Ίδρυμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης) και για την Ελλάδα: Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης και η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας.
Εκπαιδευτική επίσκεψη
στο ΚΠΕ Αργυρούπολης
Στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος: «Περπατώ…περπατώ… στο δάσος», οι μαθητές της Δ΄ τάξης πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΚΠΕ Αργυρούπολης, με συνοδούς εκπαιδευτικούς την κ. Οικονόμου Αλεξάνδρα, την κ. Κυριακοπούλου Αναστασία και την κ. Χατζημιχαήλ Μαριάννα, στις 24 Οκτωβρίου 2014, από 8.30-14.00 και παρακολούθησαν το πρόγραμμα « Δάσος – αστικό περιαστικό πράσινο».
Το πρόγραμμα περιελάμβανε εισαγωγή σε ολομέλεια, εργασία σε ομάδες, εργασία στις αίθουσες διδασκαλίας καθώς και επίσκεψη πεδίου στον Υμηττό από τους εκπαιδευτικούς του ΚΠΕ Αργυρούπολης.
Οι εκπαιδευτικοί
Κυριακοπούλου Α.
Οικονόμου Α
Χατζημιχαήλ Μ.
- Οι μαθητές μοιράζουν τον οικοκώδικα για την προστασία του δάσους στους κατοίκους της περιοχής μας
- Σύνταξη ερωτηματολογίων από τους συμμετέχοντες μαθητές και συμπλήρωσή τους από τους γονείς τους και τους άλλους μαθητές.