5 Ιουνίου Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος
Ο πλανήτης μας η γη απειλείται : από την κλιματική κρίση , την έλλειψη νερού, την ερημοποίηση χωρών, τη ρύπανση της ατμόσφαιρας και των θαλασσών. Ολόκληρα οικοσυστήματα μετατρέπονται σε νεκρές ζώνες, άνθρωποι πεθαίνουν από την πείνα και οι ΙΣΧΥΡΟΙ και ΔΥΝΑΤΟΙ του κόσμου συνεχίζουν να κερδοσκοπούν και να γίνονται και πιο πλούσιοι!!!!!!
Οφείλουμε ωστόσο ο καθένας από την πλευρά του να προστατεύσουμε το χώρο που ζούμε και να ευαισθητοποιήσουμε το μέλλον του κόσμου τα παιδιά μας έτσι ώστε να συνεχίζουν να φροντίζουν το μέλλον τους.
Τα παιδιά μας έγραψαν και ζωγράφισαν τις ιδέες τους για την προστασία του περιβάλλοντος μα πάνω από όλα εφαρμόζουν στην πράξη δράσεις όπως η ανακύκλωση, φύτεμα της αυλής μας με δέντρα και λουλούδια αλλά και περιορισμό της χρήσης χαρτιού στην καθημερινότητα του σχολείου.
Εμείς σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Υγείας Πρέβεζας και τον Δήμο Πρέβεζας ¨υιοθετήσαμε ¨ το χώρο δίπλα στο σχολείο μας που ήταν ένας άτυπος σκουπιδότοπος και τον φυτέψαμε με δεντράκια και αργότερα θα συνεχίσουμε με λουλούδια…..
Στα πλαίσια του προγράμματος Ενεργού Πολίτη εντάσσεται και η δράση του σχολείου μας από την περσινή χρονιά που αφορά στην «ανακύκλωση» ρούχων των παιδιών που δεν τα χρησιμοποιούν. Τα παιδιά συνεργάζονται σε ομάδες, τα ξεχωρίζουν με κριτήριο το φύλλο, τα διπλώνουν, τα βάζουν σε τσάντες, γράφουν το φύλλο στο οποίο απευθύνονται και ΧΑΡΙΖΟΝΤΑΙ σε οικογένειες με παιδιά που δυσκολεύονται στην αγορά ρούχων.
Έτσι τα παιδιά ευαισθητοποιούνται, καλλιεργείται η ενσυναίσθηση , η καλοσύνη αλλά και η χαρά που νιώθεις όταν προσφέρεις, δεξιότητες και συναισθήματα μοναδικά και πολύτιμα για τον κόσμο που θα ζήσουν.
Επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Φιλιππιάδας (Κ.Ε.ΠΕ.Α)
Στις 21 Μαΐου επισκεφτήκαμε το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Φιλιππιάδας, στα πλαίσια του προγράμματος «Η Βίδρα και το Σκιουράκι», μια όμορφη ιστορία που γνωρίζει στα παιδιά τα ζωάκια που ζουν στη λίμνη και κοντά της αλλά και τα δέντρα που την περιβάλλουν. Εμείς διαβάσαμε και τον σχετικό μύθο, τον ζωγραφίσαμε και τον δωρίσαμε ως βιβλίο στον υπεύθυνο του Κέντρου, κ.Χρήστο τον οποίο και ευχαριστούμε πολύ για την όμορφη ξενάγηση στους υπέροχους χώρους και τις διαδρομές στο δάσος και τη λίμνη. Ενεργοποιήθηκαν όλες οι αισθήσεις μας. Άκουσαν κελαηδίσματα πουλιών και θρόισμα φύλλων, μύρισαν λουλούδια και χορτάρια και φυσικά χόρτασαν τα ματάκια τους από όμορφες εικόνες . Εντυπωσιάστηκαν πολύ όταν ο υπεύθυνος τους έδειξε τους τρεις βράχους του μύθου, αυτό κράτησαν και όχι την εξήγηση του σπηλαίου που με το σεισμό αναδείχτηκε σε λίμνη… Επίσης στη λίμνη είδαν βατραχάκια και πάπιες, το πιο εντυπωσιακό όμως ήταν τα χρώματα της λίμνης. Θυμήθηκαν ότι το νερό είναι άχρωμο και προσπαθούσαν να εξηγήσουν τα χρώματα αλλά κοιτάζοντας γύρω τους βρήκαν και την απάντηση….
Ήταν πραγματικά μια υπέροχη εμπειρία την οποία θα θέλαμε να επαναλάβουμε…..
Γιορτάζουμε το Πάσχα
Στο σχολείο μαθαίνουμε και τηρούμε τα έθιμα των εορτών και φυσικά του Πάσχα. Μαθαίνουμε τι γιορτάζουμε , παίζουμε παιχνίδια και κάνουμε δραστηριότητες που βοηθούν στην μάθηση, γλωσσικά , παρατηρητικότητας, αυτά που ενισχύουν αντίληψη και μαθηματική σκέψη με υλικό σχετικό με το Πάσχα πχ. κυνήγι χρωματιστών αβγών μέτρημα και γράψιμο των αριθμών, παιχνίδι με τον λαγό και τα αβγά (πηγή διαδίκτυο), φτιάξαμε καρτούλες με υλικά που διάλεξαν και συνδύασαν τα ίδια, καλαθάκια για τον Λάζαρο, την Σταύρωση με πηλό, βάψαμε κόκκινα αβγά, φτιάξαμε κουλουράκια υπέροχα, και πήγαμε στην γειτονιά μας και είπαμε τον Λάζαρο. Μας χάρισαν λιχουδιές αλλά και όμορφα λουλούδια για την αυλή μας.
Και του χρόνου να γιορτάσουμε πάλι το Πάσχα ! ΥΕΙΑ, ΕΙΡΗΝΗ και ΑΓΑΠΗ στο κόσμο!!!!
Άνοιξη και εκπαιδευτική ρομποτική
H κοινωνία μας αλλάζει ραγδαία και η τεχνολογία έχει μπει για τα καλά στην ζωή μας και φυσικά και στο νηπιαγωγείο!! Η εκπαιδευτική ρομποτική ενισχύει τις δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης και προγραμματισμού. Με κάθε θέμα που ασχολούμαστε και διερευνούμε εντάσσουμε την εκπαιδευτική ρομποτική στον εκπαιδευτικό προγραμματισμό μας . Τα νήπια δείχνουν ενδιαφέρον και η ενασχόληση τους με επίβλεψη και καθοδήγηση είναι δημιουργική και αποτελεσματική. !!!!!
ο καιρός μας τον Μάρτιο
ΦΥΤΕΥΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΜΟΡΦΑΙΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΥΛΗ ΜΑΣ
ΚΑΛΩΣ ΜΑΣ ΗΡΘΕΣ ΑΝΟΙΞΗ
Ο μεγάλος μας ποιητής Οδυσσέας Ελύτης έγραψε:
« Την Άνοιξη αν δεν τη βρεις την φτιάχνεις.
Ναι την φτιάχνεις.
Κάθε φορά από την αρχή
Όλο και πιο ζωντανή.
Όλο και πιο ποτισμένη.
Ναι την φτιάχνεις.
Με εκείνα τα χρώματα που σημαίνουν αρμονία.
Με εκείνες τις λέξεις που δηλώνουν αρχή.
Ναι την φτιάχνεις.
………………………………………………
Διότι αν δεν κουβαλάς την Άνοιξη μέσα
σου πρέπει να μάθεις να την χτίζεις.»
Τα παιδιά έχουν την άνοιξη μέσα τους και εμείς οι τυχεροί που είμαστε κοντά τους παίρνουμε λίγα χρώματα, χαμόγελα, ξενοιασιά και όμορφα συναισθήματα…..
Την ζωγράφισαν την άνοιξη σαν πραγματικοί ζωγράφοι, την χάρηκαν, την καμάρωσαν……
Η άνοιξη ήρθε με την κυρα Σαρακοστή προάγγελος του Πάσχα . Την φτιάξαμε με αλάτι, αλεύρι και νερό για ημερολόγιο όπως παλιά ……
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΖΩΑ ΣΕ ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΚΑ ΖΩΑ
Η γνωριμία των παιδιών με το περιβάλλον, τα ζώα του, τα φυτά του και η προστασία του είναι μια μαθησιακή διαδικασία που σχεδόν έχει θέση στην καθημερινή εκπαίδευσή τους. Εμπλουτισμός λεξιλογίου, μαθηματικές έννοιες και προβληματισμοί, παραμύθια πουν ενισχύουν την αντίληψη και προβληματίζουν, κατασκευές μετά από σκέψη και αναζήτηση υλικών είναι ενδεικτικές δραστηριότητες που προέκυψαν από το θέμα ενασχόλησης.
Θα μοιραστούμε μαζί σας ενδεικτικές δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια της ενασχόλησής μας με τα ζώα σε χειμερία νάρκη και τα ζώα των πάγων.
Αλλά οι απορίες τους γύρω από τις μορφές(υγρή ,στερεή ,αέρια) και τον κύκλο του νερού μας οδήγησαν στα αναγκαία για την κατανόησή τους πειράματα στην κουζίνα μας , τα οποία συνεχίστηκαν με τη διαλυτική ικανότητα του νερού. Έβγαλαν τα δικά τους συμπεράσματα και μερικά από αυτά τα αποτύπωσαν στο χαρτί τα πιο πολλά όμως έμειναν στην μνήμη τους !!!
Πηγή υλικού διαδίκτυο