ΗΡΘΕ Η ΑΝΟΙΞΗ!

Η κυρία Άνοιξη κρατάει στην αγκαλιά της τα παιδιά της σχεδιασμένα όλα από όλους μέσα στην τάξη.

Το τραγούδι το ακούσαμε, το συζητήσαμε σαν ιστορία, το κάναμε αναπαράσταση, το χορέψαμε και μετά το γράψαμε.

Κάθε λουλούδι ένας μήνας με τα “highlight” του!

processed 6F0AA633 425C 4FBC AF06 5BA6F7CDBEDB 1 processed AFD0FA78 C1E6 467A 9405 8E352A835E75 processed DCDF7FCB 9003 4C68 AE95 C8F36E58B0A1 processed 6396FEEE DCDF 43D9 B1BD 48988711CBCF

Παίζουμε……ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ!

Τα μαθηματικά αποτελούν αφορμή για παιχνίδι!  Ο σχολικός χώρος γίνεται η επιφάνεια στην οποία μπορούν να κάνουν προγραμματισμούς με σύμβολα!  Επίσης, τα παιδιά μαθαίνουν να μετρούν, να αναγνωρίζουν τα σύμβολα των αριθμών και  να εντοπίζουν τις αντίστοιχες ποσότητες μέσα από θετικές αλληλεπιδράσεις με τους συμμαθητές τους!

pixiz 09 02 2025 11 38 25 pixiz 09 02 2025 11 40 14 2 pixiz 09 02 2025 11 48 41

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

       Μια ιδέα φύτρωσε από κάποιο αγαπημένο παιχνίδι ενός μαθητή! Ο μαγνητικός πίνακας ζωγραφικής σύμφωνα με τα παιδιά μετουσιώθηκε σε «τάμπλετ» σχεδιασμού. Σε αυτό αρχικά σχεδιάστηκε η εικόνα ενός γηπέδου. Η εξέλιξη ήταν ραγδαία μέσα από προβληματισμούς που ο ένας τροφοδοτούσε τον επόμενο. Η συγκεκριμένη επιφάνεια ενδείκνυται για επιτραπέζιο παιχνίδι ποδοσφαίρου σύμφωνα με το μέγεθος της μπάλας που έχουμε στη διάθεση μας; Τι συμβαίνει με το σχήμα και το μέγεθος των δυο τερμάτων, όταν εξασφαλίζεται η μεταφορά του σχεδίου σε μεγαλύτερη επιφάνεια; Πως μπορούμε να κατασκευάσουμε τρισδιάστατα τέρματα; Πως μπορεί να εξασφαλιστεί η σταθερότητα τους; Τί υλικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν και με ποιόν τρόπο; Πως μπορούν να μας βοηθήσουν οι γονείς;

Στο πλαίσιο ενός διαγωνισμού καλύτερης κατασκευής ποια θα είναι τα κριτήρια μας; Μπορούμε να παίξουμε τελικά με τις ιδέες μας; Χρειάζεται κάποια τροποποίηση; Με αυτό τον τρόπο οδηγηθήκαμε σε κατασκευές, οι οποίες μετά το διαγωνισμό αφέθηκαν στην τάξη προς χρήση των παιδιών! Δόθηκαν τα μετάλλια συμμετοχής και το κύπελο στο νικητή που τελικά ήταν γένους θηλυκού με ελάχιστη διαφορά από ένα από τα αγόρια!  Οι δυο πρώτοι νικητές είχαν το δικαίωμα της επιλογής του συμπαίκτη στο παιχνίδι της μεγάλης αίθουσας με αληθινό τέρμα! Φυσικά όλοι με τη σειρά τους απόλαυσαν τη συμμετοχή τους  είτε με τον ένα, είτε με τον άλλο τρόπο κατά το διήμερο της απασχόλησης τους!

pixiz 08 02 2025 12 00 29 pixiz 08 02 2025 16 54 16 IMG 20250207 114015 ΜΜΚΚ ΜΜΜ ΛΜΜ 33Χ.Ε

ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΑ

Τα γραμματόσημα ως αφορμή για παιχνίδια επικοινωνίας  στο πλαίσιο υποστήριξης του γραμματισμού των παιδιών. Η παρουσία τους γέννησε την επιθυμία στα παιδιά να εκφράσουν τη σκέψη τους στέλνοντας γράμματα σε φίλους που επιθυμούσαν, ακόμα και στην κυρία τους. Επίσης έδωσαν την ευκαιρία να οργανωθούν παιχνίδια όπως: συνεργασίας σε ζευγάρια για την ομαδοποίηση τους, γνωριμίας με το χόμπυ του φιλοτελισμού και γνωριμίας με ένα διαφορετικό τρόπο επικοινωνίας και συσχέτισης του με τα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας!                  Επιπλέον, τα πρόσωπα των παιδιών γίνανε γραμματόσημα και συνόδεψαν τον πίνακα των αναμνήσεων της τάξης μας. Δημιουργήθηκε το κουτί-γραμματοκιβώτιο με τίτλο: έχεις μήνυμα! Τέλος ενσωματώθηκαν στη γωνιά της γραφής οι φάκελοι, τα γραμματόσημα και τα μολύβια για τη δημιουργία ενδεχόμενων μηνυμάτων! Για παράδειγμα, ο Α. έστειλε γράμμα με τον ταχυδρόμο Π. στην κυρία του άλλου τμήματος εκφράζοντας το παράπονο του ότι πάντα προσκαλεί τα κορίτσια να παίξουν στην τάξης της κάποια πρωινά και ότι κάπως έπρεπε να σκεφτεί και τα αγόρια! Ο Π. έστειλε γράμμα στο Β. εκφράζοντας την αγάπη του που τον έχει φίλο και παίζει μαζί του! Ο Γ.Ν. έγραψε τη δική του σκέψη για την κυρία του και ένοιωσε καμάρι όταν η κυρία διάβασε το γράμμα του μπροστά σε όλα τα παιδιά!

pixiz 08 02 2025 11 01 52 pixiz 08 02 2025 11 06 27 pixiz 08 02 2025 11 11 01 ΕΧΕΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΖ ΥΛΙΚΟ

Βασιλόπιτα-Μαθηματική δραστηριότητα

Η βασιλόπιτα αφορμή για μαθηματική δραστηριότητα

Μετά τις διακοπές η κοπή της βασιλόπιτας μας έδωσε αφορμή για μια δραστηριότητα που μπορεί να κεντρίσει τη σκέψη των παιδιών.  Παρουσιάσαμε ένα κομμάτι χαρτί διακοσμημένο ως βασιλόπιτα. Τα παιδιά είπαν διάφορες ιδέες τι θα μπορούσε να ήταν αυτό, που αν ήταν αληθινό θα μπορούσε να φαγωθεί. Αναφέρθηκαν στην πίτσα, στη σοκολάτα και στο τεράστιο μπισκότο. Όταν ρωτήθηκαν αν έκρυβε ένα φλουρί, τότε όλοι συμφώνησαν ότι θα μπορούσε να είναι και βασιλόπιτα! Ο επόμενος σταθμός σκέψης ήταν ο προβληματισμός: πως λοιπόν αυτή τη χάρτινη βασιλόπιτα, θα μπορούσαμε να την κόψουμε με τέτοιο τρόπο ώστε όλοι να πάρουμε από ένα κομμάτι; Αποφάσισαν ότι με ένα ψαλίδι θα μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο και κάποιος ανέλαβε να την κόψει σε κομμάτια. Κάποιος άλλος έκανε την παρατήρηση ότι έπρεπε να κοπεί σε 15 κομμάτια, όσοι είμασταν παρόντες μέσα στην τάξη. Για να είναι σίγουρος μέτρησε τα παιδιά και η μέτρηση επαληθεύτηκε και από άλλους.

Ο επόμενος προβληματισμός  ξεκίνησε από παρατηρήσεις των παιδιών μετά το μοίρασμα των κομματιών:  κανένα κομμάτι δεν είχε το ίδιο σχήμα, ούτε το ίδιο μέγεθος και μάλιστα περίσσευε σχεδόν η μισή χάρτινη βασιλόπιτα που δεν είχε κοπεί. Πως λοιπόν θα μπορούσαν να  διασφαλίσουν τα κομμάτια να έχουν το ίδιο σχήμα αλλά και μέγεθος; Είπαν: δύσκολο κυρία είναι αυτό. Μετά από συζήτηση σκέφτηκαν ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν κάτι με το οποίο θα γέμιζαν την επιφάνεια της με τρόπο που όλα τα κομμάτια να έχουν το ίδιο σχήμα και μέγεθος. Αναζήτησαν αντικείμενα-παιχνίδια του σχολείου με αυτό το κριτήριο και προσπάθησαν να γεμίσουν την επιφάνεια της βασιλόπιτας. Πειραματίστηκαν με τουβλάκια μικρά, μεσαία και μεγάλα, με τετράγωνα από μαγνήτη. Κάποια υλικά δεν έφταναν να γεμίσουν την επιφάνεια, άλλα υλικά στο σύνολό τους δημιουργούσαν πολύ περισσότερα από δεκαπέντε κομμάτια, άλλα γέμιζαν την επιφάνεια με λιγότερα κομμάτια.  Όλοι με τη σειρά προθυμοποιήθηκαν να δοκιμάσουν.

Τελικά αποφάσισαν ότι η βασιλόπιτα μπορούσε να κοπεί με το μέγεθος από τα μεσαία πλαστικά τουβλάκια τα οποία μας έδιναν είκοσι κομμάτια. Υπολογίζοντας πόσα περισσεύουν σκέφτηκαν να βάλουν κομμάτι για τον Χριστό, για το σχολείο, την άλλη τάξη κ.ο.κ.  Η δραστηριότητα εξελίχθηκε σταδιακά όλη τη μέρα και αποδείχθηκε ενδιαφέρουσα για τα παιδιά!

1 2. 3 3 4 5

ΜΕ ΤΙ ΥΛΙΚΟ ΝΑ ΤΥΛΙΞΩ ΤΟ ΔΩΡΟ ΜΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΠΛΗΞΗ;

Για τις πρώτες μέρες μετά τις διακοπές μια ιδέα: με τι υλικό να τυλίξω ένα δώρο για να είναι έκπληξη; Αρχικά τα παιδιά παρατήρησαν διάφορα είδη χαρτιών που είχα συλλέξει από τα περιτυλίγματα της Πρωτοχρονιάς. Στη συνέχεια ο καθένας διάλεξε ένα κομμάτι χαρτιού και ένα αυτοκινητάκι από τα παιχνίδια μας ως δώρο το οποίο προσπάθησε να τυλίξει και να το κλείσει με χαρτοταινία. Επέστρεψαν στην παρεούλα και έγινε η διαπίστωση ότι κάποια δώρα ήταν ορατά ενώ κάποια άλλα όχι. Συζητήσαμε για τις έννοιες: διαφανή και μη διαφανή υλικά. Στη δεύτερη προσπάθεια επέλεξαν υλικό από τα χαρτιά μη διαφανή. Στην παρεούλα προέκυψε νέος προβληματισμός. Πώς τυλίγω ένα δώρο καλύτερα με το μη διαφανή μου υλικό.

Η κυρία έδειξε πως χρησιμοποιούμε τα υλικά: χαρτί και χαρτοταινία. Στην τρίτη προσπάθεια σχεδόν όλα τα παιδιά είχαν καταφέρει να τυλίξουν τα δώρα τους για να είναι έκπληξη. Κάποιοι εντόπισαν το ζήτημα ότι η επιφάνεια του χαρτιού δεν έφτανε. Έτσι άλλαξαν το δώρο με το να επιλέξουν μικρότερο σε μέγεθος αυτοκίνητο. Η κυρία άνοιγε με έκπληξη ένα ένα δώρο κάνοντας σχόλια που χαροποιούσαν τα παιδιά π.χ. μμμμηπως το δώρο είναι τυρόπιτα γιατί βλέπω το περιτύλιγμα να έχει σχήμα τρίγωνο… Στο τέλος ήρθε και το ατομικό φύλλο αξιολόγησης. Χώρισαν την επιφάνεια του χαρτιού σε δύο μέρη. Γράψανε τη λέξη Όχι όσοι μπορούσαν για να κολλήσουν σε αυτή την περιοχή μικρά κομμάτια που δεν ήταν διαφανή. Φυσικά χρησιμοποιήθηκαν κομμάτια από τα δώρα που είχε ξετυλίξει η κυρία τους. Μια δραστηριότητα με νόημα για τα παιδιά, που είχε βήματα εξέλιξης και γέμισε τη μέρα μας.

472333917 9141364255902584 5368828549101015126 n 473221341 9141364022569274 8513600723534316745 n 472769340 9141364479235895 5516049349719637423 n 471689442 9141364655902544 1443987146300513294 n 471272708 9141363805902629 7315015752874753849 n