Χρόνια πολλά γιαγιά και παππού!
Σε μια ρώγα από σταφύλι
Ένα μικρό πατητήρι οργανώθηκε στο Νηπιαγωγείο μας στα τέλη του Σεπτέμβρη, για να γνωρίσουν τα παιδιά τη διαδικασία του τρύγου.
Οι τάξεις έγιναν μικρά αμπέλια και γέμισαν τσαμπιά σταφύλια.
Μετά τη διαλογή και το καθάρισμα από τα κοτσάνια, ακολούθησε το πιο διασκεδαστικό κομμάτι. Πάτησαν τα σταφύλια, συνέχισαν με τα χέρια και έφτιαξαν το δικό τους μούστο.
Έμαθαν το μύθο του Αισώπου: «Η αλεπού και τα σταφύλια» και το δραματοποίησαν.
Κατασκευή – σταφύλι
Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού
Με το σύνθημα: «Αθλούμαστε Μαζί. Δίνουμε ποιότητα στη Ζωή», την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκαν αθλητικές δράσεις και ομαδικά παιχνίδια στην αυλή του σχολείου, με σκοπό να αναδειχθούν τα οφέλη και η σημασία της φυσικής δραστηριότητας, της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού για την υγεία και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό και διασκέδασαν παίζοντας στους σταθμούς δραστηριοτήτων.
Μετά από τόσο κόπο και προσπάθεια, ακολούθησε φυσικά η απονομή μεταλλίων.
Στο τέλος χρωμάτισαν τα αγαπημένα τους αθλήματα.
Αγιασμός
Σε όμορφη αυλή … παίζουμε, χαιρόμαστε πολύ!
Στα πλαίσια σχεδίου δράσης, εκπαιδευτικοί και γονείς ενώσαμε τις δυνάμεις μας και συνεργαστήκαμε για την αισθητική αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό του αύλειου χώρου.
Στόχοι μας:
•Να βαφτούν η περίφραξη και οι εξωτερικοί τοίχοι του σχολείου.
•Να σχεδιαστούν επιδαπέδια παιχνίδια, ώστε οι μαθητές μας να έχουν τη δυνατότητα να διασκεδάζουν, να μαθαίνουν, να αποκτούν εμπιστοσύνη στις ικανότητές τους, να συνεργάζονται.
•Να δημιουργηθεί σε συγκεκριμένο σημείο του προαυλίου ένας ασφαλής χώρος για τα νήπια με κατάλληλο δάπεδο και παιχνίδια εξωτερικού χώρου.
Δηλαδή ένα σχολικό προαύλιο με χρώματα, ασφάλεια και χαμογελαστά παιδιά.
Αρχικά έγινε παρατήρηση του αύλειου χώρου που χρησιμοποιούν τα νήπια.
Στη συνέχεια ενημερώθηκαν γονείς και παιδιά για το σχέδιο δράσης. Ανιχνεύτηκαν οι ιδέες των παιδιών αλλά και οι αντιλήψεις των γονέων για την αναβάθμιση της σχολικής αυλής.
Συγκεντρώθηκε υλικό από το διαδίκτυο σχετικά με την ανάπλαση αύλειων χώρων. Σχεδιάστηκε το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, έγινε κατανομή αρμοδιοτήτων και οργανώθηκε η επικείμενη δράση με τους γονείς.
Και η μεγάλη μέρα έφτασε…. Η αυλή μας μετατράπηκε σε εικαστικό εργαστήρι. Χωριστήκαμε σε ομάδες και ξεκινήσαμε.
Με πινέλα και μπογιές η αυλή του σχολείου μας γέμισε χρώμα και επιδαπέδια παιχνίδια.
Τα παιδιά ενθουσιασμένα απολαμβάνουν καθημερινά το αποτέλεσμα.
Ευχαριστούμε θερμά όσους συνέβαλαν στην υλοποίηση αυτής της δράσης. Ευχαριστούμε τους εθελοντές γονείς για την έμπρακτη συμπαράσταση, το χρόνο που αφιέρωσαν και τη θετική τους ενέργεια. Το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του 6ου ΔΣ για τη στήριξη και την προμήθεια υλικών. Το Δήμο για την προσφορά των χρωμάτων και τη συνδρομή στο βάψιμο της περίφραξης.
Υπόσχεση όλων η δράση να συνεχιστεί και του χρόνου, ομορφαίνοντας ακόμα περισσότερο το σχολικό περιβάλλον.
Από το Νηπιαγωγείο … στο Δημοτικό!
Στα πλαίσια προγράμματος μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό τα νήπια επισκέφτηκαν την Τρίτη 4 και την Τετάρτη 5 Ιουνίου το συστεγαζόμενο Δημοτικό. Ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου, μίλησαν με το Διευθυντή και συμμετείχαν βιωματικά σε παιχνίδια με τη δασκάλα της α΄ τάξης και την εκπαιδευτικό της αγγλικής γλώσσας.
Κάθισαν στα μεγάλα θρανία, ξεφύλλισαν τετράδια και βιβλία και έλυσαν πολλές από τις απορίες τους.
Στο μάθημα των αγγλικών θυμήθηκαν αρκετά από αυτά που έμαθαν τη φετινή χρονιά και διασκέδασαν τραγουδώντας καλοκαιρινά τραγούδια.
Δημοτικό ερχόμαστε…!
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον – Οικολογία
Τίτλος: Το παράπονο του δάσους
Στόχοι των εργαστηρίων:
- Να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές σε θέματα που αφορούν στο περιβάλλον και συγκεκριμένα στο δασικό οικοσύστημα.
- Να κατανοήσουν τη σημασία του δάσους στη ζωή μας και ν΄ αναπτύξουν ενδιαφέρον και σεβασμό γι αυτό.
- Να συνειδητοποιήσουν την αξία των δασών ως καταφύγια ζωής και τα προβλήματα που προκύπτουν από την καταστροφή τους.
- Να αντιληφθούν ότι κάποιες ανθρώπινες δραστηριότητες δημιουργούν κινδύνους για το δάσος.
- Να πληροφορηθούν για τα προληπτικά μέτρα προκειμένου να περιοριστούν οι πιθανότητες εκδήλωσης πυρκαγιάς.
- Να κατανοήσουν ότι η προστασία του δάσους είναι ευθύνη όλων μας.
Με αφορμή σχετικές εικόνες και μετά από συζήτηση στην ολομέλεια τα παιδιά απάντησαν στην ερώτηση: “Τι ξέρεις για το δάσος” δημιουργώντας τον παρακάτω εννοιολογικό χάρτη.
Στη συνέχεια αφηγήθηκαν τις δικές τους εμπειρίες, ξεφύλλισαν βιβλία, παρατήρησαν εικόνες και ζωγράφισαν ένα δάσος όπως το φαντάζονται.
Διαβάζοντας το παραμύθι του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καστοριάς: “Ποιος άλλος μένει εδώ;”, έμαθαν για τα ζώα που βρίσκουν στο δάσος τροφή, χώρο και υλικά για να φτιάξουν τη φωλιά τους.
Γνώρισαν τα είδη των δέντρων που υπάρχουν στα ελληνικά δάση και έμαθαν το μύθο των Αμαδρυάδων νυμφών που γεννιούνται με τις βελανιδιές και άλλα δέντρα, αναπτύσσονται μαζί τους και τα προστατεύουν.
Άκουσαν το ποίημα του Γ. Κρόκου: “Συμφωνία με ένα δέντρο” και το ζωγράφισαν.
Μετά την παρακολούθηση εκπαιδευτικών βίντεο τα παιδιά είπαν τη γνώμη τους, συζήτησαν, κατέληξαν στα οφέλη του δάσους και αποφάσισαν να φτιάξουν αφίσες με όσα μας προσφέρει ένα δέντρο.
Στη συνέχεια παρατήρησαν φωτογραφίες από πυρκαγιές δασών, προβληματίστηκαν και εξέφρασαν τις απόψεις τους για τους κινδύνους που απειλούν τα δάση. Με τη βοήθεια καρτελών συζήτησαν για τις αιτίες που κινδυνεύει το δάσος και τις ταξινόμησαν σε κατηγορίες (ανθρώπινες ενέργειες – φυσικές αιτίες).
Παρακολουθώντας βίντεο του πυροσβεστικού μουσείου και της WWF Greece για τις δασικές πυρκαγιές, πήραν πληροφορίες για τα προληπτικά μέτρα (τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνουμε) προκειμένου να περιοριστούν οι πιθανότητες εκδήλωσης πυρκαγιάς.Έμαθαν τους αριθμούς 199 της πυροσβεστικής υπηρεσίας και 112 της πολιτικής προστασίας. Αποτύπωσαν σε χαρτί ένα δάσος πριν και μετά τη φωτιά για να τονίσουν τη διαφορά και την καταστροφή.
Ενημερώθηκαν για εθελοντικές δράσεις με δενδροφύτευση σε εκτάσεις που έχουν καεί και δεν μπορούν να αναγεννηθούν φυσικά. Αποφάσισαν να μεταμορφωθούν σε βατραχάκια μεταφέροντας το δικό τους οικολογικό μήνυμα για την προστασία των δασών.
Το εργαστήριο δεξιοτήτων συνεχίστηκε με περίπατο στο κοντινό άλσος. Επιστρέφοντας τα παιδιά αφηγήθηκαν την εμπειρία τους από την επίσκεψη και κατέληξαν στους κανόνες που πρέπει να τηρούμε όταν το επισκεπτόμαστε.
Δημιούργησαν με ανακυκλώσιμα υλικά (ρολά, κούτες κλπ) μακέτα πράσινων και καμένων δέντρων.
Ολοκληρώνοντας την ενασχόλησή τους με το θέμα, τα παιδιά κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η πρόληψη είναι ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης των πυρκαγιών. Κατανόησαν ότι προστατεύοντας τα δάση, προστατεύουμε τη ζωή και το μέλλον του τόπου μας.
Εκπαιδευτικός περίπατος
Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων για το δάσος επισκεφτήκαμε το άλσος Δαφνίου. Κατά την είσοδο τα παιδιά παρατήρησαν πινακίδα με τα ζώα που ζουν σε αυτό (σκίουρος, κουκουβάγια, αγριογούρουνο, αλεπού κλπ), καθώς και με την επικινδυνότητα φωτιάς λόγω τσιγάρου. Περπατώντας στο μονοπάτι, αφουγκράστηκαν ήχους του δάσους, παρατήρησαν τον περιβάλλοντα χώρο και σχολίασαν αρνητικά την ύπαρξη σκουπιδιών.
Συγκέντρωσαν θησαυρούς του δάσους (κουκουνάρια, κλαδάκια, αποξηραμένες φλούδες δέντρων, φύλλα κλπ), έπαιξαν παιχνίδια, πήραν συνέντευξη από τα δέντρα και έφαγαν κάτω από τη σκιά τους.
Περάσαμε πολύ όμορφα και φεύγοντας συμπεράναμε τη σπουδαιότητα αυτού του άλσους στη ζωή μας.
Πασχαλινά …
Παγκόσμια ημέρα αδέσποτων ζώων
Η 4 Απριλίου, έχει θεσπιστεί ως η παγκόσμια ημέρα των αδέσποτων ζώων. Καθιερώθηκε με πρωτοβουλία των ολλανδικών φιλοζωικών οργανώσεων το 2010 για την ευαισθητοποίηση της διεθνούς κοινότητας σχετικά με την τύχη των 600 εκατομμυρίων αδέσποτων ζώων που υπολογίζεται ότι διαβιούν υπό άθλιες συνθήκες στον πλανήτη μας. Είναι μια ημέρα ευαισθητοποίησης και υπενθύμισης όσων μπορούμε να κάνουμε για να μην υπάρχουν αδέσποτα. Γιατί όπως είπαν και τα παιδιά:
“κανένα ζωάκι δεν πρέπει και δεν αξίζει να ζει στο δρόμο”.