ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

1000001811pascha5pascha4pascha2 1pascha1pascha 3pas
Το Πάσχα

Ήρθε και φέτος η Λαμπρή,
των χριστιανών η μέρα η μεγάλη,
στη σούβλα σιγοψήνεται τ΄ αρνί,
Χριστός ανέστη κάθε στόμα ψάλλει.

Παντού μοσχοβολά η πασχαλιά
κι η άνοιξη με τα πολλά λουλούδια.
Τσουγκρίζουμε τα κόκκινα τ΄ αυγά
κι έχουν λαμπάδες όμορφες τα κοπελούδια.

Στις εκκλησιές μυρίζει το λιβάνι
κι η φύση ντύθηκε στα γιορτινά.
Πίστη να λάμπουνε τα μάτια κάνει
και τις καρδιές γεμίζει η χαρά.

Γλυκά σημαίνουν οι καμπάνες
κι οι χριστιανοί ένας τον άλλονε φιλούνε.
Μεγάλοι και μικροί, παιδιά και μάνες
του Θεανθρώπου την ανάσταση υμνούνε.

 Κατίνα Εκκεκάκη Μπουκιά

 

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

17436784517911743678451823

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

Η γιορτή αυτή καθιερώθηκε το 1966 από την Ι.Β.Β.Υ. -τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα- με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να κατευθύνει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο.

Το θέμα της Διεθνούς Ημέρας Παιδικού Βιβλίου για το 2025 είναι “Η ελευθερία της φαντασίας” και το σύνθημα είναι η τελευταία πρόταση του ποιήματος «Η γλώσσα των εικόνων»:

«Φτιάξτε εικόνες για το ποίημά μου και παρακαλώ αισθανθείτε ελεύθεροι: αυτές οι λέξεις σας ανήκουν, παρόλο που προήλθαν από εμένα».

Το ποίημα προέρχεται από την εικονογραφημένη ποιητική συλλογή Alle wensen van de wereld (2021) του Rian Visser και της εικονογράφου Janneke Ipenburg. Το βιβλίο αυτό τιμήθηκε με το Zilveren Griffel στις Κάτω Χώρες και το Gouden Poëziemedaille (Χρυσό Μετάλλιο Ποίησης) στο Βέλγιο.

Στο πλαίσιο του σχεδιου δράσης της σχολικής μονάδας.

Όλοι μαζί συνυπάρχουμε και φτιάχνουμε έναν καλύτερο κόσμο! Συνεργάζομαι – Αλληλεπιδρώ – Σέβομαι τους άλλους μέσα από τους ήρωες των παραμυθιών

 

logo 1logo 1

Στόχος: Η κατανόηση της έννοιας της συνύπαρξης και της αποδοχή οποιασδήποτε διαφορετικότητας, σε οποιοδήποτε πλαίσιο.

Η κατανόηση ότι η συνύπαρξη στηρίζεται στον σεβασμό του άλλου και την ανοχή,  ότι η συνεργασία έχει πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα.

 Η Ανάπτυξη Δράσης Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας αναδύθηκε μέσα από το σχέδιο δράσης της σχολικής μονάδας με θέμα τη Φιλαναγνωσία και επεκτάθηκε με τον

3ο θεματικό κύκλο: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ –Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη 

ως προς : τον Αλληλοσεβασμό,  την Διαφορετικότητα και τη Συμπερίληψη.

174345675704617434567201851743456860993paramythia1744270999634174345660020717434564709501743544427817problhmata1744266353343probl1744270763016174427151847417442722436581744272550802

1744265037270 1GRAMMAgra1744272788213

Στόχος του σχολείου είναι να εξασφαλιστεί η ενεργή συμμετοχή των μαθητών και η σωστή διαχείριση των ικανοτήτων τους. Η επιδίωξη της καλλιέργειας των δεξιοτήτων,  η καλλιέργεια της κριτικής και δημιουργικής σκέψης καθώς και η απόκτηση γνώσεων χρήσιμων για τη ζωή.

 Είναι πραγματικά σημαντικό να δημιουργήσουμε στις σχολικές τάξεις αλλά και έξω από αυτές μια κουλτούρα σεβασμού και να βοηθήσουμε τους μαθητές και τις μαθήτριες να καταλάβουν ότι δεν σκέφτονται όλοι οι άνθρωποι με τον ίδιο τρόπο, ότι κάθε άνθρωπος φέρει τις δικές του πολιτισμικές αναφορές και προσλαμβάνουσες, ότι υπάρχουν  διαφορετικοί πολιτισμοί.

Περιγραφή δραστηριότητας: Τα παιδιά καλούνται να κατασκευάσουν μια μεγάλη πολυκατοικία  με 6 διαμερίσματα από χαρτόκουτο. Σε κάθε διαμέρισμα τοποθετούμε ήρωες από τα παραμύθια  που έχουμε διαβάσει και που έχουν  επιλέξει τα παιδιά.

Διακόσμησαν την χαρτόκουτα –πολυκατοικία, ζωγράφισαν τους ένοικους, άρχισαν να βάζουν στοιχεία στο διαμέρισμα του κάθε ένοικου πχ. στη γοργόνα μπλε της θάλασσας… 

Φτιάξαμε διαμέρισματά τους, τους ενοίκους της,έναν διαχειριστή σε περίπτωση προβλημάτων, συζητήσαμε για το τί συμβαίνει στην πραγματικότητα σε μια πολυκατοικία.

Καταγράψαμε τις ιδιαιτερότητες των ενοίκων, και τις  τυχόν αιτίες σύγκρουσης ανάμεσά τους.

Αναπαραστήσαμε τυχόν προβλήματα που μπορεί να δημιουργούν οι ένοικοι και με το διάλογο προσπαθούσαν τα παιδιά να λύσουν τις διαφορές τους. Αν δεν τα κατάφερναν καλούσαν το διαχειρηστή. 

Πώς καταφέρνουν άνθρωποι διαφορετικοί μεταξύ τους να συνυπάρχουν; Καταγράψαμε τις εμπειρίες των παιδιών και οι απόψεις τους ήταν εκπληκτικές. Κατάλαβαν ακριβώς τους στόχους που είχαμε θέσει για την αποδοχή της διαφορετικότητας και της ομαλής συνύπαρξης. 

Προέκταση: 

Τα παιδιά σε ομάδες, σκέφτονται ένα πρόβλημα  που αντιμετωπίζουν τα ίδια στο σχολείο τους. Επικεντρώνονται στα προβλήματα της σχολικής αυλής και σε φύλλα εργασίας καταγράφουν τα προβλήματα! Προτείνουν ιδέες υλοποίησης.

Έγραψαν γράμμα στο δήμαρχο και όλες οι προτάσεις τους καταγράφηκαν σε μία ομαδική εργασία προς ενημέρωση όλων των εμπλεκόμενων στο σχέδιο εργασίας!

logo 11744272788213

Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης της σχολικής μονάδας.  

ΕΘΝΙΚΗ ΕΟΡΤΗ 25η ΜΑΡΤΙΟΥ 1821

17434512763231743451387855 11743456543684

Πραγματοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας ο εορτασμός της επετείου της επανάστασης του 1821 με  σκετς, επετειακά  τραγούδια και χορούς.

Ο σύλλογος διδασκόντων του Νηπιαγωγείου μας θέλει   να συγχαρεί τους μαθητές που ανταποκρίθηκαν με επιτυχία στις απαιτήσεις της γιορτής   μας και τους αξιότιμους γονείς τους που μας τίμησαν με την παρουσία τους.

ΒΙΒΛΙΟΛΙΧΟΥΔΙΕΣ

biblia 1

Αφήγηση ενός παραμυθιού στα νήπια  τα οποία το απολαμβάνουν καθώς πίνουν ή τρώνε κάτι, ώστε να αποτελέσει ρουτίνα και να προκαλεί στα παιδιά ευχάριστη προσδοκία!!!

Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης της σχολικής μονάδας.

 

ΕΝΤΥΠΑ ΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ

  1. Σας ενημερώνουμε ότι οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2025-2026 , θα γίνουν μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής με Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής, σύμφωνα με το άρθρο 1, της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής θα υποβάλλει ο γονέας/κηδεμόνας για το Νηπιαγωγείο που ανήκει, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας του σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ 
  2.  ΑΤΟΜΙΚΟ-ΔΕΛΤΙΟ-ΥΓΕΙΑΣ
  3. ΥΠΕΥΘΥΝΗ-ΔΗΛΩΣΗ-ΓΟΝΕΑ
  4. ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ-ΑΙΤΗΣΗ-ΔΗΛΩΣΗ-ΕΓΓΡΑΦΗΣ-ΣΤΟ-ΟΛΟΗΜΕΡΟ

      ΑΔΕΙΑ-ΦΩΤΟΓΡΑΦIΣΗΣ

    ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΓΙΑ ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ:2741020404  και στο email του  Νηπιαγωγείου  mail@10nip-korinth.kor.sch.gr.

10ο Νηπιαγωγείο Κορίνθου

Περικλείεται από τις οδούς: Μιχ.
Θεοδώρου (η οποία στη συνέχεια
ονομάζεται Νικ. Πλαστήρα) – Λεωφόρο
Κορίνθου – Λεωφόρο Αθηνών –
Παλαιά Εθνική Οδό.

ΕΘΙΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

1740610743116 105710

ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ    ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ   ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 

Εκπαιδευτικοί σταθμοί του προγράμματος: Θεατρικό παιχνίδι, δημιουργική απασχόληση, συνεργασία, ομαδικότητα,

εκμάθηση πολιτιστικής κληρονομιάς.

Ο φορέας πολιτισμού ΓΑΙΑ, φέρνει την γιορτή της Αποκριάς στον χώρο σας!

Τα παιδιά θα αναβιώσουν έθιμα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, ξεκινώντας από την εποχή του Διονύσου καταλήγοντας στο σήμερα!

 Πώς ξεκίνησαν οι Απόκριες; Πώς έγιναν έθιμο; Ποια η αξία τους σήμερα;

Τα παιδιά θα ανακαλύψουν τη μαγεία των τριών εβδομάδων των Αποκριών με τραγούδι, γέλιο, θέατρο και  βεβαίως, χορεύοντας τοΓαϊτανάκι!

Τα έθιμα που θα αναβιώσουν τα παιδιά στο πρόγραμμα:

Του Κουτρούλη ο γάμος, Μπούλες και Γενίτσαροι, Μπέης, Κορδελάτοι, Γέρος και Κορέλα, Κουδουνάτοι και φυσικά το Γαϊτανάκι.

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

istockphoto 1128841510 612x612 117406107431161740610021046unnamed 3 210000015901743456677620

Τσικνοπέμπτη στο νηπιαγωγείο.

Αποκριάτικες κατασκευές-αποκριάτικα τραγούδια . 

Aποκριάτικες κατασκευές.

Αποκριάτικη Δράση – εκπαιδευτικό βιωματικό πρόγραμμα «Χορεύοντας το Γαϊτανάκι».

Αποκριάτικο πάρτι – μπουφέ-παιχνίδι στο νηπιαγωγείο με μεταμφίεση των νηπίων.

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ

FB IMG 1724707636935FB IMG 1724708403558ΒΕΝΙΕΡΗ

 Tα νήπια του 10ου Νηπιαγωγείου Κορίνθου σε συνεργασία με τους μαθητές του 5ου Νηπιαγωγείου Κορίνθου απόλαυσαν διαδικτυακή αφήγηση παραμυθιού από την αγαπημένη μας συγγραφέα κυρία Σταυρούλα Βενιέρη. Ο τίτλος του παραμυθιού ήταν Ο ΦΥΛΑΚΑΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ. Στη συνέχεια ακολούθησε εικαστική αποτίμηση του.

Ευχαριστούμε πολύ την κυρία Βενιέρη για την όμορφη αυτή διαδικτυακή της αφήγηση.

Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης της σχολικής μονάδας.