Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτεια του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής

Τον Δεκέμβριο και Ιανουάριο υλοποιήθηκε το δεύτερο από τα τέσσερα προγράμματα, που εντάσσονται στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και ειδικότερα στην Θεματική Ενότητα: Ζω καλύτερα- Ευ ζην.

Ο τίτλος του προγράμματος είναι «Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτεια του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής».

Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η εκπαίδευση των παιδιών του Νηπιαγωγείου στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.

Η επίτευξη πραγματοποιείται μέσα από μια σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης, σε συνδυασμό με τη χρήση και αξιοποίησης των ψηφιακών εργαλείων. Πιο συγκεκριμένα, το παρόν πρόγραμμα αποσκοπεί στην προαγωγή της διατροφικής αξίας των προϊόντων που καταναλώνουμε (εποχιακά φρούτα και λαχανικά, τυποποιημένα προϊόντα κλπ.) καθώς και χρήσιμες συμβουλές για την υιοθέτηση ενός νέου διατροφικού προφίλ.

Επιπρόσθετα, το πρόγραμμα υπάγεται στην θεματική ενότητα «Υγεία» στον κύκλο του «Ευ Ζην» και χαρακτηρίζεται από την καθοδηγούμενη-συνεργατική και ανακαλυπτική μάθηση, μέσω της οποίας προωθούνται κυρίως οι ψηφιακές δεξιότητες αλλά και οι δεξιότητες μάθησης (4Cs)- η επικοινωνία, η κριτική σκέψη, η συνεργασία, η δημιουργικότητα- ενώ όσον αφορά τις ψηφιακές δεξιότητες, η ψηφιακή επικοινωνία, ψηφιακή συνεργασία, ψηφιακή δημιουργικότητα, ψηφιακή κριτική σκέψη, συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας, η ψηφιακή νοημοσύνη, δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα.

Ενεργοποιούνται επίσης, από τις δεξιότητες ζωής: Αυτομέριμνα, κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία, προσαρμοστικότητα, υπευθυνότητα και τις δεξιότητες του νου: η πλάγια σκέψη, οι ρουτίνες σκέψης, τα παιχνίδια και ο αναστοχασμός.

Το πρόγραμμα αποτελείται από 7 εργαστήρια.

Περιγραφή Εργαστηρίων:

  • 1ο Εργαστήριο: Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας –Συμβόλαιο τάξης

Κατά την διάρκεια του 1ου εργαστηρίου οι μαθητές αναφέρουν τους κανόνες και τις σωστές συμπεριφορές που θα πρέπει να ακολουθήσουν, ούτως ώστε να υπάρχει μια εύρυθμη λειτουργία στην ομάδα.

Έπειτα, γνώρισαν τον «Ρούλη τον Τροφούλη», την κούκλα-μασκότ του προγράμματος.

1732038350198

Άκουσαν το τραγούδι του «Ρούλη του Τροφούλη» και ακολούθησε συζήτηση με αφορμή αυτό.

Βίντεο τραγούδι:

https://youtu.be/9xqaYbL6ZqI?si=QtmVaIqyvpujpPBF

Screenshot 2025 01 31 184546

  • 2ο Εργαστήριο: Από πού προέρχεται το αγαπημένο μου φαγητό; (Προέλευση των τροφών)

Ο Ρούλης ζητά από τα παιδιά να ζωγραφίσουν το αγαπημένο τους φαγητό και να το παρουσιάσουν στην τάξη. Όσα έχουν ζωγραφίσει το ίδιο, δημιουργούν μια ομάδα.

 

3 2 4 2

Ακολούθησε η ακρόαση του βιβλίου «Η κυρά Διατροφή –πρώτη στη μαγειρική» το οποίο λειτουργεί ως προοργανωτής ώστε να εμπλέξει τους μαθητές άμεσα στο περιεχόμενο του προγράμματος.

5 2

Βίντεο παραμύθι:

https://youtu.be/ZLy1r-IqlDo?si=LvVHP8t1OC75cyE_

Έπειτα, οι μαθητές ταξινόμησαν τις τροφές σε υγιεινές και μη μέσω της εφαρμογής kidspiration.

Ανώνυμο σχέδιο

  • 3ο Εργαστήριο: Διατροφική πυραμίδα -ομάδες τροφίμων

Κατά την διάρκεια του 3ου εργαστηρίου γίνεται η παρουσίαση της Πυραμίδας της Μεσογειακής Διατροφής. Ακολουθεί συζήτηση σχετικά με την θέση των τροφών στην πυραμίδα και την συχνότητα κατανάλωσης αυτών.

Πυραμίδα Μεσογειακής Διατροφής

Οι μαθητές έπαιξαν ψηφιακά παιχνίδια σχετικά με την μεσογειακή διατροφή και δημιούργησαν με την τεχνική της ζωγραφικής και του κολάζ τις δικές τους Πυραμίδες Μεσογειακής Διατροφής.

4 3 1 2

Στο εν λόγω εργαστήριο πραγματοποιήθηκε και η γνωριμία με τις Ομάδες των τροφών (Δημητριακά, Φρούτα και Λαχανικά, Κρέατα – Θαλασσινά -Όσπρια, Γαλακτοκομικά, Λίπη και Γλυκά).

5 3 1 3 2 3 3 3 4 4

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 5 ομάδες με σκοπό να δημιουργήσουν μία από τις 5 ομάδες τροφών.

7 2

6 2

  • 4ο Εργαστήριο: Εποχιακά φρούτα-λαχανικά

Κατά την διάρκεια του 4ου εργαστηρίου γίνεται η αναφορά στην εποχικότητα των τροφίμων.

Οι μαθητές αντιστοίχησαν τις καρτέλες με τα φρούτα στην αντίστοιχη εποχή.

1 4

2 4

Χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς που αναφέρονται σε φρούτα και λαχανικά όπως το “Μήλο μου κόκκινο”.

3 4

Εντόπισαν και αναγνώρισαν μέσα από παρουσιάσεις φρούτα και λαχανικά και επεσήμαναν όσα είναι του χειμώνα.

Ανώνυμο σχέδιο 1

  • 5ο Εργαστήριο: Νερό, υγιεινή διατροφή και άσκηση: Τo τρίπτυχο της επιτυχίας!

Κατά την διάρκεια του 5ου Εργαστηρίου τονίστηκε η σημασία της κατανάλωσης του νερού για τον ανθρώπινο οργανισμό και για μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή.

1 5

Πραγματοποιήθηκε η ακρόαση του μουσικοκινητικού τραγουδιού «Το χοντρό μπιζέλι», οι μαθητές ανέλαβαν ρόλους και χόρεψαν σύμφωνα με αυτούς.

2 5 3 5

Ακολούθησε ενημέρωση για τις πολύτιμες βιταμίνες των φρούτων και των λαχανικών.

Ανώνυμο σχέδιο 1 1

Οι μαθητές κατασκεύασαν τις δικές βιταμίνες- κούκλες κουκλοθεάτρου και δημιούργησαν αυτοσχεδιάζοντας τους δικούς τους διαλόγους, τονίζοντας την σημασία της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών με σκοπό την πρόσληψη βιταμινών.

10 2

Ανώνυμο σχέδιο 2

  • 6ο Εργαστήριο: Γίνομαι διαιτολόγος για μια μέρα!

Κατά την διάρκεια του 6ου εργαστηρίου δεξιοτήτων οι μαθητές έγιναν διαιτολόγοι και δημιούργησαν με την τεχνική του κολάζ ένα ημερήσιο διαιτολόγιο 5 γευμάτων (πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό, βραδινό), επιλέγοντας τρόφιμα υγιεινά για κάθε γεύμα.

Ανώνυμο σχέδιο 1 2

  • 7ο Εργαστήριο: Αξιολόγηση

Κατά την διάρκεια του 7ου εργαστηρίου δεξιοτήτων υλοποιήθηκε η αξιολόγηση των δράσεων. Καθώς δημιουργήθηκε ο προβληματισμός ενός υγιεινού πρωινού ασχοληθήκαμε ομαδικά με την συμπλήρωση δύο ερωτηματολογίων.

1 6 2 6

Κατόπιν ο μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες δημιούργησαν το φιδάκι της υγιεινής διατροφής. Μία ομάδα δημιούργησε τα πιόνια, δεύτερη τα ζάρια και τρίτη το ταμπλό του παιχνιδιού. Ακολούθησε ενασχόληση με το παιχνίδι στην ολομέλεια.3 6

Το εργαστήριο ολοκληρώθηκε με ατομικό φύλλο αξιολόγησης.

4 5

Νέα Χρονιά 2025

new year greeting card celebration

Με αφορμή την έναρξη του νέου ημερολογιακού έτους και έπειτα από την επιστροφή στα σχολεία, πραγματοποιήθηκαν στο Νηπιαγωγείο μας διάφορες δράσεις που σχετίζονται με το Νέο Έτος 2025.

  1. Την 1η μέρα οι μαθητές βρήκαν τον σάκο και το γράμμα του Άγιου Βασίλη. Αφού διαβάσαμε το γράμμα, ανοίξαμε με πολύ χαρά τον σάκο!

14 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

2.Κόψαμε την βασιλόπιτα για την νέα χρονιά!

19

21 22

23

 

20

3.Τα παιδιά έφτιαξαν τα καπελάκια του 2025 και ημερολόγια τοίχου.

18

17

16

151737146299790

29 25 26 27

28

4.Οι μαθητές ανακάλυψαν τους αριθμούς από τους οποίους αποτελείται το 2025. Έψαξαν στον χώρο και βρήκαν: α) διάφορους αριθμούς που σχημάτιζαν το 2025 και β) διάφορες χρονολογίες από το 2015 μέχρι το 2025. Γεννήθηκε το ερώτημα πότε γεννήθηκαν τα παιδιά και ανατέθηκε εργασία για το σπίτι.

2 1

3 14 11 1 6 1 7 1 8 15 1

 

 

 

12 111 110 19 117 1 16 119 1

18 1

5. Οι μαθητές ασχολήθηκαν με ψηφιακά παιχνίδια όπως σχηματισμός του 2025, παιχνίδι μνήμης (memory), παζλ.

20 1 23 1

26 127 122 125 1

21 1

24

6.Οι μαθητές ανακάλυψαν διάφορες χρονολογίες και προγραμμάτισαν το επιδαπέδιο ρομπότ Beebot στους αριθμούς από τις οποίες αποτελούνται.

13 1 15 214 1

Πολλές ευχές για μία όμορφη και δημιουργική χρονιά!!

new year s eve illustration

Plastic Clever Schools

7CB1310E 5DBC 4773 9C43 8676D79DD766 2

Στα πλαίσια του e-Twinning προγράμματος “Blue Adventure” ασχοληθήκαμε με τα πλαστικά και πραγματοποιήσαμε δραστηριότητες, με σκοπό το σχολείο μας να χαρακτηριστεί ως “Plastic Clever School”.

1

Στο Επίπεδο 1 – «Έμπνευση» υλοποιήθηκε ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με το σοβαρό θέμα της ύπαρξης των πλαστικών και της ρύπανσης που προκαλούν στον πλανήτη μέσα από την παρακολούθηση σχετικών βίντεο και την αφήγηση του παραμυθιού «Μια θάλασσα πλαστικά» της Κατρίνας Τσάνταλη.

Μπορείτε να ακούσετε το παραμύθι εδώ.

10th Kindergarten Neapoli Thessaloniki Greece 1

Στην συνέχεια οι μαθητές εντόπισαν πλαστικά στην αυλή του σχολείου, φορώντας γάντια και λαμβάνοντας όλους τους κανόνες υγιεινής.

10th Kindergarten Neapoli Thessaloniki

10th Kindergarten Neapoli Thessaloniki Greece 2

Οι μαθητές εντοπίζοντας την ύπαρξη πλαστικών, εξέφρασαν τους λόγους που θέλουν να γίνουμε ένα “Plastic Clever School”.

Μπορείτε να δείτε το βίντεο εδώ.

Ολοκληρώνοντας το Επίπεδο 1- Στάδιο της Έμπνευσης λάβαμε το πρώτο πιστοποιητικό για την ευαισθητοποίηση των μαθητών μας.

Screenshot 2024 11 29 213831

Στο Επίπεδο 2 – «Έρευνα» οι μαθητές έκαναν καταμέτρηση όλων των πλαστικών που υπάρχουν στην τάξη μας και εντυπωσιάστηκαν με τις ποσότητες!!

2

Screenshot 2024 11 22 154405

1

3

Σε αυτό το στάδιο οι μαθητές ανακάλυψαν πως στη τάξη υπάρχουν παιχνίδια που είναι πλαστικά, αλλά υπάρχουν και τα αντίστοιχα ξύλινα.

9

Ολοκληρώνοντας το Επίπεδο 2- Στάδιο της έρευνας λάβαμε το πιστοποιητικό έρευνας και δράσεων.

Screenshot 2024 11 29 213904

Στο Επίπεδο 3- «Δράση» οι μαθητές πραγματοποίησαν συσχετισμούς των πλαστικών αντικειμένων με των ξύλινων και χάρτινων.

3

Wooden vs Plastic Toys

Τέλος, αποφάσισαν να αντικαταστήσουν τα πλαστικά παιχνίδια με τα αντίστοιχα ξύλινα της τάξης.

10th Neapoli s Kindergarten Thessaloniki

Μπορείτε να δείτε το βίντεο εδώ.

Screenshot 2024 11 29 190624

Ολοκληρώνοντας το Επίπεδο 3- Στάδιο των δράσεων λάβαμε το πιστοποιητικό δράσεων.

Screenshot 2024 12 05 205214

Τα σχόλια που λάβαμε στο e-mail :

Screenshot 2024 12 05 205541

Συγχαρητήρια σε όλους τους εκπληκτικούς μαθητές μας για όλες τις επιτυχημένες δραστηριότητες τους!!!

Πέρα από το πιστοποιητικό, μας απεστάλη με το ταχυδρομείο και ένα βιβλίο για τα πλαστικά!

Certificate of Plastic School

1738165713506

 

 

 

 

Our Blue Spot – Το Μπλε Σημείο

Octopus picture 1etwinninglogoflat

 

 

Στα πλαίσια του e-Twinning ευρωπαϊκού προγράμματος “Blue Adventure” και σε συνεργασία με τους γονείς των μαθητών υλοποιήθηκε έρευνα με συμπλήρωση δομημένων φύλλων εργασίας με σκοπό την εύρεση του κοντινότερου μπλε σημείου στο Νηπιαγωγείου μας.

Οι μαθητές παρουσίασαν στην ολομέλεια τις εργασίες τους, πλούσιο φωτογραφικό υλικό από το Μπλε Σημείο που επισκέφθηκε ο κάθε μαθητής και εντόπισαν στον χάρτη το Μπλε Σημείο, τοποθετώντας ένα διακριτικό σημάδι με το αρχικό γράμμα του ονόματος τους.

1 9 2 6 2 71 102 81 112 92 101 172 122 132 141 20

Με την βοήθεια της οnline εφαρμογής Google Maps, εντοπίσαμε το κοντινότερο Μπλε Σημείο από το Νηπιαγωγείο μας στα 10χλμ., το οποίο είναι η Λιμνοθάλασσα του Καλοχωρίου.

9 3

Η Λιμνοθάλασσα Καλοχωρίου έγινε το Μπλε Σημείου του Νηπιαγωγείου μας, συγκεντρώθηκαν πληροφορίες για όσους ζωντανούς οργανισμούς  μπορεί κάποιος να συναντήσει εκεί, από τι κινδυνεύει η περιοχή και τι άλλο υπάρχει στον περιβάλλοντα χώρο.

Το παρακάτω βίντεο και όλες οι πληροφορίες παρουσιάστηκαν στα συνεργαζόμενα σχολεία του προγράμματος και αποτελούν μέρος  ενός συνεργατικού χάρτη με τα Μπλε Σημεία όλων των συμμετεχόντων-στο πρόγραμμα-σχολείων.

12

https://youtu.be/yydi_kgGlgU?si=q9RxKS40hfJDT8Ch

Screenshot 2024 11 20 151536

 

Οι μαθητές συνέχισαν την εργασία τους για το Μπλε Σημείο ζωγραφίζοντας το, αποτυπώνοντας στις ζωγραφιές τους τα φλιμίνγκο, το υπέροχο ηλιοβασίλεμα, το “κόκκινο μονοπάτι”, τις δραστηριότητες των ανθρώπων.

 

 

 

3

2 15

 

8 54 4 3 5 1 21 7 3 6 3 5 2

 

Τέλος, οι μαθητές αυτοσχεδίασαν και δημιούργησαν μία μακέτα της Λιμνοθάλασσας του Καλοχωρίου!

11 3

12 2

10 3

Και συνεχίζουμε…

Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο

  • αρχείο λήψης

Τον Οκτώβριο και Νοέμβριο υλοποιήθηκε το πρώτο από τα τέσσερα προγράμματα, που εντάσσονται στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και ειδικότερα στην Θεματική Ενότητα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη.

Ο τίτλος του προγράμματος είναι “Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο”.

Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτόν και στον Άλλον καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας.

Οι στόχοι του προγράμματος προσδιορίζονται βάσει των Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα και πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με τις εξής κατηγορίες: Δεξιότητες Μάθησης, Δεξιότητες Ζωής, Δεξιότητες του Νου και Δεξιότητες της Τεχνολογίας και της Επιστήμης.

Το πρόγραμμα αποτελείται από 7 εργαστήρια.

Στα εργαστήρια δίνεται κυρίως έμφαση στις δεξιότητες της κοινωνικής ζωής, στις ρουτίνες σκέψεις και αναστοχασμού και στην παραγωγική μάθηση μέσω των Τεχνών και της δημιουργικότητας. Επιδιώκεται τα παιδιά να κατακτήσουν γνώσεις, να καλλιεργήσουν δεξιότητες και να αναπτύξουν στάσεις σεβασμού στη διαφορετικότητα στον καθημερινό τρόπο ζωής και τη συμπεριφορά τους.

  • Το 1ο εργαστήριο δεξιοτήτων έχει τίτλο «Ας γνωριστούμε -ποιοι είμαστε;». Στόχος του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι η ευαισθητοποίηση και η συγκρότηση ομάδας.

Το εργαστήριο περιλαμβάνει μουσικοκινητικές δραστηριότητες και αξιοποίηση τεχνικών θεατρικού παιχνιδιού. Το τελικό παράγωγο του εργαστηρίου είναι μία κατασκευή με την τεχνική του κολάζ και τίτλο «Το δέντρο της ομάδας μας». Τα παιδιά σχεδιάζουν το περίγραμμα του χεριού τους και μέσα σε αυτό ζωγραφίσουν κάτι που τους αρέσει και δημιουργούν με αυτά το δέντρο της ομάδας.

2 1

1 2

  • Το 2ο εργαστήριο δεξιοτήτων έχει τίτλο «Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας μας». Στόχος είναι η δημιουργία κανόνων εύρυθμης λειτουργίας της ομάδας, η αναγνώριση θετικών χαρακτηριστικών και δεξιοτήτων που έχει ο εαυτός μας και ο άλλος καθώς και η ανεκτικότητα απέναντι στον άλλον.

Αφού δημιουργήθηκε το συμβόλαιο της τάξης και πραγματοποιήθηκε κινητική δραστηριότητα, το τελικό παράγωγο ήταν η «Η αλυσίδα της τάξης μας». Στόχος αυτής της δραστηριότητας είναι να φτιαχτούν κανόνες μιας πιο συγκεκριμένης κατηγορίας που αφορούν στην ανεκτικότητα, στην αποδοχή του άλλου και στη συνεργασία.

 

1 3

  • Το 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων έχει τίτλο «Είναι όλα γύρω μου ίδια ή διαφορετικά;». Στόχος του εργαστηρίου είναι η ανίχνευση αρχικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της διαφορετικότητας και δημιουργία ενός εννοιολογικού χάρτη σε ομαδικό κολάζ.

Αρχικά, υλοποιήθηκαν μουσικοκινητικές δραστηριότητες και έπειτα ζητήθηκε από τα παιδιά να μας ζωγραφίσουν ό,τι τους έρχεται στο μυαλό όταν ακούνε τη λέξη διαφορετικότητα (Οι ζωγραφίες των παιδιών με τις αρχικές ιδέες τους για την διαφορετικότητα αξιοποιήθηκαν πάλι στο 7ο εργαστήριο δεξιοτήτων).


1 4

  • Το 4ο εργαστήριο δεξιοτήτων έχει τίτλο “Ομοιότητες και Διαφορές στο περιβάλλον (φύση και ζώα)”. Στόχος του εργαστηρίου είναι να εντοπίσουν τα παιδιά ομοιότητες και διαφορές στο περιβάλλον μέσα από εικόνες λουλουδιών, φυτών, δέντρων και ζώων.

1 5 2 2

  • Το 5ο εργαστήριο δεξιοτήτων έχει τίτλο “Ομοιότητες και Διαφορές στο ανθρώπους”. Στόχος είναι να εντοπίσουν τα παιδιά ομοιότητες και διαφορές στους ανθρώπους μέσα από πίνακες ζωγραφικής, αλλά και από την παρατήρηση του εαυτού τους και των συμμαθητών τους.

Πραγματοποιήθηκε κινητική δραστηριότητα, δραστηριότητα παρατήρησης και συζήτησης στην ολομέλεια εικόνων από πίνακες ζωγραφικής του Picasso. Δόθηκε έμφαση στα πρόσωπα, στις ομοιότητες και στις διαφορές τους.

1 6

Κατόπιν, ακολούθησε παρατήρηση και συζήτηση στην ολομέλεια εικόνων από πίνακες ζωγραφικής της  Μargaret Kean. Δόθηκε έμφαση στις στάσεις του σώματος, στις εκφράσεις του προσώπου, στα συναισθήματα, στις ομοιότητες και στις διαφορές.

2 3 3 2

  • Το 6ο εργαστήριο δεξιοτήτων έχει τίτλο «Η Αξία της Διαφορετικότητας». Στόχος του εργαστηρίου είναι να αναδειχθεί η αξία της διαφορετικότητας στη ζωή μας. Να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι είναι σημαντικό να διαφέρουμε μεταξύ μας και πως όλοι μπορούμε να μάθουμε και να κερδίσουμε από τους άλλους.

Υλοποιήθηκε ακρόαση, επεξεργασία και δραματοποίηση του παραμυθιού “Το Κάτι Άλλο” της Kathryn Cave, που διαπραγματεύεται τη Διαφορετικότητα.

08746 1 72 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ακολούθησε κινητική δραστηριότητα με κατευθυνόμενους και ελεύθερους αυτοσχεδιασμούς – τεχνικές θεάτρου, με σκοπό να νιώσουν τα παιδιά πως είναι όταν είμαστε όλοι ίδιοι και πόσο ωραίο είναι να έχει ο καθένας την μοναδικότητα του και να είναι ξεχωριστός.

4 2

Στην ολομέλεια οι μαθητές συζήτησαν με αφορμή συγκεκριμένο Φύλλο εργασίας και με βάσει τις Ρουτίνες σκέψης. Στόχος του εργαστηρίου είναι να κατανοήσουν τα παιδιά ότι δεν πρέπει να υποκύπτουμε σε συμπεριφορές άλλων εάν δεν μας εκφράζουν και τους ίδιους ή να κάνουμε κάτι παρά τη θέλησή μας για να γίνουμε αποδεκτοί/αρεστοί από άλλους.

3 3

  • Το 7ο εργαστήριο δεξιοτήτων έχει τίτλο “Τελικές ιδέες των παιδιών για τη διαφορετικότητα-Αξιολόγηση”. Στόχος του εργαστηρίου είναι η αποτύπωση των τελικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της διαφορετικότητας και δημιουργία ενός εννοιολογικού χάρτη σε ομαδικό κολάζ.

Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες (άνθρωποι ζώα, φυτά, δέντρα) και καλούνται να χρωματίσουν φιγούρες με βάση συγκεκριμένο σχέδιο. Αυτοσχεδιάζουν και με τις όμοιες φιγούρες δημιουργούν τη δική τους ιστορία με τίτλο «Τι θα συνέβαινε σε έναν κόσμο όπου όλα θα ήταν ίδια;».

2 5

10 2

Σε επόμενη δραστηριότητα, οι μαθητές χωρίζονται πάλι στις ίδιες ομάδες, όμως αυτή την φορά οι φιγούρες δεν ακολουθούν συγκεκριμένο πρότυπο, αλλά δημιουργούνται από τα παιδιά. Ακολουθεί η πλοκή ιστορίας με τίτλο «Τι θα συνέβαινε σε έναν κόσμο όπου όλα θα ήταν διαφορετικά;».

1 8

11 2 9 2

Το εργαστήριο ολοκληρώθηκε με ατομικό ιχνογράφημα με θέμα “Ζωγραφίζω ό,τι μου έρχεται στο μυαλό όταν ακούω τη λέξη διαφορετικότητα”. Πραγματοποιήθηκε παρουσίαση των εργασιών και σύγκριση των αρχικών ιδεών των μαθητών, όπως αποτυπώθηκαν στο ιχνογράφημα του 3ου εργαστηρίου, με τις τελικές τους ιδέες (7ο εργαστήριο).

8 2 3 4 4 3 5 1 6 2 7 2

Ευχόμαστε όλοι οι μαθητές μας να κατανόησαν την αξία της διαφορετικότητας και του αλληλοσεβασμού για έναν κόσμο πιο όμορφο και συναρπαστικό!