Πείραμα

προς το παρόν

cropped 12238457 925291307505972 3107059533795753830 o

Χρήμα άχρηστο

16729563 1257828284252271 8426398003206191405 n

 

Το μαγαζί σου- ένα σκοτεινό μαγαζί κοντά στην πιάτσα-πουλά παλιοσίδερα. Το ανοίγεις χαράματα, το αμπαρώνεις νύχτα. Δε γνωρίζει η ψυχή σου ώρα αργίας, δε μιλάς κανενός. Σε ένα χοντρό σακούλι έχεις παραχώσει τη φωνή σου. Και την ελπίδα σου δεν την ξέρει άλλη ψυχή. Κουβαλάς κάθε βράδυ το σακούλι σου στο χέρι. Είσαι ένας νόμιμος κάτοικος σε αυτήν την πόλη, κι αυτό είν’ όλο! Νόμιμος, δηλαδή νεκρός… Δεν πάσχεις, δεν υποφέρεις για τη νομιμότητά σου, αρκείσαι μονάχα στο κλειστό σακούλι σου τι κρύβεις, τι κέρδισες από τη νόμιμη παρεξήγησή της ζωής σου; Χρήμα άχρηστο- και προσκαλείς έτσι όσους μπορούν- τους τρελούς, τους μεθυσμένους, τους απόκοτους…
__________________________
Σπ. Πλασκοβίτης, Η πόλη

 

Τα λόγια είναι ανθρώπινα

 

199033098 4051368091564929 265085011538942854 n

 

Διαβάζω σε ένα ποίημα
η ομιλία είναι ιερή.
Όμως οι θεοί δεν ομιλούν:
Μόνο φτιάχνουν και χαλάνε τον κόσμο
Ενώ οι άνθρωποι μένουν στα λόγια
Εκείνοι παίζουν φοβερά παιχνίδια
Δίχως λόγια.

Το πνεύμα κατεβαίνει
Λύνει τις γλώσσες
Αλλά λόγια δε λέει:
Μιλάει με φλόγες.
Αναμμένη από τον θεό
Η γλώσσα γίνεται
Προφητεία
Από φλόγες κι ένας πύργος
Καπνού και συντριβή
Συλλαβών καπνισμένων:
Στάχτη δίχως νόημα.

Η λαλιά των ανθρώπων
Είναι κόρη θανάτου.
Μιλούμε γιατί είμαστε θνητοί.

Τα λόγια δεν είναι σήματα, είναι χρόνια.
Λέγοντας αυτά που λένε
Τα λόγια που λέμε εμείς
Λένε το χρόνο: δείχνουν εμάς.
Εμείς είμαστε ονόματα του χρόνου.

Τα λόγια είναι ανθρώπινα.
_______________________________
Οκτάβιο Παζ, Φλόγα, Λόγια (μετ. Α. Μακρυδημήτρης)

Ενσωμάτωση

Βίντεο από το youtube

Αντικείμενο από e-me

 

ΠΛΑΤΩΝ

Κατεβάστε το φύλλο εργασίας.

 

Η συλλογή μου

 

 

 

 

 

ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΔΥΣΗ

271209539 4690422887659443 2627839152237383501 n

Τα φρούτα […] ξερά ή ζαχαρωμένα γίνονταν αντικείμενα ιδιαίτερου θαυμασμού, ιδίως αυτά που διατηρούνταν σε σιρόπι ζάχαρης ή φτιαγμένα μαρμελάδες ή πολτός (κάτι σαν το σημερινό ισπανικό membrillo (κυδωνόπαστο), ή το μεσανατολικό “apricot leather”. […] Τα φρούτα μπορούσαν επίσης να καταναλωθούν μαγειρεμένα ή ψητά, αλλά τα ωμά υποτίθεται πως έπρεπε να αποφεύγονται. Οι γιατροί, κατά γενική ομοφωνία, θεωρούσαν τα φρούτα επικίνδυνα – εκτός από τα μαγειρεμένα ή ζαχαρωμένα – επειδή πίστευαν ότι το σώμα δεν μπορούσε να χωνέψει πλήρως τα ωμά φρούτα. Υπήρχε λοιπόν ο φόβος ότι τα ωμά φρούτα θα σάπιζαν στο στομάχι και θα προκαλούσαν ασθένειες. Κεράσια και φράουλες ίσως σερβίρονταν νωπά μερικές φορές και, πιθανότατα, έτσι τρώγονταν αρκετά περισσότερα φρούτα από αυτά που βρίσκουμε στα βιβλία μαγειρικής και στα μενού. Τον δέκατο πέμπτο αιώνα το πεπόνι είχε γίνει της μόδας στην Ιταλία, αλλά οι γιατροί εξακολουθούσαν να το αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό, επειδή πίστευαν πως το πεπόνι προκαλούσε εσωτερική σήψη. Φυσικά, η λαϊκή αποδοχή σάρωσε αυτές τις αντιρρήσεις.
______________________________
P. Freedman, Μπαχαρικά και μεσαιωνική φαντασία, εκδ. Κονιδάρη

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση