Μέσα από το σχέδιο διδασκαλίας που ακολουθεί επιχειρείται η διασύνδεση της ποίησης με τα μαθηματικά στο έργο ενός μεγάλου νεοέλληνα ποιητή, του Ο. Ελύτη, και η ανάδειξή τους ως δύο πνευματικών δραστηριοτήτων, οι οποίες, μολονότι έχουν διαφορετική αφετηρία, μπορούν συνδυαζόμενες να περιγράψουν και να ερμηνεύσουν πληρέστερα τη βιοτική και βιωματική μας πραγματικότητα, τον κόσμο και τη δομή του.
Ειδικότερα, οι μαθητές-τριες έχουν την ευκαιρία να επιχειρήσουν μία νέα ερμηνευτική προσέγγιση του έργου του Ο. Ελύτη ανιχνεύοντας σε αυτό μαθηματικά στοιχεία (δομικά, αριθμητικά, γεωμετρικά), να τεκμηριώσουν τις επιδράσεις της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας στο έργο του καθώς και της δημοτικής και εκκλησιαστικής μας παράδοσης και να ανακαλύψουν με οδηγό το έργο του τους μυστικούς αριθμούς της φύσης. Ακόμη, καλούνται να διερευνήσουν τη συνομιλία του ποιητικού και πεζού έργου του Ο. Ελύτη με το εικαστικό (συνεικόνες) και να διαπιστώσουν την προτίμησή του στο έργο των κυβιστών καθώς και στην καθαρότητα και λιτότητα της δομής μέσα από εικαστικές συνθέσεις και εικόνες από την αρχαιότητα.
ΛΥΡΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ_ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 6
Πρόσφατα σχόλια