ΜΕΘΟΔΟΣ ΦΡΕΝΕ

0

Συγγραφέας: ΚΑΡΑΜΠΕΡΗ ΖΩΗ | Κατηγορία ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ | , στις 14-01-2022

.png

 

Η παιδαγωγική Φρενέ  έχει βασικό σκοπό ένα ελεύθερο, ανοιχτό και συνεργατικό σχολείο.

Ο Σελεστάν Φρενέ (15 Οκτωβρίου 1896 – 8 Οκτωβρίου 1966), διακεκριμένος Γάλλος παιδαγωγός και εκπαιδευτικός μεταρρυθμιστής, ανέπτυξε μια σειρά παιδαγωγικών τεχνικών που βασιζόταν στην ελεύθερη έκφραση των παιδιών : ελεύθερο κείμενο, ελεύθερο σχέδιο, εσωτερική αλληλογραφία, τυπογραφία και σχολική εφημερίδα, έρευνα, συνάντηση μεταξύ συνεργατών κ.ά. Ο Φρενέ θεωρεί την εκπαίδευση ως μέσο προόδου  πολιτικής και αστικής χειραφέτησης. Η παιδαγωγική του εφαρμόζεται μέχρι και σήμερα, κυρίως μέσω του κινήματος του Μοντέρνου Σχολείου.

Θεμελιακές αρχές της παιδαγωγικής Φρενέ:

-συνεργασία και πολιτειότητα
-κοινοτική –συνεταιριστική οργάνωση της σχολικής ζωής
-ελεύθερη έκφραση και επικοινωνία
-«φυσική» μέθοδος μάθησης
-έρευνα- πειραματικός ψηλαφισμός
-σύνδεση του σχολείου με την κοινότητα-κοινωνία
-σεβασμός στο παιδί και στα δικαιώματά του

Ο Φρενέ εισήγαγε παιδαγωγικές καινοτομίες και εκπαιδευτικές τεχνικές οι οποίες άλλαξαν τον τρόπο λειτουργίας του παραδοσιακού σχολείου. Κάποιες από τις τεχνικές του, που προάγουν τη φυσική μέθοδο μάθησης, τη συνεργατική και συμμετοχική μάθηση, την ελευθερία έκφρασης και λόγου και την πολιτειότητα είναι:

  • Τυπογραφείο (εφημερίδα, μικρά βιβλία)
  • Ελεύθερα κείμενα
  • Τι νέα;
  • Έρευνες
  • Σχέδια εργασίας
  • Κινηματογράφος
  • Αλληλογραφία
  • Συμβούλια
  • Σχολικοί συνεταιρισμοί
  • Έξοδος στην κοινότητα
  • Εργαστήρια τέχνης
  • ΦΩΤΕΙΝΗ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ: Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, μέλος της Παιδαγωγικής Ομάδας “Σκασιαρχείο” και του Δικτύου Συνεργατικών Σχολείων Χανίων.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση