ΕΚΠΑ: Στους Πίνακες Κατάταξης ShanghaiRanking’s Global Ranking of Academic Subjects

Σημαντικότατες Διακρίσεις για το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Ανακοινώθηκε  στις  18 Ιουλίου 2022 από το ShanghaiJiaotong University, στο πλαίσιο της δραστηριότητας Academic Ranking of World Universities (ARWU) , οι επιμέρους κατατάξεις για το 2022 των Πανεπιστημίων παγκοσμίως, σε κάθε ευρύτερη επιστημονική περιοχή και για ειδικά ακαδημαϊκά αντικείμενα.  Πρόκειται για την  κατάταξη ή «λίστα» της Σανγκάης όπως είναι γνωστή στο ευρύ κοινό.  Και φέτος τα αποτελέσματα της κατάταξης επιφύλαξαν σημαντικές  διακρίσεις για το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. 

Πιο συγκεκριμένα  το Ίδρυμα για το 2022 έχει 16 συμμετοχές στα top Πανεπιστήμια κάθε ακαδημαϊκής κατηγορίας επί συνόλου πενήντα τεσσάρων (54) κατηγοριών έναντι 15 του 2021. Τα 16 αυτά ακαδημαϊκά αντικείμενα αντιστοιχούν ουσιαστικά σε 10 Τμήματα του Ιδρύματος  έναντι των 8 Τμημάτων το 2021 (βλέπε πίνακα 1)

Αξίζει ιδιαίτερα να αναφερθούν τα εξής δεδομένα:

  • Η Οδοντιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ για πρώτη φορά εισέρχεται στο top -100 των Πανεπιστημίων Παγκοσμίως καταλαμβάνοντας τη θέση 76-100, στο αντικείμενο «Dentistry & Oral Sciences». Επίσης θα πρέπει να επισημανθεί ότι εμφανίζει εντυπωσιακή επίδοση στον δείκτη IC (% άρθρων με διεθνή συνεργασία) με βαθμό 89,9/100. Η συγκεκριμένη επίδοση είναι εντυπωσιακή και μάλιστα είναι υψηλότερη της βαθμολογίας των 12 πρώτων πανεπιστημίων του συγκεκριμένου ακαδημαϊκού αντικειμένου (μεταξύ των οποίων το Harvard, το University of Washington, το Kings College London, κ.α).
  • Η σημαντική άνοδος της Ιατρικής Σχολής στο επιστημονικό πεδίο  Clinical Medicine  στις θέσεις 101-150, από τις θέσεις 201-300 στην αντίστοιχη κατάταξη του 2021.  Με αυτή την επίδοση η Σχολή βρίσκεται και στην υψηλότερη θέση μεταξύ των Ιατρικών Σχολών των τεσσάρων Ελληνικών Πανεπιστημίων που συμπεριλαμβάνονται στην εν λόγω κατάταξη.
  • Η ιδιαίτερα σημαντική επιτυχία για το Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών το οποίο στον τομέα «Telecommunication Engineering» ανέβηκε στις θέσεις 101- 150 από τι; Θέσεις  201-300 στις οποίες βρισκόταν το 2021.
  • Η σημαντική επιτυχία του Τμήματος Νοσηλευτικής το οποίο βρίσκεται στις θέσεις 151-200, παρουσιάζοντας ιδιαίτερα υψηλή βαθμολογία στον δείκτη IC (% άρθρων με διεθνή συνεργασία) με βαθμό 86,1/100. Επιπροσθέτως είναι το μοναδικό Τμήμα Νοσηλευτικής Ελληνικών Πανεπιστημίων που συμπεριλαμβάνεται στην εν λόγω κατάταξη.
  • Το Τμήμα Φυσικής για το 2021 καταλαμβάνει τη θέση 151-200 στο αντικείμενο «Physics», και στο αντικείμενο «Atmospheric Science», βρίσκεται στη θέση 201-300.
  • Το Τμήμα Φαρμακευτικής βρίσκεται στις θέσεις 201-300 στο αντικείμενο «Pharmacy & Pharmaceutical Sciences»,
  • Η σημαντική επιτυχία του Τμήματος Βιολογίας, το οποίο διακρίθηκε σε δύο ακαδημαϊκά αντικείμενα, με καλύτερη επίδοση στο αντικείμενο Human Biological Sciences,το οποίο βρίσκεται θέση 201-300.
  • Αντίστοιχα το Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος διακρίθηκε σε δύο τομείς, και πιο συγκεκριμένα στον τομέα «Earth Sciences» και στον τομέα «Environmental Science & Engineering».
  • Η διάκριση του Τμήματος Ψυχολογίας , το οποίο για πρώτη φορά εισέρχεται στα καλύτερα παγκοσμίως, καταλαμβάνοντας στον τομέα «Psychology» την θέση 301-400. Και το συγκεκριμένο Τμήμα είναι το μοναδικό Ελληνικού Πανεπιστημίου που συμπεριλαμβάνεται στην εν λόγω κατάταξη.
  • Το Τμήμα Μαθηματικών βρίσκεται στις θέσεις 401-500 στο επιστημονικό πεδίο “Mathematics
  • επιστημονικό πεδίο “Mathematics
Πίνακας  1: ShanghaiRanking’s Global Ranking of Academic Subjects NKUA
α/α  

Τμήμα Σχολή ΕΚΠΑ

Ακαδημαϊκό

Αντικείμενο

Θέση

στην Κατάταξη

2022

Θέση

στην Κατάταξη

2021

1. Οδοντιατρική Σχολή Dentistry & Oral Sciences 76-100 101-150
2. Ιατρική Σχολή Clinical Medicine

 

101-150 201-300

 

Public Health 151200

 

151200

 

Medical Technology

 

301-400 201-300
3. Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Telecommunication Engineering  

101-150

201-300

 

Electrical and Electronic Engineering  

401-500

401-500

 

4. Τμήμα Νοσηλευτικής Nursing 151-200 101-150
5. Τμήμα Φυσικής Physics

 

151-200 101-150

 

Atmospheric Science 201-300 201-300
6 Τμήμα Φαρμακευτικής Pharmacy & Pharmaceutical Sciences

 

 

201-300

 

201300

7. Τμήμα Βιολογίας  

 

Human Biological Sciences

 

 

201-300

201-300
Biological Sciences 301-400 301-400
8. Τμήμα Ψυχολογίας Psychology 301-400
9. Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος Earth Sciences

 

401500

 

401500

 

Environmental Science & Engineering  

 

401-500

401-500
10 Τμήμα Μαθηματικών Mathematics  

 

401-500

Πηγήhttps://www.shanghairanking.com/institution/national-and-kapodistrian-university-of-athens

Μεθοδολογικά, η κατάταξη των πανεπιστημίων γίνεται σε 5 επιστημονικές κατηγορίες (θετικές επιστήμες, μηχανική, επιστήμες ζωής, ιατρικής και κοινωνικές επιστήμες) και 54 επιμέρους ακαδημαϊκές ανάλογα με την εξειδίκευση του επιστημονικού τους αντικειμένου. Πάνω από 1800 Πανεπιστήμια από 96 χώρες, συμπεριελήφθησαν στη φετινούς πίνακες. Η αρχική αξιολόγηση αφορούσε 4000 Πανεπιστήμια, από τα οποία ξεχώρισαν τελικά τα 1800. Η κατάταξη χρησιμοποιεί μια σειρά αντικειμενικών ακαδημαϊκών δεικτών και δεδομένων για τη μέτρηση της απόδοσης των παγκόσμιων πανεπιστημίων στους επιμέρους επιστημονικούς τομείς, συμπεριλαμβανομένων διεθνών ακαδημαϊκών βραβείων, κορυφαίων ακαδημαϊκών επιτευγμάτων, ποιότητας έρευνας και διεθνούς συνεργασίας.

Οι δείκτες  πάνω στους οποίους βασίζεται η κατάταξη είναι οι ακόλουθοι:

1. Ερευνητική Παραγωγή: Ο αριθμός των πιο επιδραστικών δημοσιεύσεων σε περιοδικά αποτελεί σημαντικό μέτρο της ερευνητικής παραγωγής των πανεπιστημίων στο αντίστοιχο  επιστημονικό πεδίο. Το Q1 είναι ο αριθμός των δημοσιεύσεων ενός ιδρύματος σε ένα ακαδημαϊκό αντικείμενο σε περιοδικά με υψηλό  Journal Impact Factor Quartile τα οποίο βρίσκονται  τεταρτημόριο Q1 κατά την περίοδο 2016-2020. (Δείκτης Q1).

2. Ερευνητική Επίδραση: Αποτελεί μέτρηση της μέσης επίδρασης κάθε άρθρου Κανονικοποίηση βάση του αριθμού ετεροαναφορών για κάθε άρθρο που δημοσιεύτηκε σε συγκεκριμένο θέμα. Ουσιαστικά είναι ο λόγος των αναφορών των δημοσιευμένων εργασιών προς τον μέσο όρο των αναφορών των εργασιών της ίδιας κατηγορίας, του ίδιου έτους και του ίδιου τύπου δημοσίευσης σε περιοδικά, από ένα ίδρυμα σε Ακαδημαϊκό Θέμα κατά την περίοδο 2016-2020. Η τιμή CNCI = 1 αντιπροσωπεύει τον παγκόσμιο μέσο όρο επιδόσεων.  Λαμβάνονται υπόψη τα άρθρα με CNCI > 1  . (Δείκτης CNCI).

3. Διεθνή Συνεργασία: Ποσοστό των άρθρων με διεθνή συνεργασία που δημοσιεύτηκαν από ένα Πανεπιστήμιο σε συγκεκριμένο θέμα.  Υπολογίζεται ως ο  λόγος του αριθμού των δημοσιεύσεων που έχουν βρεθεί σε τουλάχιστον δύο διαφορετικές χώρες στις διευθύνσεις των συγγραφέων προς τον συνολικό αριθμό των δημοσιεύσεων στο αντίστοιχο επιστημονικό πεδίο για ένα ίδρυμα κατά την περίοδο 2016-2020. (Δείκτης IC).

4. Ερευνητική Ποιότητα : Αριθμός άρθρων  Καθηγητών  και Ερευνητών του Πανεπιστημίου που δημοσιεύτηκαν  σε κορυφαία ακαδημαϊκά περιοδικά για την περίοδο 2016-2020 (Δείκτης TOP).

5. Διεθνή Ακαδημαϊκά Βραβεία: Συνολικός αριθμός του προσωπικού κάθε Πανεπιστημίου που κέρδισε σημαντικό βραβείο/διάκριση σε κάποιο ακαδημαϊκό θέμα από το 1981 και μετά. (Δείκτης AWARD).

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι για να μπορέσει ένα Πανεπιστήμιο να συμπεριληφθεί στην κατάταξη σε μία τέτοια αξιολόγηση, θα πρέπει να διαθέτει ελάχιστο αριθμό δημοσιεύσεων κατά την περίοδο 2016-2020. Το κατώτατο όριο διαφέρει ανά ακαδημαϊκή ενότητα και κυμαίνονται από 25 (π.χ. αεροδιαστημική μηχανική, επικοινωνίες, δημόσια διοίκηση κ.λπ.) μέχρι 200 δημοσιεύσεις (π.χ. φυσική, βιολογία, χημεία, κλινική ιατρική κ.λπ.). Ακολούθως, η ανάλυση των δημοσιεύσεων γίνεται στη βάση ενός μοντέλου απόδοσης τιμών και βαρύτητας σε 5 δείκτες από το οποίο μοντέλο εξάγεται ο σταθμισμένος μέσος όρος για κάθε θέμα και κάθε Πανεπιστήμιο ξεχωριστά. Για κάθε δείκτη το “καλύτερο” ίδρυμα βαθμολογείται με 100, οπότε κάθε άλλο ίδρυμα βαθμολογείται με το ποσοστό που υπολείπεται της βαθμολογίας του πρώτου. Βιβλιομετρικά δεδομένα έχουν ληφθεί από τις βάσεις Web of Science and InCites.

Οι Πρυτανικές Αρχές του ΕΚΠΑ εκφράζουν τα θερμά  τους συγχαρητήρια σε όλα τα μέλη της ακαδημαϊκής  κοινότητας του Ιδρύματος, διότι συνέβαλλαν αποφασιστικά, μέσα από το σημαντικό και πολυδιάστατο επιστημονικό και ερευνητικό τους έργο, στην επίτευξη αυτών των ιδιαίτερα τιμητικών επιδόσεων για το Ίδρυμα  και τα Τμήματα του. Οι επιτυχίες αυτές καθίστανται ακόμη πιο σημαντικές αν ληφθούν υπόψη οι δυσκολίες και τα εμπόδια στην υλοποίηση των ερευνητικών, διδακτικών και διοικητικών δραστηριοτήτων του Ιδρύματος. Επιπροσθέτως θα πρέπει να τονιστεί ο ιδιαίτερα αυξημένος φόρτος εργασίας των μελών ΔΕΠ του Ιδρύματος μας, ώστε να μπορέσουν σε ελάχιστο χρόνο να προσαρμόσουν το διδακτικό κα ερευνητικό τους έργο σε συνθήκες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ενώ αρκετοί εξ αυτών ανέλαβαν σημαντικές θέσεις ευθύνης τόσο σε επιτροπές αλλά και σε δομές υγείας και φροντίδας για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας.

Δεσμευόμαστε ότι θα συνεχίσουμε με όλες τις δυνάμεις την προσπάθεια για την ανάδειξη του επιστημονικού και ερευνητικού έργου του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ενός έργου που ωφελεί και επιδρά θετικά στην παγκόσμια κοινότητα.

Κατηγορίες: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΚΠΑ: Στους Πίνακες Κατάταξης ShanghaiRanking’s Global Ranking of Academic Subjects

Υπουργείο Παιδείας: Διδακτορικές σπουδές-Προϋποθέσεις εγγραφής-Διαδικασία επιλογής υποψήφιων διδακτόρων

Χρονική διάρκεια εκπόνησης διδακτορικής διατριβής – Υποχρεώσεις και δικαιώματα υποψήφιων διδακτόρων

Στο πρόσφατο ν. 4957 “Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των Α.Ε.Ι. με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις” (ΦΕΚ 141/21-7-2022) και στα άρθρα 90-95 ορίζονται οι νέοι όροι και οι προϋποθέσεις των διδακτορικών σπουδών, καθώς και οι υποχρεώσεις και δικαιώματα υποψήφιων διδακτόρων.

Άρθρο 90 Διδακτορικές σπουδές

1. Τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) δύνανται να διοργανώνουν προγράμματα σπουδών τρίτου κύκλου, τα οποία αποσκοπούν στην προαγωγή της πρωτότυπης επιστημονικής έρευνας και στην ουσιαστική συνεισφορά στην εξέλιξη της γνώσης τουλάχιστον σε έναν (1) επιστημονικό κλάδο και οδηγούν στην απόκτηση διδακτορικού διπλώματος μετά από την εκπόνηση και επιτυχή υποστήριξη διδακτορικής διατριβής. Τα προγράμματα σπουδών τρίτου κύκλου περιλαμβάνουν την υποχρεωτική εκπόνηση διδακτορικής διατριβής σε αντικείμενο που σχετίζεται με την επιστημονική περιοχή του Τμήματος και δύνανται να περιλαμβάνουν αυτοτελές πρόγραμμα μαθημάτων διδακτορικών σπουδών, το οποίο συνίσταται στην παρακολούθηση και επιτυχή περάτωση ολοκληρωμένου κύκλου μαθημάτων ή άλλων εκπαιδευτικών ή ερευνητικών δραστηριοτήτων, που αντιστοιχούν κατ’ ελάχιστον σε τριάντα (30) πιστωτικές μονάδες (European Credit Transfer and Accumulation System – ECTS).

2. Προγράμματα σπουδών τρίτου κύκλου για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής με συνεπίβλεψη διοργανώνονται από ένα Τμήμα Α.Ε.Ι. σε συνεργασία με ένα (1) ή περισσότερα Τμήματα του ίδιου ή άλλου Α.Ε.Ι. της ημεδαπής, Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, ερευνητικούς και τεχνολογικούς φορείς του άρθρου 13Α του ν. 4310/2014 (Α’ 258), Ερευνητικά Πανεπιστημιακά Ινστιτούτα, την Ακαδημία Αθηνών, το Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών, καθώς και με Ιδρύματα της αλλοδαπής. Δεν επιτρέπεται η σύμπραξη με εκπαιδευτικούς φορείς μη τυπικής μεταλυκειακής εκπαίδευσης του ν. 3696/2008 (Α’ 177).

Άρθρο 91 Κανονισμός διδακτορικών σπουδών

1. Με απόφαση της Συγκλήτου του Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.), κατόπιν εισήγησης της Συνέλευσης του Τμήματος, καθορίζονται το πρόγραμμα διδακτορικών σπουδών και ο κανονισμός του προγράμματος σπουδών. Αν το πρόγραμμα διδακτορικών σπουδών περιλαμβάνει οργανωμένο πρόγραμμα μαθημάτων ή λοιπές εκπαιδευτικές και ερευνητικές δραστηριότητες, η απόφαση περιλαμβάνει τους τίτλους των μαθημάτων, το περιεχόμενό τους, τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας, τη χρονική αλληλουχία ή αλληλεπίδραση των μαθημάτων και τον αριθμό των πιστωτικών μονάδων (European Credit Transfer and Accumulation System – ECTS) που αποδίδονται ανά περίπτωση.

2. Η απόφαση της παρ. 1 περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον τα ακόλουθα στοιχεία:

α) τους ειδικότερους όρους και τις προϋποθέσεις που απαιτείται να πληρούν οι υποψήφιοι για την υποβολή αίτησης για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής,

β) τα έγγραφα ή δικαιολογητικά που απαιτούνται για την απόδειξη της πλήρωσης των προϋποθέσεων και των όρων για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα,

γ) τις γλώσσες στις οποίες δύναται να εκπονηθεί η διδακτορική διατριβή, πλην της ελληνικής, με υποχρεωτική την πρόβλεψη εκπόνησης στην αγγλική ή άλλη ξένη γλώσσα, σε περίπτωση συνεπίβλεψης με ιδρύματα της αλλοδαπής,

δ) τη διαδικασία υποβολής και αξιολόγησης των αιτήσεων και τις προθεσμίες υποβολής τους, καθώς και τους όρους και τη διαδικασία απαλλαγής, εν όλω ή εν μέρει, από την υποχρέωση παρακολούθησης του προγράμματος μαθημάτων διδακτορικών σπουδών,

ε) τη διαδικασία ανάθεσης επίβλεψης διδακτορικής διατριβής και τον μέγιστο αριθμό διδακτορικών διατριβών που δύναται να επιβλέπει το ίδιο μέλος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.),

στ) τους ειδικότερους λόγους και τις προϋποθέσεις αντικατάστασης επιβλέποντος ή άλλου μέλους της τριμελούς Συμβουλευτικής Επιτροπής,

ζ) τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των υποψήφιων διδακτόρων του Τμήματος,

η) την προθεσμία και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την υποχρέωση προφορικής παρουσίασης της προόδου της διατριβής και υποβολής σχετικού υπομνήματος προόδου, τις προϋποθέσεις επιτυχούς εξέτασης για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής, καθώς και επιπλέον προϋποθέσεις για την απονομή διδακτορικού διπλώματος,

θ) την υποχρέωση παρακολούθησης ή συμμετοχής σε μαθήματα, εργαστήρια ή σεμινάρια σχετικά με την εκπόνηση της διδακτορικής διατριβής, καθώς και πρόσθετες υποχρεώσεις των υποψήφιων διδακτόρων, όπως ενδιάμεσα παραδοτέα, και των επιβλεπόντων αυτών, όπως περιοδικές εκθέσεις προόδου,

ι) τη συμμετοχή υποψήφιων διδακτόρων στην εκπαιδευτική διαδικασία και την ανάθεση σε αυτούς επικουρικού διδακτικού έργου σε προγράμματα πρώτου και δεύτερου κύκλου σπουδών του Τμήματος,

ια) τον μέγιστο χρόνο ολοκλήρωσης της διδακτορικής διατριβής,

ιβ) τους λόγους και τη διαδικασία διαγραφής από τα μητρώα των υποψήφιων διδακτόρων,

ιγ) τα θέματα σχετικά με τη δημόσια υποστήριξη της διδακτορικής διατριβής, την απονομή του διδακτορικού τίτλου, τη μορφή και το περιεχόμενο του διδακτορικού τίτλου,

ιδ) τη διαδικασία δημόσιας υποστήριξης της διδακτορικής διατριβής με τη χρήση εξ αποστάσεως μέσων,

ιε) τους όρους και τις προϋποθέσεις εκπόνησης βιομηχανικών διδακτορικών, τη συνεργασία με ιδιωτικούς φορείς για την εκπόνηση της διδακτορικής έρευνας σε αυτούς, τους όρους και τη δυνατότητα εκπροσώπησης του φορέα στην τριμελή ή/και επταμελή επιστημονική επιτροπή,

ιστ) κάθε άλλο θέμα σχετικό με την οργάνωση και λειτουργία του τρίτου κύκλου σπουδών του Τμήματος.

Άρθρο 92 Προϋποθέσεις εγγραφής – Διαδικασία επιλογής υποψήφιων διδακτόρων

1. Δικαίωμα υποβολής αίτησης για την εγγραφή σε πρόγραμμα διδακτορικών σπουδών έχει όποιος είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος που έχει χορηγηθεί από Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (Α.Ε.Ι.) της ημεδαπής ή αλλοδαπής ή απόφοιτος προπτυχιακού προγράμματος σπουδών Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή αλλοδαπής, η επιτυχής ολοκλήρωση του οποίου οδηγεί στη χορήγηση ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών σύμφωνα με το άρθρο 78. Η επιλογή των υποψήφιων διδακτόρων σε κάθε πρόγραμμα διδακτορικών σπουδών πραγματοποιείται με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος που έχει αναλάβει την υποστήριξη του προγράμματος διδακτορικών σπουδών.

2. Κάθε ενδιαφερόμενος που πληροί τις προϋποθέσεις του κανονισμού διδακτορικών σπουδών δύναται να υποβάλει αίτηση προς τη Συνέλευση του Τμήματος για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής. Η αίτηση περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον τα εξής στοιχεία:

α) προτεινόμενο τίτλο της διδακτορικής διατριβής,

β) σύντομο υπόμνημα με το αντικείμενο που θα πραγματεύεται η διδακτορική διατριβή,

γ) γλώσσα συγγραφής, η οποία δύναται να είναι διάφορη της ελληνικής,

δ) προτεινόμενο επιβλέποντα της διδακτορικής διατριβής, του οποίου το γνωστικό αντικείμενο ή το επιστημονικό έργο είναι συναφές με αυτό της προς εκπόνηση διδακτορικής διατριβής. Η αίτηση συνοδεύεται από αναλυτικό βιογραφικό σημείωμα του υποψηφίου, καθώς και τα έγγραφα/δικαιολογητικά που ορίζονται στον κανονισμό του προγράμματος σπουδών για την απόδειξη της πλήρωσης των προϋποθέσεων της παρ. 1 και των λοιπών προϋποθέσεων που απαιτούνται ανά περίπτωση.

Άρθρο 93 Χρονική διάρκεια εκπόνησης διδακτορικής διατριβής – Υποχρεώσεις και δικαιώματα υποψήφιων διδακτόρων

1. Η χρονική διάρκεια για την απόκτηση διδακτορικού διπλώματος δεν δύναται να είναι μικρότερη από τρία (3) πλήρη ημερολογιακά έτη από την ημερομηνία ορισμού της τριμελούς συμβουλευτικής επιτροπής. Ως ανώτατη χρονική διάρκεια ολοκλήρωσης της διδακτορικής διατριβής ορίζονται τα έξι (6) ημερολογιακά έτη. Με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος δύναται να παρατείνεται η ανώτατη χρονική διάρκεια εκπόνησης διδακτορικής διατριβής, κατόπιν αιτήματος του υποψήφιου διδάκτορα και σύμφωνης γνώμης της τριμελούς συμβουλευτικής επιτροπής για σπουδαίο λόγο. Η ανώτατη χρονική διάρκεια της παράτασης και τα ειδικότερα θέματα σχετικά με το δικαίωμα παράτασης της χρονικής διάρκειας εκπόνησης διδακτορικής διατριβής καθορίζονται στον Κανονισμό διδακτορικών σπουδών του Τμήματος.

2. Οι υποψήφιοι διδάκτορες έχουν τις ακόλουθες υποχρεώσεις:

α) υποβάλλουν εγγράφως αναλυτικό υπόμνημα προόδου της διατριβής τους σε ετήσια βάση προς τη τριμελή συμβουλευτική επιτροπή και παρουσιάζουν προφορικά την πρόοδο αυτής, σύμφωνα με όσα ορίζονται στον κανονισμό διδακτορικών σπουδών,

β) συνεργάζονται με τον επιβλέποντα και τα μέλη της συμβουλευτικής επιτροπής για την υποστήριξη της εκπόνησης της διατριβής τους,

γ) παρέχουν επικουρικό διδακτικό έργο σύμφωνα με τις ανάγκες των προγραμμάτων πρώτου και δεύτερου κύκλου σπουδών του Τμήματος, κατόπιν υπόδειξης του επιβλέποντος καθώς και

δ) κάθε άλλη υποχρέωση που ορίζεται από τον κανονισμό διδακτορικών σπουδών και τον κανονισμό μεταπτυχιακών και διδακτορικών Σπουδών.

3. Οι υποψήφιοι διδάκτορες έχουν τα δικαιώματα των φοιτητών μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών και κάθε άλλο δικαίωμα που ορίζεται από τον κανονισμό διδακτορικών σπουδών. Οι υποψήφιοι διδάκτορες δύνανται να συμμετέχουν σε ερευνητικά έργα/προγράμματα του Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) και να λαμβάνουν υποτροφίες στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων, αυτοχρηματοδοτούμενων ή λοιπών έργων/ προγραμμάτων για την οικονομική ενίσχυση της διδακτορικής τους έρευνας.

Άρθρο 94 Επίβλεψη – υποστήριξη διδακτορικής διατριβής

1. Με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) ορίζεται η τριμελής συμβουλευτική επιτροπή, μεταξύ των οποίων ορίζεται και ο επιβλέπων. Στη συμβουλευτική επιτροπή δύνανται να συμμετέχουν ως μέλη:

α) μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) κάθε βαθμίδας του Τμήματος του Α.Ε.Ι.,

β) μέλη Δ.Ε.Π. άλλων Τμημάτων του ίδιου ή άλλου Α.Ε.Ι.,

γ) Ομότιμοι Καθηγητές και αφυπηρετήσαντα μέλη Δ.Ε.Π.,

δ) μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού σε Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες,

ε) ερευνητές κάθε βαθμίδας που υπηρετούν σε ερευνητικούς και τεχνολογικούς φορείς του άρθρου 13Α του ν. 4310/2014 (Α’ 258), συμπεριλαμβανομένων της Ακαδημίας Αθηνών και του Ιδρύματος Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών, καθώς και το επιστημονικό προσωπικό της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (Ε.Α.Γ.Μ.Ε.) του άρθρου 25 του ν. 4602/2019 (Α’ 45), εφόσον διαθέτει διδακτορικό δίπλωμα και ερευνητική δραστηριότητα συναφή με το αντικείμενο της διδακτορικής διατριβής,

στ) καθηγητές ιδρυμάτων της αλλοδαπής και ερευνητές ερευνητικών οργανισμών της αλλοδαπής.

2. Τα μέλη της τριμελούς συμβουλευτικής επιτροπής έχουν είτε ίδιο ή συναφές γνωστικό αντικείμενο, είτε ίδιο ή συναφές επιστημονικό έργο με την προς εκπόνηση διδακτορική διατριβή. Ο αριθμός των αφυπηρετησάντων Μελών Δ.Ε.Π. που συμμετέχουν ως μέλη στην τριμελή συμβουλευτική επιτροπή δεν δύναται να υπερβαίνει τον έναν (1). Η τριμελής συμβουλευτική επιτροπή είναι αρμόδια για την υποστήριξη του υποψήφιου διδάκτορα κατά τη διαδικασία εκπόνησης και συγγραφής της διδακτορικής διατριβής και την παρακολούθηση της προόδου της. Ο επιβλέπων και τα μέλη της συμβουλευτικής επιτροπής δεν δικαιούνται αμοιβής ή άλλης αποζημίωσης για την υποστήριξη της εκπόνησης της διδακτορικής διατριβής.

Άρθρο 95 Αξιολόγηση – Απονομή του διδακτορικού διπλώματος

1. Μετά από την ολοκλήρωση της συγγραφής της διδακτορικής διατριβής και την υποβολή του τελευταίου υπομνήματος σχετικά με την πρόοδο αυτής προς την τριμελή συμβουλευτική επιτροπή, ο υποψήφιος διδάκτορας υποβάλλει αίτημα δημόσιας υποστήριξης αυτής σύμφωνα με όσα ορίζονται στον κανονισμό διδακτορικών σπουδών. Μετά από έγγραφη θετική εισήγηση της τριμελούς συμβουλευτικής επιτροπής προς τη Συνέλευση του Τμήματος, η Συνέλευση ορίζει, με απόφασή της, επταμελή εξεταστική επιτροπή για την κρίση και την αξιολόγηση της διδακτορικής διατριβής. Ως μέλη της επταμελούς εξεταστικής επιτροπής ορίζονται υποχρεωτικά τα μέλη της τριμελούς συμβουλευτικής επιτροπής και τέσσερα (4) ακόμη μέλη, τα οποία ανήκουν στις κατηγορίες των περ. α) έως στ) της παρ. 1 του άρθρου 94. Κατ’ ελάχιστον τέσσερα (4) από τα επτά (7) μέλη της εξεταστικής επιτροπής είναι μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού που ανήκουν στο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (Α.Ε.Ι.) στο οποίο εκπονείται η διδακτορική διατριβή.

2. Αν δεν κατατεθεί η εισήγηση της παρ. 1 προς τη Συνέλευση του Τμήματος ή αν αυτή είναι αρνητική, η διαδικασία δύναται να συνεχιστεί κατόπιν αίτησης του υποψηφίου, σύμφωνα με όσα ορίζονται στον Κανονισμό Διδακτορικών Σπουδών.

3. Η διδακτορική διατριβή υποστηρίζεται δημόσια από τον υποψήφιο διδάκτορα ενώπιον της επταμελούς εξεταστικής επιτροπής, η οποία υποβάλει ερωτήσεις προς τον υποψήφιο. Η συνεδρίαση για τη δημόσια υποστήριξη της διατριβής δύναται να πραγματοποιηθεί και με τη χρήση μέσων τηλεδιάσκεψης, εφόσον δεν είναι δυνατή η φυσική παρουσία όλων των μελών της εξεταστικής επιτροπής. Μετά από την ολοκλήρωση της υποστήριξης της διατριβής, η επταμελής εξεταστική επιτροπή συνεδριάζει χωρίς την παρουσία τρίτων, αξιολογεί τη διδακτορική διατριβή ως προς την ποιότητα, την πληρότητα, την πρωτότυπη σκέψη και τη συμβολή της στην επιστήμη και με βάση τα κριτήρια αυτά, εγκρίνει ή απορρίπτει την απονομή του διδακτορικού διπλώματος. Για την απονομή του διδακτορικού διπλώματος απαιτείται η σύμφωνη γνώμη και η θετική αξιολόγηση της διδακτορικής διατριβής από πέντε (5) τουλάχιστον μέλη.

Κατηγορίες: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Υπουργείο Παιδείας: Διδακτορικές σπουδές-Προϋποθέσεις εγγραφής-Διαδικασία επιλογής υποψήφιων διδακτόρων

“Μας έκαψαν σατανάδες” – Οι Iron Maiden “φταίνε” για τις φωτιές

Ένα μοναδικό εξώφυλλο της Ελεύθερης Ώρας ρίχνει το φταίξιμο των πυρκαγιών… στους Iron Maiden.

Αν υπήρχε βραβείο για το καλύτερο πρωτοσέλιδο της χρονιάς, τότε το σημερινό της “Ελεύθερης Ώρας” θα το κέρδιζε με μεγάλη διαφορά.

Όπως φαίνεται, η συγκεκριμένη εφημερίδα χρεώνει την φωτιά στην Πεντέλη στους Iron Maiden και στην συναυλία που έκαναν τις προηγούμενες μέρες στο Ολυμπιακό Στάδιο.

Αφορμή για το μυθικό αυτό πρωτοσέλιδο, είναι μία θεωρία που κυκλοφορεί από χθες στο διαδίκτυο.

Στις 20 Ιουλίου του 2018 οι Iron Maiden είχαν κάνει συναυλία στην Μαλακάσα και τρεις μέρες μετά είχε ξεσπάσει η μεγάλη φωτιά στο Μάτι. Τώρα, εμφανίστηκε στις 16 Ιουλίου στο ΟΑΚΑ και τρεις μέρες μετά είχαμε αυτή στην Πεντέλη.

Έτσι, λοιπόν, προέκυψε το πρωτοσέλιδο “ΜΑΣ ΕΚΑΨΑΝ ΣΑΤΑΝΑΔΕΣ“, με τον υπέρτιτλο: “Έπιασαν τόπο οι επικλήσεις των Iron Maiden στο “θηρίο 666“, ενώ στον υπότιτλο εξηγεί: “50.000 θεατές στο ΟΑΚΑ συμμετείχαν -άθελά τους ως επί το πλείστον- σε δαιμονική τελετή, υπό τους ήχους του Μπαφομέτ και εν συνεχεία ξέσπασε η οργή του Θεού στην Αττική Γη“.

Το κερασάκι στην τούρτα, όμως, είναι στο σχόλιο της φωτογραφίας από την κάμερα του ΣΚΑΪ που δείχνει την Ακρόπολη και τον Λυκαβηττό με φόντο της φλόγες.

Σε αυτή λοιπόν, οι υπεύθυνοι της εφημερίδας διακρίνουν τα μάτια του κακού, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στο σχόλιο: “Προσέξτε τα πύρινα μάτια του κακού πως ατενίζουν την Ακρόπολη και τον Λυκαβηττό.

Κατηγορίες: ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, ΧΙΟΥΜΟΡ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Μας έκαψαν σατανάδες” – Οι Iron Maiden “φταίνε” για τις φωτιές

Οι μυθικές Ντισκοτέκ της δεκαετίας του ’80

Dorian Gray: Στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, με το μυθικό dj Palmer, μάζευε πάντα κόσμο. Εξαιτίας της, πολύς κόσμος έμαθε το μυθιστόρημα του Όσκαρ Ουάιλντ για τον άντρα που παρέμενε πάντα νέος και ακμαίος. Ο δε Palmer έκανε τα βινύλια να παραμιλάνε κερδίζοντας επάξια παντοτινή, εξέχουσα θέση στον κόσμο των dj.

Much More: Άλλη μια ντίσκο στη Λ. Βουλιαγμένης, με τεράάάστια ταμπέλα, να τη βλέπεις από το υπερπέραν. Αργότερα έγινε Seyhelles αλλά ποτέ δε γνώρισε την ίδια επιτυχία, όσο με το όνομα Much More.

Divina: Στην Κηφισιά, σε κυριλέ σημείο, υπόγεια κι αυτή αλλά με πολύ high tech για την εποχή αισθητική. Μάζευε νεόπλουτους γόνους κι όσους ήθελαν να τους γνωρίσουν. Πολύ καλή μουσική, πολύ ωραίο περιβάλλον.

Αυτοκίνηση: Εκεί ψηλά στην Κηφισίας, η Αυτοκίνηση ήταν το απόλυτο place to be για όποιον ήθελε να περνιέται «κάποιος». Ηθοποιοί, τραγουδιστές, το είχαν κάνει στέκι τους με αποτέλεσμα να μαζεύεται κόσμος έστω και μόνο για να τους χαζέψει. Πολύ καλή μουσική, εξαιρετική – για την εποχή αισθητική – δεν είναι περίεργο που θεωρείται ακόμη και σήμερα η καλύτερη disco ever. Αργότερα μετακόμισε στην αρχή της Λεωφόρου Βουλιαγμένης με την ίδια επιτυχία και ακόμη πιο μετά, μετονομάστηκε σε Club 22, συνεχίζοντας να γράφει ιστορία. Τώρα λειτουργεί και σα μεγάλη πίστα, διοργανώνοντας ταυτόχρονα διάφορα retro events κατά καιρούς. Πάντως, το αρχικό κτίριο, υπάρχει ακόμη.

Barbarella: Με όνομα που παρέπεμπε στην ηρωίδα της ομώνυμης ταινίας, η Barbarella γνώρισε μεγάλες δόξες. Τα έως και υπερβολικά νέον φώτα της, οι πολλές ντισκομπάλες και η ενημερωμένη της δισκοθήκη, κράτησαν για πολλά χρόνια τα ηνία της διασκέδασης. Λειτουργεί και σήμερα, στη Λεωφόρο Συγγρού.

Doomsday: Άλλη μια ντίσκο στη Λ. Βουλιαγμένης, εκεί που τώρα είναι η στάση του Μετρό, Αλέκος Παναγούλης. Τοποθετημένη στον ημιόροφο ενός κτιρίου με γραφεία που λειτουργούσαν φυσικά το πρωί. Ήταν σχετικά μικρή, αλλά είχε τους φανατικούς θαυμαστές της.

Boom Boom: Η πρώτη της έδρα ήταν στην Καστέλλα, σαν αντίπραξη στις ντίσκο του κέντρου και των βορείων προαστείων. Γεμάτη τζάτζαλα – μάντζαλα, ανέκαθεν έκλεινε προκλητικά το μάτι στην «υψηλή αισθητική», δημιουργώντας ένα χώρο άνετο, οικείο και εντελώς cult. Σήμερα λειτουργεί στις Τζιτζιφιές, με το ίδιο κιτς ύφος και το ίδιο, αμείωτο κέφι.

ABC: Στo υπόγειο της οδού Πατησίων το κέφι κρατούσε ως το πρωί. Στον ίδιο δρόμο και η Station One.

Τώρα τι; Μετά από δυο δεκαετίες περίπου όπου κυριάρχησε η μόδα των μοδάτων μπαρ πιστών στη ρήση «στέκομαι – με – ένα – ποτό – στο – χέρι – μιλάω – στο – κινητό – νομίζοντας – πως – διασκεδάζω», οι ντισκοτέκ ξαναπαίρνουν τα πάνω τους. Μερικές, όπως η Boom Boom και το Vinylio δεν έκλεισαν ποτέ. Τα έβγαλαν πέρα παλικαρίσια και τώρα βλέπουν τον κόσμο να επανέρχεται. Υπάρχουν κι άλλες, όπως η ντίσκο «33 Στροφές» δίπλα στο Κάραβελ, που μαζεύει μονίμως κόσμο. Ξαναγίνονται μόδα, κυρίως γιατί παίζουν μουσική που ακούγεται, χορεύεται, μας θυμίζει τα νιάτα μας και μας φτιάχνει το κέφι.

Disco San Lorenzo Βούλα σκηνές απο την ταινία Σερίφης ο μηχανοφάγος

Πηγή: iArt, της Άννας Παχή

Κατηγορίες: ΕΛΛΑΔΑ, ΜΟΥΣΙΚΗ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι μυθικές Ντισκοτέκ της δεκαετίας του ’80

Θάνος Δερματάκης: O ιδιοκτήτης του Κάμπινγκ Ροβιές μας εξομολογείται την ιστορία του 


Όταν ακούς Κάμπινγκ Ροβιές σκέφτεσαι τον Θάνο. Τον άνθρωπο που θα σου πει τα πράγματα όπως είναι. Που με την αφοπλιστική του ειλικρίνεια, με 5 μόνο λέξεις μπορεί να σε κάνει να ξανασκεφτείς (όλη) τη ζωή σου.
SPONSORED CONTENT
ΠΗΓΗ

ΗΕύβοια είναι η μισή ζωή του Θάνου Δερματάκη και η άλλη μισή η Αθήνα. Αυτοχαρακτηρίζεται ως «βλάχος Αθηναίος» και έχει βαλθεί να κρατήσει τη σημαία του φυσιολατρικού κάμπινγκ ψηλά, ενάντια σε κάθε “αστική” εξέλιξη που φέρνει την πολυτέλεια της πόλης πάνω στο φρέσκο χώμα του δάσους. Ο ίδιος έχει δηλώσει πως «Το Κάμπινγκ Ροβιές δεν είναι απλώς μια τουριστική εγκατάσταση. Θα το ονομάζαμε “Φυσιολατρική εναλλακτική οικολογική κατασκήνωση». Γι’ αυτό και έχει αναλαμβάνει την εκμάθηση του αλληλοσεβασμού στους κατασκηνωτές ώστε όλοι μαζί, να επιτυγχάνουν την ομαλή συμβίωση! Γιατί οι Ροβιές είναι για καθαρόαιμους campers. Όπως ο Θάνος.

Όταν ο πατέρας του έφτιαξε το κάμπινγκ το 1987, πήρε το λεωφορείο αμέσως μετά τις πανελλήνιες κι έγινε ο πρώτος -και μοναδικός- ρεσεψιονίστ. Τα μετέπειτα ταξίδια του στην Ελλάδα ήταν μόνο δίπλα στη φύση. Βουνό και θάλασσα ακόμη και χωρίς σκηνή ήταν το χωροταξικό που επιζητούσε. «Στον στρατό διάλεξα να πάω στις ειδικές δυνάμεις, για να…περάσω καλά! Ήμασταν συνέχεια είτε μέσα σε ένα φουσκωτό, είτε στο βουνό. Έχει τύχει να κοιμηθώ έξω επί 15 μέρες, μόνο με sleeping bag».

Κάμπινγκ Ροβιές
Κάμπινγκ Ροβιές

Η αγάπη του για τα ταξίδια και την ανακάλυψη τον οδήγησε σε Σχολή Οδηγών Βουνού και έπειτα στην Τrekking Hellas όπου διοργάνωνε ταξίδια ορειβασίας, ράφτινγκ και action sports. «Η Ελλάδα δεν έχει πολύ μεγάλο κοινό σε αυτές τις δραστηριότητες. Οι περισσότεροι είναι ξένοι. Οι Έλληνες έχουν ανάγκη από το …άραγμα». Παρ ’όλ’ αυτά για αυτούς που αγαπούν τα περιπατητικά, το βουνό και τη θάλασσα, περιμετρικά του κάμπινγκ Ροβιές έχει από ορειβασία και πεζοπορία μέχρι και καταδύσεις στον υποβρύχιο κόσμο της περιοχής.

«Ήθελα να κάνω ένα κάμπινγκ που θα έχει τη νοοτροπία του ελεύθερου, αλλά και την ασφάλεια του οργανωμένου». Όταν το ανέλαβε ξανά το 2015 έκανε μεγάλη ανακαίνιση, το γέμισε με παρτέρια με λουλούδια, ανανέωσε τις υποδομές και το έβαψε, ώστε να μοιάζει ένα αναπόσπαστο κομμάτι της φύσης που θα συνυπάρχει αρμονικά με το φυτικό και ζωικό βασίλειο της περιοχής, τα δελφίνια, τους σκαντζόχοιρους και τις δεντρογαλιές.

Κάμπινγκ Ροβιές

Πέρσι με τις φωτιές πέρασαν έναν άνισο αγώνα με τη φύση. Το κάμπινγκ και η γύρω περιοχή έμειναν ανέπαφα, όμως κανείς δεν έκατσε με σταυρωμένα τα χέρια. Το ίδιο το κάμπινγκ φιλοξένησε 247 εθελοντές μετά την πύρινη λαίλαπα στη Βόρεια Εύβοια και λειτούργησε σαν κέντρο διανομής ειδών πρώτης ανάγκης, ενώ ο Θάνος τροφοδοτούσε τα πυροσβεστικά οχήματα με νερό και ενημέρωνε σε real time για την κατάσταση μέσα από τη σελίδα του κάμπινγκ στο Facebook. Όταν έχεις μεγαλώσει μέσα στη φύση, έχεις δει και το σκληρό της πρόσωπο, έχεις μάθει να τη σέβεσαι και να την προστατεύεις. Δεν θα μπορούσε να κάνει αλλιώς.

Αυτό το ελεύθερο και ανήσυχο πνεύμα δημιούργησε τις εμπειρίες που συνέθεσαν αυτό που είναι σήμερα το Κάμπινγκ Ροβιές. Το πιο αγαπημένο μέρος αμέτρητων οικογενειών και campers που το επισκέπτονται εδώ και 33 χρόνια. “Εδώ έχουν γεννηθεί έρωτες, οικογένειες, άνθρωποι που ερχόντουσαν έφηβοι, καθόντουσαν στη μια πλευρά του κάμπινγκ και κάποια χρόνια αργότερα μετακόμισαν στο family section. Εκεί γνώρισα κι εγώ τη γυναίκα μου που ήρθε για 3 μέρες και έκατσε ένα μήνα”. Έφτιαξε λοιπόν ένα μέρος για να περνούν όλοι καλά.

Κάμπινγκ Ροβιές
Κάμπινγκ Ροβιές

Ο οικογενειακός τομέας έχει τα πάντα που ζητάει ο οικογενειάρχης ΚΑΙ τα παιδιά του. Πολύ καλές υποδομές (νερό, πλυντήρια, ψυγεία, καθαριότητα, μεγάλες θέσεις), την πιο δροσερή σκιά κάτω από την αιώρα στη σκηνή σου, ενώ ΔΕΝ έχει κουνούπια! Την ώρα που οι γονείς χαλαρώνουν με το θρόισμα των φύλλων και το τραγούδι των τζιτζικιών τα παιδιά απασχολούνται με αθλοπαιδιές, δημιουργική απασχόληση, ενώ κάθε βράδυ έχει παιδικό σινεμά!

Ο Θάνος Δερματάκης θέλει να σε κάνει να ονειρευτείς έναν κόσμο ελεύθερο σαν κάμπινγκ. Έναν κόσμο μέσα στον οποίο οι ιδέες, οι αγκαλιές και η αγάπη θα διακινούνται ελεύθερα και δεν θα επιβάλλονται. Έναν κόσμο που δε θα έχεις το άγχος του πρέπει, αλλά τον ενθουσιασμό του θέλω. Γι’ αυτό και έκανε επάγγελμα αυτό που του αρέσει. Και πέτυχε.

Επαρ.Οδ. Λουτρών Αιδηψού – Ροβιών, Ροβιές, Εύβοια, τηλ. 22270 71120
info@campingrovies.gr
www.campingrovies.gr
Facebook
Instagram
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Θάνος Δερματάκης: O ιδιοκτήτης του Κάμπινγκ Ροβιές μας εξομολογείται την ιστορία του 


Πανεπιστήμια: Έτοιμες εργασίες, αντιγραφές στις εξετάσεις και λογισμικά “παραποίησης”

amfitheatro-aei-foitites2
Τα τελευταία χρόνια η αθέμιτη λήψη πτυχίων και προβιβάσιμων βαθμών, τόσο σε εργασίες, όσο και σε εξετάσεις μαθημάτων, έχουν εδραιωθεί σαν φαινόμενα με ολοένα και αυξανόμενους ενδιαφερόμενους.

Κυκλώματα λογοκλοπής έχουν οργανωθεί στους κύκλους όλων των ελληνικών πανεπιστημίων έχοντας αποκτήσει μεγάλη απήχηση, όπου εταιρείες απασχολούν επιστήμονες (κατά κύριο λόγο νέους) που συντάσσουν εργασίες προσφέροντας έτοιμα ακαδημαϊκά προϊόντα στους φοιτητές.

Σύμφωνα με αναλυτικό δημοσίευμα του Απόστολου Λακασά στην Καθημερινή της Κυριακής (17/7), οι εταιρείες που βρίσκονται πίσω από την εκπόνηση εργασιών, διαφημίζουν λογισμικά που βοηθούν τους ενδιαφερόμενους φοιτητές εμμέσως να ξεφεύγουν από το λογισμικό ελέγχου των πανεπιστημίων, το οποίο εντοπίζει τα σημεία αντιγραφής σε μια επιστημονική εργασία.

Την ίδια στιγμή αυξημένα παραμένουν στα πανεπιστήμια της χώρας μας τα κρούσματα των αντιγραφών στις εξετάσεις μετά την έξαρσή τους κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης, όπου πίσω από την “προστασία” της εξ αποστάσεως εξέτασης και την συχνά απρόσωπη μορφή της, κατέστη δυνατό οι φοιτητές να προσλάβουν αντικαταστάτες που έδωσαν το μάθημα αντ’αυτούς.

Το ΕΜΠ κατέθεσε μήνυση, όταν στους χώρους του αναρτήθηκε ανακοίνωση για γραφεία που εκπονούν εργασίες και συνεργάζονται με προσωπικό του ιδρύματος. Παρόμοια είναι τα φαινόμενα σε όλα τα μεγάλα πανεπιστήμια και πολλά είναι τα περιστατικά που αποδεικνύουν το μέγεθος της αδιαφορίας της πανεπιστημιακής κοινότητας για το εύρος της λογοκλοπής και της εξαπάτησης.

Τέτοιες παροχές θεωρούνται κομμάτι παραοικονομίας, καθώς για την οποιαδήποτε “συνεργασία” δεν υπάρχουν αποδείξεις, δημιουργώντας ταυτόχρονα και μία σχετική αδυναμία εντοπισμού τιμών ανά εργασία.

Η διαβάθμιση των τιμών εξαρτάται, φυσικά, από την έκταση κάθε εργασίας και τον βαθμό δυσκολίας της, αλλά και τον ίδιο τον φοιτητή.

Παρότι τα ΑΕΙ έχουν εφοδιαστεί με λογισμικό για την αντιμετώπιση της λογοκλοπής, κάποιοι αποδεικνύονται πιο εφευρετικοί. Συγκεκριμένα εδώ και χρόνια τμήματα έχουν συστήματα που ελέγχουν τη λογοκλοπή. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια τους έλυσε τα χέρια το λογισμικό Turnitin που εγκαταστάθηκε στις βιβλιοθήκες των ΑΕΙ. Αυτό ελέγχει τις εργασίες που υποβάλλονται για περιπτώσεις λογοκλοπής, εάν δηλαδή στην εργασία του φοιτητή υπάρχουν αποσπάσματα από τις πηγές που ο ίδιος παρουσιάζει. Επίσης το λογισμικό μπορεί να ελέγξει εάν μια πρωτότυπη εργασία που έχει κατατεθεί από έναν φοιτητή ενός ΑΕΙ, έχει αντιγραφεί στη συνέχεια από άλλους φοιτητές του ΑΕΙ.

To Turnitin βοηθάει τους φοιτητές να εντοπίσουν εκτενή αποσπάσματα από άλλες εργασίες, που έχουν από αβλεψία εντάξει σε δυσανάλογο βαθμό στα κείμενά τους, αλλά και το ποσοστό συνάφειας κάθε εργασίας με τις επιστημονικές πηγές. Στο τέλος, ο διδάσκων κρίνει εάν έχει υπάρξει αντιγραφή από τον φοιτητή.

Όπως ανέφεραν στην Κ πανεπιστημιακοί μια εργασία επιτρέπεται να έχει κείμενα από άλλες εργασίες έως και το 10. Βέβαια το ανώτατο όριο επιείκειας θεωρείται το 20. Στην περίπτωση αυτή n εργασία επιστρέφεται στον φοιτητή για να τη διορθώσει. Εάν το ποσοστό υπερβαίνει το 20 τότε η εργασία απορρίπτεται και ο φοιτητής υποχρεώνεται να γράψει άλλη με διαφορετικό θέμα.

Όμως όπως παρατήρησε στην Κ ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών Δημήτρης Ματαράς, έχουν εντοπιστεί εταιρείες που βοηθούν τους φοιτητές να ξεφύγουν από το μάτι του Turnitin. Προσφέρουν στους φοιτητές ένα λογισμικό που μπορεί να εντοπίσει εκτενή αποσπάσματα από άλλες εργασίες, που από απροσεξία έχουν προσθέσει σε δυσανάλογο βαθμό στα δικά τους κείμενα. Αυτό θεωρητικά συμβαίνει π.χ. όταν ένας φοιτητής μεταφράσει μία ξενόγλωσση εργασία ή λόγο. Δεν μιλάμε φυσικά για παράθεση αυτούσιων κειμένων ξένων εργασιών.

Στην πραγματικότητα ένα σημαντικό μέρος των εργασιών που συντάσσονται στα ελληνικά πανεπιστήμια, κυρίως στα προπτυχιακά και λιγότερο στα μεταπτυχιακά, είναι ένα θλιβερό “κολλάζ” κειμένων, όπως σημείωσε καθηγήτρια περιφερειακού ΑΕΙ.

Το λογισμικό αντικλείδι κατά του λογισμικού που διαθέτουν τα ελληνικά ΑΕΙ υποδεικνύει στους ενδιαφερόμενους φοιτητές ποια σημεία της εργασίας τους θα τους προδώσουν στον καθηγητή τους και κατόπιν οι συνεργάτες της εταιρείας συμβουλεύουν τους φοιτητές πώς να ξεφύγουν αλλάζοντας λέξεις και σύνταξη, χωρίς να αποκλείεται οι ίδιοι να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές και διορθώσεις. Αυτό συμβαίνει σε περιπτώσεις οριακής λογοκλοπής. Με τον νόμο 4777 του 2021 n λογοκλοπή τιμωρείται ανάλογα με τη σοβαρότητά της.

Το λογισμικό είναι εγκατεστημένο σε όλες τις βιβλιοθήκες, αλλά για να το αξιοποιήσει ένας διδάσκων πρέπει να έχει χρόνο και υποψία.

Κατηγορίες: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πανεπιστήμια: Έτοιμες εργασίες, αντιγραφές στις εξετάσεις και λογισμικά “παραποίησης”

6 ορεινοί προορισμοί για καλοκαιρινές διακοπές -Πέτρινα χωριά, τοξωτά γεφύρια και δραστηριότητες στη φύση

https://www.iefimerida.gr/travel/oreinoi-proorismoi-gia-kalokairines-diakopes

ορεινοί προορισμοί για καλοκαίρι Κόνιτσα

Κατηγορίες: ΕΛΛΑΔΑ, ΤΑΞΙΔΙΑ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 6 ορεινοί προορισμοί για καλοκαιρινές διακοπές -Πέτρινα χωριά, τοξωτά γεφύρια και δραστηριότητες στη φύση

Η ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων και η εξεταστέα ύλη Α΄ και Β΄ Λυκείου για το σχολικό έτος 2022 – 23

Η ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων και η εξεταστέα ύλη Α΄ και Β΄ Λυκείου για το σχολικό έτος 2022 – 23

Γ΄ Λυκείου: Σήμερα ανακοινώθηκε το ΦΕΚ με την εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2023. Καμία αλλαγή – μεταβολή από τη γνωστή φετινή ύλη.  Δείτε το έγγραφο.

Πηγή: e-sos

Κατηγορίες: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων και η εξεταστέα ύλη Α΄ και Β΄ Λυκείου για το σχολικό έτος 2022 – 23

Η εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2023 (ΓΕΛ)

Καθορισμός εξεταστέας ύλης για το έτος 2023 για τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γ’ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και Γ’ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου .

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η εξεταστέα  ύλη  για το έτος 2023 για τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γ’ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και Γ’ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου.

Δείτε ΕΔΩ

Κατηγορίες: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ, Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2023 (ΓΕΛ)

Πανελλήνιες 2022: Πώς μπορούν οι υποψήφιοι να αναιρέσουν το οριστικοποιημένο Μηχανογραφικό

Η υποβολή του Μηχανογραφικού 2022 γίνεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση (https://michanografiko.it.minedu.gov.gr/) χρησιμοποιώντας τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password). Αρχικά οι υποψήφιοι θα μπορούν να μελετήσουν και να επεξεργαστούν το Μηχανογραφικό Δελτίο (Μ.Δ.) και να φτιάξουν τις προσωρινές προτιμήσεις τους (Προσωρινή Αποθήκευση) και στη συνέχεια να προχωρήσουν στην τελική οριστικοποίηση του Μηχανογραφικού τους Δελτίου (Οριστικοποίηση).

Με την “Υποβολή Μηχανογραφικού”, το Μ.Δ. οριστικοποιείται και αποκτά πλέον αριθμό πρωτοκόλλου (πάνω δεξιά στη σελίδα) και πρέπει αυτό το Μ.Δ. να το εκτυπώσουν ή/και να το αποθηκεύσουν στον υπολογιστή τους.

Επισημαίνεται ότι η προθεσμία υποβολής Μηχανογραφικού είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της κανένας υποψήφιος δεν θα μπορεί να οριστικοποιήσει το Μ.Δ.

Αναίρεση – Υποβολή εκ νέου

Με τις ισχύουσες διατάξεις, ο υποψήφιος (ο ίδιος ή νόμιμα εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος), μέσα στην προθεσμία υποβολής, ακόμα και αν έχει ήδη υποβάλει (οριστικοποιήσει) το Μηχανογραφικό Δελτίο, μπορεί να προσέλθει στο Λύκειο, στο οποίο απέκτησε το password και να υποβάλει σχετική αίτηση (με πρωτόκολλο του Λυκείου), ζητώντας να αναιρεθεί το ήδη υποβληθέν Μ.Δ.

Ο εντεταλμένος για την ηλεκτρονική εφαρμογή εκπαιδευτικός θα μπαίνει στην εφαρμογή και θα αποδεσμεύει τον υποψήφιο, αναιρώντας-ακυρώνοντας το ήδη υποβληθέν Μ.Δ. Από εδώ και πέρα, το Μ.Δ. θα εμφανίζεται μόνο προσωρινά αποθηκευμένο (και ΟΧΙ υποβληθέν). Ο υποψήφιος λοιπόν θα πρέπει να ξαναμπεί στην εφαρμογή εντός των συγκεκριμένων ημερομηνιών, να τροποποιήσει το Μ.Δ. και να το υποβάλει εκ νέου (αυτό το τελικό Μ.Δ. θα αποκτήσει αυτόματα νέο αριθμό πρωτοκόλλου), γιατί αλλιώς δεν θα έχει Μ.Δ.

Εντός της ίδιας προθεσμίας, αν κάποιος υποψήφιος οριστικοποιήσει το Παράλληλο Μηχανογραφικό του και θελήσει να κάνει κάποια τροποποίηση, τότε απλά μπορεί να κάνει Αναίρεση Οριστικοποίησης μέσα από την ίδια την εφαρμογή, χωρίς να προσέλθει στο σχολείο του. Όμως, θα πρέπει να το οριστικοποιήσει ξανά ΕΝΤΟΣ της προθεσμίας, ώστε να ληφθεί υπόψη στη συνέχεια της διαδικασίας επιλογής για εγγραφή σε Δημόσιο ΙΕΚ.

Κατηγορίες: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πανελλήνιες 2022: Πώς μπορούν οι υποψήφιοι να αναιρέσουν το οριστικοποιημένο Μηχανογραφικό
Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων