ΤΟ ΡΑΒΑΣΑΚΙ

Μπορεί να είναι εικόνα ‎εσωτερικός χώρος και ‎κείμενο που λέει "‎TO ΡΑΒΑΣΑΚΙ του Κ. Παπαγιαννούλη סכרם‎"‎‎
Του Κωσταντίνου Παπαγιαννούλη
Βρισκόμαστε στο τέλος της δεκαετίας των 70s
Είμαι μαθητής της β΄τάξης Λυκείου στο 1ο Λύκειο Παλαιού Φαλήρου. Το σχολείο είναι εναλλασσόμενου ωραρίου, καθότι το ημών Αρρένων εναλλάσσεται με το ποθητόν θηλέων.
Καθημερινώς ατενίζαμεν τας γάμπας των κορασίδων ενδεδυμένας με τας Ελληνοχριστιανικάς μπλε στολάς και τα σοσόνια κατερριγμένα απαλώς υπό τους αστραγάλους. Γλαρωμένοι και χαζεμένοι επιδιώκαμεν νταλαβέρι ερωτικόν εις το λυκόφως των μεταχιπικών εποχών υπό το Καραμανλικόν μπλε και το ξενερωτικόν Αβερωφικόν ολίγον προ της Πασοκικής αλώσεως.
Κάτω από το θρανίο μου καθημερινά ανταλλάσσω ραβασάκια με τη Φανή που καταλαμβάνει την ίδια θέση με την εναλλαγή βάρδιας. Δεν την έχω γνωρίσει, καθότι παρεμβάλλεται μία ώρα εναλλαγής από αρρένων σε θηλέων και ο επιστάτης έχει σαφείς οδηγίες να μην αφήσει αρσενικό να εισέλθει εις το άβατον των θηλέων!
Μου απαντά με ραβασάκι ομοίως καθημερινά εκτός κι αν η καθαρίστρια κάνει γενικό. Μου δείχνει σαφώς ενδιαφέρον και επιπλέον δείχνει και κουλτουριάρα ! Διατηρώ υψηλό επίπεδο ομιλώντας για επιστήμη, ψυχολογία – φυσική – ανακαλύψεις, σινεμά, εκθέσεις και οτιδήποτε θα μπορούσε να εξιτάρει τη διανοούμενη αγάπη μου !
Εκμυστηρεύομαι στους κολλητούς μου το ραβασακικό έρωτα και τη λαχτάρα μου να γνωρίσω την αγάπη της ζωής μου! Καίγομαι από επιθυμία, η οποία με τσουρουφλίζει νυχθημερόν καθώς αρχίζω να δημιουργώ φανταστικές εικόνες, κάπως μεταξύ της Ελένης Ερήμου και της Βέρας Κρούσκα τις οποίες θαύμαζα στο σινεμά ! Στα ραβασάκια που στέλνω πλέον, προκειμένου να τη ρίξω, έχω ξεφύγει τελείως γράφοντας από μεταμοντέρνα τέχνη μέχρι τις ζώνες Van Hallen και από jazz του Chick Corea μέχρι ατονική μουσική του Stockhausen.
Η Φανή δείχνει να μεταστρέφεται απότομα και στα ραβασάκια που μου αφήνει κάτω από το θρανίο έχει αρχίσει να μιλάει χυδαία και προκλητικά ! Απογοητεύομαι από τη μία, αλλά φουντώνει η ερωτική επιθυμία από την άλλη ! – Μου γράφει για ερωτικές επιθυμίες σαν να μιλούσε άλλο άτομο πλέον και έχω αρχίσει να ανησυχώ μήπως είναι σχιζοφρενής ! Δεν μπορεί βρε παιδί μου αυτή η οπτασία που αγαπούσε τη «σονάτα στο σεληνόφως» να μιλάει για σεξ ούτε μπόρεσα να καταλάβω, πως έτσι απότομα από το «la luna» του Antonioni άρχισε να μιλάει για φτηνές ταινίες όπως «ο ταχυδρόμος χτυπάει τρεις φορές» Σοκαρισμένος παρόλαυτα, υποκύπτω στο προκλητικό της ραντεβού. «Το βράδυ στις 9 στο μπαρ «Κορυφώ» μου γράφει.
Βάζω το καλό μου τζίν, κάνω αφρόλουτρο Babedas, βάζω αφόρετο σλιπ «Ατθις», βάζω κολώνια Brut, μασάω τσίκλα Adams, ρουφάω στομάχι μέσα, γίνομαι δέκα κιλά βαρύτερος στο περπάτημα και σκάω μύτη στην «Κορυφώ» στην Αγίου Αλεξάνδρου, μισή ώρα νωρίτερα. Αγοράζω και ένα πακέτο Κεράνης και αρχίζω να καπνίζω τάχαμου άνετα.
Η ώρα περνάει, φτάνει 9 και μισή και η αγάπη μου πουθενά! Ξαφνικά, τότε εμφανίζονται οι τρεις κολλητοί μου που τους είχα εκμυστηρευτεί την καψούρα μου. Γελάνε σαν κομπρεσέρ και μου αποκαλύπτουν ότι αυτοί γράφανε τα τελευταία ραβασάκια !
Έχασα λοιπόν τότε την καψούρα μου και απέφυγα να τσακωθώ με τους καλούς μου φίλους.
Οι καλοί φίλοι νικούν πάντα !
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΤΟ ΡΑΒΑΣΑΚΙ

Κώστας Καρυωτάκης: Η θάλασσα είναι η μόνη μου αγάπη. Γιατί έχει την όψη του ιδανικού…

Ι.

Η θάλασσα είναι η μόνη μου αγάπη.
Γιατί έχει την όψη του ιδανικού.
Και τ’ όνομά της είναι ένα θαυμαστικό.
Δε θυμάμαι το πρώτο αντίκρισμά της.
Χωρίς άλλο θα κατέβαινα από μια κορφή, φέρνοντας αγκαλιές λουλούδια.
Παιδί ακόμα, εσκεπτόμουν το ρυθμό του φλοίσβου της.
Ξαπλωμένος στην αμμουδιά, εταξίδευα με τα καράβια που περνούσαν.
Ένας κόσμος γεννιόταν γύρω μου.
Οι αύρες μού άγγιζαν τα μαλλιά.

Αστραφτε η μέρα στο πρόσωπό μου και στα χαλίκια.
Όλα μου ήταν ευπρόσδεκτα: ο ήλιος, τα λευκά σύννεφα, η μακρινή βοή της.
Αλλά η θάλασσα επειδή ήξερε, είχε αρχίσει το τραγούδι της, το τραγούδι της που δεσμεύει και παρηγορεί.
Είδα πολλά λιμάνια.

Στοιβαγμένες πράσινες βάρκες επήγαιναν δώθε κείθε σαν εύθυμοι μικροί μαθητές.
Κουρασμένα πλοία, με ονόματα περίεργα, εξωτικά, ύψωναν κάθε πρωί τη σκιά τους.
Ανθρωποι σκεφτικοί, ώριμοι από την άλμη, ανέβαιναν σταθερά τις απότομες, κρεμαστές σκάλες.
Αγρια περιστέρια ζυγίζονταν στις κεραίες.
Ύστερα ενύχτωσε.

Μια κόκκινη γραμμή στον ορίζοντα, μόλις έβρισκε απάντηση στις ράχες των μεγάλων, αργών κυμάτων.
Εσάλευαν σαν από κάποια μυστική, εσωτερική αιτία, και άπλωναν πλησιάζοντας, για να σπάσουν απαλά, βουβά. Όλα τ’ άλλα — ο ουρανός, τα βουνά αντίκρυ, το ανοιχτό πέλαγος — ένα τεράστιο μάυρο παραπέτασμα.
ΙΙ

Ἔζησε κανεὶς θλιβερὰ πράγματα. (Σπίτια μαῦρα, κλειστά. Ἀναιμικά, ἐξόριστα δέντρα τοῦ δρόμου. Ἡ «μαντάμα» μετράει ἀπογοητευμένη τὶς μάρκες της. Στὴν πλατεία οἱ λοῦστροι, κουρασμένοι νὰ κάθονται, σηκώνονται καὶ παίζουν μεταξύ τους. Ὁ νέος νομάρχης, μὲ μονόκλ, ἐπροσφώνησε τοὺς ὑπαλλήλους. Δίπλα ἐξύπνησαν γιὰ νὰ πάρουν τὸ τρένο. Ποτὰ ἀνδρῶν 10 δρ., ποτὰ γυναικῶν 32,50 δρ.)
Στὸν ἄνεμο ἀνοίγει ἕνα παράθυρο, κ᾿ ἔρχεται μπροστά μας.
Ὅλα ξεχνιοῦνται.

Εἶναι ἐκεῖ, ἄσπιλη, ἀπέραντη, αἰώνια.
Μὲ τὸ πλατύ της γέλιο σκεπάζει τὴν ἀσχήμια της.
Μὲ τὴ βαθύτητά της μυκτηρίζει.
Ἡ ψυχὴ τοῦ ἐμπόρου πεθαμένη καὶ περπατεῖ.
Ἡ ψυχὴ τῆς κοσμικῆς κυρίας φορεῖ τὰ πατίνια της.
Ἡ ψυχὴ τοῦ ἀνθρώπου λούζεται στὴν ἁγνότητα τῆς θαλάσσης.
Βρίσκει ἡ νοσταλγία μας διέξοδο καὶ ὁ πόνος μας τὴν ἔκφρασή του.
***

«Το Εγκώμιο της Θαλάσσης» – Κώστας Καρυωτάκης

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κώστας Καρυωτάκης: Η θάλασσα είναι η μόνη μου αγάπη. Γιατί έχει την όψη του ιδανικού…

Να ζητάς συγγνώμη όταν φταις, είναι δείγμα γενναίου ανθρώπου…

Οι πράξεις μας πολλές φορές μέσα στην πορεία της ζωής μας, μπορεί να πληγώσουν συναισθηματικά άλλους ανθρώπους. Τότε η συνείδησή μας στην προσπάθειά της να διορθώσει την τόσο λυπηρή κατάσταση, αποζητά τη συγχώρεση από τον άνθρωπο που πλήγωσε ώστε να μπορέσει και η ίδια να λυτρωθεί.

Γράφοντας και διαβάζοντας διαρκώς για το πώς μπορούμε να συγχωρέσουμε τους άλλους, είναι σημαντικό να μάθουμε να αναγνωρίζουμε και τα δικά μας λάθη και να ζητάμε συγγνώμη όταν αυτό είναι απαραίτητο. Το να ζητάς συγγνώμη από πολλούς αντιμετωπίζεται ως μία ένδειξη αδυναμίας, αφού δείχνεις στον άλλο την τρωτή πλευρά σου. Αρκετοί μάλιστα τη χαρακτηρίζουν και ως μία μάταιη ενέργεια, αφού το κακό έχει γίνει και δε διορθώνεται.

Όμως, η αλήθεια είναι πως αυτός που ζητάει συγγνώμη, έχει πράξει έναν σπουδαίο άθλο: έχει υπολογίσει περισσότερο εκείνη τη στιγμή έναν άλλο άνθρωπο και έχει νικήσει τον εγωισμό του. Δε διστάζει να ταπεινωθεί και δείξει την έμπρακτη μεταμέλειά του. Ακόμα και αν δεν μπορούμε να φέρουμε το χρόνο πίσω ώστε να μην μπορούσαμε να προκαλέσουμε καθόλου τη συναισθηματική πληγή, με το να ζητήσουμε συγγνώμη δείχνουμε στον άλλο πως έχουμε μετανιώσει για αυτό που συνέβη και επιθυμούμε να διορθώσουμε το κακό.

Αν ο άλλος άνθρωπος δεν αποδεχτεί τη συγγνώμη, τότε αυτό αφορά τον ίδιο, εμείς καταβάλλαμε την προσπάθεια και είχαμε το θάρρος να παραδεχτούμε ότι σφάλλαμε. Και εκείνη τη στιγμή, αυτή η συνειδητοποίηση, μας βοηθάει να ωριμάσουμε περισσότερο πνευματικά και να φτάσουμε ένα βήμα πιο κοντά στην αυτογνωσία.

Να ζητάμε συγγνώμη όταν σφάλλουμε και έχουμε βλάψει πραγματικά κάποιον. Δεν είναι ντροπή, δεν είναι αδυναμία, δεν είναι έλλειψη αυτοσεβασμού. Είναι δείγμα ενός γενναίου ανθρώπου που υπολογίζει περισσότερο έναν άνθρωπο από τον δικό του εγωισμό.

Μαρία Σκαμπαρδώνη – Πηγή: enallaktikidrasi.com

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Να ζητάς συγγνώμη όταν φταις, είναι δείγμα γενναίου ανθρώπου…

Το βασανιστήριο της σιωπής στα ζευγάρια

Μια από τις πιο στενόχωρες και ενοχλητικές εικόνες στις σχέσεις των ζευγαριών, είναι εκείνη των δύο συντρόφων που δειπνούν βυθισμένοι σε εχθρική σιωπή.

Αυτό δείχνει καθαρά την αμετάκλητη διάλυση της σχέσης, η οποία, σ’ αυτό το σημείο, φαίνεται ότι βρίσκεται μέσα σ’ ένα απερίγραπτο εσωτερικό κενό.

Η σκηνή συνήθως περιλαμβάνει έναν άνδρα, που κάθεται σιωπηλός και περιμένει σαδιστικά την αναπόφευκτη ερώτηση της συντρόφου:

“Τι σκέφτεσαι;”.

“Τίποτ唨είναι η συνήθης απάντηση, αν υπάρξει απάντηση…

Η σιωπή είναι έκφραση καταδίκης πολύ πιο ταπεινωτικής από οποιαδήποτε λεκτική κρίση, γιατί αρνείται τη σχέση καταργώντας κάθε πιθανή ευκαιρία, κάθε δυνατότητα άμυνας.

Κι αφού η σχέση ανήκει στον θηλυκό κόσμο, δεν πρέπει να μας εκπλήσσει το γεγονός ότι αυτή η μέθοδος χρησιμοποιείται εναντίον των γυναικών…

Αλλά η επιθυμία και η αναζήτηση της σχέσης είναι έμφυτη στον άνθρωπο και το θηλυκό διαθέτει μεγαλύτερη ικανότητα για σχέσεις απ΄ότι το αρσενικό, διότι, όπως υποστήριξε ο Neumann, η σχέση του θηλυκού με τη μητέρα διαρκεί πολύ περισσότερο από ό,τι του αρσενικού, το οποίο επειδή πρέπει να αναπτύξει διαφορετική σεξουαλική ταυτότητα, αποσύρεται συντομότερα από τη μητρική σχέση.

Στη δυναμική του ζευγαριού, η αντίδραση του αρσενικού είναι συχνά ανεπαρκής, παιδαριώδης, αστεία…

Η σιωπή στο ζευγάρι σκοτώνει, εξουδετερώνει τον άλλο, αρνείται την ίδια του την παρουσία και σιγά-σιγά τον σπρώχνει προς μια διάσταση ανυπαρξίας…Όταν μας υποβάλλουν σε τέτοια εχθρική σιωπή αρχίζουμε να αμφιβάλλουμε για τα πάντα: υπάρχουμε ακόμη;

Στέλνουμε μηνύματα, προωθούμε ερωτήματα, αλλά όλα μας επιστρέφονται αναλλοίωτα μέσα στη σιωπή.

Θύματα είναι εν γένει οι γυναίκες, γιατί αυτές έχουν μεγαλύτερη τάση προς τη σχέση. Αυτό εξηγεί εν μέρει γιατί ο αριθμός των γυναικών που αναζητούν ψυχοθεραπεία είναι σταθερά μεγαλύτερος από αυτό των ανδρών.

Οι γυναίκες πασχίζουν να ξεφύγουν από την ακινησία της μη επικοινωνίας…Οι λέξεις είναι η πρώτη ύλη της ανθρώπινης επικοινωνίας και κάθε παθολογική αλλοίωση αυτής της δυναμικής καθηλώνει τους συνομιλητές μέσα σε ένα οδυνηρό κενό επαφής.

Σε άλλα άτομα οι ψυχολογικές διαταραχές εκδηλώνονται με τον ακριβώς αντίθετο τρόπο, δηλαδή με ακατάσχετη φλυαρία που έχει ως αποτέλεσμα το ίδιο κενό επαφής και ουσίας.

Η σιωπή όμως παραμένει το πιο ισχυρό και καταστροφικό όπλο, γιατί επιβάλλει μια καταδίκη χωρίς περιθώρια έφεσης, που δημιουργεί σ’ αυτόν που την υφίσταται ενοχές τόσο πιο βασανιστικές, όσο πιο ανεξήγητες και αβάσιμες είναι.

Η σιωπή μας κάνει να νιώθουμε “τιμωρημένοι” χωρίς να ξέρουμε το γιατί. ..Η σιωπή μπορεί να είναι κυριολεκτικά, υπερβολικά “σκληρή”, “ωμή”, μπορεί να περιέχει ένα ισχυρό σαδιστικό στοιχείο, παρόλο που αυτός που τη χρησιμοποιεί εμφανίζεται σαν θύμα, αντιστρέφοντας τους ρόλους μέσω μιας εξόχως απορριπτικής και “παθητικής” επιλογής.

ALDO CAROTENUTO
Amare tradire
Quasi un’ apologia del tradimento

Πηγή: renakomninou
Μέσω: o-klooun

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το βασανιστήριο της σιωπής στα ζευγάρια

Η παράξενη παραλία της Ελλάδας που μοιάζει με.. Αφρικανική όαση

Η παραλία Πρέβελη με το παραποτάμιο φοινικόδασος, του οποίου το μεγαλύτερο μέρος δυστυχώς κάηκε το καλοκαίρι του 2010, είναι μια από τις διασημότερες και πιο αγαπημένες παραλίες της Κρήτης.

Η παράξενη παραλία της Ελλάδας που θυμίζει.. Αφρικανική όαση!

Το όνομά της, καθώς και της ευρύτερης περιοχής, οφείλεται στην ομώνυμη ιστορική μονή που βρίσκεται κοντά, η οποία είναι αφιερωμένη στον Άγιο Ιωάννη το Θεολόγο.
Η παράξενη παραλία της Ελλάδας που θυμίζει.. Αφρικανική όαση!
Βρίσκεται στη Νότια ακτή του νησιού, περίπου 40 χιλιόμετρα Νότια από το Ρέθυμνο. Είναι μια μοναδική αμμουδερή παραλία, πανέμορφη, με ένα μικρό δάσος από φοίνικες που την κάνουν να μοιάζει εξωτική.

Η παράξενη παραλία της Ελλάδας που θυμίζει.. Αφρικανική όαση!

Στο σημείο αυτό, στην παραλία, βρίσκονται και οι εκβολές του ποταμού Κουρταλιώτη, ο οποίος έχει αρκετό νερό, ακόμα και το καλοκαίρι.

Η παράξενη παραλία της Ελλάδας που θυμίζει.. Αφρικανική όαση!

Σχηματίζει μια μικρή λιμνοθάλασσα πριν χυθεί στη θάλασσα.

Η παράξενη παραλία της Ελλάδας που θυμίζει.. Αφρικανική όαση!

Έτσι ο επισκέπτης που θα διαλέξει αυτήν την παραλία για μπάνιο, έχει την μοναδική ευκαιρία να κολυμπήσει είτε στα αλμυρά νερά της θάλασσας, είτε στα γλυκά της λιμνοθάλασσας και του ποταμού!

Η παράξενη παραλία της Ελλάδας που θυμίζει.. Αφρικανική όαση!
Επίσης φανταστική εμπειρία για τον επισκέπτη είναι το να περπατήσει και να ανέβει τον ποταμό.

Η παράξενη παραλία της Ελλάδας που θυμίζει.. Αφρικανική όαση!

Οι φοίνικες στις όχθες του ποταμού προσφέρουν πλούσια σκιά και το έδαφος είναι ομαλό και με άμμο.

Η παράξενη παραλία της Ελλάδας που θυμίζει.. Αφρικανική όαση!

Κάποιες στιγμές θα μπορούσε κανείς να πιστέψει ότι βρίσκεται σε μια αφρικανική όαση.
Η παράξενη παραλία της Ελλάδας που θυμίζει.. Αφρικανική όαση!
Εξαιτίας αυτής της εικόνας και του ασυνήθιστου περιβάλλοντος η παραλία είναι πολύ δημοφιλής προορισμός στους τουρίστες ακόμα από τη δεκαετία του 1970, όταν έρχονταν και κατασκήνωναν εδώ πολλοί χίππις που κατασκεύαζαν καλύβες με χόρτα και κλαριά από τους φοίνικες.

Η παράξενη παραλία της Ελλάδας που θυμίζει.. Αφρικανική όαση!

Αυτό συνεχίστηκε μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1980.
Η παράξενη παραλία της Ελλάδας που θυμίζει.. Αφρικανική όαση!
Ευτυχώς ο μικρός αυτός παράδεισος δεν είναι πολύ οργανωμένος.

Η παράξενη παραλία της Ελλάδας που θυμίζει.. Αφρικανική όαση!

Μπορεί κάποιος να εξυπηρετηθεί για φαγητό και ποτό, αλλά δεν υπάρχει δυνατότητα να διανυκτερεύσει.

Η παράξενη παραλία της Ελλάδας που θυμίζει.. Αφρικανική όαση!

Τα τελευταία χρόνια υπήρχαν αρκετές ομπρέλες και ξαπλώστρες για τους λουομένους, αλλά επειδή η εικόνα αυτή κατέστρεφε την εξωτική εμφάνιση της παραλίας αποφασίστηκε να αποσυρθούν.

Η παράξενη παραλία της Ελλάδας που θυμίζει.. Αφρικανική όαση!

Έτσι η εικόνα της αφρικάνικης όασης διατηρήθηκε αλώβητη.

Η παράξενη παραλία της Ελλάδας που θυμίζει.. Αφρικανική όαση!

Αυτό το τοπίο, που έχει χαρακτηρισθεί από τα ωραιότερα της Ευρώπης, φαίνεται να ζήλεψε και ο homo erectus και «άραξε εδώ για να κάνει τα μπάνια του», πριν 130.000 χρόνια!

Η παράξενη παραλία της Ελλάδας που θυμίζει.. Αφρικανική όαση!

Ο αρχαιολόγος καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο Κολλέγιο Providence του Ροντ Άιλαντ, Θωμάς Στράσσερ, που διενήργησε ανασκαφές στα νοτιοδυτικά παράλια της Κρήτης (2008-2009), στην ετήσια συνάντηση των επιστημόνων του Αμερικανικού Ινστιτούτου (7.1.2010) ανέφερε αρχαιολογικά ευρήματα εργαλείων εκείνης της μακρινής εποχής στο φαράγγι της Πρέβελης.

Η παράξενη παραλία της Ελλάδας που θυμίζει.. Αφρικανική όαση! Η παράξενη παραλία της Ελλάδας που θυμίζει.. Αφρικανική όαση! Η παράξενη παραλία της Ελλάδας που θυμίζει.. Αφρικανική όαση! Η παράξενη παραλία της Ελλάδας που θυμίζει.. Αφρικανική όαση! Η παράξενη παραλία της Ελλάδας που θυμίζει.. Αφρικανική όαση! Η παράξενη παραλία της Ελλάδας που θυμίζει.. Αφρικανική όαση!

Παρακολουθήστε το βίντεο:

 

Κατηγορίες: ΕΛΛΑΔΑ, ΤΑΞΙΔΙΑ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η παράξενη παραλία της Ελλάδας που μοιάζει με.. Αφρικανική όαση

Πανελλαδικές 2022: Γιατί ιδιαίτερα φέτος οι υποψήφιοι πρέπει να προσέξουν πώς θα γράψουν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας

Στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας γίνεται για τις περισσότερες σχολές το κλειδί της εισόδου

Λίγα 24ωρα απομένουν από την έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων και το alfavita.gr παρουσιάζει μια παράμετρο που μένει στο περιθώριο των συζητήσεων των υποψηφίων αν και μπορεί να επηρεάσει μέσω της βαθμολογίας το συνολικό αριθμό μορίων.

Αναφερόμαστε στους συντελεστές βαρύτητας των  Πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων Γενικού Λυκείου, Επαγγελματικού Λυκείου, των ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 και όπως αυτοί ορίστηκαν από κάθε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα για κάθε Τμήμα/Σχολή/Εισαγωγική Κατεύθυνσή του.

Δείτε το ΦΕΚ

Σύμφωνα με τον Νόμο 4777/2021 (Α΄25) ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα εκφράζεται σε ποσοστό επί τοις εκατό (%) και δεν μπορεί να είναι μικρότερος του 20%. Το άθροισμα των συντελεστών αποδίδει το 100%.

Οι Σχολές, Τμήματα ή Εισαγωγικές Κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ένα ή δύο ειδικά μαθήματα με επιλογή των υποψηφίων μεταξύ περισσοτέρων, αποδίδουν τον ίδιο συντελεστή βαρύτητας σε όλα τα ειδικά μαθήματα επιλογής, ο οποίος είναι είτε 10% είτε 20%. Στις περιπτώσεις των Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, στις οποίες εξετάζονται δύο ειδικά μαθήματα το άθροισμα των συντελεστών βαρύτητας που τους αποδίδονται είναι το 20% και το ποσοστό που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα ειδικά μαθήματα δεν μπορεί να είναι μικρότερο του 8%. Τα ποσοστά που αποδίδουν τα ειδικά μαθήματα προστίθενται στο 100% που αποδίδουν τα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.

Οι διαφορετικοί συντελεστές ισχυροποιούν το εξεταζόμενο μάθημα “Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία” σε όλα τα Επιστημονικά Πεδία

Ο εκπαιδευτικός αναλυτής Στρατής Στρατηγάκης σε άρθρο του στην naftemporiki.gr παρουσιάζει το νέο τοπίο και επισημαίνει την ισχυροποίηση της θέσης του πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος “Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία” σε όλα τα Επιστημονικά Πεδία.

Κάθε τμήμα ορίζει για κάθε μάθημα συντελεστή, με ελάχιστο συντελεστή το 20.

Στον πίνακα 1 βλέπουμε ότι οι συντελεστές της Σχολής Ευελπίδων αναλύονται ως εξής: Στα 4 μαθήματα ο ελάχιστος συντελεστής κάθε μαθήματος είναι 20% συνολικά δηλαδή το 80% των μορίων. Η σχολή Ευελπίδων μπορεί να ορίσει το υπόλοιπο 20% και αποφάσισε να δώσει το 5% στη Γλώσσα και το 15% στα Μαθηματικά. Οι συντελεστές που θα ισχύσουν διαμορφώθηκαν όπως βλέπουμε στην τελευταία στήλη του πίνακα.

Πίνακας 1: Σχολή Ευελπίδων
Μάθημα Ελάχιστος Συντελεστής Συντελεστής Σχολής Συνολικός Συντελεστής
Νεοελληνική Γλώσσα 20% 5% 25%
Φυσική 20% 0% 20%
Χημεία 20% 0% 20%
Μαθηματικά 20% 15% 35%
Σύνολο 80% 20% 100%
Μελέτη: Στράτος Στρατηγάκης

 

Στα τμήματα που αρνήθηκαν να ορίσουν συντελεστές βαρύτητας το Υπουργείο όρισε ως συντελεστές το 25% για κάθε μάθημα. Δηλαδή όλοι οι βαθμοί θα μετράνε το ίδιο, χωρίς κάποιο μάθημα να έχει βαρύτητα.

Το πλήθος των τμημάτων που επέλεξαν να δώσουν την ίδια βαρύτητα σε όλα τα μαθήματα βλέπουμε στον πίνακα 2.

Να σημειώσουμε ότι στα τμήματα που ανήκουν σε περισσότερα από ένα Επιστημονικά Πεδία ο ορισμός των συντελεστών 25 σε κάθε μάθημα είναι ο μόνος τρόπος να μειωθεί λίγο η αδικία που δημιουργείται από την εξέταση σε διαφορετικά μαθήματα από κάθε Πεδίο. Το Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Αθήνας όρισε, πολύ σωστά, όλους τους συντελεστές 25 και επειδή δηλώνεται και από τα 4 Επιστημονικά Πεδία, άρα όρισε 4 συντελεστές βαρύτητας για κάθε πεδίο (συνολικά 16 συντελεστές) έχει μετρηθεί 4 φορές και στον πίνακα 2 και στον πίνακα 3 (μία σε κάθε Πεδίο).

Πίνακας 2: Τμήματα που δεν έχουν κανένα συντελεστή βαρύτητας
  Αριθμός Τμημάτων
1ο Πεδίο 34
2ο Πεδίο 60
3ο Πεδίο 47
4ο Πεδίο 51
Μελέτη: Στράτος Στρατηγάκης

 

Η σημαντικότερη αλλαγή που φέρνουν οι νέοι συντελεστές βαρύτητας είναι η ανάδειξη της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας σε πρωταγωνιστή των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Στον πίνακα 3 βλέπουμε το πλήθος των τμημάτων που όρισαν υψηλούς συντελεστές βαρύτητας. Μέχρι τώρα η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία είναι εξεταζόμενο μάθημα όλων των Επιστημονικών Πεδίων, αλλά σε κανένα Πεδίο δεν ήταν μάθημα αυξημένης βαρύτητας, ούτε στο 1οΠεδίο. Τώρα βλέπουμε ότι στο 1ο Πεδίο 79 τμήματα έδωσαν στη Γλώσσα συντελεστή μεγαλύτερο ή ίσο του 30. Και στα άλλα Πεδία είναι σημαντικός ο αριθμός των Τμημάτων που έδωσαν υψηλό συντελεστή στη Γλώσσα. Πράγματι, το πρόβλημα στην κατανόηση κειμένου που έχει η νέα γενιά είναι πολύ μεγάλο και καθιστά απαραίτητη την καλή επίδοση στη Γλώσσα ό,τι και αν θέλει να σπουδάσει κάποιος. Διότι, δυστυχώς, πολλοί υποψήφιοι γνωρίζουν ανάγνωση αλλά δεν μπορούν να καταλάβουν το κείμενο που διαβάζουν. Είναι πολύ καλό, λοιπόν, που όρισαν υψηλό συντελεστή βαρύτητας στη Γλώσσα πολλά τμήματα. Μόνο μία επιφύλαξη έχω. Το 13,26% των γραπτών αναβαθμολογήθηκαν, έχοντας διαφορά στους βαθμούς των δύο βαθμολογητών μεγαλύτερη του 12%. Ας ελπίσουμε να μην προκύψουν προβλήματα από αυτό το γεγονός. Έχοντας, λοιπόν, η Νεοελληνική Γλώσσα αναβαθμισμένο ρόλο σε τόσα πολλά τμήματα, θα πρέπει να της δώσουν ιδιαίτερη βαρύτητα οι υποψήφιοι.

Πίνακας 3: Συντελεστές Βαρύτητας των Πανελλαδικά Εξεταζομένων μαθημάτων Γενικού Λυκείου
  Πλήθος Τμημάτων με Συντελεστή Βαρύτητας 40 Πλήθος Τμημάτων με Συντελεστή Βαρύτητας 35 Πλήθος Τμημάτων με Συντελεστή Βαρύτητας 30-35 Πλήθος Τμημάτων με Συντελεστή Βαρύτητας >30
1o Πεδίο        
Νεοελληνική Γλώσσα 10 8 61 79
Αρχαία Ελληνικά 0 0 12 12
Ιστορία 3 3 44 50
Λατινικά 0 0 3 3
2o Πεδίο        
Νεοελληνική Γλώσσα 3 3 24 30
Μαθηματικά 1 14 98 113
Φυσική 0 3 35 38
Χημεία 5 3 34 42
3ο Πεδίο        
Νεοελληνική Γλώσσα 4 1 17 22
Βιολογία 0 5 51 56
Φυσική 0 1 13 14
Χημεία 2 3 23 28
4ο Πεδίο        
Γλώσσα 3 3 29 35
Μαθηματικά 1 3 137 141
Πληροφορική 1 2 31 34
Οικονομία 0 6 32 38
Μελέτη: Στράτος Στρατηγάκης

 Οι συντελεστές Βαρύτητας στα Οικονομικά Τμήματα και ο καθοριστικός ρόλος του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας

Όπως πολύ εύστοχα σημειώνει ο εκπαιδευτικός Δημήτρης Καλοδήμος στο sep4u.gr, στα τμήματα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και Οικονομικών Επιστημών Πανεπιστημίου Μακεδονίας και  Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής  η Νεοελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία έχουν τον μεγαλύτερο Συντελεστή Βαρύτητας 30%!

Από τα 13 τμήματα Οικονομικών Επιστημών μόνο 2 έχουν τον μεγαλύτερο Συντελεστή Βαρύτητας στην Οικονομία!

Από τα 10 τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων μόνο τα 3 έχουν τον μεγαλύτερο Συντελεστή Βαρύτητας στην Οικονομία!

Το τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθήνας που έχει τη μεγαλύτερη βάση σε όλο το πεδίο έχει όλους τους Συντελεστές Βαρύτητας  25%!

Τέσσερα τμήματα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής έχουν όλους τους Συντελεστές Βαρύτητας 25%

[Σ1=Ν. ΓΛΩ & ΛΟΓ Σ2=ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Σ3=ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Σ4=ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ]

oikonomika_tmimata.png

dioikisis_epiheiriseon.png

logistikis.png

Αποδυνάμωση Μαθηματικών και Αρχαίων στους συντελεστές βαρύτητας

Όπως σημειώνει ο Δημήτρης Καλοδήμος στο sep4u.gr  το 2021 και για πολλά χρόνια όλα τα Τμήματα του 2ου και 4ου Επιστημονικού Πεδίου (ΕΠ)  είχαν Μάθημα Αυξημένης Βαρύτητας τα Μαθηματικά με ενιαίο συντελεστή 33%.

Από το 2022 όμως κάθε τμήμα ορίζει τους δικούς του συντελεστές που μπορεί να είναι μεγαλύτεροι ή ίσοι με το 20%.

Όπως δείχνει ο πρώτος πίνακας από το 2022 έρχονται τα πάνω κάτω. Μόνο το 10% των τμημάτων του  2ου ΕΠ και το 4% του 4ου ΕΠ έχουν Συντελεστή Βαρύτητας στα Μαθηματικά μεγαλύτερο του 30%.

Πάνω από 25% έχουν το 54% των  τμημάτων του  2ου ΕΠ και το 36% του 4ου ΕΠ.

(Το ΣΥΝ.ΤΜ δείχνει τον συνολικό αριθμό τμημάτων του κάθε πεδίου)

eikona_1.png

Στα Αρχαία η αποδυνάμωση είναι πολύ πιο μεγάλη. Από το 33% που είχαμε μέχρι σήμερα το 2022 ΚΑΝΕΝΑ τμήμα δεν έχει ΣΒ πάνω από 30% και μόλις το 14% έχει ΣΒ πάνω από 25%. Η αποδυνάμωση αυτών των δύο μαθημάτων συνεπάγεται ενίσχυση των υπολοίπων ειδικά αυτών που είχαν συντελεστή το 2021 20% (βλέπε πίνακα 2).

eikona_2.png

Κατηγορίες: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πανελλαδικές 2022: Γιατί ιδιαίτερα φέτος οι υποψήφιοι πρέπει να προσέξουν πώς θα γράψουν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας

Γνωρίστε από ψηλά την όμορφη Αιδηψό

Η Αιδηψός είναι διάσημη για τα λουτρά της, ωστόσο κρύβει και άλλες, πολλές ομορφιές που μπορείτε να ανακαλύψετε βλέποντας το video του θέματος.

By Heracles Kritikos shutterstock

Βορειανατολικά από τα Λουτρά Αιδηψού σε απόσταση 2 χιλιομέτρων βρίσκεται το χωριό Αιδηψός. Η Αιδηψός, σχεδόν ενοποιημένη με τα Λουτρά λόγω της οικιστικής δραστηριότητας, ξεχωρίζει για τη γραφικότητα και τη νοικοκυροσύνη της, με τα όμορφα σπίτια και τους περιποιημένους κήπους.

By Heracles Kritikos shutterstock

Η περιοχή είναι γνωστή από την αρχαιότητα. Σύμφωνα με το Στράβωνα, ο Ηρακλής απέκτησε τη θεϊκή του δύναμη στα νερά των πηγών της Αιδηψού. «Περί την Αιδηψόν θερμάς» την αποκαλεί ο Αριστοτέλης στα «Μετεωρολογικά» του.

By Heracles Kritikos shutterstock

Τη Ρωμαϊκή Εποχή την επισκέπτονταν συχνά ο Αύγουστος, ο Αδριανός και ο στρατηγός Σύλλας. Αμέσως μετά την κατάλυση του ρωμαϊκού κράτους παράκμασε, για να καταστραφεί από τους Τούρκους το 1814.

By Aerial-motion shutterstock

Η αξιοποίηση των λουτρών άρχισε το 1887. Στην Αιδηψό υπάρχουν 60 περίπου πηγές με σημαντική παροχή νερού θερμοκρασίας 34-71,2 βαθμών Κελσίου.

By Heracles Kritikos shutterstock

H προέλευση του υπερθέρμου αυτού νερού οφείλεται στο μεγάλο ρήγμα του Βορείου Ευβοϊκού. Μην περιμένετε λοιπόν. Μόλις σε 1,5 ώρα από την Αθήνα θα βρίσκεστε στην Αρκίτσα και από εκεί με το ferry boat σε 40 λεπτά η Αιδηψός σας περιμένει να σας αναζωογονήσει και να σας προσφέρει στιγμές ξεκούρασης και χαλάρωσης.

By magico110 shutterstock

Δείτε το βίντεο του Up Drones

Κατηγορίες: ΕΛΛΑΔΑ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Γνωρίστε από ψηλά την όμορφη Αιδηψό

Οι μυθικές Ντισκοτέκ της δεκαετίας του ’80

Facebook
Twitter
Pinterest
Linkedin

Dorian Gray: Στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, με το μυθικό dj Palmer, μάζευε πάντα κόσμο. Εξαιτίας της, πολύς κόσμος έμαθε το μυθιστόρημα του Όσκαρ Ουάιλντ για τον άντρα που παρέμενε πάντα νέος και ακμαίος. Ο δε Palmer έκανε τα βινύλια να παραμιλάνε κερδίζοντας επάξια παντοτινή, εξέχουσα θέση στον κόσμο των dj.

Much More: Άλλη μια ντίσκο στη Λ. Βουλιαγμένης, με τεράάάστια ταμπέλα, να τη βλέπεις από το υπερπέραν. Αργότερα έγινε Seyhelles αλλά ποτέ δε γνώρισε την ίδια επιτυχία, όσο με το όνομα Much More.

Divina: Στην Κηφισιά, σε κυριλέ σημείο, υπόγεια κι αυτή αλλά με πολύ high tech για την εποχή αισθητική. Μάζευε νεόπλουτους γόνους κι όσους ήθελαν να τους γνωρίσουν. Πολύ καλή μουσική, πολύ ωραίο περιβάλλον.

Αυτοκίνηση: Εκεί ψηλά στην Κηφισίας, η Αυτοκίνηση ήταν το απόλυτο place to be για όποιον ήθελε να περνιέται «κάποιος». Ηθοποιοί, τραγουδιστές, το είχαν κάνει στέκι τους με αποτέλεσμα να μαζεύεται κόσμος έστω και μόνο για να τους χαζέψει. Πολύ καλή μουσική, εξαιρετική – για την εποχή αισθητική – δεν είναι περίεργο που θεωρείται ακόμη και σήμερα η καλύτερη disco ever. Αργότερα μετακόμισε στην αρχή της Λεωφόρου Βουλιαγμένης με την ίδια επιτυχία και ακόμη πιο μετά, μετονομάστηκε σε Club 22, συνεχίζοντας να γράφει ιστορία. Τώρα λειτουργεί και σα μεγάλη πίστα, διοργανώνοντας ταυτόχρονα διάφορα retro events κατά καιρούς. Πάντως, το αρχικό κτίριο, υπάρχει ακόμη.

Barbarella: Με όνομα που παρέπεμπε στην ηρωίδα της ομώνυμης ταινίας, η Barbarella γνώρισε μεγάλες δόξες. Τα έως και υπερβολικά νέον φώτα της, οι πολλές ντισκομπάλες και η ενημερωμένη της δισκοθήκη, κράτησαν για πολλά χρόνια τα ηνία της διασκέδασης. Λειτουργεί και σήμερα, στη Λεωφόρο Συγγρού.

Doomsday: Άλλη μια ντίσκο στη Λ. Βουλιαγμένης, εκεί που τώρα είναι η στάση του Μετρό, Αλέκος Παναγούλης. Τοποθετημένη στον ημιόροφο ενός κτιρίου με γραφεία που λειτουργούσαν φυσικά το πρωί. Ήταν σχετικά μικρή, αλλά είχε τους φανατικούς θαυμαστές της.

Boom Boom: Η πρώτη της έδρα ήταν στην Καστέλλα, σαν αντίπραξη στις ντίσκο του κέντρου και των βορείων προαστείων. Γεμάτη τζάτζαλα – μάντζαλα, ανέκαθεν έκλεινε προκλητικά το μάτι στην «υψηλή αισθητική», δημιουργώντας ένα χώρο άνετο, οικείο και εντελώς cult. Σήμερα λειτουργεί στις Τζιτζιφιές, με το ίδιο κιτς ύφος και το ίδιο, αμείωτο κέφι.

ABC: Στo υπόγειο της οδού Πατησίων το κέφι κρατούσε ως το πρωί. Στον ίδιο δρόμο και η Station One.

Τώρα τι; Μετά από δυο δεκαετίες περίπου όπου κυριάρχησε η μόδα των μοδάτων μπαρ πιστών στη ρήση «στέκομαι – με – ένα – ποτό – στο – χέρι – μιλάω – στο – κινητό – νομίζοντας – πως – διασκεδάζω», οι ντισκοτέκ ξαναπαίρνουν τα πάνω τους. Μερικές, όπως η Boom Boom και το Vinylio δεν έκλεισαν ποτέ. Τα έβγαλαν πέρα παλικαρίσια και τώρα βλέπουν τον κόσμο να επανέρχεται. Υπάρχουν κι άλλες, όπως η ντίσκο «33 Στροφές» δίπλα στο Κάραβελ, που μαζεύει μονίμως κόσμο. Ξαναγίνονται μόδα, κυρίως γιατί παίζουν μουσική που ακούγεται, χορεύεται, μας θυμίζει τα νιάτα μας και μας φτιάχνει το κέφι.

Disco San Lorenzo Βούλα σκηνές απο την ταινία Σερίφης ο μηχανοφάγος

Πηγή: iArt, της Άννας Παχή

Κατηγορίες: ΜΟΥΣΙΚΗ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι μυθικές Ντισκοτέκ της δεκαετίας του ’80

Κουλούρα: Το άγνωστο καλοκαιρινό “καταφύγιο” διασημοτήτων από όλο τον κόσμο

Στις βορειοανατολικές ακτές της Κέρκυρας, μέσα σε έναν πανέμορφο κατάφυτο όρμο, υπάρχει ένα μικρό άγνωστο λιμανάκι, η Κουλούρα, η οποία απέχει από την πόλη της Κέρκυρας 32 χλμ.

Travel Inspiration

Ο γραφικός κόλπος με τα πολυτελή σκάφη που φέρει το σχήμα πετάλου, περιβάλλεται από καταπράσινα πεύκα και ευκαλύπτους και τραβά τα βλέμματα όλων με την ομορφιά, την ηρεμία και την ιδιαιτερότητά του. Στην Κουλούρα βρίσκεται ένα από τα πιο γνωστά και ιστορικά αρχοντικά βενετσιάνικης αρχιτεκτονικής, το οποίο μάλιστα είναι χτισμένο πάνω στη θάλασσα και έχει φιλοξενήσει στους χώρους του σημαντικές προσωπικότητες τόσο από την Ελλάδα αλλά και από όλο τον κόσμο.

Travel Inspiration

Κατά τον 16ο αιώνα ήταν ιδιοκτησία των ευγενών βενετσιάνικης καταγωγής Quartano και εκτελούσε χρέη φρουρίου, προφυλάσσοντας την περιοχή από τις επιδρομές των πειρατών. Στους εξωτερικούς τοίχους της έπαυλης διατηρούνται μέχρι και σήμερα τα ανοίγματα που την εποχή εκείνη λειτουργούσαν ως πολεμίστρες. Δύο αιώνες μετά, μετατρέπεται σε κατοικία από την οικογένεια Γεννατά της Κεφαλλονιάς, και το 1960 καταλήγει στα χέρια του Dieney Von Hughes, συνταξιούχου ναυάρχου του Βασιλικού Ναυτικού της Αγγλίας.

Travel Inspiration

Η ιστορία του όμως δεν σταματά εκεί μιας και το 1988 περνάει στην ιδιοκτησία της εξηνταπεντάχρονης εγγονής του ιδρυτή της FIAT Giovanni Agnelli και στους απογόνους της, όπου ανακαινίζεται και χρησιμοποιείται σαν θερινή κατοικία. Τα τελευταία χρόνια, η βίλα των Agnelli διατίθεται προς μίσθωση, όταν δεν χρησιμοποιείται από τα μέλη της οικογένειας για τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Στην είσοδο του αρχοντικού βρίσκεται μία μικρή εκκλησία, που κτίστηκε προς τιμήν του Αγίου Νικολάου της Πέτρας, καθώς πηγές αναφέρουν πως στις 20 Μαΐου του 1085 μ.Χ. ένα Ιταλικό πλοίο που μετέφερε το ιερό λείψανο του Αγίου Νικολάου στην Ιταλία, περνώντας από το στενό της Κέρκυρας, σταμάτησε για να προφυλαχτεί από την κακοκαιρία στην Κουλούρα.

Travel Inspiration

Στον χώρο αυτό διατηρούνται επίσης και οι τάφοι των κατά καιρούς ιδιοκτητών του αρχοντικού, παλαιές εικόνες αλλά και τοιχογραφίες. Στη βάση του όρμου, λειτουργεί η μοναδική ταβέρνα της περιοχής, και σε πολύ μικρή απόσταση, κάτω από τη φυσική σκίαση των ευκαλύπτων βρίσκεται ο Χουχουλιός, μια μικρή βοτσαλωτή οικογενειακή παραλία με ακύμαντα νερά και αρκετή ηρεμία.

Στο γειτονικό Καλάμι, με την ομώνυμη οργανωμένη παραλία, βρίσκεται η “άσπρη βίλα”, το σπίτι που έζησε ο γνωστός Άγγλος συγγραφέας Λόρενς Ντάρελ, ενώ στην ευρύτερη περιοχή δεσπόζει το αρχοντικό της βασιλικής οικογένειας Ρότσιλντ.

Την βορειοανατολική Κέρκυρα, που από τον βρετανικό τύπο αποκαλείται και «Kensington-on-Sea», επιλέγουν ζωγράφοι για να αποτυπώσουν το υπέροχο καταπράσινο τοπίο της σε συνδυασμό με το γαλάζιο της θάλασσας, αλλά και αρκετοί τουρίστες, θέλοντας να περάσουν μερικές ημέρες ηρεμίας, ξεγνοιασιάς και χαλάρωσης…

Παρακολουθήστε το υπέροχο βίντεο του Travel Inspiration

#TravelInspiration

Κατηγορίες: ΕΛΛΑΔΑ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κουλούρα: Το άγνωστο καλοκαιρινό “καταφύγιο” διασημοτήτων από όλο τον κόσμο

Τα αλογάκια της Παναγίας – Η φωτογραφία από την Κύπρο που διακρίθηκε παγκοσμίως

Η φωτογραφία από τα δύο μικρά ζώα τραβήχτηκε στην Κύπρο και συγκαταλέχθηκε ανάμεσα στις καλύτερες του διεθνούς διαγωνισμού φωτογραφίας «The Perfect Moment Photo Contest».

Στον διαγωνισμό πήραν μέρος φωτογράφοι από πάνω από 50 χώρες. Ο φιναλίστ που τιμήθηκε για τη φωτογραφία του «Show Time» με πρωταγωνιστές δύο αλογάκια της Παναγίας ακούει στο όνομα Hasan Baglar. Στην ξεχωριστή λήψη εμφανίζονται δύο αλογάκια της Παναγίας πάνω σε ένα κλαδί, με τεντωμένα τα μπροστινά τους πόδια προς τα πάνω.

Η κίνηση κάνει τα φτερά τους να ανοίγουν, αποκαλύπτοντας τα φανταχτερά τους χρώματα. Μάλιστα, η πόζα τους μόνο τυχαία δεν είναι. Οι κριτές ξεχώρισαν τη φωτογραφία ως «διασκεδαστική». «Ήταν μια ευκαιρία για φωτογραφία που δεν έπρεπε να χάσω. Είμαι τυχερός που ήμουν στο σωστό σημείο τη σωστή στιγμή», δήλωσε ο φωτογράφος.

«Τα αλογάκια της Παναγίας δεν είναι εύκολο να τα βρεις και να τα δεις. Κρύβονται πολύ καλά. Αλλά εκείνη την ημέρα ήμουν πολύ τυχερός, καθώς βρήκα δύο να κάθονται δίπλα δίπλα. Όλα ήταν τέλεια, ο φωτισμός και το background ήταν ακριβώς όπως τα ήθελα. Προσπάθησα να έχω καθαρές λήψεις.

Ήμουν πολύ ενθουσιασμένος, τα χέρια μου έτρεμαν και η καρδιά μου χτυπούσε δυνατά. Ο καιρός ήταν ζεστός και ίδρωνα. Από την άλλη, ανησυχούσα μήπως χάσω την πόζα. Δεν μπορούσα να πιστέψω στα μάτια μου, ήταν σαν όνειρο. Όταν τα αλογάκια της Παναγίας είδαν το φλας της κάμεράς μου, έκαναν μια ενδιαφέρουσα κίνηση. Η φωτογραφία ήταν ιδιαίτερη καθώς δεν είχα ξαναδεί αυτή τη συμπεριφορά, ούτε παρόμοια φωτογραφία πουθενά πιο πριν. Εντυπωσιάστηκα και θεώρησα ότι και ο υπόλοιπος κόσμος θα έκανε το ίδιο.

Όσον αφορά στην πόζα, είναι φυσιολογική αντίδραση όταν αμύνονται. Όταν φοβούνται κάτι, σηκώνουν τα άκρα τους και ανοίγουν τα φτερά τους. Μοιάζουν με χαμογελαστό χορευτή. Τα δύο αλογάκια της Παναγίας φοβήθηκαν το φλας της κάμερας και αμέσως έλαβαν θέση άμυνας, μένοντας ακίνητα για περίπου 30 δευτερόλεπτα».»  δήλωσε ο φωτογράφος.

Δείτε τις υπόλοιπες που διακρίθηκαν:

Για την ιστορία, η φωτογραφία που κέρδισε το πρώτο βραβείο του «The Perfect Moment» ήταν του φωτογράφου Francisco Negroni με το όνομα «The Perfect Fear»:

Η φωτογραφία απεικονίζει την έκρηξη του ηφαιστείου Calbuco στη Χιλή και το φαινόμενο «dirty storm», κατά το οποίο τα στοιχεία που βγαίνουν από τις εκρήξεις προκαλούν θετικά και αρνητικά φορτία και δημιουργουν αστραπές.

Mε πληροφορίες από την dailymail – Μέσω: omorfhzwh

Κατηγορίες: ΤΕΧΝΗ, Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τα αλογάκια της Παναγίας – Η φωτογραφία από την Κύπρο που διακρίθηκε παγκοσμίως
Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων