Καθώς πλησιάζουμε στην έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων που θα πραγματοποιηθούν τον Ιούνιο του 2022 ας δούμε ορισμένα “στιγμιότυπα” από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2021.
Στις βάσεις εισαγωγής αναφερόμαστε και στον αριθμό των υποψηφίων που αποκλείστηκαν.
Στον αριθμό κενών θέσεων στα Πανεπιστήμια αναφερόμαστε. Στα ρεκόρ που έσπασαν αναφερόμαστε.
Έχουμε, λοιπόν και λέμε: Από τις περίπου 79.000 θέσεις εισακτέων καλύφθηκαν περίπου 63.000, άρα 16.000 θέσεις έμειναν κενές, άδειες, χωρίς εισακτέους, με δεκάδες τμήματα χωρίς φοιτητές!
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών στην οποία δεν είχαμε κανέναν εισακτέο, αν και προσφέρονταν 108 θέσεις.
Και ακολούθησαν: Φυσικής Καβάλας με 11 επιτυχόντες σε 201 θέσεις, το Μαθηματικό Σάμου με 5 επιτυχόντες και 305 θέσεις, Επιστήμης Διατροφής Λήμνου με 6 επιτυχόντες σε 106 θέσεις, Μηχανικών Ορυκτών Πόρων Κοζάνης με 3 επιτυχόντες σε 185 θέσεις, Μαθηματικών Καστοριάς με 6 επιτυχόντες σε 144 θέσεις, Περιβάλλοντος Λάρισας με 6 επιτυχόντες σε 113 θέσεις, Μαθηματικών Ηρακλείου με 31 επιτυχόντες σε 168 θέσεις, Αρχιτεκτόνων Πάτρας με 37 επιτυχόντες σε 96 θέσεις, Περιβάλλοντος Μυτιλήνης με 5 επιτυχόντες σε 101 θέσεις, Νοσηλευτική 85 από 164, Γεωπονία Καλαμάτας 30 στους 152 και Λογιστική Κοζάνης 30 στις 301 προσφερόμενες θέσεις.
Από τους περίπου 103.000 υποψηφίους, θέση βρήκαν στα ΑΕΙ και στις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές οι 63.000 περίπου. Αρα 40.000 υποψήφιοι, τα 2/5 του συνόλου των υποψηφίων, έμειναν εκτός. Αποκλείστηκαν! Να ‘ναι καλά η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) και τα κολέγια που θα αβγατίσουν την πελατεία τους. Το σλόγκαν: Με 8.000 μόρια δεν χωράς στο δημόσιο ΑΕΙ, με 8.000 ευρώ χωράς και παραχωράς στο κολέγιο.
Πάνω από 22.000 υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων δεν έκαναν μηχανογραφικό – να το πούμε πιο σωστά δεν τους επέτρεψε η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής να κάνουν μηχανογραφικό. Αυτά και εις ανώτερα στο ΥΠΑΙΘ που επιτέλους «ξεκαθάρισε» το τοπίο στα ΑΕΙ, παίρνοντας άριστα στον αποκλεισμό των φτωχών και των αδυνάτων.
Κατά τα άλλα η υπουργός Παιδείας, στο δικό της σύμπαν, υποστήριξε ότι με το νέο σύστημα εισαγωγής, την ελάχιστη βάση εισαγωγής ΕΒΕ και την Τράπεζα Θεμάτων, «οι νέοι μας δεν εγκλωβίζονται πλέον στα πανεπιστήμια». Eμφανίστηκε απολύτως ικανοποιημένη και δήλωσε ότι «ήταν μια πολύ δύσκολη χρονιά. Εμείς επιμείναμε. Κάναμε εξετάσεις για το καλό των παιδιών μας. Οι εξετάσεις, αντικειμενικά, διεξήχθησαν πολύ καλά, με μεγάλες καινοτομίες. Τα παιδιά μας έλαβαν τα αποτελέσματά τους μέσω μηνύματος (sms) στο κινητό, με σεβασμό απέναντι στον υποψήφιο και την αγωνία του».
Και συνέχισε απτόητη με λόγια παρηγοριάς: «Για πρώτη φορά τα παιδιά είχαν την επιλογή μεταξύ του μηχανογραφικού για τα πανεπιστήμια και τα δημόσια ΙΕΚ. Για πρώτη φορά θα πάει πολύς κόσμος σε ειδικότητες με μεγάλη ζήτηση στην αγορά. Να η εναλλακτική για τους νέους μας. Δεν είναι τυχαίο ότι πρώτα περάσαμε το νομοσχέδιο για την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Φέραμε πιο κοντά τις ανάγκες της αγοράς» συμπλήρωσε.
Την ίδια στιγμή που τα έλεγε αυτά, ο πρωθυπουργός της χώρας βρισκόταν στις ΗΠΑ για να εγκαταστήσει την κόρη του στο περίφημο -και αδιανόητα ακριβό- Πανεπιστήμιο Γέιλ.
Ετσι είναι! Στο κάτω κάτω της γραφής σε όποιον δεν αρέσει το νέο σύστημα, ας πάει σε κάποιο ξένο Πανεπιστήμιο. Τόσοι και τόσοι γόνοι της ελίτ αναγκάζονται να ξενιτευτούν! Δηλαδή η κόρη του πρωθυπουργού μας που ξενιτεύτηκε για να σπουδάσει σε Πανεπιστήμιο των ΗΠΑ; Ο ίδιος ο πρωθυπουργός μας; Η υπουργός Παιδείας που δεν σπούδασε σε ελληνικό Πανεπιστήμιο; Μην τα θέλουμε κι όλα δικά μας!
Το μήνυμα ελήφθη!
Αν θέλει κανείς να αποκωδικοποιήσει το μήνυμα των αποτελεσμάτων των περσινών πανελλαδικών εξετάσεων, θα πρέπει να φύγει λίγο από τις βάσεις εισαγωγής που δικαιολογημένα σηκώνουν αρκετή «σκόνη» και να πάει στις αναπαραστάσεις που δημιουργούνται στους εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές και γονείς που παρακολουθούν με δέος ως θεατές το μέλλον που προβλέπεται γι’ αυτούς. Ποιο είναι το μήνυμα; Στροφή με μεγαλύτερη ένταση και σε μεγαλύτερη έκταση στα φροντιστηριακά στέγαστρα, σκέψεις για εγγραφή στα κολέγια και για το τμήμα των μαθητών από φτωχά και αδύναμα νοικοκυριά μια φωνή: Πού πας, ρε Kαραμήτρο! Μάθε νωρίς την ταξική σου θέση!