O Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας καθιέρωσε μια ολόκληρη εβδομάδα (6-12 Μάϊου) για να τιμήσει το επάγγελμα της νοσηλευτικής. Άλλωστε κατά την διάρκεια της πανδημίας η συνεισφορά του ιατρο-νοσηλευτικού προσωπικού ήταν σημαντική. Οι πρώτες προσπάθειες αναγνώρισης του επαγγέλματος του νοσηλευτή, έγιναν το 1953 ωστόσο το 1974 καθιερώθηκε η επίσημη ημερομηνία που τιμάται το επάγγελμα. Και μπορεί η 12η Μαΐου να είναι «Διεθνής Ημέρα Νοσηλευτών» όμως η 10η Μαΐου είναι η Ημέρα που διεθνώς τιμώνται οι σχολικοί νοσηλευτές οι οποίοι φροντίζουν καθημερινά τα παιδιά στα σχολεία.
Σύμφωνα με τον Αμερικανικό Σύνδεσμο Νοσηλευτών, «οι σχολικοί νοσηλευτές διαδραματίζουν θεμελιώδη ρόλο στην εκπαίδευση των μαθητών σε θέματα προαγωγής και βελτίωσης της γενικής υγείας τους και στη μείωση εμφάνισης μη υγιών συμπεριφορών υγείας ενώ παράλληλα συμβάλουν στη βελτιστοποίηση της υγείας, της ασφάλειας και της ικανότητας του μαθητή».
Ο θεσμός του σχολικού νοσηλευτή ξεκινάει στα τέλη του 1800. Το 1892 προσλαμβάνονται για πρώτη φορά σχολικοί νοσηλευτές σε σχολεία της της Αμερικής και της Αγγλίας ενώ το 1902 η κυβέρνηση των ΗΠΑ αρχίζει να επενδύει στο θεσμό αυτό με μόνιμες τοποθετήσεις. Έκτοτε η σχολική νοσηλευτική επεκτάθηκε με γρήγορο ρυθμό και σε χώρες της Ε.Ε. Το 1965 άρχισαν σιγά σιγά να διαμορφώνονται νόμοι, οι οποίοι ενίσχυσαν τη θέση του νοσηλευτή στο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Στην Ελλάδα, η εδραίωση του νοσηλευτή στην εκπαίδευση έγινε το 1983. Η είσοδος των σχολικών νοσηλευτών στα ελληνικά σχολεία πραγματοποιήθηκε το 1985 σε Ειδικά Σχολεία. Από το 2013 τοποθετήθηκαν νοσηλευτές και στα γενικά σχολεία. Το 2020 έγιναν για πρώτη φορά μόνιμοι διορισμοί σχολικών νοσηλευτών, στο σύνολο 114 θέσεις στα Ειδικά σχολεία.
Διαβάστε περισσότερα –> Πως η πανδημία COVID-19 ανέδειξε το ρόλο τους στο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Ο θεσμός στην Ελλάδα και οι αριθμοί στη Θράκη