Με αφορμή την  Ευρωπαϊκή Εβδομάδας Προγραμματισμού (Eu Code Week), αλλά και τον εργαστήριο  δεξιοτήτων «Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα», ετοίμασα μία πολύ απλή δραστηριότητα συγγραφής κώδικα για προνήπια και νήπια, με την οποία διασκεδάσαμε πολύ!

Αρχικά σχεδίασα στο πάτωμα με χαρτοταινία ένα πλέγμα ανάλογο του beebot, με μεγάλα διαστήματα ώστε να χωράνε μέσα 2 παιδικά παπούτσια. Αφού καθίσαμε στην ολομέλεια, τοποθέτησα ένα πράσινο σημάδι (Αρχή) σε ένα σημείο του πλέγματος και ένα κόκκινο σημάδι (Τέλος), σε ένα άλλο.

311916489 1119045792079524 8230606652325668789 n

Έπειτα, ρώτησα τα παιδιά, πώς θα μπορούσαμε να “οδηγήσουμε” ένα παιδί από το πράσινο στο κόκκινο σημάδι που έχουμε βάλει στο πάτωμα, αν υποθέσουμε οτι το παιδί ούτε ακούει, ούτε βλέπει. Ακολούθησε καταιγισμός ιδεών.

Σύντομα, τα παιδιά κατέληξαν στο συμπέρασμα οτι θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσουμε την αίσθηση της αφής και να “ταιριάξουμε” 4 κινήσεις αφής με 4 εντολές, ώστε να συνθέσουμε έναν κώδικα που θα μας βοηθήσει να συνεχίσουμε το παιχνίδι. Οι εντολές θα έπρέπε να μπορούν να κατευθύνουν το παιδί ένα βήμα δεξιά, ένα βήμα αριστερά, ένα βήμα μπροστά, και ένα βήμα πίσω. Έτσι το παιδί θα ήξερε οτι όταν π.χ. ο οδηγός ακουμπάει τον δεξί του αυτί, θα πρέπει να κάνει ένα βήμα δεξιά, ενώ όταν ακουμπάει τον αριστερό του αυτί θα πρέπει να κάνει ένα βήμα αριστερά, όταν ακουμπήσει το κεφάλι, θα πρέπει να κάνει ένα βήμα μπροστά, κι όταν ακουμπάει την πλάτη του, θα πρέπει να κάνει ένα βήμα πίσω.

312230589 899684654709883 3437350380358967381 n1

Στην συνέχεια ξεκίνησε το παιχνίδι. Κάθε φορά είχαμε ένα παιδί με κλειστά μάτια και ένα “παιδί-προγραμματιστή” που προσπαθούσε να τον οδηγήσει στο κόκκινο σημάδι.

312132951 1105908950046487 2172827258609615396 n

Στο τέλος, τα παιδιά αξιολόγησαν την δραστηριότητα περιγραφικά, δίνοντας πολλές ιδέες είτε για βελτίωση του παιχνιδιού είτε για να αυξήσουν το επίπεδο δυσκολίας του.