Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδας Προγραμματισμού (Eu Code Week), αλλά και τον εργαστήριο δεξιοτήτων «Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα», ετοίμασα μία πολύ απλή δραστηριότητα συγγραφής κώδικα για προνήπια και νήπια, με την οποία διασκεδάσαμε πολύ!
Αρχικά σχεδίασα στο πάτωμα με χαρτοταινία ένα πλέγμα ανάλογο του beebot, με μεγάλα διαστήματα ώστε να χωράνε μέσα 2 παιδικά παπούτσια. Αφού καθίσαμε στην ολομέλεια, τοποθέτησα ένα πράσινο σημάδι (Αρχή) σε ένα σημείο του πλέγματος και ένα κόκκινο σημάδι (Τέλος), σε ένα άλλο.
Έπειτα, ρώτησα τα παιδιά, πώς θα μπορούσαμε να “οδηγήσουμε” ένα παιδί από το πράσινο στο κόκκινο σημάδι που έχουμε βάλει στο πάτωμα, αν υποθέσουμε οτι το παιδί ούτε ακούει, ούτε βλέπει. Ακολούθησε καταιγισμός ιδεών.
Σύντομα, τα παιδιά κατέληξαν στο συμπέρασμα οτι θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσουμε την αίσθηση της αφής και να “ταιριάξουμε” 4 κινήσεις αφής με 4 εντολές, ώστε να συνθέσουμε έναν κώδικα που θα μας βοηθήσει να συνεχίσουμε το παιχνίδι. Οι εντολές θα έπρέπε να μπορούν να κατευθύνουν το παιδί ένα βήμα δεξιά, ένα βήμα αριστερά, ένα βήμα μπροστά, και ένα βήμα πίσω. Έτσι το παιδί θα ήξερε οτι όταν π.χ. ο οδηγός ακουμπάει τον δεξί του αυτί, θα πρέπει να κάνει ένα βήμα δεξιά, ενώ όταν ακουμπάει τον αριστερό του αυτί θα πρέπει να κάνει ένα βήμα αριστερά, όταν ακουμπήσει το κεφάλι, θα πρέπει να κάνει ένα βήμα μπροστά, κι όταν ακουμπάει την πλάτη του, θα πρέπει να κάνει ένα βήμα πίσω.
Στην συνέχεια ξεκίνησε το παιχνίδι. Κάθε φορά είχαμε ένα παιδί με κλειστά μάτια και ένα “παιδί-προγραμματιστή” που προσπαθούσε να τον οδηγήσει στο κόκκινο σημάδι.
Στο τέλος, τα παιδιά αξιολόγησαν την δραστηριότητα περιγραφικά, δίνοντας πολλές ιδέες είτε για βελτίωση του παιχνιδιού είτε για να αυξήσουν το επίπεδο δυσκολίας του.