Σχέδιο Δράσης

 

Φόρμα Αποτύπωσης Σχεδίου Δράσης

 Σχολική  Μονάδα: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ  ΞΙΦΙΑΝΗ-ΑΛΜΩΠΙΑΣ  –  9380047

 

 Σκοπός του Σχεδίου Δράσης

 Σκοπός του σχεδίου δράσης αποτελεί η συνεχής βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και των τριών βασικών λειτουργιών της σχολικής μονάδας: Α)της παιδαγωγικής και μαθησιακής λειτουργίας, Β) της Διοικητικής λειτουργίας και Γ) της λειτουργίας που προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.

Ειδικότεροι στόχοι:

  •  Ανάπτυξη ιστολογίου του σχολείου.
  • Ανάπτυξη και χρήση καινοτόμων διδακτικών και εκπαιδευτικών πρακτικών.
  • Εξοικείωση μαθητών και εκπαιδευτικών με τη χρήση ΤΠΕ.
  • Ανάπτυξη ομαδοσυνεργατικών πρακτικών και δεξιοτήτων επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών και μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών.
  • Οργάνωση και ανάπτυξη της συνεργασίας μεταξύ μαθητών – εκπαιδευτικών – γονέων μέσω του ιστολογίου του σχολείου.
  • Προβολή του έργου και των δραστηριοτήτων του σχολείου στην ευρύτερη κοινωνία.

Σχέδιο Δράσης: Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Ανάπτυξη σχολικού ιστολογίου»

Άξονας: Σχολείο και κοινότητα

Συντονιστής Δράσης: ΣΑΛΚΟΥ ΙΣΜΗΝΗ

Α. Σχεδιασμός της Δράσης

 Αναγκαιότητα – Στόχοι

Α. Αναγκαιότητα υλοποίησης σχεδίου δράσης.

 Μετά από συστηματική διερεύνηση των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου μας διαπιστώνεται η ικανοποιητική λειτουργία του. Όμως επισημαίνεται η αναγκαιότητα να αξιοποιηθεί η ψηφιακή υποδομή προκειμένου να αναπτυχθούν καινοτόμες εκπαιδευτικές δραστηριότητες που θα συμβάλλουν στη βελτίωση  του  εκπαιδευτικού έργου σε επιστημονικό , κοινωνικό και πολιτισμικό επίπεδο, την ανάδειξη των καλών πρακτικών και τη διάχυσή τους στο κοινωνικό πλαίσιο με σύγχρονα εργαλεία επικοινωνίας.

Β. Αλληλεπίδραση με άλλους άξονες.

 Το παρόν σχέδιο δράσης αφορά τη Διοικητική Λειτουργία της Σχολικής Μονάδας και ιδιαίτερα τον άξονα 7: Σχολείο και κοινότητα με δείκτες που αναφέρονται στην εξωστρέφεια του εκπαιδευτικού έργου και τη διάχυση καλών πρακτικών στην ευρύτερη κοινότητα.

Κατά την υλοποίηση του όμως θα προωθηθούν και άλλοι άξονες, όπως : ο άξονας 1: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση με δείκτες που αφορούν στην εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών, την ενίσχυση ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων μαθητών/τριών , την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για την υποστήριξη της διδασκαλίας και ο άξονας 5: Σχέσεις σχολείου –οικογένειας με δείκτες που αναφέρονται στην ανάπτυξη διαύλων επικοινωνίας, υποστήριξη και ενίσχυση της συνεργασίας σχολείου – οικογένειας και στην υποστήριξη δράσεων ενημέρωσης γονέων/κηδεμόνων για θέματα κοινού ενδιαφέροντος.

Ειδικότεροι στόχοι:

  •  Ανάπτυξη ιστολογίου του σχολείου.
  • Ανάπτυξη και χρήση καινοτόμων διδακτικών και εκπαιδευτικών πρακτικών.
  • Εξοικείωση μαθητών και εκπαιδευτικών με τη χρήση ΤΠΕ.
  • Ανάπτυξη ομαδοσυνεργατικών πρακτικών και δεξιοτήτων επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών και μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών.
  • Οργάνωση και ανάπτυξη της συνεργασίας μεταξύ μαθητών – εκπαιδευτικών – γονέων μέσω του ιστολογίου του σχολείου.
  • Προβολή του έργου και των δραστηριοτήτων του σχολείου στην ευρύτερη κοινωνία.

Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης

 1.Προετοιμασία της δράσης

 α) οργάνωση ομάδων δράσης: Δημιουργείται μία (1) Ομάδα Δράσης που αποτελείται από την Προϊσταμένη που θα αναλάβει το σχεδιασμό του πλαισίου , τη συγκέντρωση του υλικού, τη συγγραφή των κειμένων, τον προγραμματισμό των θεμάτων)

β) Ορισμός διαχειριστή: η Προϊσταμένη του  Νηπιαγωγείου.

γ)  Καθορισμός  πλαισίου:  καθορίζεται  το  πλαίσιο   λειτουργίας  της  ιστοσελίδας,  δηλαδή  θα  γίνονται αναρτήσεις που αφορούν στην προβολή δραστηριοτήτων των μαθητών, θα δίνονται επιπλέον δραστηριότητες προαιρετικής ενασχόλησης των μαθητών μετά τη λήξη του διδακτικού ωραρίου για την εμπέδωση γνώσεων που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της διδακτικής διαδικασίας, θα γίνονται ενημερώσεις  σχετικά  με  θέματα  που αφορούν σε διοικητικά θέματα (όπως έναρξη μαθημάτων, εγγραφές μαθητών κ.α.),θα γίνεται προβολή πρωτοβουλιών και δράσεων του συλλόγου γονέων κ.α. Επίσης καθορίζεται το εύρος της πρόσβασης  των επισκεπτών με την υποβολή σχολίων, με προτάσεις ανάρτησης ενημερώσεων κ.λ.

δ) Συνεργασία: με τον υπεύθυνο του τεχνικής υποστήριξης πληροφοριακών συστημάτων Δ. Αλμωπίας για το τεχνικό πλαίσιο λειτουργίας ενός ιστολογίου, για τους διαθέσιμους πόρους και τα εργαλεία που μπορούν να αξιοποιηθούν.

ε)Επιμόρφωση –ενημέρωση εκπαιδευτικών – μαθητών.:Επιμόρφωση και ενημέρωση των εκπαιδευτικών της σχολικής μας μονάδας σε ζητήματα αντροφοδότησης του ιστολογίου με το χειρισμό του κατάλληλου λογισμικού τόσο από τον υπεύθυνο πληροφοριακών συστημάτων Δ.Αλμωπίας αλλά και από ιδιώτη τεχνικό πληροφορικής.

στ) Σχεδιασμός ιστοσελίδας (δομή και περιεχόμενο): η ομάδα σχεδιασμού (εκπαιδευτικοί και μαθητές) σχεδιάζει και καταγράφει στο ημερολόγιο τις προτάσεις σχετικά με τη δομή και το περιεχόμενο του ιστολογίου.

ζ) Συγκέντρωση υλικού- συγγραφής κειμένων: Η Ομάδα δράσης έχει την ευθύνη της συγκέντρωσης του υλικού και των κειμένων που θα αναρτηθούν στο ιστολόγιο (εκπαιδευτικό υλικό, φωτογραφίες από δραστηριότητες του σχολείου, ενημερωτικά κείμενα κ.α.). Θα συνεδριάζει κάθε μήνα και θα καταγράφει στο ημερολόγιο το υλικό που έχει συγκεντρωθεί προκειμένου να αναρτηθεί στο ιστολόγιο.

η) χρόνος

Για ορισμένες ενέργειες όπως την παραγωγή των κειμένων τη δημοσίευση και την επικαιροποίηση  τους  θα χρειαστεί χρόνος εκτός του διδακτικού  και  εντός  του  εργασιακού  ωραρίου,  των  εκπαιδευτικών.  Για  το σχεδιασμό και τη λειτουργία του ιστολογίου όμως θα απαιτηθεί περισσότερος (προσωπικός) χρόνος. Επίσης για τις τακτικές μηνιαίες συναντήσεις θα χρειαστεί ξεχωριστός χρόνος, μετά τη λήξη των μαθημάτων και  την αποχώρηση των μαθητών. Ακόμα για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ίσως των μαθητών ή των γονέων θα απαιτηθεί ξεχωριστός χρόνος , που θα προγραμματιστεί ανάλογα με τις ανάγκες τους.

  1. Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης σχεδίου δράσης

 Το Σχέδιο Δράσης θα πραγματοποιηθεί σε 2 δύο χρονικές περιόδους:

1η περίοδος υλοποίησης: Σεπτέμβριος 2021 – Ιανουάριος 2022

Στο διάστημα αυτό θα γίνουν οι ενέργειες  προετοιμασίας  της  δράσης,  ο  σχεδιασμός  του  ιστολογίου,  η ενημέρωση και επιμόρφωση εκπαιδευτικού και μαθητών ,συγκέντρωση του προς ανάρτηση υλικού και συγγραφή συνοδευτικών κειμένων, δημιουργία ιστολογίου.

2η περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Ιούνιος 2022.

Στο διάστημα αυτό θα γίνεται παρακολούθηση της δράσης, συγκέντρωση του προς ανάρτηση υλικού και συγγραφή συνοδευτικών κειμένων, διαχείριση και τακτική ενημέρωση του ιστολογίου, ανατροφοδότηση της δράσης και τέλος η αξιολόγησή της.

Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία

 1. Πόροι – μέσα του σχεδίου δράσης.

α) ανθρώπινο δυναμικό

-η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου με πιστοποίηση β΄επιπέδου στις ΤΠΕ.

-η εκπαιδευτικός Αγγλικής με προτάσεις για το υλικό και τα θέματα αναρτήσεων.

-οι μαθητές /τριες με προτάσεις για το υλικό και τα θέματα αναρτήσεων.

-οι γονείς , με προτάσεις για το υλικό και τα θέματα  αναρτήσεων.

-υπεύθυνος πληροφορικής Δ. Αλμωπίας

-ιδιώτης τεχνικός πληροφορική.

β) Υλικοτεχνική υποδομή.

 1 Η/Υ σταθερός  του Νηπιαγωγείου με σύνδεση στο διαδίκτυο.

-1 laptop του Νηπιαγωγείου με σύνδεση στο διαδίκτυο.

  • Το εθνικό δίκτυο και o πάροχος υπηρεσιών διαδικτύου (ISP) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (Sch.gr) που θα φιλοξενεί το ιστολόγιο μας.

-Κινητό τηλέφωνο (smartphone) για την λήψη ψηφιακών φωτογραφιών και βίντεο.

γ) Οικονομικοί πόροι

 Δεν θα απαιτηθούν οικονομικοί πόροι καθώς ήδη υπάρχουν τα στοιχεία της υλικοτεχνικής υποδομής , και για τη λήψη ψηφιακών φωτογραφιών και βίντεο θα χρησιμοποιηθεί το κινητό τηλέφωνο της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου.

δ)Εργαλεία παρακολούθησης και αξιολόγησης

 -Ημερολόγιο ομάδας εργασίας, όπου εκεί θα καταγράφονται : ο χρόνιος συνεδρίασης, οι προτάσεις που γίνονται, η πορεία της υλοποίησης, το υλικό που θα αναρτάται στο ιστολόγιο και το ημερολόγιο κίνησης του.

ε) Πηγές

 Στο ιστολόγιο θα αναρτώνται και χρήσιμοι σύνδεσμοι που αφορούν σε καλές πρακτικές, σε ενημέρωση για Νομοθετικό Πλαίσιο λειτουργίας Νηπιαγωγείου, προσωπικών δεδομένων, εκπαιδευτικές πλατφόρμες (Αίσωπος, φωτόδεντρο, Εκπαιδευτική τηλεόραση κ.α.)

Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης

 Κριτήρια επιτυχίας του Σχεδίου Δράσης.

 α) Παρακολούθηση και ανατροφοδότηση ενεργειών

 Η υλοποίηση αυτού του Σχεδίου δράσης θα παρακολουθείται από την Ομάδα που το έχει αναλάβει , όπως έχει οριστεί παραπάνω. Για την αποτίμηση της πορείας των εργασιών του λαμβάνονται υπόψη οι καταγραφές του Ημερολογίου των συνεδριάσεων , καταγράφονται οι δυσκολίες που τυχόν προέκυψαν, η υλοποίηση του βάσει του χρονοδιαγράμματος που έχει τεθεί και γίνεται ανατροφοδότηση της ομάδας προκειμένου να ξεπεραστούν οι δυσκολίες που τυχόν προέκυψαν. Η επιτυχία της δράσης θα αξιολογηθεί με βάση την πραγματοποίηση των στόχων που έχουν τεθει αρχικά και θα γίνει στο τέλος με τη λήξη του διδακτικού έτους. Δηλαδή θα μελετηθεί αν:

  1. Οι μαθητές πρόκειται να συνεργαστούν αποτελεσματικά, με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, για το σχεδιασμό , τη δημιουργία και την ενημέρωση του ιστολογίου του σχολείου.
  2. Το ιστολόγιο του σχολείου θα ενημερώνεται συνεχώς και θα αναρτώνται επίκαιρα θέματα, ώστε οι μαθητές και οι γονείς να ενημερώνονται και να υποστηρίζονται ηλεκτρονικά σε σχέση με εκπαιδευτικές δράσεις.
  3. Μαθητές και γονείς θα χρησιμοποιούν λειτουργίες , που παρέχονται από το σχολικό ιστολόγιο, για τη μεταξύ τους επικοινωνία και συνεργασία αλλά και για την ενημέρωσή τους για τις δραστηριότητες του σχολείου.
  4. Μέσα από το σχολικό ιστολόγιο που θα  δημιουργηθεί,  θα  προβάλλονται  οι καλές πρακτικές του  σχολείου,  οι  δραστηριότητες  της  μαθητικής  κοινότητας και του συλλόγου γονέων και θα γίνεται διάχυσή τους στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.

Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης

 β) Αξιολόγηση του Σχεδίου Δράσης

 Η Αξιολόγηση του Σχεδίου δράσης θα πραγματοποιηθεί με τη λήξη του χρονοδιαγράμματος, και θα επισημανθεί κατά πόσο υλοποιήθηκαν οι στόχοι που τέθηκαν αρχικά. Ειδικότερα:

Στόχος 1: Ανάπτυξη ιστολογίου του σχολείου.

Θα ελεγχθεί ο στόχος ως προς την ανάπτυξη του ιστολογίου, το σχεδιασμό και την υλοποίηση , τη λειτουργία και την ανατροφοδότησή του.

Στόχος 2: Ανάπτυξη και χρήση καινοτόμων διδακτικών και εκπαιδευτικών πρακτικών.

Θα ελεγχθεί αν οι μαθητές βοηθήθηκαν με τη χρήση του ιστολογίου στην εμπέδωση γνώσεων που πήραν στη σχολική τάξη μέσω της χρήσης  καινοτόμων  διδακτικών και εκπαιδευτικών πρακτικών, που χρησιμοποιήθηκαν στο ιστολόγιο.

Στόχος 3: Εξοικείωση μαθητών και εκπαιδευτικών με τη χρήση ΤΠΕ.

Από τις καταγραφές και τη συνεργασία των μαθητών με την ομάδα δράσης , θα γίνει αντιληπτό αν και κατά πόσο οι μαθητές εξοικειώθηκαν με τη χρήση των ΤΠΕ και απέκτησαν ανάλογες δεξιότητες.

Στόχος 4: Ανάπτυξη ομαδοσυνεργατικών πρακτικών και δεξιοτήτων επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών και μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών.

Από τις συνεδριάσεις της ομάδας δράσης θα προκύψει αν η λειτουργία του ιστολογίου υπήρξε ομαλή.

Στόχος 5: Οργάνωση και ανάπτυξη της συνεργασίας μεταξύ μαθητών – εκπαιδευτικών – γονέων μέσω του ιστολογίου του σχολείου.

Η χρήση του ιστολογίου από γονείς και μαθητές , η πρόσβαση στο αναρτημένο υλικό, η ενημέρωσή τους από αυτό θα αποτιμήσουν την επιτυχία του στόχου αυτού.

Στόχος 6: Προβολή του έργου και των δραστηριοτήτων του σχολείου στην ευρύτερη κοινωνία.

Η επισκεψιμότητα του ιστολογίου, οι παρατηρήσεις για τη λειτουργικότητά του αλλά και το περιεχόμενο και τη θεματολογία του , αποτελούν στοιχεία για την πραγμάτωση του στόχου αυτού.