2 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού βιβλίου.

Στις 2 Απριλίου έχει καθιερωθεί να γιορτάζεται η Ημέρα Παιδικού Βιβλίου με αφορμή τη γέννηση του μεγάλου Δανού  παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Έτσι με τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας μιλήσαμε για την αξία των βιβλίων , τους κανόνες διαβάσματος και χρήσης των βιβλίων  και μάθαμε λίγα στοιχεία για το μεγάλο παραμυθά  και τις ιστορίες που έγραψε. Τα παιδιά γνώριζαν κάποια από αυτά και μάλιστα μας έφεραν και μερικά από τα βιβλία που είχαν στο σπίτι τους. Έτσι είδαμε στον υπολογιστή το “ασχημόπαπο” και την “Τοσοδούλα” και διαβάσαμε τη “Βασίλισσα του χιονιού”. Μάλιστα ζωγράφισαν την Τοσοδούλα και την αφηγήθηκαν τα παιδιά, όπως μπορούσαν και φτιάξαμε ένα μικρό βιντεάκι. Σαν άλλοι παραμυθάδες δημιουργήσαμε και το δικό μας αυτοσχέδιο παραμύθι, όπως ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν  στα πλαίσια και του εργαστηρίου δεξιοτήτων με θέμα την οικογένεια, το παραμύθι “Η περιπέτεια του Δημήτρη και της Παπένιας” το οποίο επίσης εικονογραφήσαμε. Είδαμε και την αφίσα που δημιουργήθηκε για το έτος 2022 και αποφασίσαμε να φτιάξουμε όλοι μαζί  μία δική μας με το δικό μας αυτοσχέδιο  σύνθημα ” Ένα βιβλίο για κάθε παιδί, είναι φίλος για μια ζωή”

  

Ο Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν  και τα βιβλία που έφεραν τα παιδιά και διαβάσαμε..
 
Είδαμε την ιστορία της Τοσοδούλας στον υπολογιστή…και φτιάξαμε όλοι μαζί τη δική μας αφίσα για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού βιβλίου.
  
… με το σύνθημα: “Ένα βιβλίο για κάθε παιδί, είναι φίλος για μια ζωή”.
Το παραμύθι της “Τοσοδούλας” και το παραμύθι “Η περιπέτεια του Δημήτρη και της  Παπένιας” θα τα δείτε στα δύο βιντεάκια που ακολουθούν.

2ο Εργαστήριο δεξιοτήτων : “Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλά μοναδική!!!”

Κατά τη διάρκεια της ενασχόλησής μας με το θέμα της οικογένειας στο 2ο εργαστήριο δεξιοτήτων τα παιδιά ζωγράφισαν με τη βοήθεια των γονιών τους τη δική τους οικογένεια. Έτσι συζητήσαμε για τη διάκριση των οικογενειών με βάση τον αριθμό των μελών της (3μελής, 4τραμελής κ.α.), είδαμε το γενεαλογικό δέντρο , κάθε παιδί μας είπε τα  άτομα από τα οποία αποτελείται το δικό του γενεαλογικό δέντρο και  το ζωγράφισε και ομαδικά αλλά και ατομικά. Επίσης συζητήσαμε τι σημαίνει  οικογένεια για τον καθένα  και δημιουργήσαμε εννοιολογικό χάρτη με τις ιδέες τους.  Στη συνέχεια είδαμε το παραμύθι  “Η μονα-δική μοι οικογένεια” της Ιωάννας Μανάφη και συζητήσαμε με βάση αυτό τα είδη των οικογενειών με βάση τη σχέση των μελών μεταξύ τους αλλά και το χώρο διαμονής τους (Πυρηνική, διευρυμένη, μονογονεϊκή, θετή και ανάδοχη). Κάθε ζώο από το παραμύθι που ανήκε σε μια ανάλογη οικογένεια μας έστελνε μια κάρτα και μας έδινε  έτσι το έναυσμα για τη συζήτηση για την ανάλογη μορφή οικογένειας. (πιγκουίνος>πυρηνική κ.α.). Έτσι μαθαίναμε διάφορα στοιχεία για το ανάλογο ζώο, φτιάξαμε  κατασκευές, ατομικά φύλλα εργασίας και προβληματιστήκαμε σχετικά με τα θέματα που δημιουργούνται κατά τη διάρκεια της συγκατοίκησης. Μάθαμε τραγούδια σχετικά με την οικογένεια, παίξαμε θεατρικό παιχνίδι με το ίδιο θέμα, μιλήσαμε για την έννοια της αναδοχής και για μεγάλες οργανώσεις που  συμβάλλουν σε θέματα αναδοχής παιδιών του τρίτου κόσμου που αντιμετωπίζουν προβλήματα επιβίωσης (Action Aid). Τέλος συζητήσαμε για τα δομικά στοιχεία που πρέπει να έχει μια οικογένεια ώστε να είναι δυνατή και σωστή  και ωφέλιμη για τα μέλη της. Τα παιδιά είπαν τις δικές τους απόψεις και τις έγραψαν και τις ζωγράφισαν. Με τις εργασίες αυτές φτιάξαμε ένα  βιντεάκι  και ένα ηλεκτρονικό βιβλίο για να τα βλέπουν και να μην ξεχάσουν πόσο σημαντική είναι η οικογένεια στη ζωή μας.

Τα παιδιά παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης την οικογένειά τους  και ταυτίζουν την οικογένειά τους με την αντίστοιχη του

πίνακα αναφοράς σε σχέση με τον αριθμό των μελών τους και δημιουργούν ομάδες ανάλογα με τον αριθμό των μελών της οικογένειάς τους.

.  

 Τι είναι οικογένεια για  τα παιδιά; δημιουργούν εννοιολογικό χάρτη με εικόνες που βρήκαμε  στον Η/Υ με βάση τις ιδέες τους σε ανάλογη συζήτηση .
 
Συμπληρώνουν το  (γενικό) γενεαλογικό δέντρο ομαδικά  και το δικό τους σε ανάλογη ατομική εργασία  και βλέπουμε το  ηλεκτρονικό παραμύθι “Η μονα-δική μου οικογένεια” και το συζητάμε..
  
Τα ζώα από το παραμύθι μας έστειλαν με το ταχυδρομείο κάρτες ..Μαθαίνουμε λίγα στοιχεία για τα ζώα αυτά (πιγκουίνοι- πυρηνική οικογένεια)και φτιάξαμε πιγκουίνους για να παίζουμε μαζί τους…
  
  
Μαθαίνουμε λίγα πράγματα για τα καγκουρώ (μονογονεϊκή οικογένεια) και μιλάμε για τη θετή οικογένεια μέσα από το παραμύθι “Το ασχημόπαπο”  και τα προβλήματα που πιθανόν προκύπτουν…
 
Συζητάμε  για τις οργανώσεις που βοηθούν ορφανά και φτωχά παιδιά στον κόσμο… και τα παιδιά τραγουδούν για την οικογένεια…

Τα παιδιά ετοίμασαν ένα ηλεκτρονικό βιβλίο με θέμα τα στοιχεία μιας σωστής οικογένειας. Θα το διαβάσετε στον παρακάτω σύνδεσμο, πατώντας επάνω του:

https://read.bookcreator.com/RpiGL43YDqQRrRZcC219CAFmlLS2/XN-vCPwLSLKFn_elIL7HhQ

Έτσι μέσα από όλες αυτές τις δραστηριότητες καταλάβαμε ότι “η Οικογένεια  η σωστή είναι μεγάλο δώρο στη ζωή!!!”.                                                                                         

” 25η Μαρτίου, μέρα ευλογημένη, τα άρματά τους άρπαξαν όλοι οι αντρειωμένοι…”

Αυτό ήταν ένα από τα τραγούδια που μάθαμε με τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας το διάστημα αυτό που ασχολούμασταν με την εθνική μας επέτειο. Φυσικά μάθαμε και το Θούριο του Ρήγα Φερραίου και άλλα όμορφα επετειακά τραγούδια. Συζητήσαμε για τα γεγονότα που οδήγησαν  στην απόφαση των Ελλήνων να αρπάξουν τα όπλα  και να εναντιωθούν στους Τούρκους κατακτητές , αλλά και για τα γεγονότα που ακολούθησαν  μετά την απόφαση τους για επανάσταση στις 25 Μαρτίου 1821. Έτσι τα παιδιά απέκτησαν  βασικές γνώσεις για τα ιστορικά γεγονότα και γνώρισαν και μερικούς από τους πιο γνωστούς  αγωνιστές (Κολοκοτρώνης, Καραϊσκάκης , Μπουμπουλίνα κ.α.). Μιλήσαμε επίσης για το”κρυφό σχολειό”, και τα ρούχα των Ελλήνων και των Ελληνίδων εκείνης της περιόδου, αλλά και για τη γιορτή του Ευαγγελισμού. Τέλος ολοκληρώσαμε την ενασχόλησή μας με την εθνική μας επέτειο με τη γιορτή μας που έγινε το πρωί της Πέμπτης. Τα παιδιά είπαν τα ποιήματά τους , τραγούδησαν  και  χόρεψαν τα τραγούδια που είχαμε μάθει. Φυσικά ανήμερα της Επετείου πήγαμε στο Ηρώο των Πεσόντων στο Άλωρο , όπου τα παιδιά  κατέθεσαν στεφάνι, τραγούδησαν τον εθνικό ύμνο και τέλος παρέλασαν καμαρωτά, με τις σημαίες στα χεράκια.

Τα παιδιά έφτιαξαν τις δικές τους σημαίες…

  

…και έγραψαν το σύνθημα του αγώνα.

 

Έτοιμο το σκηνικό, ένα χωριό στο Μωριά  …που μας παρουσίασαν η Ελευθερία και η Ιστορία..

    

…τη Μπουμπουλίνα,  τη Μαντώ Μαυρογένους, το Γεώργιο Καραϊσκάκη,  τον Παπαφλέσσα….

   

…το Θεόδωρο Κολοκοτρώνη, τον  Αθ.Διάκο.                                                                    Χόρεψαν…  είπαν τα ποιήματά τους…                                              

   

και όλοι μαζί  στο τέλος τραγούδησαν τον Εθνικό Ύμνο.   Την άλλη μέρα μπροστά στο Ηρώο των Πεσόντων στον Άλωρο…

  

… έτοιμες οι μαθήτριες για την παρέλαση…   και με καμάρι παρελαύνουν ανεμίζοντας την ελληνική σημαία.

 

Έτσι ολοκληρώθηκε ο εορτασμός  της επετείου της Επανάστασης της 25ης Μαρτίου 1821 από τους μαθητές μας..
Χρόνια πολλά σε όλη την Ελλάδα!!! 

Παράταση εγγραφών σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2022-23

Σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων , με αριθμό Φ.6/31399/Δ1/18-3-2022,οι εγγραφές μαθητών/τριών στα δημόσια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2022-23, παρατείνονται μέχρι και τη Δευτέρα 28 Μαρτίου 2022.

Αποκριάτικες δραστηριότητες.

Παιδιά , μια στολή απολύτως συνδεδεμένη με την Αποκριά είναι και η στολή του Αρλεκίνου. Σας παραθέτω λοιπόν την ιστορία του, την οποία βρήκα στο διαδίκτυο,  για να τη διαβάσετε με τους γονείς σας και να περάσετε ευχάριστες στιγμές μαζί. Είναι μια ευχάριστη και συγκινητική ιστορία,   που δείχνει ότι με απλά πράγματα μπορούμε να περάσουμε πολύ ωραία, αρκεί να έχουμε καλή διάθεση  και να είμαστε επινοητικοί.

Η ιστορία του Αρλεκίνου

ΑΡΛΕΚΙΝΟΣ

Μια φορά κι έναν καιρό στην πόλη με τις γόνδολες, τη Βενετία, ζούσε ένα φτωχό παιδάκι, ο Αρλεκίνος. Τις μέρες της Αποκριάς, στη Βενετία γιορτάζουν το καρναβάλι με παρελάσεις και γιορτές. Όλοι ντύνονται μασκαράδες και κρυμμένοι πίσω από τις μάσκες τους γλεντάνε μέχρι το πρωί.

Ο μικρός Αρλεκίνος, κάθε απόγευμα, καθόνταν στο παράθυρο, έβλεπε τους γελαστούς μασκαράδες που περνούσαν παρέες παρέες κάτω από το σπίτι του και μερικές φορές ένα δάκρυ κυλούσε στο μαγουλάκι του. Θυμόταν πώς ντυνόταν κι αυτός μασκαράς μαζί με τον πατέρα του και τη μητέρα του και κάνανε βόλτες στην πλατεία το Αγίου Μάρκου με τα περιστέρια. Τώρα πια όλα ήταν διαφορετικά ! Ο πατέρας είχε πεθάνει και η καημένη η μητέρα του με μεγάλη δυσκολία κατάφερνε να πληρώνει τα έξοδά τους. Σκούπιζε, λοιπόν, το δάκρυ του και χαιρετούσε τους γελαστούς μασκαράδες που του φώναζαν να κατέβει μαζί τους στο γλέντι.

Η μαμά του είδε το κρυφό δάκρυ του Αρλεκίνου και ανέβηκε στη σοφίτα αποφασισμένη να βρει κάτι, έστω κι ένα παλιό ρούχο, για να μασκαρέψει το λυπημένο παιδί της. Κάτι μικρά κουρελάκια από υφάσματα της έδωσαν την ιδία ! Τα μάζεψε όλα, πήρε τα ραφτικά της και δούλεψε μέχρι το πρωί. Ένωσε τα μικρά κομματάκια, έκανε ένα μεγάλο πολύχρωμο πανί και μ’ αυτό έραψε μια φανταχτερή στολή, που άλλη δεν είχε ξαναγίνει !

Ξύπνησε χαρούμενη το Αρλεκίνο και τον έντυσε με τη στολή. Φούντωσε τα κατσαρά καστανά μαλλάκια του παιδιού και, σαν τελευταία πινελιά, άνοιξε δυο τρύπες με το ψαλίδι της σε μια μαύρη βελούδινη λωρίδα και την έδεσε στα μάτια του παιδιού για μάσκα ! Το αποτέλεσμα ήταν θαυμάσιο !

Ευτυχισμένος ο Αρλεκίνος, με τα δάκρυα απ’ τα παράπονα να λάμπουν στα ματάκια του, έδωσε ένα σκαστό φιλί στη μανούλα του και έτρεξε στην πλατεία.

Τα πυροτεχνήματα έλαμπαν στον ουρανό και τα παιδιά μάζευαν καραμέλες και σοκολάτες που πετούσαν οι άρχοντες από τα μπαλκόνια.

Όταν έφτασε στην πλατεία ο Αρλεκίνος, όλοι θαύμαζαν τη φορεσιά του, κι εκείνος χαρούμενος άρχισε να χορεύει χωρίς να φανερώνει ποιος είναι.

– Ποιος είσαι; τον ρωτούσαν πολλοί. Είσαι από τη Βενετία; Που αγόρασες αυτή τη θαυμάσια στολή;

Ο Αρλεκίνος χαμογελούσε και κρατούσε καλά φυλαγμένο το μυστικό του, ώσπου μια κοπελίτσα τού άρπαξε τη μάσκα.

– Είναι ο Αρλεκίνος ! φώναξαν κάποιοι ξένοι.

– Αυτός είναι ο βασιλιάς του καρνάβαλου, φώναξαν όλοι μαζί και του πρόσφεραν φρούτα και γλυκά χορεύοντας χαρούμενοι γύρω του.

Ο Αρλεκίνος χόρεψε ξέφρενα όλη νύχτα και το πρωί γύρισε στο σπίτι του φορτωμένος με γλυκά.

Ένας χρόνος πέρασε. Την επόμενη χρονιά, μόλις πλησίαζε η Αποκριά, όλοι έτρεξαν στη μητέρα του Αρλεκίνου και πλήρωναν όσο όσο για να ράψουν μια πολύχρωμη φορεσιά αρλεκίνου!

Επίσης μπορείτε και να παίξετε με τα παρακάτω παιχνίδια που σας ετοίμασα.  Πατήστε πάνω στους συνδέσμους για να παίξετε.

Σκεφτείτε τις 3 εβδομάδες της Αποκριάς , που είπαμε στο σχολείο και αντιστοιχίστε τις εικόνες με τα ονόματά τους.

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1162333

Ακόμα παίξτε και το παρακάτω παιχνίδι μνήμης.

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1162353

Mπορείτε επίσης να εκτυπώσετε και τα παρακάτω φύλλα εργασίας και να ασχοληθείτε τώρα που θα είστε σπίτι. Κόψτε τα κομμάτια του κλόουν, ενώστε τα σωστά , κολλήστε τα σε ένα χρωματιστό φύλλο Α4 και χρωματίστε τα

Επίσης με μια γραμμή ενώστε με τη σωστή σειρά τα σωστά γράμματα ώστε να γράψετε τη λέξη Αποκριά , όπως είναι γραμμένη.

Καλή σας διασκέδαση παιδιά!!!

Έφτασαν οι Απόκριες..

… και με τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας συζητήσαμε γι’ αυτή τη χαρούμενη γιορτή.  Αρχικά στολίσαμε την τάξη μας και μετά μάθαμε τα ονόματα των 3 βδομάδων της αποκριάς (Προφωνή, Κρεατινή, Τυρινή).Μιλήσαμε για τα έθιμα του λαού μας σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, είδαμε ανάλογα εκπαιδευτικά βίντεο, φτιάξαμε χαρούμενες αποκριάτικες κατασκευές, παίξαμε κινητικά παιχνίδια, είδαμε κουκλοθέατρο, μασκαρευτήκαμε και ολοκληρώσαμε την ενασχόληση μας με το θέμα με το αποκριάτικο πάρτυ μας, την τελευταία Παρασκευή , πριν την Καθαρή Δευτέρα. Φυσικά μιλήσαμε και για το έθιμο του χαρταετού και είδαμε  τους κανόνες για να είναι ασφαλές το πέταγμα του.

            

  Φυσικά στρώσαμε το αποκριάτικο τραπέζι μας με πολλές λιχουδιές. 

Τα παιδιά έγιναν πολύ ωραίοι μασκαράδες. Είχαμε από όλα:

          

  Σούπερ ήρωες (σπάιντερμαν και σούπερμαν…   …fortnite, χαβανέζα-πεταλούδα,    , πολύχρωμη μπαλαρίνα και απλό καθημερινό άνθρωπο,  … βασίλισσα Έλσα και καουμπόισα, και φυσικά έναν πολύ δυνατό κομάντο!!

Όλοι μαζί  χορέψαμε, παίξαμε διάφορα παιχνίδια, όπως “πάτα μου την ουρά”, “το κουτάλι”, “σκάσε τα μπαλόνια”, “πιάσε το γλυκό”, “μουσικές καρέκλες”, “το γαϊτανάκι”, “χαρτοπόλεμο”,

    

… και περάσαμε μια αξέχαστη ημέρα.!! Και του χρόνου με υγεία παιδιά!!

Ο Μάρτης έφτασε…..

Την  πρώτη μέρα του Μαρτίου που είναι ταυτόχρονα και η πρώτη ημέρα της Άνοιξης, συνηθίζεται να φτιάχνουμε μικρά αυτοσχέδια βραχιολάκια από κόκκινη και λευκή κλωστή, τα μαρτάκια, τα οποία  τα παιδιά  τα φορούν στον καρπό του χεριού τους .  Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, το μαρτάκι  προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης, για να μην καούν. Έτσι κι εμείς , παρόλο που την πρώτη ημέρα  χιόνισε και φυσικά δε βγήκε ο ήλιος , φορέσαμε το μαρτάκι μας ώστε να είμαστε έτοιμοι  και προστατευμένοι όταν βγει ο λαμπερός ήλιος της άνοιξης.

 

Επιτέλους, χιόνισε!!!!

Μπορεί όλο το χειμώνα να μην είδαμε ούτε μια νιφάδα χιονιού, όμως ο Μάρτιος έκανε το θαύμα του!! Μας έφερε την πρώτη ημέρα  λευκές νιφάδες χιονιού που έπεφταν χορεύοντας από τον ουρανό ενθουσιάζοντας τα παιδιά του σχολείου μας. Ευτυχώς δε δημιούργησε ιδιαίτερα προβλήματα. Έτσι λίγο πριν σχολάσουμε και αφού έστρωσε ένα λευκό χαλί στην παιδική χαρά, βγήκαμε και παίξαμε χιονοπόλεμο.

     Και του χρόνου παιδιά!!!!

Η  εγκύκλιος του Υπ.Παι.Θ. με αριθμό  Πρωτ.:Φ.6/18466/Δ1/18-2-22   και με θέμα: «Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2022-23» ορίζει τα εξής :

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2022-2023 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2022. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/τριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής. Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2022-2023, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α’ 133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2022-23, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2018 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού. Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα: 1)  Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet)2) Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.  3) Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του. Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767): α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή, β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας, γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/τρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας. δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου». Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/τρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται : α) η αίτηση εγγραφής και τα δικαιολογητικά για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.) γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25). 5 δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ. Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του. Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή. Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767). Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/τρια – Προϊστάμενος/η του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες. Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες όπως: πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα καταχώρισης αίτησης, με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ. 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767). Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησηςδήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. Οι Διευθυντές/τριες και οι Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020, σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.  Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30)1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα. 2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) νήπια/προνήπια. 3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00. 4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου. Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

Παιδιά μπορείτε να περνάτε ευχάριστα την ώρα σας με παιχνίδια που σας ετοίμασα με θέμα τα ζώα .

 

Επίσης μπορείτε να φτιάξετε τα  παρακάτω παζλ πατώντας πάνω στους αντίστοιχους συνδέσμους:

1) με τα ζώα της ζούγκλα

2) με τα ζώα του δάσους

και 3) τα ζώα της αυλής

Καλή σας διασκέδαση!!!