Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης Νηπιαγωγείου σχολικού έτους 2021-22

1k

Eτήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται
σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
Ονομασία: Νηπιαγωγείο Ξιφιανής
Περιφέρεια: Κεντρικής Μακεδονίας
Δ/νση  Π.Ε.:Ν.Πέλλας
Κωδ.Υπ.Π.Θ:9380047
Ο.Τ.Α.:Δ.Αλμωπίας
Ταχ.Δ/νση:Ξιφιανή Αλμωπίας Πέλλας
Τ.Κ.:58400
e-mail:mail@nip-xifian.pel.sch.gr
Οργανικότητα:1/θ (Βασικό υποχρεωτικό-Πρωινή Λειτουργία)
Εκπαιδευτικοί:1 Νηπιαγωγός ,μόνιμα διορισμένη
Μαθητές:9
Κτήριο:Φιλοξενείται στο χώρο του Δημοτικού παιδικού Σταθμού Ξιφιανής. Χρησιμοποιούνται 1 αίθουσα
διδασκαλίας, 1 αίθουσα εκδηλώσεων , τουαλέτα νηπίων και 1 τουαλέτα ενηλίκων. Διαθέτει αυτόνομο χώρο
παιδικής χαράς, προαύλιο και αυτόνομη είσοδο χωρίς όμως προσβασιμότητα για ΑΜΕΑ. Το κτήριο είναι παλιό
αλλά καλοδιατηρημένο.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Από όλα τα παραπάνω προκύπτει ότι η προσπάθεια καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους ήταν να
δημιουργηθεί ένα θετικό κλίμα μέσα στο σχολείο που θα βοηθήσει τους μαθητές να αγαπήσουν το σχολείο, και
να αναπτύξουν την προσωπικότητα και τις δεξιότητες τους , πάντα σε συνεργασία με τους άλλους μαθητές ,
αλλά και με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς τους. Όλα τα παραπάνω προκύπτουν και μέσα από τα επίσημα
αρχεία του Νηπιαγωγείου (Βιβλίο Πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων, Βιβλίο αλληλογραφίας, Βιβλίο σχολικής
ζωής, ιστολόγιο Νηπιαγωγείου)

Σημεία προς βελτίωση
Εκεί που θα πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας θα είναι να διατηρήσουμε και τη νέα σχολική χρονιά το ίδιο
θετικό κλίμα, μέσα από νέες δραστηριότητες που θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον των μαθητών με απώτερο
στόχο την ισόρροπη και ολόπλευρη ανάπτυξή τους.
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Η ομαλή και επιτυχημένη συνεργασία με τους διάφορους φορείς (Σύλλογο Γονέων , Σχολική Επιτροπή,
Δ.Αλμωπίας κ.α.) προκειμένου να αντιμετωπιστούν προβλήματα λειτουργίας της σχολικής μονάδας, προβλήματα
μαθητών, κτηριακά προβλήματα) Επίσης ήταν πολύ εποικοδομητική και η συνεργασία με τα άλλα όμορα
Νηπιαγωγεία της 13ης ομάδας Νηπιαγωγείων.
Σημεία προς βελτίωση
Η συνέχιση της επιτυχημένης συνεργασίας με τους διάφορους φορείς και τα άλλα Νηπιαγωγεία προκειμένου να
παραχθούν νέα προϊόντα δημιουργικής γραφής με τους μαθητές μας που θα τους βοηθήσει στην ενίσχυση της
αυτοπεποίθησης, της συνεργασίας , της πνευματικής τους καλλιέργειας και της κοινωνικοποίησης τους και τη  νέα σχολική χρονιά.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Η συμμετοχή στα σεμινάρια που πρόσφεραν πολύ σημαντικά στοιχεία, πληροφορίες και γνώσεις στους
εκπαιδευτικούς του Νηπιαγωγείου μας, προκειμένου να βελτιώσουν την ποιότητα , το περιεχόμενο και την
πρωτοτυπία του εκπαιδευτικού τους έργου. Επίσης ήταν πολύ σημαντική και η επικοινωνία και η αλληλεπίδραση
με συναδέλφους που είχαν τους ίδιους προβληματισμούς που βοηθούν πάντα την εξέλιξη του εκπαιδευτικού
έργου.
Σημεία προς βελτίωση
Τη φετινή σχολική χρονιά , και ανάλογα με τις υγειονομικές συνθήκες λόγω της πανδημίας, θα βοηθούσε τη
βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίες αλλά και την επιστημονική εξέλιξη των εκπαιδευτικών της σχολικής
μας μονάδας η συμμετοχή τους σε σεμινάρια με ενδιαφέροντα θέματα ,αλλά και σε κάποια προγράμματα (είτε
εθνικά, είτε ευρωπαϊκά), που θα έδινα νέα ώθηση στη εκπαιδευτική τους επάρκεια και αντίληψη.
Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Λειτουργία
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
0
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

Λειτουργία
Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
1
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Σχολείο και κοινότητα
Λειτουργία
Επαγγελματική  ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
0
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

Παρατηρήσεις / Σχόλια
Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Σύμφωνα με το σχεδιασμό του σχεδίου δράσης , δημιουργήθηκε το σχολικό ιστολόγιο του Νηπιαγωγείου
Ξιφιανής στη διεύθυνση https://blogs.sch.gr/xnipiag/, στο οποίο δημιουργήθηκε menu με τις ανάλογες σελίδες,
τις μικροεφαρμογές, τα άρθρα , σύμφωνα με τις συναντήσεις και τις αποφάσεις που λαμβάνονταν σε αυτές, της
ομάδας δράσης. Έτσι δημιουργήθηκαν 5 σελίδες, (Αρχική, Επικοινωνία, Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας
σχολικής Μονάδας, Οι εκπαιδευτικοί, σχέδιο Δράσης), προστέθηκαν 11 μικροεφαρμογές (εικόνα, αναλογικό
ρολόι,ημερολόγιο, σαν σήμερα, βίντεο, κατηγορίες, αρχείο, πρόσφατα άρθρα, μεταστοιχεία, πρόσφατα σχόλια, το
σχολείο μας) και αναρτήθηκαν μέχρι τώρα 20 άρθρα καθόλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς που αφορούσαν
δραστηριότητες των μαθητών σε σχέση με διάφορα θέματα ενασχόλησης τους (εργαστήρια δεξιοτήτων,
εορταστικές εκδηλώσεις, ενημερώσεις γονέων κ.α.). …
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Όσες δυσκολίες παρουσιάστηκαν στη διαχείριση του ιστολογίου ξεπεράστηκαν με τη βοήθεια της ομάδας HELP
DESK του ΠΣΔ. Στη συνέχεια δεν παρουσιάστηκαν κάποιες δυσκολίες εκτός ίσως από τον προσωπικό χρόνο που
απαιτούνταν κάθε φορά για κάθε ανάρτηση. Δηλαδή επειδή κάθε ανάρτηση απαιτούσε αρκετό χρόνο για α) να
αλλοιωθούν οι φωτογραφίες των προσώπων των μαθητών, β)να δημιουργηθούν τα διάφορα βίντεο με τις
εργασίες των μαθητών, γ) να δημιουργηθούν τα ψηφιακά παιχνίδια στις διάφορες πλατφόρμες , προκειμένου να
αναρτηθούν στο ιστολόγιο , αυτό δεν ηταν δυνατόν να γίνει εντός του διδακτικού ή του εργασιακού ωραρίου.
Οπότε απαιτήθηκε ιδιαίτερα αρκετός προσωπικός χρόνος προκειμένου να γίνουν οι αναρτήσεις των άρθρων,
κάθε φορά. Το αποτέλεσμα όμως δικαίωνε την προσπάθεια αυτή….
Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).
Πρακτική 1
Άξονας
Σχολείο και κοινότητα
Τίτλος Δράσης
Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Ανάπτυξη σχολικού ιστολογίου»
Στόχος Βελτίωσης
Σκοπός του Σχεδίου Δράσης
Σκοπός του σχεδίου δράσης αποτελεί η συνεχής βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου
και των τριών βασικών λειτουργιών της σχολικής μονάδας: Α)της παιδαγωγικής και μαθησιακής λειτουργίας,
Β) της Διοικητικής λειτουργίας και Γ) της λειτουργίας που προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των
εκπαιδευτικών.
Ειδικότεροι στόχοι:
1)Ανάπτυξη ιστολογίου του σχολείου.
2) Ανάπτυξη και χρήση καινοτόμων διδακτικών και εκπαιδευτικών πρακτικών.
3) Εξοικείωση μαθητών και εκπαιδευτικών με τη χρήση ΤΠΕ.
4) Ανάπτυξη ομαδοσυνεργατικών πρακτικών και δεξιοτήτων επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών και μεταξύ
μαθητών και εκπαιδευτικών.
5) Οργάνωση και ανάπτυξη της συνεργασίας μεταξύ μαθητών – εκπαιδευτικών – γονέων μέσω του ιστολογίου
του σχολείου.
6) Προβολή του έργου και των δραστηριοτήτων του σχολείου στην ευρύτερη κοινωνία.
Ενέργειες Υλοποίησης
Το σχέδιο δράσης του Νηπιαγωγείου μας για τη σχολική χρονιά 2021-22 αφορούσε τη δημιουργία σχολικού
ιστολογίου στα πλαίσια του επίσημου παρόχου του Υπ.παι.Θ. που είναι το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Υπήρχε
ήδη από το 2015 ένα σχολικό ενημερωτικό ιστολόγιο αλλά σε άλλο πάροχο (blogspot.com) και όχι στον
επίσημο πάροχο του Υπ.παι.Θ. Οπότε αποφασίστηκε στην πρώτη συνάντηση της ομάδας εργασίας που έγινε τη
Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2021, να δημιουργηθεί το ιστολόγιο του Νηπιαγωγείου. Για το σκοπό αυτό, ορίστηκε ο
διαχειριστής του, που θα είναι η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου. Έτσι αρχικά έγινε μελέτη του Οδηγού
Διαχείρισης Ιστολογίου του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου ( https://blogs.sch.gr/blogs_manual και
https://blogs.sch.gr/blog/archives/11209 ) και των διάφορων επιμορφωτικών βίντεο στο σύνδεσμο (
https://video.sch.gr/asset/detail/k1cdRmlnk1leMSXGFbqD8mco?channel_list=311&index=0). Επίσης
αποφασίστηκε το όνομα του ιστολογίου και ένα κείμενο καλοσωρίσματος. Αποφασίστηκε τι θα γράφει το πρώτο
άρθρο καλοσωρίσματος, πόσες και ποιες σελίδες θα υπάρχουν (Αρχική, Επικοινωνία, Εσωτερικός
Κανονισμός Λειτουργίας Σχολικής Μονάδας, Οι εκπαιδευτικοί, Σχέδιο Δράσης) και τι θα περιέχουν. Η
Αρχική θα περιέχει τα άρθρα από το παλαιότερο προς το πιο πρόσφατο. Η σελίδα Επικοινωνία θα περιέχει το
τηλέφωνο του Νηπιαγωγείου, το email, καθώς και το χάρτη από το maps.sch.gr με τη γεωγραφική θέση του. Στη
σελίδα Εσωτερικό κανονισμός θα αναρτηθεί το κείμενο του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας της
Σχολικής μας μονάδας , όταν αυτός επικαιροποιηθεί για τη νέα Σχολική χρονιά. Στη σελίδα Εκπαιδευτικοί
αναγράφονται τα ονόματα και η ειδικότητα των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου. Τέλος στη σελίδα Σχέδιο
δράσης θα αναρτηθεί το κείμενο από το σχέδιο δράσης του Νηπιαγωγείου για τη σχολική χρονιά 2021-22. Μετά
από όλα αυτά ο διαχειριστής του ιστολογίου προχώρησε στη δημιουργία του. Επέλεξε ένα συγκεκριμένο θέμα
εμφάνισης μέσω του διαχειριστικού περιβάλλοντος από το μενού πλοήγησης, με βάση τις προτιμήσεις των
μαθητών όπως εκφράστηκαν σε ανάλογη συζήτηση που προηγήθηκε στην τάξη. Επίσης επιλέχθηκαν και
ορισμένες μικροεφαρμογές στη δεξιά πλευρά του ιστολογίου (Εικόνα, αναλογικό ρολόι, ημερολόγιο, Σαν σήμερα,
βίντεο, κατηγορίες, αρχείο, πρόσφατα άρθρα, μεταστοιχεία, πρόσφατα σχόλια.). Έτσι το ιστολόγιο του
Νηπιαγωγείου μας είναι έτοιμο και βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση : https://blogs.sch.gr/xnipiag/ .
Σύμφωνα με τις αποφάσεις που ελήφθησαν στην πρώτη συνάντηση της ομάδας εργασίας θα αναρτώνται άρθρα
κάθε φορά που θα υπήρχε κάποιο θέμα που έπρεπε να προβληθεί, ή μετά το τέλος της ενασχόλησης μας με κάποιο
εκπαιδευτικό πρόγραμμα , οπότε θα αναρτώνται εργασίες και δράσεις των μαθητών μας. Επίσης κάθε φορά που
θα χρειαζόταν να ενημερωθούν οι γονείς και η ευρύτερη κοινωνία για κάποιο θέμα που αφορούσε το νηπιαγωγείο
(π.χ. εγγραφές μαθητών, αναστολή λειτουργίας για κάποιο λόγο κ.α.). Έτσι έγινε επόμενη συνάντηση της
ομάδας εργασίας στις 26 Νοεμβρίου όπου αποφασίστηκε να σταλεί email στην ομάδα υποστήριξης του
Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (https://helpdesk.sch.gr) προκειμένου να ενημερώσουν το διαχειριστή του
ιστολογίου για κάποιο θέμα που δεν μπορούσε να αντιμετωπίσει. Έτσι στάλθηκε αίτημα με αριθμό 494852 προς
τον Υπεύθυνο Δ.Ο.: ΚΕΔΟ: Ε-ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ [ΙΤΥΕ] του Α.Π.Θ. ο οποίος ενημέρωσε τηλεφωνικά το διαχειριστή
σχετικά με το θέμα που τέθηκε και αφορούσε το αναδιπλούμενο μενού. Επίσης αποφασίστηκε να γίνουν 2
αναρτήσεις: α) σχετικά με τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου, καθώς και β) τον εορτασμό της 17ης Νοέμβρη. Πριν
τη διακοπή της λειτουργίας του Νηπιαγωγείου για τις διακοπές των Χριστουγέννων αποφασίσαμε να
αναρτήσουμε τις δραστηριότητες και τις εικόνες από την ενασχόληση μας με τα Χριστούγεννα καθώς και
κάποια εκπαιδευτικά on line παιχνίδια που δημιούργησε η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου στην ψηφιακή
εκπαιδευτική πλατφόρμα e-me ώστε να απασχοληθούν οι μαθητές κατά τη διάρκεια των διακοπών. Επόμενες
αναρτήσεις αφορούσαν την κοπή της βασιλόπιττας καθώς και την ενασχόληση μας με το 1ο θέμα του
εργαστηρίου δεξιοτήτων «Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων», και εκπαιδευτικά on line παιχνίδια με
θέμα τα ζώα . Επόμενη ανάρτηση αφορούσε την ενημέρωση των γονέων σχετικά με τις εγγραφές των παιδιών
στο νηπιαγωγείο για την επόμενη σχολική χρονιά 2022-23, τη χιονόπτωση που έγινε την πρώτη μέρα του
Μαρτίου, τα παραδοσιακά βραχιολάκια (μαρτάκια) που φοράμε, οι αποκριάτικες δραστηριότητες μας,
δραστηριότητες και εργασίες με θέμα την αποκριά. Στη συνέχεια έγινε ανάρτηση για την παράταση των
εγγραφών αλλά και τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου 1821. Τέλος επόμενες αναρτήσεις αφορούσαν το δεύτερο
εργαστήριο Δεξιοτήτων με θέμα «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλά μοναδική», τις δραστηριότητες
που αφορούσαν την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, και τις δραστηριότητες που αφορούσαν την
ενασχόλησή μας με τον εορτασμό του Πάσχα.
Υλικό (παράθεση υπερσυνδέσμου)
https://blogs.sch.gr/xnipiag/
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις
Θέμα 1
Άξονας
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
Ειδικότερο Θέμα
Επειδή κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς που μας πέρασε δεν μπορέσαμε να
συμμετάσχουμε σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα (και λόγω covid), χρειάζεται
να γίνουν επιμορφώσεις σχετικά με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε διάφορα
τέτοια προγράμματα, ώστε να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με τη συμμετοχή, τις
δράσεις και την επικοινωνία με άλλα σχολεία τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό
επίπεδο