Χατζηαγαπίου Ανδρέας

Ένας ιστότοπος εργαλείο για μαθητές και εκπαιδευτικούς

Υλικό μαθήματος B’

Το δυαδικό σύστημα

Γνωστικό Αντικείμενο:

  • Δυαδική αναπαράσταση της πληροφορίας
  • Κωδικοποίηση της πληροφορίας
  • Μετατροπή από και προς το δυαδικό σύστημα

Διδακτικοί Στόχοι:

  • Να γνωρίσουν τον ψηφιακό κόσμο του υπολογιστή
  • Να αντιληφθούν ότι τα πάντα τα αναπαριστά ο υπολογιστής με την βοήθεια του δυαδικού συστήματος
  • Να μπορούν να μετατρέψουν ένα μήνυμα στο δυαδικό σύστημα
  • Να μπορούν να αποκωδικοποιούν ένα δυαδικό μήνυμα σε χαρακτήρες

Εκτιμώμενη διάρκεια: 45’

 

Πορεία διδασκαλίας:

  1. Παρουσίαση της Θεωρίας από τον διδάσκοντα
  2. Παρουσία της θεωρίας από το σύνδεσμο αρ.1
  3. Δοκιμή κωδικοποίησης με το σύνδεσμο αρ.2
  4. Χρήση του διαδραστικού πίνακα για παρουσίαση του φύλλου εργασίας
  5. Δραστηριότητα μαθητών αρ.1

Θεωρία: Όλοι οι χαρακτήρες, τα γράμματα και οι αριθμοί αποθηκεύονται εσωτερικά στον υπολογιστή ως μια ακολουθία του 0 και του 1. Δηλαδή γίνεται η κωδικοποίηση τους στο δυαδικό σύστημα. Πχ. Το αγγλικό Α (κεφαλαίο) αναπαρίσταται με το 0001000001.

Εισαγωγικά:

1)  (Αναπαράσταση της πληροφορίας στον υπολογιστή)

http://photodentro.edu.gr/photodentro/pliroforia_pidx0040049/didaskalia.html

2) Αναπαράσταση γράμματος στο δυαδικό

http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-1171

Φύλλο εργασίας:

Στέλνοντας μυστικά μηνύματα. Ο Tom έχει παγιδευτεί στον τελευταίο όροφο ενός πολυκαταστήματος. Είναι παραμονές Χριστουγέννων και ήθελε να γυρίσει σπίτι του με μερικά δώρα, αλλά δεν αντιλήφθηκε τι ώρα έκλειναν και έμεινε κλεισμένος μέσα. Δοκίμασε να φωνάξει, να ουρλιάξει, αλλά δεν υπήρχε κανείς. Τώρα πια νύχτωσε και ο  Tom  βλέπε στην απέναντι οικοδομή μία κοπέλα ειδικευμένη στην Πληροφορική που εργάζεται μέχρι αργά τη νύχτα. Πώς μπορεί να προσελκύσει την προσοχή της; Ο  Tom  ρίχνει μια ματιά τριγύρω του για να δει τι μπορεί να χρησιμοποιήσει. Του έρχεται μία ιδιοφυής ιδέα! Μπορεί να χρησιμοποιήσει τα φωτάκια για το χριστουγεννιάτικο δένδρο, για να της στείλει ένα μήνυμα!   Ο  Tom συνδέει τα φώτα έτσι που να μπορεί να τα ανάψει ή να τα σβήσει όλα μαζί. Εκμεταλλεύεται έναν απλό δυαδικό κώδικα, που είναι βέβαιο ότι η κοπέλα στην απέναντι πλευρά του δρόμου μπορεί να καταλάβει. Μπορείτε να τον αντιληφθείτε;

 

Το μήνυμα είναι: _ _ _ _ _ _ _     _ _ _ _ _ _ _ _ _      _ _ _ _

Δραστηριότητα μαθητών αρ.1: Χρησιμοποιώντας τον ίδιο κώδικα που χρησιμοποίησε και ο Tom για να ζητήσει βοήθεια μέσα στο πολυκατάστημα, προσπαθείστε να στείλετε ένα μήνυμα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας σε έναν φίλο σας ή σε μία φίλη σας. Στείλτε ένα μυστικό μήνυμα σε ένα φίλος σας (Μέγιστο 5 λέξεις)

Χατζηαγαπίου ΑνδρέαςΟ Χατζηαγαπίου Ανδρέας είναι απόφοιτος του Πανεπιστημίου Κρήτης τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών με μεταπτυχιακό στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης τμήμα Πληροφορικής και διδάκτορας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.

Είναι καθηγητής πληροφορικής-ΠΕ86 στο Μουσικό Σχολείο Κομοτηνής. Σκοπός αυτού του ιστολογίου είναι να χρησιμοποιηθεί σαν εργαλείο από τους μαθητές του και για βοήθεια του ιδίου.

Τα ενδιαφέροντα του είναι ο προγραμματισμός, η αναζήτηση νέων προγραμμάτων και ηλεκτρονικών προϊόντων και τα σπορ. Από τα σπορ ξεχωρίζει το τρέξιμο, το σκι και την ποδηλασία.

Kατηγορίες

  • Χωρίς κατηγορία


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων