Παραγωγή γραπτού λόγου

Η παραγωγή γραπτού λόγου ξεκινά από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού με τη συγγραφή του γνωστού σε όλους μας “Σκέφτομαι και γράφω”. Ο μαθητής εκφράζεται και καταγράφει ιδέες και σκέψεις.

Στον γραπτό λόγο πρέπει να χρησιμοποιούμε το κατάλληλο ύφος ανάλογα με το είδος επικοινωνίας! Άλλη μορφή θα έχει μία επίσημη επιστολή (π.χ. γράμμα στον δήμαρχο) κι άλλη μία περιγραφή (π.χ. περιγραφή τάξης), μία συνταγή ή μία πρόσκληση.

Μεγάλη προσοχή δίνουμε πάντα στο λεξιλόγιο και στη δομή του γραπτού μας!

Φάσεις παραγωγής γραπτού λόγου

ΟΡΓΑΝΩΣΗ

Σχεδιάζω και οργανώνω τις σκέψεις μου

για το τι θα γράψω.

ΣΥΓΓΡΑΦΗ

Καταγράφω σε συνεχή λόγο τις σκέψεις μου.

ΒΕΛΤΙΩΣΗ

Ξαναδιαβάζω και βελτιώνω τις λέξεις

και τις προτάσεις που έχω χρησιμοποιήσει.

ΔΙΟΡΘΩΣΗ

Διορθώνω τα ορθογραφικά λάθη,

τα σημεία στίξης, τις παραγράφους κτλ.

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

Επιλέγω τον τρόπο για να παρουσιάσω

το κείμενό μου.