08

Ο ρόλος και τα πλεονεκτήματα της εκπαίδευσης ενηλίκων στην σύγχρονη κοινωνία

Οι ενήλικες έχουν επιλογή στην εκπαίδευση, πρέπει όμως  να συνειδητοποιήσουν ότι θέλουν, μπορούν και έχουν την ανάγκη να μάθουν. Συχνά ακούμε δικαιολογίες, όπως ότι δεν έχουμε χρόνο, δεν έχουμε την οικονομική άνεση, δεν έχουμε την δυνατότητα. Στην πραγματικότητα, όμως, αυτό που δεν έχουμε είναι στόχους. Η καθημερινότητα και η ρουτίνα δεν μας αφήνει να δούμε καθαρά ότι υπάρχει επιλογή.

Η θέληση πρέπει να προκληθεί και να δοθούν κίνητρα για ευαισθητοποίηση των ενηλίκων προς τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση. Η ενεργοποίηση των ενηλίκων σε όλους τους τομείς να είναι ορατή και συνειδητά να ανταποκρίνεται στη εξέλιξη της σύγχρονης κοινωνίας, καθώς η αλλαγή  είναι αναπόφευκτη και πρέπει να την ακολουθούμε για να μπορούμε να επιβιώσουμε.

Αρκετές φορές η πρόσβαση στην μάθηση και οι δυνατότητες για εφαρμογή αυτών που μαθαίνουμε είναι περιορισμένες. Αρκετές  φορές, λόγω των συνεχών κοινωνικοικονομικών αλλάγων που συμβαίνουν, δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ποιες γνώσεις πρέπει να προσφέρουμε ως εκπαιδευτές ενηλίκων. Όλοι όμως θέλουμε ένα καλύτερο αύριο. Θέλουμε μία σύγχρονη κοινωνία μέσα από την ραγδαία εξέλιξη των γεγονότων που βιώνουμε καθημερινά. Η ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών και η συμμετοχή όλων στην εξέλιξη της κοινωνίας είναι δημιουργικό και προσφέρει ηθική ικανοποίηση σε όλους.

Η δια βίου μάθηση είναι μια διαρκής διαδικάσια και η συνεχής επιμόρφωση είναι δίχως ημερομηνία λήξεως. Αυτό που έχει σημασία είναι να συνειδητοποιήσουμε ότι η εκπαίδευση των ενηλίκων θα συμπληρώσει τα κενά που έχουμε προσφέροντας μας:

  • στόχους και νόημα στην ζωή μας
  • προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη
  • νέες προοπτικές και δυνατότητες, αλλαγή πορείας και καριέρας
  • κατάρτιση προκειμένου να ακολουθήσουνε τη ραγδαία εξέλιξη των γεγονότων και να ενημερωθούμε για τις νέες τεχνικές και στρατηγικές
  • εφόδια για την καλύτερη εκτέλεση των καθηκόντων  μας στον χώρο της εργασίας μας
  • καλύτερες προοπτικές για αντιμετώπιση του ανταγωνισμού στο χώρο εργασίας
  • προσαρμοστικότητα και μετεξέλιξη για αντιμετώπιση των καθημερινών αναγκών, οι οποίες έχουν αυξηθεί
  • ομαδικότητα, συνεργασία και ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών
  • εποικοδομητική επικοινωνία και κοινωνικότητα

Η μάθηση είναι μία ανηφορική διαδρομή, χωρίς τέλος. Μπορείς να ανεβαίνεις δειλά δειλά μοναχικά, όμως έχεις την επιλογή και μπορείς με την συνεργασία  ή με την βοήθεια της ομάδας που θα συμμετέχεις ν’ ανέβεις πιο γρήγορα. Η μάθηση πρέπει να είναι καθημερινή και ουσιαστική. Να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις δυνατότητες του κάθε ατόμου ξεχωριστά και να διασφαλίζει την προσωπική εμπλοκή, η οποία είναι απαραίτητη για να υπάρξει εξέλιξη και αποτέλεσμα.

Ο ρυθμός που θα ακολουθήσει κάθε ενήλικας είναι αποκλειστικά δική του  επιλογή. Όμως και ο ρόλος ο δικός μας, ως εκπαιδευτές ενηλίκων, είναι να ξυπνήσουμε αυτό τον ενθουσιασμό, να δώσουμε την καλύτερη εκπαίδευση και με θετική σκέψη πάνω από όλα να αντιμετωπίσουμε τις δύσκολες καταστάσεις που όλοι έχουμε και αντιμετωπίζουμε καθημερινά. Η θέληση πρέπει να δίνει ώθηση και έμφαση σε αυτά που θέλουν και έχουν ανάγκη να μάθουν οι εκπαιδευόμενοι.Υπάρχει ανάγκη και δυνατότητα για μάθηση και πρέπει όλοι μας να την εκμεταλλευτούμε για ένα καλύτερο και δυναμικότερο αύριο και για ένα ελπιδοφόρο περιβάλλον για τις νέες γενιές.

Η εκπαίδευση ενηλίκων στην σύγχρονη κοινωνία πρέπει να είναι ανάλογη με τον ρυθμό των εξελίξεων, δεν είναι δυνατόν να παραμένουμε στις αρχικές μας γνώσεις χωρίς να προσθέτουμε καθημερινά την εξέλιξη και την τεχνολογία στην ζωή μας. Η επιμόρφωση είναι αναγκαία και βασική προϋπόθεση για την εξέλιξη και μετασχηματισμό της κοινωνίας. Η βασική εκπαίδευση δεν είναι αρκετή, δεν είναι το τέλος της μόρφωσης, αλλά η αρχή για την πραγματική συνεχή εκπαίδευση.

ΠΗΓΗ: https://epale.ec.europa.eu/el/blog/o-rolos-kai-ta-pleonektimata-tis-ekpaideysis-enilikon-stin-syghroni-koinonia

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων