19 Δεκ 2016

Ιστότοποι με εκπαιδευτικά λογισμικά ειδικής αγωγής

Συντάκτης: ΜΑΡΣΕΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ | Κάτω από: Λογισμικά για ΑΜΕΑ

Στον ιστότοπο του Παιδαγωγικό Ινστιτούτο – Τμήμα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης – εντοπίζεται προσβάσιμο και επεξεργάσιμο εκπαιδευτικό υλικό, που έχει δημιουργηθεί από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για τις ανάγκες αμβλυώπων μαθητών, μαθητών με κινητικές αναπηρίες και μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Περιλαμβάνει γενικό εκπαιδευτικό και υποστηρικτικό υλικό, όλα τα σχολικά εγχειρίδια της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε επεξεργάσιμη μορφή, εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές με προβλήματα όρασης και ακοής καθώς και πληροφορίες για τα ειδικά και προσβάσιμα εκπαιδευτικά λογισμικά (Κουρμπέτης και συν., 2014; Κουρμπέτης & Γελαστοπούλου, 2014 ).

Στο e-yliko.minedu.gov.gr υπάρχει εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές με αναπηρίες ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς επίσης, εκπαιδευτικό λογισμικό για άτομα με μαθησιακές δυσκολίες.

     Στο prosvasimo.gr  οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εντοπίσουν ειδικά λογισμικά, που έχουν αναπτυχθεί από συγχρηματοδοτούμενες δράσεις του Υπουργείου Παιδείας, ειδικότερα 37 διακριτά ψηφιακά υλικά που καλύπτουν ειδικές μαθησιακές ανάγκες μεγάλου εύρους μαθητών της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο της υλοποίησης της  Πράξης «Σχεδιασμός και Ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες» (ΟΠΣ: 299743), εντάσσεται και η «Διερεύνηση και καταγραφή υπάρχοντος εκπαιδευτικού υλικού και λογισμικού Ειδικής Αγωγής», καθώς και προτάσεις αξιοποίησης του. Το εν λόγω υλικό αφορά σε μαθητές με Προβλήματα όρασης, Προβλήματα ακοής, Κινητικά προβλήματα των άνω άκρων, Μέτρια και ελαφριά νοητική καθυστέρηση,  Αυτισμό και Προβλήματα προσοχής και συγκέντρωσης.

 

     Το έργο Υπέρ-δομή είναι έργο ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ και πρόκειται για ένα «εκπαιδευτικό πιλοτικό πρόγραμμα στα πλαίσια του οποίου αναπτύχθηκαν πρότυπες υπερμεσικές εφαρμογές που ενσωματώνονται στο περιβάλλον του λογισμικού «LT125DigitPecs» και θα χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί της Ειδικής Αγωγής, με στόχο τη βελτίωση των διαφόρων ικανοτήτων και την κάλυψη των αναγκών των ΑμεΑ (παιδιών και εφήβων) στο φάσμα του αυτισμού». Χαρακτηριστικά αυτών των εφαρμογών είναι ο υψηλός βαθμός διαδραστικότητας, η παραμετροποίησή τους, η διαβάθμισή τους ως προς το βαθμό δυσκολίας και η δυνατότητα εμπλουτισμού τους από τους χρήστες εκπαιδευτικούς. Το έργο υλοποιείται σε συνέργεια με το έργο «Ευ-δομή» το οποίο έχει ως θέμα: «Εκπαιδευτικό πιλοτικό πρόγραμμα όπου οι εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής, με τη χρήση λογισμικού αναπτύσσουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες και δημιουργούν εξειδικευμένο εκπαιδευτικό υλικό (σε ψηφιακή ή και έντυπη μορφή), με στόχο τη βελτίωση των διαφόρων ικανοτήτων και την κάλυψη των αναγκών των ΑμεΑ (παιδιών και εφήβων) στο φάσμα του αυτισμού». 

     Τέλος, στο ΑΘΗΝΑ υπάρχει συλλογή δωρεάν Λογισμικού Υποστηρικτικών Τεχνολογιών για ΑμΕΑ από το Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σε αυτό παρουσιάζονται με οργανωμένο και συστηματικό τρόπο τα βοηθήματα Υποστηρικτικών Τεχνολογιών που επιλέχθηκαν ύστερα από έρευνα στο Διαδίκτυο και δοκιμάστηκαν στο Εργαστήριο Φωνής και Προσβασιμότητας του Πανεπιστημίου Αθηνών. 

Τα σχόλια είναι κλειστά.