Ψάξε, ψάξε για να με βρεις!!!

pyramidaΚαλή αρχή με παιχνίδι και Κυνήγι θησαυρού!!!

Η πρώτη μέρα 8/1/2016 της καινούργιας χρονιάς στην τάξη μας πέρασε πολύ όμορφα με ωραίες εκπλήξεις και πολύ παιχνίδι!!! Πιο συγκεκριμένα με ένα Κυνήγι θησαυρού που μας βοήθησε να ξεχωρίσουμε τις ομάδες τροφών και να φτιάξουμε την Πυραμίδα της Ισορροπημένης Διατροφής για την ομώνυμη ενότητα του μαθήματος της Φυσικής (ΦΕ1 σελίδα 56 του Βιβλίου του Μαθητή)!!!

Η Προετοιμασία

20160108_022127

Οι τροφές με τις εικόνες

Αφού συγκέντρωσα 5 τροφές από κάθε κατηγορία (κόκκινη, μπλε, πράσινη και κίτρινη) που αναφέρονται στο βιβλίο της Φυσικής, είτε σε πραγματικό υλικό π.χ αλεύρι, ρύζι, μήλο κλπ είτε σε εικόνες π.χ αρνάκι, αγελάδα κλπ. ετοίμασα 20 γρίφους, 5 για κάθε ομάδα, τους οποίους έπρεπε να λύσει για να βρει το ένα μετά το άλλο όλες τις τροφές.  Επίσης, κατέβασα από το διαδίκτυο μια εικόνα για την κάθε τροφή που έπρεπε να εντοπίσουν οι μαθητές. Στη συνέχεια σύρραψα πάνω στην
κάθε τροφή την εικόνα της και πίσω από την εικόνα το γρίφο (δείτε και τις φωτογραφίες) που θα τους οδηγούσε στην επόμενη τροφή. Κάθε γρίφος ήταν γραμμένος με το χρώμα της ομάδας που έπρεπε να τον λύσει. Αυτό έγινε για να μην μπερδευτούν οι μαθητές και πάρουν την τροφή άλλης ομάδας και δεν καταφέρει αυτή να ολοκληρώσει το παιχνίδι, αλλά κάνει το παιχνίδι αρκετά πιο εύκολο.

Διαβάστε “περισσότερα” πατώντας εδώ: 

20160108_022200

Οι γρίφοι πίσω από τις εικόνες

Κάθε ομάδα έπρεπε να εντοπίσει την τροφή και να λύσει το γρίφο για να βρει την επόμενη. Αφού συγκεντρώσει όλες τις τροφές την κατηγορίας της, έπρεπε να τις φέρει στην τάξη και να κολλήσει την εικόνα της τροφής στη μεγάλη πυραμίδα που είχαμε τοποθετήσει στον πίνακα. Για κάθε τροφή που θα έβρισκε η ομάδα θα έπαιρνε 10 πόντους, ενώ δόθηκε χρόνος 15 λεπτών για την ολοκλήρωση του παιχνιδιού και έπαθλο 20 πόντων στην ομάδα που θα ολοκλήρωνε πρώτη.

Οι κλήροι

Οι κλήροι

Την επόμενη ημέρα, έκρυψα τις τροφές σε 5 σημεία μέσα στο σχολείο (στην τάξη μας, στο γραφείο των δασκάλων, στα 2 ψυγεία του Ολοήμερου τμήματος και των δασκάλων, κοντά στη βρύση και έξω από το Κυλικείο). Σε κάθε σημείο υπήρχαν σε κοντινή απόσταση 4 τροφές μία για κάθε ομάδα, ενώ πρόσεξα να μην πηγαίνουν οι ομάδες ταυτόχρονα στο ίδιο σημείο για να αναζητούν τις τροφές. Έτσι ο πρώτος γρίφος έστειλε την μια ομάδα στο Κυλικείο, την άλλη στο Ολοήμερο, την άλλη στο Γραφείο των δασκάλων και την άλλη στη βρύση. Καμία ομάδα δεν ξεκίνησε από την αίθουσα διδασκαλίας. Οι ομάδες χωρίστηκαν τυχαία με κλήρους. Κάθε παιδί τραβούσε ένα κλήρο και εντασσόταν σε μια ομάδα ανάλογα με το χρώμα κόκκινο, μπλε, πράσινο ή κίτρινο που είχε ο κλήρος.

 Το παιχνιδομάθημα!!!

Όλα ήταν έτοιμα για να ξεκινήσει το παιχνίδι. Μοιράστηκε στα παιδιά το φύλλο εργασιών, δόθηκαν οι απαραίτητες διευκρινίσεις και ξεκινήσαμε!!!

Όπως καταλαβαίνετε επικράτησε δημιουργικός πανικός, αγωνία αλλά και ενθουσιασμός!!!

Οι ομάδα συζητά στο διάδρομο

Οι ομάδα συζητά στο διάδρομο

Ψάχνουν παντού!!!

Ψάχνουν παντού!!!

Τελικά όλες οι ομάδες κατάφεραν αν βρουν τις τροφές που τους αντιστοιχούσαν και να τις κολλήσουν στην πυραμίδα της τάξης. Καμαρώστε τους!!!

Η ολοκλήρωση του παιχνιδιού!!!

Η ολοκλήρωση του παιχνιδιού!!!

Πρώτη αναδείχτηκε η Μπλε Ομάδα που ολοκλήρωσε τη δοκιμασία σε 5 λεπτά!!! Μπράβο παιδιά!!!Έπεται συνέχεια της Ισορροπημένης διατροφής με την εκμάθηση του τραγουδιού “Πόσο λάθος διατροφή” της Τατιάνας Ζωγράφου από τη Μουσικό μας κ. Σαριμούτσου Ηρώ και αφιέρωμα στην επόμενη ραδιοφωνική μας εκπομπή το Φεβρουάριο!!!

Όλο το υλικό που περιγράφεται εδώ μπορείτε να το βρείτε στο αρχείο του slide share που έχω ενσωματώσει παρακάτω

Δείτε το στο slideshare.net

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *