vastsekou's blog

Το εκπαιδευτικό ιστολόγιό μου. Επικοινωνία: vastsekou@sch.gr

Οι ωκεανοί: εργασία του Νικόλα

Νοέ 202029



Λήψη αρχείου

από κάτω από: ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ, ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι ωκεανοί: εργασία του Νικόλα    

ΙΣΤΟΡΙΑ: Οι Έλληνες των παροικιών και των παραδουνάβιων ηγεμονιών

Νοέ 202027
ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑπαροικίες, παραδουνάβιες ηγεμονίες

Η μετανάστευση των Ελλήνων στο εξωτερικό, κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας, πραγματοποιήθηκε κυρίως σε δυο χρονικές περιόδους. Την πρώτη περίοδο, από τον 15ο έως τον 16ο αιώνα, η μετανάστευση ήταν συνήθως υποχρεωτική. Κατά τη διάρκειά της λόγιοι, ευγενείς και στρατιώτες, άλλοτε μόνοι και άλλοτε συνοδευόμενοι από τις οικογένειές τους, εγκατέλειψαν την υπόδουλη Ελλάδα εξαιτίας των πολεμικών συγκρούσεων και της επέκτασης των Τούρκων.

Οι περισσότεροι πρόσφυγες κατάγονταν από νησιά (Κύπρος, Κρήτη) ή παραθαλάσσια μέρη (Μονεμβασιά, Μάνη, Ναύπλιο, Ήπειρος). Εγκαταστάθηκαν κυρίως σε παραθαλάσσιες πόλεις της Ιταλίας καθώς και σε άλλα μέρη της Ευρώπης, ιδρύοντας παροικίες.

Οι Έλληνες μετανάστες εξασκούσαν συνήθως το επάγγελμα του στρατιώτη, του ναυτικού, του τεχνίτη, του εμπόρου, του αντιγραφέα χειρογράφων καθώς και του δασκάλου σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Η δεύτερη περίοδος της μετανάστευσης, κατά τον 17ο και 18ο αιώνα, ήταν εθελοντική και ειρηνική, με οικονομικά κυρίως αίτια. Τα εμπορεύματα μεταφέρονταν από την Οθωμανική Αυτοκρατορία προς την Κεντρική Ευρώπη και τη Ρωσία διά ξηράς από συγκεκριμένους δρόμους, με καραβάνια που διέσχιζαν τα Βαλκάνια. Σε αρκετές πόλεις κατά μήκος αυτών των δρόμων εγκαταστάθηκαν Έλληνες.

Την ίδια περίοδο, Έλληνες από τον Πόντο μετακινήθηκαν στον Καύκασο και την Κριμαία ιδρύοντας παροικίες, με γνωστότερη την Οδησσό. Οι Έλληνες από τη Μακεδονία εγκαταστάθηκαν κυρίως στη Βιέννη, την Τεργέστη, τη Σερβία και την Ουγγαρία, όπου ασχολήθηκαν με το εμπόριο βαμβακερών, δερμάτων, χαλιών και άλλων ειδών. Αρκετοί Έλληνες, τέλος, δραστηριοποιήθηκαν στις Παραδουνάβιες Ηγεμονίες, τη Βλαχία και τη Μολδαβία, περιοχές που κυβερνούσαν Φαναριώτες ηγεμόνες.

Πρώτο μέλημα των Ελλήνων μεταναστών στη νέα τους πατρίδα ήταν η ανέγερση ναού, για να τελούν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα και η σύνταξη καταστατικού, για τον τρόπο οργάνωσης της κοινότητάς τους. Στο καταστατικό αναγράφονταν οι σκοποί, η οργάνωση, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των μελών της κοινότητας. Με την πάροδο του χρόνου χτίστηκαν μοναστήρια αλλά και κοινοτικά σχολεία, όπως το Φλαγγινιανό Φροντιστήριο στη Βενετία. Οι Έλληνες μετανάστες φρόνησαν για την έκδοση ελληνικών βιβλίων, περιοδικών και εφημερίδων.

Αυτοί οι μετανάστες που ονομάστηκαν Έλληνες της Διασποράς, με τα πλούτη που απέκτησαν, ενίσχυαν οικονομικά τα ελληνικά σχολεία στις τουρκοκρατούμενες περιοχές και κατασκεύαζαν πολυτελείς κατοικίες στους τόπους καταγωγής τους (π.χ. στη Σιάτιστα, την Καστοριά, την Κοζάνη, τα Ζαγοροχώρια και τα χωριά του Πηλίου), τα λεγόμενα αρχοντικά.

Από τους Έλληνες των παροικιών ξεκίνησε κατά τον 18ο αιώνα η πνευματική αναγέννηση του υπόδουλου έθνους.

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ



Λήψη αρχείου

από κάτω από: ΙΣΤΟΡΙΑ | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΙΣΤΟΡΙΑ: Οι Έλληνες των παροικιών και των παραδουνάβιων ηγεμονιών    

ΓΛΩΣΣΑ (26/11/2020)

Νοέ 202027

Το Φύλλο Εργασίας που επεξεργαστήκαμε:



Λήψη αρχείου

ΑΣΚΗΣΗ: Φτιάξε προτάσεις με τα επιρρήματα που έγραψες στον Συγκριτικό και Υπερθετικό βαθμό.

Εξασκούμαι το σαββατοκύριακο:



Λήψη αρχείου

Διαδραστική ασκήση 1!

Διαδραστική άσκηση 2!

Τα επιρρήματα στο διαδίκτυο: Όλα όσα θέλεις να ξέρεις για τα επιρρήματα + Ασκήσεις.

από κάτω από: ΓΛΩΣΣΑ | με ετικέτα , ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΓΛΩΣΣΑ (26/11/2020)    

ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ – ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ: Η θερμότητα μεταδίδεται με αγωγή

Νοέ 202025

Αν τοποθετήσουμε το ένα άκρο μιας μεταλλικής βελόνας πλεξίματος επάνω από τη φλόγα ενός καμινέτου, πολύ γρήγορα θα διαπιστώσουμε ότι και στο άλλο άκρο η θερμοκρασία αυξάνεται. Η θερμότητα μεταδίδεται από το θερμότερο προς το ψυχρότερο άκρο της βελόνας.

Τη μετάδοση της θερμότητας μέσα από ένα υλικό σώμα την ονομάζουμε μετάδοση με αγωγή.

Ανάλογα με το πόσο καλά μεταδίδεται η θερμότητα σε ένα υλικό, το υλικό αυτό το χαρακτηρίζουμε καλό ή κακό αγωγό της θερμότητας.

Κατά τη μετάδοση της θερμότητας με αγωγή, τα μόρια του σώματος που βρίσκονται σε περιοχές με υψηλότερη θερμοκρασία μεταδίδουν τη θερμότητα σε γειτονικά τους μόρια που βρίσκονται σε περιοχές με χαμηλότερη θερμοκρασία.

​Η μετάδοση μπορεί να γίνεται και από μόρια ενός σώματος σε μόρια άλλου σώματος χαμηλότερης θερμοκρασίας, όταν τα σώματα είναι σε επαφή.

Συμπέρασμα

Η θερμότητα μεταδίδεται με αγωγή από την πιο ζεστή προς την πιο κρύα άκρη της βελόνας.

Παρουσίαση του μαθήματος 

Πείραμα 

Θερμότητα από την Καθημερινή Φυσική (βίντεο)

 

 

από κάτω από: ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ | με ετικέτα , ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ – ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ: Η θερμότητα μεταδίδεται με αγωγή    

Μαθήματα της ημέρας 24/11/2020

Νοέ 202024

ΓΛΩΣΣΑ:

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΕΠΙΘΕΤΩΝ 



Λήψη αρχείου

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:

ΣΤ_τάξη-Μαθηματικά-1η_ενότητα-κεφ.22-Σύγκριση-διάταξη-κλασμάτων μαθητη

από κάτω από: ΓΛΩΣΣΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μαθήματα της ημέρας 24/11/2020    

Προγραμματισμός μαθήματος

Νοέ 202019

Καλημέρα, παιδιά! Για ό,τι ανεβάζω στον Τοίχο της Κυψέλης, θα σας λέω τι πρέπει να κάνετε. Τα έχω απλώς ήδη έτοιμα. Τα λέμε (ελπίζω) το μεσημέρι! Σήμερα στη Γλώσσα θα ασχοληθούμε με τα Παραθετικά των επιθέτων και θα ελέγξουμε τις Ασκήσεις των ρημάτων με α’ συνθετικό πρόθεση.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Προγραμματισμός μαθήματος    

Σύνδεσμος webex

Νοέ 202018
Screenshot_14

Πατήστε εδώ για σύνδεση στο διαδικτυακό δωμάτιο διασκέψεων.

 

από κάτω από: ΔΙΑΦΟΡΑ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ, Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σύνδεσμος webex    

Ιστορία: Οι συνθήκες ζωής των υπόδουλων

Νοέ 202010

Ερωτήσεις – Απαντήσεις του κεφαλαίου

από κάτω από: ΙΣΤΟΡΙΑ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ιστορία: Οι συνθήκες ζωής των υπόδουλων    

Μαθηματικά: Η προτεραιότητα των πράξεων – Αριθμητικές παραστάσεις

Οκτ 202013

Αριθμητική παράσταση ονομάζουμε μια σειρά αριθμών που συνδέονται μεταξύ τους με τα σύμβολα των πράξεων.

π.χ.      25 + 5 + 10 x 2                     4 x 2,5 + 40 : 10

·        Ο τρόπος λύσης ενός προβλήματος μπορεί να εκφραστεί με την κατάλληλη αριθμητική παράσταση (με την αριθμητική παράσταση εκφράζουμε τη δομή του προβλήματος).

Παράδειγμα

Αγόρασα 2 χυμούς προς 0,75€ τον ένα και 3 τυρόπιτες προς 1,5€ τη μία. Πόσο πλήρωσα;

Λύση:      2 x 0,75 + 3 x 1,5 =

                1,5   +   4,5 =  6 €  πλήρωσα.

·        Το αποτέλεσμα που βρίσκουμε, όταν εκτελέσουμε τις πράξεις που είναι σημειωμένες στην αριθμ. παράσταση, λέγεται τιμή  της αριθμητικής παράστασης.

Για να υπολογίσουμε την τιμή της αριθμ. παράστασης,  εκτελούμε τις πράξεις με την εξής σειρά:

  • Σε αριθμ. παραστάσεις που δεν έχουν παρενθέσεις:

–         Πρώτα εκτελούμε τους πολλαπλασιασμούς  και τις διαιρέσεις με τη σειρά που σημειώνονται (από αριστερά  προς τα δεξιά).

–         Μετά εκτελούμε τις προσθέσεις  και τις αφαιρέσεις.

Π.χ. 20 : 2 x 5 + 4,5 =

        10 x 5 + 4,5 =

        50 + 4,5 = 54,5

  • Σε αριθμ. παραστάσεις που έχουν παρενθέσεις:

–         Εκτελούμε πρώτα τις πράξεις μέσα στις παρενθέσεις με τη σειρά που περιγράψαμε,

–         Στη συνέχεια τις πράξεις στην αριθμητική παράσταση που προκύπτει (με τη σειρά που αναφέραμε προηγουμένως).

Π.χ. (8,5 + 1,5) : (6,75 – 1,75)=

        10 : 5 = 2

Ασκήσεις:

1.      Βρίσκω με δύο τρόπους την τιμή των αριθμητικών παραστάσεων:

20 x (3,5 + 1,5) = …………………………………………………………………………

………………………………………………………………………..

(360  + 240) : 4=  …………………………………………………………………………

………………………………………………………………………..

2,5 x (50 – 30) =  …………………………………………………………………………

………………………………………………………………………..

2.      Βρίσκω την τιμή των αριθμητικών παραστάσεων:

2 x 11 – 1 + 5 x 3 – 18 : 9 =

0,75 + 4,25 – 4,2 + 8,2 : 2 =

  500 + 8 x (45 – 20) =

(25 – 18,5) : 100 =

6 x (5 + 4) – 2 x (19 – 15)=

(2,1 : 3 + 0,4) x (3 : 10 + 2) =

3.        Λύνω τα παρακάτω προβλήματα με αριθμητική παράσταση:

§  Ένας μελισσοκόμος έχει να πουλήσει 60 κουτιά μέλι. Το μεικτό βάρος όλων των κουτιών είναι 112,2 κιλά και το απόβαρό τους 7,2. Πόσο μέλι περιέχει το κάθε κουτί;

Λύση   (112,2 – 7,2) : 60 = 105 : 60 = 1,75 κιλά μέλι περιέχει το κάθε κουτί.

§  Ο παππούς του Αντρέα έχει 4 βαρέλια κρασί. Το μεικτό βάρος τους καθενός είναι 200 κιλά και το απόβαρο 25,5 κιλά. Πόσα κιλά κρασί έχει συνολικά;

Λύση:

§  Ο Αντρέας με ένα χαρτονόμισμα των 20 € αγόρασε 4 τετράδια προς 2,5€ το ένα και με τα υπόλοιπα 8 μαρκαδόρους. Πόσο κόστισε ο κάθε μαρκαδόρος;

Λύση:

 

από κάτω από: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μαθηματικά: Η προτεραιότητα των πράξεων – Αριθμητικές παραστάσεις    

Ιστορία: Επανάληψη Α’ ενότητας

Οκτ 202013
Ερωτήσεις και απαντήσεις θα βρεις εδώ 
από κάτω από: ΙΣΤΟΡΙΑ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ιστορία: Επανάληψη Α’ ενότητας    
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »
Δεκέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Αριστερή καμπανούλα Δεξιά καμπανούλα

Προσωπικό εκπαιδευτικό ιστολόγιο.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων