Οι μαθησιακές δυσκολίες
Οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες χαρακτηρίζονται από αποτυχία ή πολύ χαμηλή επίδοση στην ανάγνωση, στη γραφή και/ή στα μαθηματικά και είναι τέτοια που δε δικαιολογείται από την ηλικία και τις εκπαιδευτικές ευκαιρίες που παρέχονται στο παιδί.
Έχουν νευρολογική βάση και είναι μία εγγενής συνθήκη, δηλαδή είναι κάτι που φέρει το άτομο από τη γέννησή του και που το συντροφεύει για το υπόλοιπο της ζωής του. Βάση του συνόλου των ορισμών που προτείνονται, για να μπορούμε να μιλάμε για ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, είναι απαραίτητο να αποκλείσουμε την ύπαρξη αισθητηριακών ελλειμμάτων, νευρολογικών νόσων, ή άλλων αναπηριών.
Οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες χαρακτηρίστηκαν ασθένεια του 20 αιώνα, και αποτελούν ένα απ τα μεγαλύτερα ζητήματα των δυτικών κοινωνιών που φαίνεται να αφορούν περίπου ένα 20%-30% του μαθητικού πληθυσμού.