Γλώσσα: Ο Νερουλάς
Ανάγνωση το κείμενο και ορθογραφία την άσκηση 4 σελ. 41
Ερμηνεία τις λέξεις: ρυάκι, ύπαιθρος, βυτίο, εμφιαλωμένο
Γραμματική: ισοσύλλαβα κι ανισοσύλλαβα ουσιαστικά
τετρ. εργ. σελ. 30 ασκ. 2 και σελ. 33 ασκ. 5
Μαθηματικά: τετρ. εργ. σελ. 25 ασκήσεις 7,8
Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2025
Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2025
Μαθηματικά
- Να κολλήσω στο σπιράλ μου την προπαίδεια
- Να κάνω με κάθετο κι ελληνικό τρόπο τις πράξεις: 45 x 72 = και 63 x 94 =
- Να κάνω τους πολλαπλασιασμούς με ανάλυση του αριθμού 67 x 9 = και 396 x 8 =
Ιστορία: Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής
Σχεδιάγραμμα και τεστ του μαθήματος βρίσκω παρακάτω:
H-TECHNH-THS-ARCHAIKHS-EPOCHHS-1
Γλώσσα: Ο νερουλάς
Ανάγνωση τις δυο πρώτες παραγράφους ” Πριν μερικές….καθαριότητα”
Κάνω την άσκηση στη σελ. 45
Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2025
Το πρόγραμμα της τάξης άλλαξε. Μπορείτε να το βρείτε παρακάτω:
Πέμπτη 30 Οκτωβρίου 2025
Μαθηματικά: Πολλαπλασιάζω με διάφορους τρόπους – Ελληνικός πολλαπλασιασμός
Να γίνουν οι πολλαπλασιασμοί στο τετράδιο με τον ελληνικό πολλαπλασιασμό.
Η τάξη μας μετέχει στο σχέδιο δράσης του σχολείου με τίτλο “Όμορφη πόλη – Αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη”.
Στα πλαίσια αυτού του σχεδίου έγινε σήμερα στην τάξη μας διαδραστική παρουσίαση του πρώτου μέρους του αφιερώματος στον Μίκη Θεοδωράκη. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να μάθουν για τη ζωή, τα πρώτα μουσικά βήματα του συνθέτη καθώς και τη συνεργασία του με σπουδαίους Έλληνες ποιητές. Γνωρίσαμε δυο σπουδαία του τραγούδια: “Ένα το χελιδόνι” από το Άξιο Εστί του Ελύτη και “Το κυκλάμινο” του Γιάννη Ρίτσου. Από αυτά προκύψανε και τα καθήκοντα για το μάθημα της Γλώσσας.
Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2025
Μαθηματικά: Πολλαπλασιάζω με διάφορους τρόπους
Από τισ σελίδες 19 και 20 στο εργασιών να γίνουν οι ασκήσεις 1,4,6
Η άσκηση 4 να γίνει στο τετράδιο (σπιράλ, θέμα μαθηματικών) με ανάλυση του τριψήφιου αριθμού.
Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2025
Γλώσσα: Ανάγνωση: Ημερολόγιον από τον πόλεμον του 1940 , Για γέλια και για κλάματα…
Ερμηνεία και ορθογραφία τις λέξεις: αδιάβατα μονοπάτια, χακί χρώμα, ανάβαση, κουραμάνα, ρέγκα, απωθώ. (μπορώ να αναζητήσω την ερμηνεία τους και από το λεξικό της Πύλης για την ελληνική γλώσσα): εδώ
Τι είναι γελοιογραφία; σελ. 51
Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2025
Μαθηματικά: Πολλαπλασιάζω με διάφορους τρόπους – Πολλαπλασιασμός διψήφιου με μονοψήφιο με ανάλυση του διψήφιου αριθμού
Πολλαπλασιασμός διψήφιου με μονοψήφιο με ανάλυση του διψήφιου αριθμού
Κάνω στο τετράδιό μου τους πολλαπλασιασμούς με ανάλυση του διψήφιου αριθμού:
28 x 7 =
84 χ 3 =
69 χ 5 =
Γλώσσα:
Συντομογραφίες
Ορθογραφία τις λέξεις της άσκησης 5 (κόκκινα γράμματα)
ασκήσεις: Ασκήσεις 5, 6 στο βιβλίο
Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2025
Μαθηματικά: Να γίνουν οι πράξεις και οι επαληθεύσεις τους στο τετράδιο και τετρ. εργ. σελ. 22 ασκ. 1,5
Την Τρίτη 21 Οκτωβρίου η τάξη μας παρακολούθησε το πρόγραμμα του ΚΕΠΕΑ Νάουσας
«Κλωστές και νήματα στα αδράχτια της βιομηχανικής Νάουσας»
Στόχοι του προγράμματος ήταν:
- Να γνωρίσουν οι μαθήτριες και οι μαθητές τα προβιομηχανικά και βιομηχανικά μνημεία της Νάουσας.
- Να εξοικειωθούν με την τοπική ιστορία και την τοπική γεωγραφία της περιοχής.
- Να ευαισθητοποιηθούν στην εύρεση λύσεων διάσωσης και ανάδειξης των μνημείων του βιομηχανικού πολιτισμού.
- Να αναπτύξουν οικολογική – ιστορική – δημοκρατική συνείδηση βασισμένη στα βιώματα τους.
Το μονοπάτι μας ξεκίνησε από τα εργοστάσια της Πέλλα-Όλυμπος στην περιοχή «Συνοικισμός» της Νάουσας και κατέληξε στον Πολυχώρο Πολιτισμού «Έρια» και στο Κέντρο Βιομηχανικής Κληρονομιάς Νάουσας.
Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να δουν τα εργοστάσια της πόλης μας , να μάθουν για τη διαδικασία παραγωγής νήματος, να γνωρίσουν τις συνθήκες εργασίας των εργατών της εποχής αλλά και να στοχαστούν πάνω στη σημασία της ύπαρξης εργοστασίων στην οικονομική ανάπτυξη της πόλης και στις συνθήκες εργασίας και την παιδική εργασία.
Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025
Ιστορία: Οι δεσμοί που ένωναν τους Έλληνες
Σχεδιάγραμμα και ερωταπαντήσεις θα βρείτε στο παρακάτω έγγραφο:
Ιστορία_7_Οι δεσμοί που ένωναν τους Έλληνες
Τετρ. εργ. σελ. 11 ασκ. 2,3 και σελ. 12 ασκ. 2
Μαθηματικά: Προσθέτω και αφαιρώ
τετρ.εργ. σελ. 22 ασκ. 2,3,4
Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2025
Γλώσσα: Επανάληψη Ενότητας
Βασικές γνωστικές δεξιότητες της πρώτης ενότητας είναι:
Διάκριση Ρήμα – Ουσιαστικό – Επίθετο
Διάκριση Ρήματος, Υποκειμένου, Αντικειμένου στην Πρόταση
Χρόνοι: Ενεστώτας, Παρατατικός, Μέλλ. Εξακολουθητικός
Ορθογραφία δυ(σ) και δι(σ), καταλήξεις επιθέτων σε -ικος, -ινος, -ιμος και εξαιρέσεις
Γραπτή έκφραση: Χρήση σημειών στίξης – ολοκληρωμένο νόημα πρότασης και αλλαγή παραγράφων.
Περγραφή με χρήση επιθέτων
Στο παρακάτω έγγραφο θα βρείτε σχεδιάγραμμα – οδηγό (που έγινε στο μάθημα) για την περιγραφή κτιρίου (σπιτιού).
Να γίνει το Φύλλο Εργασίας που δόθηκε στην τάξη.
Μαθηματικά: Να κάνω τις πράξεις στο τετράδιο.
