Παιχνίδια με τα σχήματα
Αρχικά, γνωρίσαμε τα 4 βασικά σχήματα: κύκλος, τρίγωνο, τετράγωνο και ορθογώνιο… Εξηγήσαμε την προέλευση του ονόματός τους και βοηθήσαμε τα παιδιά να τα αναγνωρίσουν…
Αφού γνωρίσαμε τα σχήματα με τη βοήθεια του εποπτικού υλικού, σχεδιάσαμε στο τραπέζι με ταινία τα τέσσερα σχήματα. Πρώτα απ’ όλα κάναμε αντιστοίχιση του μικρού σχήματος με το μεγάλο και τα τοποθετούσαμε στην κατάλληλη ομάδα.
Στη συνέχεια, παίξαμε ένα παιχνίδι με το buzzer. Κάθε παιδί κάθονταν μπροστά σ’ένα σχήμα. Στη μέση του τραπεζιού τοποθετήσαμε το σύνολο των μικρότερων σχημάτων και κάθε φορά που το buzzer ηχούσε, τα παιδιά έβαζαν στο σχήμα μπροστά τους τα όμοια μικρότερα. Όταν το buzzer ακούγονταν πάλι, σηκώναμε τα χέρια μας ψηλά και πηγαίναμε στη διπλανή θέση, συνεχίζοντας το παιχνίδι…
Η πλαστελίνη εδώ είχε την τιμητική της καθώς μας βοήθησε να γυμνάσουμε τα δαχτυλάκια μας και σχεδιάσουμε τα σχήματα πάνω στις πλαστικοποιημένες καρτέλες.
Πολύ μας άρεσαν και οι σχηματοδρομίες με τα αυτοκινητάκια μας…
Κάναμε, αυθόρμητα, αντιστοίχιση των σχηματοδρόμων με τα σχήματα του τραπεζιού…
Έπειτα, μεταφερθήκαμε στο πάτωμα….
Σχεδιάσαμε μεγάλα τετράγωνα και μέσα βάλαμε τα ίδια σχήματα πλαστικοποιημένα.
Πάνω στο ζάρι είχαμε σχεδιάσει τα τέσσερα σχήματα κι επιπλέον, γράψαμε τις εκφράσεις «ξαναρίξε» ή «χάνεις τη σειρά σου». Τα παιδιά έριχναν το ζάρι εκ περιτροπής με σκοπό να μετακινούνται και να ονοματίζουν πάντα το σχήμα που τους έτυχε προκειμένου να τερματίσουν.
Τέλος, εκμεταλλευτήκαμε τα τετράγωνα στο πάτωμα για να γίνει η εισαγωγή STEM. Τα παιδιά, τοποθετούσαν ένα σχήμα στο πάτωμα και προσπαθούσαν να καθοδηγήσουν τον φίλο τους, λέγοντάς του πόσα βήματα σε ευθεία θα έπρεπε να κάνει, προκειμένου να φτάσει στον στόχο του…