- Μαύρο κολάν ή παντελόνι ή μαύρη (βολική) φούστα με μαύρο κολάν και μαύρη μπλούζα
- Παπούτσια όποια θέλετε (προτιμώνται τύπου σταράκια)
- Όλα τα κορίτσια να έχουν μαζί τους την Παρασκευή ποδιά και κεφαλομάντηλο (τσεμπέρι) όποιας τεχνοτροπίας και όποιου σχεδίου επιθυμούν! (για να δούμε το χορευτικό με αυτά..)
Ρούχα για την παρουσίαση
Παιδιά πώς πάνε τα βίντεο; Σημαντικές ημερομηνίες!
Έχουμε νεότερα; Θα τα έχουμε ως την Τετάρτη 10/04;;!!!
1)Παράδοση βίντεο Τετάρτη 10/04 (αν κάτι συμβαίνει να το πείτε με μέιλ ή σχόλιο)
2)Γενική πρόβα και των δυο σχολείων στα λόγια Τετάρτη 17/04
3)Παράσταση στις 19/04 (θα είμαστε στο Πνευματικό Κέντρο 8:00-2:00 και 19:30 με 22:00)
4)Προβολή των σχετικών αποσπασμάτων με την Τουρκοκρατία και το τραγούδι της ομάδας στο μαθητικό συνέδριο για την Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα 24/04 (θα είμαστε στο Πνευματικό Κέντρο από το πρωί έως τις 13:50 που θα είμαστε πίσω στο σχολείο)
Να το και το Α1!!!!!
Αυτό που λέγαμε..αφιερωμένο….. (remix Πατούχας)
remix Πατούχας για ακούστε το…και φανταστείτε τη χορογραφία του… (Δουλεύει, γύρισα :Ρ)
Γιατί ασχολούμαστε με τον Πατούχα; Τα είπε ο Αλκίνοος χθες..
ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΚΑΤΑΚΤΗΜΕΝΟΙ
Δεν θα πω για τους άλλους. Λίγο με ενδιαφέρει η ποιότητα και η στάση τους σε τέτοιες στιγμές. Ούτε και περίμενα καλύτερη αντιμετώπιση. Όσο και να τους βρίσω, χαϊδεύω τα αυτιά μας και τίποτα δεν αλλάζει. Θα πω για εμάς, και συγχωρήστε με:
Έρχεται η μέρα που η μάσκα τραβιέται βίαια. Η μέρα που το αληθινό μας πρόσωπο φανερώνεται, θέλουμε-δεν θέλουμε, αφτιασίδωτο και τρομακτικά αληθινό. Πρέπει να το κοιτάξουμε, είναι θέμα ζωής και θανάτου. Πρέπει να το ρωτήσουμε, να μας πει ποιοι είμαστε. Γιατί μόνο αυτό γνωρίζει.
Γυρνάμε απότομα, για να αντικρίσουμε μια τρύπα στον καθρέφτη. Πού απουσιάζει το πρόσωπό μας; Το ξεχάσαμε σε μικρά, ταπεινά, εγκαταλελειμμένα σπίτια, στη σκόνη χαμηλών, πλίνθινων ερειπίων, στους τάφους αγράμματων, ακατέργαστα σοφών παππούδων. Εκεί αφήσαμε θαμμένες τις αληθινές καλημέρες, τη συγκίνηση των στίχων, την αλληλεγγύη των ανθρώπων και ότι πολύτιμο δεν μετριέται σε χρήμα. Έκτοτε, προχωρήσαμε στον «σύγχρονο κόσμο» απρόσωποι, γυμνοί, παλεύοντας να κρατήσουμε το νήμα της ύπαρξής μας άκοπο, μέσα σε εποχές δύσκολες, μέσα σε ένα τοπίο που δεν μας μοιάζει.
Γίναμε αρχοντοχωριάτες, επενδύοντας στα χειρότερα χαρακτηριστικά των δύο συνθετικών της λέξης. «Έχω γάμο», λέγαμε και στεκόμασταν καλοντυμένοι σε γκαζόν ξενοδοχείων, με φακελάκια στα χέρια, χωρίς αληθινή, από καρδιάς ευχή. «Και οι γάμοι μας, τα δροσερά στεφάνια και τα δάχτυλα, γίνουνται αινίγματα ανεξήγητα για την ψυχή μας». Ούτε αινίγματα, ούτε τίποτε. Όλα απαντημένα, όλα πεζά. Μεγάλα και άδεια. Απομείναμε αναίσθητοι μπροστά στο ιερό, ζώντας ένα γυαλιστερό, αντιαισθητικό, άχαρο, ανέραστο, ανίερο, ξοδεμένο παρόν. Χωρίς μνήμη, χωρίς όνειρο, διαζευγμένοι από το είναι μας.
Τα καλύτερα παιδιά μας τα πουλήσαμε. Τα αφήσαμε να σπαταλούν τη ζωή τους σε λογιστικά βιβλία, σε γραφεία εταιρειών, σε άψυχους λογαριασμούς. Τα κάναμε σκλάβους με τίτλους διευθυντικού στελέχους. Τα ταΐσαμε χρήματα, τα σπουδάσαμε χρήματα, τα μάθαμε να σκέφτονται χρήματα, να υπηρετούν χρήματα, να ονειρεύονται χρήματα, να παντρεύονται χρήματα, να γεννάνε χρήματα, να είναι χρήματα. Μιλούν άπταιστα τα χειρότερα Αγγλικά (αυτά της δουλειάς) και άθλια τα καλύτερα Ελληνικά (τα Κυπριακά). Όταν τα χρήματα λείψουν, από πού θα κρατηθούν;
Αντικαταστήσαμε το γλέντι στην πλατεία του χωριού με το σκυλάδικο. Τον έρωτα με το στριπτιζάδικο. Τα αναγκαία για την επιβίωση, με ένα τζιπ γεμάτο άχρηστα ψώνια. Τον ελεύθερο χρόνο με την υπερωρία. Κάναμε το παιγνίδι των παιδιών υπερπαραγωγή, σε πάρτι γενεθλίων κατά παραγγελία. Ξεχάσαμε ποια είναι τα βασικά συστατικά της ύπαρξής μας, ως ατόμων και ως κοινωνίας, αντικαθιστώντας τα με ότι μάς γυάλισε στη βιτρίνα. Γίναμε ότι μας έπεισε ο διαφημιστής, η τηλεόραση ή το περιοδικό να γίνουμε. Καταντήσαμε οπαδοί ομάδων, φανατικοί, με μαχαίρια και μίσος. Έφηβος, προτού σιχαθώ όλες τις ομάδες εξίσου, ήμουν με την Ομόνοια. Μια μέρα που έπαιζε με το ΑΠΟΕΛ, αρρώστησε ο τυμπανιστής των αντιπάλων. Ήρθαν στην άλλη κερκίδα και μου ζήτησαν να πάω στη δική τους, για να παίξω το τύμπανο. Πήγα ευχαρίστως.
Πέρασε ο καιρός, αλλάξαμε. Ξεχάσαμε. Χωριστήκαμε σε κόμματα και τα ψηφίσαμε τυφλά, διχαστήκαμε με τρόπο αταίριαστο στην ιστορία και την παράδοσή μας. Σε μια σταλιά τόπο, λέγαμε «οι άλλοι». Πήραμε τα χειρότερα χαρακτηριστικά της Ελλάδας και τα κάναμε αξιώματα.
Να πάει στο καλό τέτοιος εαυτός, να μην ξανάρθει. Καθόλου μην τον κλάψουμε, καθόλου μη μας λείψει. Στον αγύριστο!
Σε ποιο σημείο βρίσκεστε;
Παρακολουθείτε τα μέιλ σας; Συναντηθήκατε; Επικοινωνήσατε; Προχωράτε;;;;!
Βρήκατε τις ομάδες σας;;;
όποιος από εσάς δεν κατάφερε να επικοινωνήσει με τη νέα του ομάδα, να μας στείλει μέιλ ή να γράψει σχόλιο εδώ!
Η γλυκομηλίτσα του Α2!!!!!!
Μπράβο στο Α2!!!!!!! Αύριο η παγκόσμια ημέρα της ποίησης! Το ποίημα αυτό είναι παλιό ριζίτικο και αναφέρεται στον Πατούχα.
Έτσι μεγάλωναν τα κορίτσια. Όταν ερχόταν ο “καιρός” <3 τους, έπρεπε να παντρευτούν, έναν πλούσιο και όμορφο νέο….
- Αρχική
- Σχετικά με το ιστολόγιο
- Το κείμενο: Ιωάννη Κονδυλάκη, Ο Πατούχας (αποσπάσματα)
- Άξονες που θα μελετηθούν.
- Φόρουμ
- Φυσικό Τοπίο – στο περιβάλλον του “Πατούχα”
- ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΟΜΑΔΑΣ
- Το κείμενο όπως γράφτηκε από τον Ιωάννη Κονδυλάκη
- Δημοτικό τραγούδι με θέμα τη φύση – Παράλληλα κείμενα
- Εργαστήρια- εργασία και χαρά!
- Εισήγηση σε ημερίδα στα Ανώγεια – Φωτογραφίες/ πρόγραμμα
- Γνώσεις:Ελεύθερνα – μια σημαντική αρχαία πόλη που συναντήσαμε.
- Βασίλης Σκουλάς – επιλογές από τα τραγούδια του
- Ανέκδοτα (σχετικά με τη θεματική μας)
- Τσικνοπέμπτη στα βήματα του Πατούχα
- Η παράσταση μας!
- Γιατί Πατούχας;
- Πώς ήταν η Ελλάδα όταν ο Πατούχας ήταν….50 χρονών;
- Οπτικοποιημένο κείμενο – βίντεο παρουσίασης
- Συμμετοχή στο μαθητικό Συνέδριο για τα 100 χρόνια της Ένωσης της Κρήτης με την Ελλάδα
Πρόκειται για το ιστολόγιο της περιβαλλοντικής – λογοτεχνικής ομάδας του Γυμνασίου Κουνουπιδιανών. Αποτελεί τόπο συνάντησης μαθητών και καθηγητών καθώς και χώρο ανταλλαγής απόψεων. Το βιβλίο που θα μελετηθεί είναι “Ο Πατούχας” του Ιωάννη Κονδυλάκη. Στόχοι η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας, η επαφή με τη φύση, η μελέτη του έρωτα και η σχέση του με την εφηβική ηλικία, ο επαναπροσδιορισμός των αξιών της οικογένειας και της κοινωνίας, η καλλιέργεια ιστορικής συνείδησης και η απόκτηση ιστορικής γνώσης, η γνωριμία με το σχολείο του παρελθόντος καθώς και η βελτίωση του σημερινού σχολείου όπως και των αρχών που το διέπουν. Βασικότερη επιδίωξή μας όμως αποτελεί η αισθητική απόλαυση που προκύπτει από την ανάγνωση ενός λογοτεχνικού κειμένου, η καλλιέργεια της φαντασίας και η ενίσχυση της κριτικής ικανότητας μαθητών και καθηγητών.