Σας παραθέτω την “επιστολή αγωνίας ” που απέστειλε πρίν την έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων 2014, προς την ΕΜΕ ο εκλεκτός συνάδερφος μαθηματικός κ. Παναγιώτης Κων. Δρέλλιας.
Δεν γνωρίζω αν η επιστολή αυτή έφτασε στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, σίγουρα όμως τα φετινά θέματα των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας κρίνονται ως εύκολα συγκριτικά με το επίπεδο των τριών τελευταίων ετών.
Αξιότιμοι συνάδελφοι της Ε.Μ.Ε.
με την ευκαιρία των Πανελλαδικών Εξετάσεων
σας υπενθυμίζω ένα φλέγον ζήτημα, το οποίο όλοι οι διδάσκοντες Μαθηματικοί
γνωρίζουμε, αλλά για διάφορους λόγους το αποσιωπούμε επιμελώς
και απλώς είμαστε άβουλοι θεατές του φαινομένου.
Συγκεκριμένα, τα τελευταία χρόνια η στάθμη των τιθέμενων προς εξέταση
θεμάτων στο μάθημα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας είναι πολύ απαιτητική
για τους μαθητές, εννοώντας βεβαίως ότι, ενώ τα θέματα είναι αξιόλογα
από ποιοτική άποψη, υπερτερούν αρκετά σε βαθμό δυσκολίας από τα
αντίστοιχα θέματα που δίνονται στα ομόλογα/κατ΄επιλογήν μαθήματα
(κυρίως στη Βιολογία Γενικής Παιδείας).
Όπως γνωρίζετε αυτό δημιουργεί άνισους όρους διαγωνισμού στους
υποψηφίους, και κατ΄επέκταση επιφέρει σοβαρές επιπτώσεις στη διδασκαλία
του μαθήματος στο Λύκειο, αφού πλέον ελάχιστος αριθμός μαθητών
επιλέγει να δηλώσει το μάθημα ως εξεταζόμενο.
Το εδραιωμένο αυτό γεγονός είναι λίαν αρνητικό,
για μας τους διδάσκοντες Μαθηματικά σε τμήματα Γενικής Παιδείας
(κατά μέσο όρο σε σχολικές τάξεις των 27 μαθητών, μόνον 5 επιλέγουν
και παρακολουθούν σοβαρά το μάθημα!!!!!!!!!!!).
Σας παρακαλώ να λάβετε υπ’ όψη αυτές τις σκέψεις που αφορούν
το κύρος και την ιστορία της ειδικότητάς μας στην Ελληνική Εκπαίδευση,
και να ενημερώσετε την αρμόδια Κεντρική Επιτροπή των Γενικών Εξετάσεων
στο Υπουργείο Παιδείας, για την ισότιμη και δίκαιη αντιμετώπιση
-έστω και με καθυστέρηση- των υποψηφίων για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας μας.
Με ιδιαίτερη εκτίμηση
Παναγιώτης Κων. Δρέλλιας
Μαθηματικός/4ο Λύκειο Αγρινίου
Πτ. Φιλοσοφικής Σχολής (Τμήμα ΦΠΨ)
ΜΣ Κοινωνικής Φιλοσοφίας
Αφήστε μια απάντηση