Στις 6 Μαρτίου είναι ο Πανελλήνιος εορτασμός κατά του σχολικού εκφοβισμού. Την ημέρα αυτή αποφάσισα να την γιορτάσουμε με ένα ιδιαίτερο τρόπο .Με μια θεατρική παράσταση από την ομάδα ” Τα ταξίδια του σπόρου”. Η παράσταση ” Η κατσαρίδα και η πρόταση γάμου” μοναδική, συναρπαστική . Τα μηνύματα του έργου πολλαπλά. Η διαφορετικότητα δεν εμποδίζει την φιλία και την ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων.Το διαφορετικό είναι ΑΠΟΔΕΚΤΟ, δεν απορρίπτεται και δε μηδενίζεται. Γίνεται στόχος , γέφυρα για πραγματική φιλία.
ΣΥΝΘΗΜΑ ΜΑΣ
ΜΗΝ ΦΟΒΑΣΑΙ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΟΥ ΜΟΙΑΖΕΙ
ΜΠΟΡΕΙ ΝΑΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΣΟΥ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες προσπαθούν να δουν αν το δικό τους λεμόνι μοιάζει με τα άλλα. Μετά από προσεκτική παρακολούθηση διαπιστώνουν ότι έχει κάτι που το ξεχωρίζει από τα άλλα. Φτιάχνουν μια ιστορία για το λεμονάκι τους και την ζωγραφίζουν. Στην συνέχεια λεμόνια και ιστορίες τοποθετούνται στο κέντρο. Η κάθε ομάδα προσπαθεί να αναγνωρίσει ανάμεσα στα άλλα το δικό της λεμονάκι και να το τοποθετήσει στην ιστορία που έφτιαξε. Τέλος η κάθε ομάδα αφηγείται την ιστορία της στην ολομέλεια. .
Τα παιδιά παρατηρουύν καλά το λεμόνι τους. Διαπιστώνουν ότι έχει κάτι που το κάνει να διαφέρει από τα άλλα.
Φτιάχνουν μια ιστορία για το λεμονάκι τους
λεμόνια και οι ιστορίες τοποθετούνται στην ολομέλεια.
Η κάθε ομάδα καλείται να αναγνωρίσει ανάμεσα στα άλλα το δικό της λεμόνι και να το τοποθετήσει στην ιστορία που δημιούργησαν.
Τα παιδιά στην συνέχεια αφηγούνται στην ολομέλεια την ιστορία τους.
ΤΑ ΜΠΑΛΟΝΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑ
Διαβάζω στα παιδιά από τον μικρό αναγνώστη την ιστορία “Τα μπαλόνια της φιλίας”. Αφού επεξεργαστούμε την ιστορία τα παιδιά προτείνουν να γράψουν τα δικά τους συνθήματα τα οποία τοποθετούν πάνω σε μπαλόνια . Στην συνέχεια τα μηνύματα μας με την βοήθεια των μπαλονιών της φιλίας ταξιδεύουν παντού.
Τα παιδιά γράφουν τα συνθήματα τους.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Ζωγραφίζω σε χαρτί του μέτρου το περίγραμμα σώματος ενός παιδιού. Ζητώ από τα παιδιά να πούνε λόγια που θα πληγώσουν το παιδί αυτό πχ έισαι άσχημος, είσαι γιαλάκιας ,δεν σε έχουμε φίλο,κλπ, στη συνέχεια παίρνω το χαρτί και το τσαλακώνω και στην συνέχεια το σκίζω. Λέω στα παιδιά: Έτσι νοιώθει ένας άνθρωπος όταν του μιλάμε άσχημα . “Του τσαλακώνουμε την ψυχή” ,” του ραγίζουμε την καρδιά “”τον κάνουμε κομμάτια”. Στη συνέχεια σε άλλο ανθρωπάκι μιλάμε όμορφα, Είσαι ωραίος φοράς ωραία ρούχα, ζωγραφίζεις υπέροχα κλπ Καθώς λένε τα γλυκά και όμορφα λόγια μακραίνω τα πόδια του περίγραμματος. ΄Λέω λοιπόν στα παιδιά . Έτσι ψηλώνει , και φουσκώνει ένας άνθρωπος όταν του μιλάμε όμορφα. Όπως τα λουλούδια αν δεν τα περιποιούμαστε μαραγκιάζουν και ξηραίνονται ενώ όταν τους μιλάμε όμορφα ψηλώνουν και φουντ
Τα παιδιά συνειδητοποιούν το πόσο σημαντικό είναι να φέρονται όμορφα στους φίλους τους και να μην χρησιμοποιούν λέξεις που πληγώνουν. ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΩΣ ΘΑ ΔΡΑΣΟΥΝ ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΑ ΠΛΗΓΩΣΕΙ Η ΤΑ ΕΝΟΧΛΗΣΕΙ
ΤΟ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ ΛΙΒΑΔΙ ΤΗΣ ΦΙΛΛΙΩΣ ΝΙΚΟΛΟΥΔΗ
Μετά την ανάγνωση και την επεξεργασία του παραμυθιού( ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ- ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ)
Σχετικά με ΤΟΥΜΠΑΖΟΥ ΜΑΡΩ
Υπηρετώ στο 4ο Νηπιαγωγείο Αθηνών από το 1996. Διορίστηκα στο Υπουργείο Παιδείας το 1990. Εργάζομαι όμως ως νηπιαγωγός από το 1984. Αποφοίτησα από την Σχολή Νηπιαγωγών Αθήνας ( Εκάλη).Παρακολούθησα τα μαθήματα εξομοίωσης στο Εθνικό Καπποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών( ΤΕΑΠΗ)και το πρόγραμμα επιμόρφωσης Α’ Επιπέδου στους Υπολογιστές.
Περισσότερες πληροφορίες