ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ ΚΑΙ Ο ΣΠΟΡΟΣ ΦΥΤΡΩΝΕΙ ΞΑΝΑ……

 

Νοέμβριος ξανά και ο σπόρος ξεκινά

να φυτρώνει, να μεγαλώνει

και τον καρπό του να μας δώνει….

Τα φρούτα που φέρνουν τα παιδιά για το κολατσιό τους ,ήταν η αφορμή να ξεκινήσει το ενδιαφέρον και η συζήτηση γύρω από από τα φρούτα. Αφού τα παρατηρήσαμε μιλήσαμε για το σχήμα τους, το χρώμα τους, τη γεύση τους.

Τα δοκιμάσαμε, φτιάξαμε νόστιμη φρουτοσαλάτα, κομπόστα και βέβαια σύνθετες λέξεις όπως πορτοκαλομηλοσαλάτα, αχλαδομηλοπορτοκαλομανταρινοσαλάτα κλπ. 

 

ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΜΕ- ΣΥΖΗΤΟΥΜΕ- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΟΥΜΑΣΤΕ

Διαλέξαμε το σπόρο που θα ταξιδέψει και ξεκινήσαμε το ταξίδι βήμα – βήμα.

Τα παιδιά παρατηρούν

Τα παιδιά παρατηρούν

Ανακαλύπτουν( ΣΠΟΡΙΑ)

Ανακαλύπτουν( ΣΠΟΡΙΑ)

Φυτεύουν τον σπόρο, τον ποτίζουν και περιμένουν.....

Φυτεύουν τον σπόρο, τον ποτίζουν και περιμένουν…..

DSC03840ΕΤΟΙΜΑΖΟΜΕ ΤΟΥΣ ΣΠΟΡΟΥΛΗΔΕΣ ΜΑΣ

DSC01609 DSC01611DSC01619 DSC01620ΟΙ ΣΠΟΡΟΥΛΗΔΕΣ ΜΑΣ ΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΦΥΤΡΩΣΟΥΝ……

ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΕΡΑ ΟΙ ΣΠΟΡΟΥΛΗΔΕΣ ΜΑΣ ΜΕΓΑΛΩΣΑΝ…

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΝ ΣΕ ΦΥΛΛΟ ΧΑΡΤΙΟΥ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥΣ( ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ)

DSC01627 DSC01628ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΟΜΠΟΣΤΑΣ ΜΗΛΟΥ

Καθαρίσαμε τα μήλα.

Καθαρίσαμε τα μήλα.

Τα ρίχνουμε στην κατσαρόλα.

Τα ρίχνουμε στην κατσαρόλα.

Προσθέτουμε ζάχαρη και νερό.

Προσθέτουμε ζάχαρη και νερό.

Αφήνουμε να βράσει καλά.

Αφήνουμε να βράσει καλά.

Έτοιμη η νόστιμη κομπόστα μας.

Έτοιμη η νόστιμη κομπόστα μας.

ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΟΡΕΞΗ!!!!!

ΓΕΥΟΜΑΣΤΕ ΤΗ ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΦΡΟΥΤΟΣΑΛΑΤΑ ΜΑΣ

DSC03856

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΟΠ ΚΟΡΝ

Ο σπόρος αλλάζει μορφή όταν ζεσταθεί.

DSC01625 DSC01626

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΤΗΓΑΝΙΤΑΣ

ΝΟΣΤΙΜΕΣ ΛΑΧΤΑΡΙΣΤΕΣ……….

ΦΥΣΙΚΕΣ  ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ –

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ( ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΣΠΟΡΟΥ)

Τα παιδιά αντιλαμβάνονται ότι εκτός από τους σπόρους μπορούμε να φυτέψουμε και βολβούς. Αναλαμβάνουν να φροντίζουν τα φυτά και να καταγράφουν την εξέλιξη τους.( ανάπτυξη φυτών)

Τα παιδιά φυτεύουν βολβούς.

Τα παιδιά φυτεύουν βολβούς.

DSC03932

Αναμένουμε την εξέλιξη τους.

Αναμένουμε την εξέλιξη τους.

 

ΑΡΙΘΜΗΣΗ: ΜΕΤΡΑΜΕ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΜΕ ΤΟΣΑ ΦΑΣΟΛΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΘΗΚΗ ΟΣΑ ΛΕΕΙ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ.

ΓΛΩΣΣΑ:  ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ

“Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΨΗΜΕΝΟΥ ΤΗΓΑΝΟΨΩΜΟΥ”

Αφού διαβάσουμε το παραμύθι ακολουθεί συζήτηση και τα παιδιά τοποθετούνται όσον αφορά τον χαρακτηρισμό των ηρώων, την στάση τους στο έργο, δίνουν τις δικές τους εκδοχές, και το δικό τους τέλος και τίτλο.

Η ιστορία ενός καλοψημένου τηγανόψωμου. παραμύθι

Η ιστορία ενός καλοψημένου τηγανόψωμου. παραμύθι

Εικονογράφηση του ποιήματος "Μηλίτσα που είσαι στον γκρεμό"

Εικονογράφηση του ποιήματος “Μηλίτσα που είσαι στον γκρεμό”

DSC03911

ΧΟΡΟΣ” ΜΗΛΙΤΣΑ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΣΤΟΝ ΓΚΡΕΜΟ”

ΔΗΜΟΤΙΚΟ – ΤΣΑΜΙΚΟ

DSC03906ΠΑΡΑΔΟΣΗ: ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΕΘΙΜΟΥ ” ΠΕΡΠΕΡΟΥΝΑ¨”

Τα παιδιά αναβίωσαν το έθιμο της ” Περπερούνας”στα συστεγαζόμενα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία. Με αυτόν τρόπο εξυπηρετήθηκε και η ομαλή μετάβαση των νηπίων από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο.

ΠΕΡΠΕΡΟΥΑ ΠΕΡΠΑΤΕΙ

ΠΕΡΠΑΤΕΙ ΚΑΜΑΡΩΤΗ

ΡΙΞΕ ΘΕΕ ΜΟΥ ΜΙΑ ΒΡΟΧΗ

ΜΙΑ ΒΡΟΧΗ ΜΙΑ ΔΥΝΑΤΗ

ΤΑ ΧΩΡΑΦΙΑ ΝΑ ΠΟΤΙΣΟΥΝ

ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΜΠΟΙ ΝΑ ΚΑΡΠΙΣΟΥΝ.

ΤΟ ΕΘΙΜΟ ΤΗΣ "ΠΕΡΠΕΡΟΥΝΑΣ"

ΤΟ ΕΘΙΜΟ ΤΗΣ “ΠΕΡΠΕΡΟΥΝΑΣ

 

 

DSC03883ΤΡΟΠΟΙ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΥ ΤΩΝ ΦΥΤΩΝ

ΜΕ ΖΩΑ, ΠΟΥΛΙΑ, ΝΕΡΟ, ΑΕΡΑ κλπ

DSC03935ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟΥ ΚΑΙ ΑΝΘΟΚΗΠΟΥ

ΣΤΟΝ ΑΥΛΕΙΟ ΧΩΡΟ

Η ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης τα οδήγησε στο να προτείνουν την δημιουργία λαχανόκηπου και ανθόκηπου .

Τα παιδιά υλοποίησαν την πρόταση τους για δημιουργία λαχανόκηπου και ανθόκηπου στην αυλή του σχολείου μας . Αφού επέλεξαν το κατάλληλο σημείο επιδόθηκαν με ιδιαίτερη χαρά στο φύτεμα. Υποσχέθηκαν να φροντίζουν τα φυτά και να παρακολουθούν την εξέλιξη τους. Η απόδοση των καρπών θα γίνει μια υπέροχη υγιεινή σαλάτα την οποία θα γευτούμε μαζί με τους γονείς των νηπίων. Αυτό εξυπηρετεί και το καινοτόμο πρόγραμμα Αγωγής Υγείας που αναλάβαμε φέτος με θέμα ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ- ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ.

ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΓΙΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑ ΕΔΑΦΟΥΣ

ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΓΙΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑ ΕΔΑΦΟΥΣ

DSC03965 DSC03970 DSC03976 DSC03980

ΓΛΩΣΣΑ: ΓΡΑΦΗ- ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Τα παιδιά εικονογραφούν και γράφουν την παροιμία

“ΕΝΑ ΜΗΛΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΟΝ ΓΙΑΤΡΟ ΤΟΝ ΚΑΝΕΙ ΠΕΡΑ”

                                                                                                                              

DSC03844 DSC03845 DSC03846

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: ΙΣΤΟΡΙΑ ΧΡΟΝΙΚΗΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΣ

DSC03860ΓΛΩΣΣΑ: ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Τα παιδιά σε καρτέλα αναφοράς με φρούτα προσπαθούν να βρούν, να διαβάσουν  από το κινητό καρτελάκι που τους δίδω το φρούτο το οποίο  καλούνται να τοποθετήσουν στο σωστό σημείο της καρτέλας.

ΚΑΡΤΕΛΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

ΚΑΡΤΕΛΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

DSC03888 DSC03889 DSC03890ΝΤΟΜΙΝΟ ΦΡΟΥΤΩΝ

Τα παιδιά με οδηγό την καρτέλα αναφοράς των φρούτων καλούνται να διαβάσουν αρχικά το φρούτο το οποίο καλούνται να τοποθετήσουν για την δημιουργία του ΝΤΟΜΙΝΟ.

DSC03895 DSC03897ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Παρακολουθήσαμε το βίντεο . Ακολούθησε συζήτηση , σχολιασμός , ανταλλαγή απόψεων και ιδεών.

ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ- ΒΑΡΥΤΗΤΑ

Μέσα από το  θεατρικό παιχνίδι τα παιδιά  διερευνούν διερωτώνται , κάνουν υποθέσεις και επαληθεύσεις.

Τι θα συμβεί εάν πετάξω από το ίδιο ύψος ένα φύλλο χαρτί και ένα μήλο; Ποιό θα πέσει πιο γρήγορα κάτω στη γη. ( λόγω βαρύτητας)

Τα παιδιά υποθέτουν και στο τέλος επαληθεύουν την υπόθεση που έκαναν .

Το μήλο θα πέσει . Γιατί; Γιατί είναι πιο βαρύ από το χαρτί.

Το ζυγίζουν αρχικά με τα χέρια και επιβεβαιώνονται με την ζυγαριά.

Στη συνέχεια τσαλακώνουμε ένα φύλλο χαρτιού και ένα άλλο όχι . ΕΡΩΤΗΣΗ : Ποιό θα πέσει  πιο γρήγορα στη γη;

Ζυγίζουν τα δυο χαρτιά και διαπιστώνουν ότι έχουν το ίδιο βάρος.

Στη συνέχεια αφήνουν από το ίδιο ύψος τα δυο χαρτιά και βλέπουν ότι πρώτο πέφτει το τσαλακωμένο χαρτί. Τι να συμβαίνει άραγε; Τι είναι αυτό που εμποδίζει το ανοιχτό χαρτί να πέσει ταυτόχρονα στο έδαφος:

Τα παιδιά αφού σκεφτούν βρίσκουν την λύση . Ο ΑΕΡΑΣ είναι αυτός που το εμποδίζει .

DSC03939

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ- ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ- ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ

ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΒΑΡΟΣ . ΑΠΟΡΙΑ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΝΑΓΚΑΖΕΙ ΤΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΧΑΡΤΙ ΝΑ ΠΕΦΤΕΙ ΠΙΟ ΑΡΓΑ ΣΤΟ ΠΑΤΩΜΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΤΣΑΛΑΚΩΜΕΝΟ:

ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΒΑΡΟΣ . ΑΠΟΡΙΑ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΝΑΓΚΑΖΕΙ ΤΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΧΑΡΤΙ ΝΑ ΠΕΦΤΕΙ ΠΙΟ ΑΡΓΑ ΣΤΟ ΠΑΤΩΜΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΤΣΑΛΑΚΩΜΕΝΟ:

ΜΑ ΝΑΙ ! Ο ΑΕΡΑΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΜΠΟΔΙΖΕΙ. ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΗ. ΤΟ ΒΡΗΚΑΜΕ.

ΜΑ ΝΑΙ ! Ο ΑΕΡΑΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΜΠΟΔΙΖΕΙ. ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΗ. ΤΟ ΒΡΗΚΑΜΕ.

 

Σχετικά με ΤΟΥΜΠΑΖΟΥ ΜΑΡΩ

Υπηρετώ στο 4ο Νηπιαγωγείο Αθηνών από το 1996. Διορίστηκα στο Υπουργείο Παιδείας το 1990. Εργάζομαι όμως ως νηπιαγωγός από το 1984. Αποφοίτησα από την Σχολή Νηπιαγωγών Αθήνας ( Εκάλη).Παρακολούθησα τα μαθήματα εξομοίωσης στο Εθνικό Καπποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών( ΤΕΑΠΗ)και το πρόγραμμα επιμόρφωσης Α’ Επιπέδου στους Υπολογιστές.


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.