Νοέμβριος ξανά και ο σπόρος ξεκινά
να φυτρώνει, να μεγαλώνει
και τον καρπό του να μας δώνει….
Τα φρούτα που φέρνουν τα παιδιά για το κολατσιό τους ,ήταν η αφορμή να ξεκινήσει το ενδιαφέρον και η συζήτηση γύρω από από τα φρούτα. Αφού τα παρατηρήσαμε μιλήσαμε για το σχήμα τους, το χρώμα τους, τη γεύση τους.
Τα δοκιμάσαμε, φτιάξαμε νόστιμη φρουτοσαλάτα, κομπόστα και βέβαια σύνθετες λέξεις όπως πορτοκαλομηλοσαλάτα, αχλαδομηλοπορτοκαλομανταρινοσαλάτα κλπ.
ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΜΕ- ΣΥΖΗΤΟΥΜΕ- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΟΥΜΑΣΤΕ
Διαλέξαμε το σπόρο που θα ταξιδέψει και ξεκινήσαμε το ταξίδι βήμα – βήμα.
ΕΤΟΙΜΑΖΟΜΕ ΤΟΥΣ ΣΠΟΡΟΥΛΗΔΕΣ ΜΑΣ
ΟΙ ΣΠΟΡΟΥΛΗΔΕΣ ΜΑΣ ΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΦΥΤΡΩΣΟΥΝ……
ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΕΡΑ ΟΙ ΣΠΟΡΟΥΛΗΔΕΣ ΜΑΣ ΜΕΓΑΛΩΣΑΝ…
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΝ ΣΕ ΦΥΛΛΟ ΧΑΡΤΙΟΥ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥΣ( ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ)
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΟΜΠΟΣΤΑΣ ΜΗΛΟΥ
ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΟΡΕΞΗ!!!!!
ΓΕΥΟΜΑΣΤΕ ΤΗ ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΦΡΟΥΤΟΣΑΛΑΤΑ ΜΑΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΟΠ ΚΟΡΝ
Ο σπόρος αλλάζει μορφή όταν ζεσταθεί.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΤΗΓΑΝΙΤΑΣ
ΝΟΣΤΙΜΕΣ ΛΑΧΤΑΡΙΣΤΕΣ……….
ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ –
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ( ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΣΠΟΡΟΥ)
Τα παιδιά αντιλαμβάνονται ότι εκτός από τους σπόρους μπορούμε να φυτέψουμε και βολβούς. Αναλαμβάνουν να φροντίζουν τα φυτά και να καταγράφουν την εξέλιξη τους.( ανάπτυξη φυτών)
ΑΡΙΘΜΗΣΗ: ΜΕΤΡΑΜΕ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΜΕ ΤΟΣΑ ΦΑΣΟΛΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΘΗΚΗ ΟΣΑ ΛΕΕΙ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ.
ΓΛΩΣΣΑ: ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ
“Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΨΗΜΕΝΟΥ ΤΗΓΑΝΟΨΩΜΟΥ”
Αφού διαβάσουμε το παραμύθι ακολουθεί συζήτηση και τα παιδιά τοποθετούνται όσον αφορά τον χαρακτηρισμό των ηρώων, την στάση τους στο έργο, δίνουν τις δικές τους εκδοχές, και το δικό τους τέλος και τίτλο.
ΧΟΡΟΣ” ΜΗΛΙΤΣΑ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΣΤΟΝ ΓΚΡΕΜΟ”
ΔΗΜΟΤΙΚΟ – ΤΣΑΜΙΚΟ
ΠΑΡΑΔΟΣΗ: ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΕΘΙΜΟΥ ” ΠΕΡΠΕΡΟΥΝΑ¨”
Τα παιδιά αναβίωσαν το έθιμο της ” Περπερούνας”στα συστεγαζόμενα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία. Με αυτόν τρόπο εξυπηρετήθηκε και η ομαλή μετάβαση των νηπίων από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο.
ΠΕΡΠΕΡΟΥΑ ΠΕΡΠΑΤΕΙ
ΠΕΡΠΑΤΕΙ ΚΑΜΑΡΩΤΗ
ΡΙΞΕ ΘΕΕ ΜΟΥ ΜΙΑ ΒΡΟΧΗ
ΜΙΑ ΒΡΟΧΗ ΜΙΑ ΔΥΝΑΤΗ
ΤΑ ΧΩΡΑΦΙΑ ΝΑ ΠΟΤΙΣΟΥΝ
ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΜΠΟΙ ΝΑ ΚΑΡΠΙΣΟΥΝ.
ΤΡΟΠΟΙ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΥ ΤΩΝ ΦΥΤΩΝ
ΜΕ ΖΩΑ, ΠΟΥΛΙΑ, ΝΕΡΟ, ΑΕΡΑ κλπ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟΥ ΚΑΙ ΑΝΘΟΚΗΠΟΥ
ΣΤΟΝ ΑΥΛΕΙΟ ΧΩΡΟ
Η ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης τα οδήγησε στο να προτείνουν την δημιουργία λαχανόκηπου και ανθόκηπου .
Τα παιδιά υλοποίησαν την πρόταση τους για δημιουργία λαχανόκηπου και ανθόκηπου στην αυλή του σχολείου μας . Αφού επέλεξαν το κατάλληλο σημείο επιδόθηκαν με ιδιαίτερη χαρά στο φύτεμα. Υποσχέθηκαν να φροντίζουν τα φυτά και να παρακολουθούν την εξέλιξη τους. Η απόδοση των καρπών θα γίνει μια υπέροχη υγιεινή σαλάτα την οποία θα γευτούμε μαζί με τους γονείς των νηπίων. Αυτό εξυπηρετεί και το καινοτόμο πρόγραμμα Αγωγής Υγείας που αναλάβαμε φέτος με θέμα ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ- ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ.
ΓΛΩΣΣΑ: ΓΡΑΦΗ- ΑΝΑΓΝΩΣΗ
Τα παιδιά εικονογραφούν και γράφουν την παροιμία
“ΕΝΑ ΜΗΛΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΟΝ ΓΙΑΤΡΟ ΤΟΝ ΚΑΝΕΙ ΠΕΡΑ”
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: ΙΣΤΟΡΙΑ ΧΡΟΝΙΚΗΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΣ
ΓΛΩΣΣΑ: ΑΝΑΓΝΩΣΗ
Τα παιδιά σε καρτέλα αναφοράς με φρούτα προσπαθούν να βρούν, να διαβάσουν από το κινητό καρτελάκι που τους δίδω το φρούτο το οποίο καλούνται να τοποθετήσουν στο σωστό σημείο της καρτέλας.
ΝΤΟΜΙΝΟ ΦΡΟΥΤΩΝ
Τα παιδιά με οδηγό την καρτέλα αναφοράς των φρούτων καλούνται να διαβάσουν αρχικά το φρούτο το οποίο καλούνται να τοποθετήσουν για την δημιουργία του ΝΤΟΜΙΝΟ.
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Παρακολουθήσαμε το βίντεο . Ακολούθησε συζήτηση , σχολιασμός , ανταλλαγή απόψεων και ιδεών.
ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ- ΒΑΡΥΤΗΤΑ
Μέσα από το θεατρικό παιχνίδι τα παιδιά διερευνούν διερωτώνται , κάνουν υποθέσεις και επαληθεύσεις.
Τι θα συμβεί εάν πετάξω από το ίδιο ύψος ένα φύλλο χαρτί και ένα μήλο; Ποιό θα πέσει πιο γρήγορα κάτω στη γη. ( λόγω βαρύτητας)
Τα παιδιά υποθέτουν και στο τέλος επαληθεύουν την υπόθεση που έκαναν .
Το μήλο θα πέσει . Γιατί; Γιατί είναι πιο βαρύ από το χαρτί.
Το ζυγίζουν αρχικά με τα χέρια και επιβεβαιώνονται με την ζυγαριά.
Στη συνέχεια τσαλακώνουμε ένα φύλλο χαρτιού και ένα άλλο όχι . ΕΡΩΤΗΣΗ : Ποιό θα πέσει πιο γρήγορα στη γη;
Ζυγίζουν τα δυο χαρτιά και διαπιστώνουν ότι έχουν το ίδιο βάρος.
Στη συνέχεια αφήνουν από το ίδιο ύψος τα δυο χαρτιά και βλέπουν ότι πρώτο πέφτει το τσαλακωμένο χαρτί. Τι να συμβαίνει άραγε; Τι είναι αυτό που εμποδίζει το ανοιχτό χαρτί να πέσει ταυτόχρονα στο έδαφος:
Τα παιδιά αφού σκεφτούν βρίσκουν την λύση . Ο ΑΕΡΑΣ είναι αυτός που το εμποδίζει .