ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΑ ΤΟΥ ΜΑΗ

Οι ονομασία  του μήνα Μάη,  Λούλουδος, είναι χαρακτηριστική. Τα λουλούδια τόσο στους αγρούς όσο και στους κήπους των σπιτιών έχουν την τιμητική τους.

Το έθιμο του καλοσωρίσματος του Μάη με το φτιάξιμο του στεφανιού δηλώνει και αυτό την θέση που κατέχουν τα λουλούδια στην Λαογραφία μας.

Τα παιδιά έχοντας τέτοια ερεθίσματα φυσικό ήταν να φέρουν ένα πρωϊνό λουλούδια για να με ευχαριστήσουν και για να στολίσουμε την τάξη μας.

Άρχισαν τότε όλα τα παιδιά να μιλάνε για τα λουλούδια, το όνομα τους, για την ομορφιά που μας προσφέρουν για τις γλάστρες τους που έχουν ανθίσει κλπ.

Ευκαιρία λοιπόν για νέα ΘΕΜΑΤΙΚΉ ΕΝΌΤΗΤA

DSC03260

 ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΝ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ…..

Τα παιδιά παρατηρούν και  βλέπουν τα μέρη των λουλουδιών . ΜΙΣΧΟΣ, ΚΑΛΥΚΑΣ, ΣΕΠΑΛΑ ΠΕΤΑΛΑ, ΥΠΕΡΟΣ, ΣΤΗΜΟΝΕΣ

DSC03285 DSC03284ΓΛΩΣΣΑ: ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ, ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ, ΠΟΙΗΜΑΤΑ,

ΜΥΘΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ

DSC03259ΑΙΝΙΓΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟ και το  ροδόνερο . Τα παιδιά κατανοούν την χρησιμότητα του ροδόνερου στα γλυκά και στα καλυντικά.( κρέμες προσώπου, αφρόλουτρα κλπ)

ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΛΕΞΕΙΣ:

ΡΟΔΟ+ ΝΕΡΟ= ΡΟΔΟΝΕΡΟ

ΑΝΘΟΣ + ΝΕΡΟ= ΑΝΘΟΝΕΡΟ

ΤΡΙΑΝΤΑ+ ΦΥΛΛΟ= ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟ

 

 

 ΓΛΩΣΣΑ: ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Τα παιδιά βρίσκουν από την γωνιά της ανάγνωσης γράμματα και προσπαθούν να βρούν λουλούδια που ξεκινά το όνομα τους από το συγκεκριμένο γράμμα ,π.χ

Ρ= ρόδο,     Τ= Τουλίπα,   Μ= Μαργαρίτα, Β= Βασιλικός,

Υ= υάκυνθος κλπ.

Στη συνέχεια κάνουν προτάσεις που μέσα να έχει το λουλούδι της προτίμησης τους. Την πρόταση αυτή την  μετατρέπουν από τον ενικό   στον πληθυντικό αριθμό . Στη συνέχεια από καταφατική τη πρόταση   τη μετατρέπουν σε ερωτηματική ή  αρνητική.

DSC03266 DSC03267 DSC03268 DSC03269ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΦΡΑΣΗ:

ΓΛΩΣΣΑ: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Διαβάζω στα παιδιά απόσπασμα από τον” Μικρό Πρίγκιπα” του Αντουάν  Ντι Σαιν Εξπερύ.Στη συνέχεια καλούνται να ζωγραφίσουν όπως αυτά φαντάζονται “τον ανθισμένο ουρανό του μικρού πρίγκιπα

ΟΙ ΤΟΥΛΙΠΕΣ ΜΑΣ ΣΤΟΛΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΟΜΟΡΦΑΙΝΟΥΝ

ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΑΣ

 

DSC03264ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:

Κάνω μια αναφορά στα παιδιά  γύρω από το τι σημαίνει  ΠΑΡΑΔΟΣΗ και τι ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ και το πόσο σημαντικό είναι να μην ξεχνάει κανείς την παράδοση  μας, γιατί όπως λέει και ο μεγάλος μας ποιητής Γιάννης Ρίτσος 

” Όποιος ξεχνάει την ΠΑΡΑΔΟΣΗ

ξεχνάει και ένα κομμάτι από το ΜΕΛΛΟΝ”.

 Στη συνέχεια όλοι μαζί παίζουμε το παιχνίδι ” Που είναι η Μαργαρίτα¨. Ταυτόχρονα   κάνω και εμπέδωση  μέσα από το  παιχνίδι και έννοιες στα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ όπως : Γύρω – γύρω, μέσα – έξω, Εννοια του κύκλου και ΑΡΙΘΜΗΣΗ: Πολλά- λίγα, περισσότερα -λιγότερα.

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ” ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ”

Ομαδικό παιχνίδι συνεργασίας και επικοινωνίας " ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ"

Ομαδικό παιχνίδι συνεργασίας και επικοινωνίας ” ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ”

DSC03242

Γκρεμίζω ένα  τοίχο τρα-λα , γκρεμίζω και άλλο τοίχο και ο καθείς την αγαπά.

Γκρεμίζω ένα τοίχο τρα-λα , γκρεμίζω και άλλο τοίχο και ο καθείς την αγαπά.

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ” ΕΝΑ ΦΡΑΓΚΟ Η ΒΙΟΛΕΤΑ”

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: ΖΕΥΓΑΡΙΑ, ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ ( ΠΡΩΤΟΣ, ΔΕΥΤΕΡΟΣ κλπ.)

DSC03252 DSC03253 DSC03254 DSC03256ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ- ΕΚΦΡΑΣΗ

DSC03368 DSC03369 DSC03370 DSC03373 DSC03374ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: ΔΙΑΔΟΧΗ ΑΡΙΘΜΩΝ ΑΝΑ ΔΥΑΔΕΣ-ΤΡΙΑΔΕΣ

Τα παιδιά αριθμούν ανά δύο η τρία, βοηθούμενα με λουλούδια ιδίου χρώματος στις τριάδες η στις δυάδες. Γίνεται αναφορά στους ζυγούς ή  μονούς αριθμούς.

 DSC03138DSC03137ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ- ΕΚΦΡΑΣΗ: ΤΡΑΓΟΥΔΙ- ΧΟΡΟΣ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ

Τα παιδιά πλοηγούνται στο Internet και βρίσκουν  παραμύθια,τραγούδια σχετικά με τα λουλούδια . Στη συνέχεια το ρίχνουν στο χορό . Η χαρά τους απερίγραπτη .

ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ:       ” ΜΕΝΕΞΕΔΕΣ ΚΑΙ ΖΟΥΜΠΟΥΛΙΑ”

                                   ” ΣΑΝ ΤΗΝ ΠΑΠΑΡΟΥΝΑ ΜΟΙΑΖΕΙΣ”

                                     ” ΝΥΧΤΟΛΟΥΛΟΥΔΟ”

                                         ” ΓΑΡΟΥΦΑΛΛΟ ΣΤΟ ΑΥΤΙ”

Σχετικά με ΤΟΥΜΠΑΖΟΥ ΜΑΡΩ

Υπηρετώ στο 4ο Νηπιαγωγείο Αθηνών από το 1996. Διορίστηκα στο Υπουργείο Παιδείας το 1990. Εργάζομαι όμως ως νηπιαγωγός από το 1984. Αποφοίτησα από την Σχολή Νηπιαγωγών Αθήνας ( Εκάλη).Παρακολούθησα τα μαθήματα εξομοίωσης στο Εθνικό Καπποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών( ΤΕΑΠΗ)και το πρόγραμμα επιμόρφωσης Α’ Επιπέδου στους Υπολογιστές.


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.