Οι ονομασία του μήνα Μάη, Λούλουδος, είναι χαρακτηριστική. Τα λουλούδια τόσο στους αγρούς όσο και στους κήπους των σπιτιών έχουν την τιμητική τους.
Το έθιμο του καλοσωρίσματος του Μάη με το φτιάξιμο του στεφανιού δηλώνει και αυτό την θέση που κατέχουν τα λουλούδια στην Λαογραφία μας.
Τα παιδιά έχοντας τέτοια ερεθίσματα φυσικό ήταν να φέρουν ένα πρωϊνό λουλούδια για να με ευχαριστήσουν και για να στολίσουμε την τάξη μας.
Άρχισαν τότε όλα τα παιδιά να μιλάνε για τα λουλούδια, το όνομα τους, για την ομορφιά που μας προσφέρουν για τις γλάστρες τους που έχουν ανθίσει κλπ.
Ευκαιρία λοιπόν για νέα ΘΕΜΑΤΙΚΉ ΕΝΌΤΗΤA
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΝ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ…..
Τα παιδιά παρατηρούν και βλέπουν τα μέρη των λουλουδιών . ΜΙΣΧΟΣ, ΚΑΛΥΚΑΣ, ΣΕΠΑΛΑ ΠΕΤΑΛΑ, ΥΠΕΡΟΣ, ΣΤΗΜΟΝΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ: ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ, ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ, ΠΟΙΗΜΑΤΑ,
ΜΥΘΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ
ΑΙΝΙΓΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟ και το ροδόνερο . Τα παιδιά κατανοούν την χρησιμότητα του ροδόνερου στα γλυκά και στα καλυντικά.( κρέμες προσώπου, αφρόλουτρα κλπ)
ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΛΕΞΕΙΣ:
ΡΟΔΟ+ ΝΕΡΟ= ΡΟΔΟΝΕΡΟ
ΑΝΘΟΣ + ΝΕΡΟ= ΑΝΘΟΝΕΡΟ
ΤΡΙΑΝΤΑ+ ΦΥΛΛΟ= ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟ
ΓΛΩΣΣΑ: ΑΝΑΓΝΩΣΗ
Τα παιδιά βρίσκουν από την γωνιά της ανάγνωσης γράμματα και προσπαθούν να βρούν λουλούδια που ξεκινά το όνομα τους από το συγκεκριμένο γράμμα ,π.χ
Ρ= ρόδο, Τ= Τουλίπα, Μ= Μαργαρίτα, Β= Βασιλικός,
Υ= υάκυνθος κλπ.
Στη συνέχεια κάνουν προτάσεις που μέσα να έχει το λουλούδι της προτίμησης τους. Την πρόταση αυτή την μετατρέπουν από τον ενικό στον πληθυντικό αριθμό . Στη συνέχεια από καταφατική τη πρόταση τη μετατρέπουν σε ερωτηματική ή αρνητική.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΦΡΑΣΗ:
ΓΛΩΣΣΑ: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Διαβάζω στα παιδιά απόσπασμα από τον” Μικρό Πρίγκιπα” του Αντουάν Ντι Σαιν Εξπερύ.Στη συνέχεια καλούνται να ζωγραφίσουν όπως αυτά φαντάζονται “τον ανθισμένο ουρανό του μικρού πρίγκιπα
ΟΙ ΤΟΥΛΙΠΕΣ ΜΑΣ ΣΤΟΛΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΟΜΟΡΦΑΙΝΟΥΝ
ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΑΣ