ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ” Ο ΛΟΡΔΟΣ ΕΛΓΙΝ ΚΑΙ ΤΑ ΞΕΝΙΤΕΜΕΝΑ ΓΛΥΠΤΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ”

Στα πλαίσια του καινοτόμου προγράμματος που εκπονούμε κατά το τρέχον  σχολικό έτος με θέμα ” Η ζωή χωρίς σύνορα” μια διαφορετική προσέγγιση του προσφυγικού και μετανατευτικού ζητήματος μέσα από το εγχειρίδιο ” ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ”προγραμματίσαμε και πραγματοποιήσαμε το εκπαιδευτικό βιωματικό πρόγραμμα ” Ο Λόρδος Έλγιν και τα ξενιτεμένα γλυπτά του Παρθενώνα”

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Χωριζόταν σε γεγονότα στα οποία τα παιδιά δραματοποιούσαν με τη συμμετοχή  των εμψυχωτών και συγκεκριμένα :

 – Δώρα για τη θεά Αθηνά.

– Γιγαντομαχία

_ Η διαμάχη της θεάς Αθηνάς και του Ποσειδώνα

Ο Παρθενώνας , το Ερέχθειο και τα ξενιτεμένα μάρμαρα του Παρθενώνα.

– Η γιορτή και η πομπή των Παναθηναίων.

Ακολούθησε επίσκεψη στο μουσείο της Ακρόπολης.

 

DSC03181 DSC03182 DSC03184 DSC03185 DSC03186 DSC03188 DSC03189 DSC03190 DSC03194 DSC03195

ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Οι αρχαιολόγοι έφεραν τα παιδιά μας σε επαφή με τον   πολιτιστικό μας πλούτο, δίνοντας έμφαση στις Καρυάτιδες και τονίζοντας έντονα την απουσία τη ς μίας που αφαίρεσε ο λόρδος Έλγιν. Δόθηκε επίσης ‘εμφαση στο αέτωμα και τη ζωφόρο   του Παρθενώνα,καθώς και τα δώρα αγάλματα που προσέφεραν δώρο οι Αθη ναίοι στην θεά Αθηνά για να της ζητήσουν μια χάρη. Στο τέλος τα παιδιά θαύμασαν την πομπή των Παναθηναίων . Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από την πολιτιστική μας κληρονομιά και ένοιωσαν περήφανα για τους προγόνους μας.

ΣΤΙΓΜΕΣ ΑΝΕΠΑΝΑΛΗΠΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ

 

DSC00149 DSC00170

Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΗΜΕΡΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ…….

Η  επόμενη ημέρα αξιοποιήθηκε κατάλληλα  σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα.

ΓΛΩΣΣΑ:  ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ,

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ: ΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ

Τα παιδιά εξέφρασαν συναισθήματα σχετικά με την ξενιτεμένη καρυάτιδα 

Λέξεις που χρησιμοποίησαν : Νοιώθει ΜΟΝΑΞΙΑ, ΛΥΠΗ , ΣΤΕΝΑΧΩΡΙΑ, ΘΥΜΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΓΙΝ,ΑΝΥΠΟΜΟΝΗΣΙΑ , ΑΓΩΝΙΑ , ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ

ΛΥΠΗ= ΛΥΠΑΜΑΙ

ΣΤΕΝΑΧΩΡΙΑ= ΣΤΕΝΑΧΩΡΙΕΜΑΙ

ΘΥΜΟΣ= ΘΥΜΩΝΩ

ΑΓΩΝΙΑ= ΑΓΩΝΙΩ

ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ= ΝΟΣΤΑΛΓΩ

ΑΝΥΠΟΜΟΝΗΣΙΑ= ΑΝΥΠΟΜΟΝΩ

DSC03222

DSC03226ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: ΣΥΝΘΕΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ 6

                                             ( 6)  ΤΟΣΕΣ ΟΣΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΡΥΑΤΙΔΕΣ

DSC03213 DSC03214 DSC03215 DSC03216 DSC03217

 Τα παιδιά αριθμούν και συμπληρώνουν όσα λείπουν

( ΑΡΙΘΜΟΣ 2)

DSC03232

 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΚΦΡΑΣΗ:

Τα παιδιά με την τεχνική της χαρακτικής φτιάχνουν αμφορείς, αγγεία και τα διακοσμούν με δικά τους μοτίβα.

ΤΡΑΓΟΥΔΙ :ΜΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΦΩΣ  μουσική  σύνθεση YIANNI

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: Τα παιδιά κάνουν την πλοήγηση τους ψάχνοντας πληροφορίες για τον λόρδο Έλγιν και τα ξενιτεμένα μας γλυπτά.

Παρακολουθούν το βίντεο ” Οι  ξενιτεμένοι θεοί και τα μάρμαρα του Παρθενώνα”

DSC03203

 

Τα παιδιά ζωγραφίζουν τικαι γράφουν με το τρόπο που μόνο αυτά γνωρίζουν τι τους έκανε εντύπωση από το μουσείο της Ακρόπολης.

Τα παιδιά ζωγραφίζουν τικαι γράφουν με το τρόπο που μόνο αυτά γνωρίζουν τι τους έκανε εντύπωση από το μουσείο της Ακρόπολη

DSC03205

Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ

Η ευαισθητοποίηση των παιδιών μας για τα ξενιτεμένα μάρμαρα του Παρθενώνα και τον πολιτιστικό μας θησαυρό γέννησε την επιθυμία τους για Δράση . Πρότειναν να βγούμε στο δρόμο και να εκδηλώσουν την έντονη επιθυμία τους για επιστροφή των μαρμάρων στο χώμα που “ΑΝΗΚΟΥΝ” την πατρίδα μας την χώρα που τα “ΓΕΝΝΗΣΕ”

Η πρόταση τους πήρε “σάρκα και οστά “. Σε συνεργασία με το συστεγαζόμενο 107  Νηπιαγωγείοκαι  τη Δ και  Στ τάξη  του συστεγαζομενου 120 Δημοτικού σχολείου Αθηνών φτιάξαμε ΠΑΝΩ στα οποία τα παιδιά έγραψαν τα συνθήματα τους και βγήκαμε στο τετράγωνο γύρω από το σχολικό μας συγκρότημα κινητοποιώντας και τους πολίτες. Η ΔΡΑΣΗ είχε παλμό και ιδιαίτερο ενθουσιασμό.

Η συγκεκριμένη ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ  εξυπηρέτησε και την ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ των παιδιών για το ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.

ΓΛΩΣΣΑ: ΓΡΑΦΗ

DSC03240 DSC03238 DSC03239

 καρυατυδες

Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ

DSC03326

DSC03329 DSC03338DSC03313 DSC03319 DSC03322 DSC03329 DSC03331 DSC03332 DSC03335 DSC03338 DSC03340 DSC03341 DSC03342

Σχετικά με ΤΟΥΜΠΑΖΟΥ ΜΑΡΩ

Υπηρετώ στο 4ο Νηπιαγωγείο Αθηνών από το 1996. Διορίστηκα στο Υπουργείο Παιδείας το 1990. Εργάζομαι όμως ως νηπιαγωγός από το 1984. Αποφοίτησα από την Σχολή Νηπιαγωγών Αθήνας ( Εκάλη).Παρακολούθησα τα μαθήματα εξομοίωσης στο Εθνικό Καπποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών( ΤΕΑΠΗ)και το πρόγραμμα επιμόρφωσης Α’ Επιπέδου στους Υπολογιστές.


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.