ΧΡΟΝΟΣ- ΜΗΝΕΣ- ΕΠΟΧΕΣ

DSC01787a                                                     ΧΡΟΝΟΣ  ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΚΥΛΑΕΙ

                                                          ΚΥΛΑΕΙ ΚΑΙ ΦΕΥΓΕΙ

                                                           ΣΑΝ ΤΟ ΓΑΡΓΑΡΟ ΝΕΡΟ

                                                              ΚΑΙ ΠΙΣΩ ΔΕΝ ΓΥΡΝΑΕΙ.

  ΡΟΔΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΓΥΡΙΖΕΙ ΚΑΙ ΟΤΙ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΞΑΝΑΡΧΙΖΕΙ…….. Ο χρόνος είναι μια δύσκολη έννοια. Τα παιδιά τον αντιλαμβάνονται μέσα από τα διάφορα γεγονότα που συμβαίνουν στην ζωή τους, όπως η παρατήρηση  και διάταξη φωτογραφιών  τους από την βρεφική έως και την νηπιακή ηλικία, η διαδοχή των εποχών, η εναλλαγή της ημέρας και της νύχτας, το πέρασμα των μηνών, το μεγάλωμα των σπόρων και των φυτών, κλπ. Το νηπιαγωγείο εφαρμόζει  δραστηριότητες που σχετίζονται με αυτά τα γεγονότα έτσι ώστε τα παιδιά να κατανοήσουν το πέρασμα του χρόνου

 Ο ΙΣΤΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΣ και το εποπτικό μας υλικό

DSC01858 DSC01865 DSC01872

                                              O ΓΑΛΙΛΑΙΟΣ ” Και όμως γυρίζει…” εννοώντας τη ΓΗ ” Ο γέρο χρόνος με τα τέσσερα του τα παιδιά και τα δώδεκα του εγγόνια” . Τα παιδιά με την βοήθεια εικονογραφημένων εικόνων και αινιγμάτων τοποθετούν στην κατάλληλη σειρά   τον πατέρα χρόνο ,τα παιδιά εποχές  και τα εγγόνια μήνες. ΑΙΝΙΓΜΑ: Ξέρω ένα γεροντάκι που έχει τέσσερα παιδιά και δώδεκα εγγόνια γέρος ασπρομάλλης ποιος είναι;   ( ΧΡΟΝΟΣ) ΑΙΝΙΓΜΑ:   Ένας πατέρας κεφαλή, δώδεκα γιοί ποδάρια και κάθε γιός στη ράχη του , έχει τριάντα κόρες κάθε μέρα πεθαίνει η μια, ταχιά γεννιέται η άλλη. Τι είναι;( Χρόνος -μήνες, ημέρες) ΑΙΝΙΓΜΑ:   Δεν τον ακούς, δεν τον βλέπεις, δεν τον δαγκώνεις μπορείς όμως να τον μετρήσεις . Τι είναι: ( χρόνος)   DSC01714 DSC01715 DSC01716 DSC01717 DSC01718 DSC01719 DSC01720 DSC01721 DSC01722 DSC01723 DSC01724

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΤΗΣ ΛΟΤΙΣ ΠΕΤΡΟΒΙΤΣ -ΑΝΔΡΟΤΣΟΠΟΥΛΟΥ” ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΟΥ ΦΛΕΒΑΡΗ”

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: ΑΡΙΘΜΟΣ 4 Τα παιδιά τοποθετούν τις 4 εποχές και κάτω από κάθε εποχή τους αντίστοιχους 3 μήνες, σύνολο 12 ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ ΓΛΩΣΣΑ: Ανάγνωση : Τα παιδιά με τη βοήθεια πίνακα αναφοράς τοποθετούν το όνομα της κάθε εποχής και το όνομα του κάθε μήνα κάτω από την αντίστοιχη εικόνα και καλούνται να διαβάσουν το όνομα τους.DSC01778 DSC01779 DSC01780 DSC01781 DSC01782 DSC01783

ΠΙΝΑΚΑΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΟΧΕΣ

Τα παιδιά καταγράφουν σε πίνακα την εποχή που προτιμούν και δικαιολογούν την άποψη τους. Στο τέλος κάνουν σύγκριση ποια εποχή έχει τις περισσότερες προτιμήσεις , ποια τις λιγότερες και ποια τόσες όσες και η άλλη . Στη συνέχεια διατάσσουν τις προτιμήσεις τους.( ΓΛΩΣΣΑ: Προφορική έκφραση    ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Σύγκριση ποσοτήτων, Διάταξη ποσοτήτων.DSC01958 DSC01959 DSC01960 DSC01961

ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ: ΜΕΡΑ – ΝΥΧΤΑ Τα παιδιά με την βοήθεια φακού και κεριού κατανοούν το φαινόμενο της  εναλλαγής της ΗΜΕΡΑΣ- ΝΥΧΤΑΣ Με κατάλληλες δραστηριότητες και θεατρικό παιχνίδι αντιλαμβάνονται την περιφορά της γης γύρω από τον εαυτό της ( ΕΙΚΟΣΙΤΕΤΡΑΩΡΟ) καθώς και γύρω από τον ήλιο. (ΕΤΟΣ)     DSC01728 DSC01725 DSC01726 DSC01727DSC01730DSC01731DSC01732DSC01733DSC01734DSC01736DSC01737ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Δίνουμε στα παιδιά καρτέλες με σύμβολα τον ήλιο για την ημέρα και το φεγγάρι για την νύχτα και τους ζητάμε να τοποθετήσουν με σωστή σειρά έτσι ώστε να έχουμε 3 νύχτες  και 2 μέρες ή  5 μέρες και 5 νύχτες  κλπ. ΠΑΡΑΜΥΘΙ  ” ΠΩΣ ΦΤΙΑΧΤΗΚΕ ΜΠΑΜΠΑ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ;” Με αφορμή το παραμύθι που έφερε κάποιο παιδί μιλάμε για το σύμπαν και το πλανητικό μας σύστημαDSC01784 DSC01785 DSC01786 DSC01787   ΣΧΗΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΚΛΕΙΨΗΣ ΣΕΛΗΝΗΣ ΚΑΙ ΗΛΙΟΥ ( ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ) Για να κατανοήσουν τα παιδιά   τι ακριβώς συμβαίνει όταν παρουσιάζεται το φαινόμενο της έκλειψης ηλίου και σελήνης  χρησιμοποιούμε την ακόλουθη  σχηματική παράσταση.   DSC01885 DSC01878 DSC01879 DSC01880 DSC01881 DSC01882 DSC01883 DSC01884 ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΕΛΞΗΣ DSC01802DSC01864DSC01857 Τα παιδιά προσπαθούν να διαβάσουν τους πλανήτες και να πουν ποιος είναι ο κοντιτνότερος και ποιος ο μακρύτερος  πλανήτης  από τη  γη .( ΓΛΩΣΣΑ- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ) DSC01774

 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ :ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ =  ΓΛΩΣΣΑ : ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ

Τα παιδιά  κάνουν την πλοήγηση τους  στο  ΙΝΤΕΡΝΕΤ και βρίσκουν σελίδες που αναφέρονται στο πλανητικό μας σύστημα. Ενημερώνονται και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους. Ταυτόχρονα αναπτύσσουν και την κριτική τους σκέψη εφόσον τα ερωτήματα συνεχίζονται μετά την πλοήγηση και η ανταλλαγή των μεταξύ τους απόψεων και η δική μας ταυτόχρονα συμμετοχή προωθεί το διάλογο και την ενεργή συμμετοχή των παιδιών σε καταστάσεις προβληματισμού.

ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ Πίνακες ζωγραφικής του Γιάννη Τσαρούχη

Τα παιδιά παρατηρούν ,συγκρίνουν βρίσκουν   ομοιότητες και διαφορές  στους πίνακες ζωγραφικής του Γιάννη Τσαρούχη που εικονίζουν το καφενείο “ΝΕΟΝ” στην πλατεία Ομονοίας στο κέντρο της Αθήνας. Διαπιστώνουν ότι είναι ίδιοι η μόνη διαφορά είναι ότι το καφενείο ζωγραφίστηκε ημέρα κι νύχτα.

DSC01861    Επίσης σχολιάζουμε και τον πίνακα ” Έναστρη νύχτα ” του Βανγκ Γκονγκ DSC01874

 

 

 

 

 

 

 

Σχετικά με ΤΟΥΜΠΑΖΟΥ ΜΑΡΩ

Υπηρετώ στο 4ο Νηπιαγωγείο Αθηνών από το 1996. Διορίστηκα στο Υπουργείο Παιδείας το 1990. Εργάζομαι όμως ως νηπιαγωγός από το 1984. Αποφοίτησα από την Σχολή Νηπιαγωγών Αθήνας ( Εκάλη).Παρακολούθησα τα μαθήματα εξομοίωσης στο Εθνικό Καπποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών( ΤΕΑΠΗ)και το πρόγραμμα επιμόρφωσης Α’ Επιπέδου στους Υπολογιστές.


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.