Τα κουκούτσια από τις ελιές ήταν η αφορμή να ξεκινήσει η επόμενη θεματική ενότητα με θέμα την “Σπορά”. Ένα αγόρι ανέφερε ότι φύτεψε με τον παππού του κουκούτσι από ελιά, βερύκοκο και μούσμουλα και φύτρωσαν και έγιναν δέντρα . ‘Άλλο παιδί ανέφερε ότι φύτεψε με την μαμά του φακές, και φύτρωσαν μάλιστα με μεγάλη χαρά τα έφερε στο σχολείο να τα δουν και τα άλλα παιδιά.
Τις επόμενες μέρες και άλλα παιδιά φύτεψαν διάφορους άλλους σπόρους και βολβούς και τα έφεραν στο σχολείο και παρατηρούσαν και κατέγραφαν σε χαρτί την εξέλιξη τους. Διέταξαν σε καρτέλες την ιστορία του σπόρου και ομαδοποίησαν σπόρους οι οποίοι είχαν μπερδευτεί. Αναπαρήγαγαν διάφορα δεδομένα μοτίβα με σπόρους.( ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ- ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ)
ΤΟ ΙΣΤΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΣ
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ – ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΣΗ ΣΠΟΡΩΝ ( ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ)
ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΟΥ ΣΠΟΡΟΥ ΤΗΣ ΦΑΣΟΛΙΑΣ
ΜΙΚΡΟΙ ΓΕΩΡΓΟΙ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ!!!!
Αναφερθήκαμε στη θεά της γεωργίας τη Δήμητρα και παίξαμε κουκλοθέατρο το μύθο της Δήμητρας και της Περσεφόνης .(ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ- ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ )
Στις ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ κλείσαμε σε ντουλάπα ένα φυτό , αναποδογυρίσαμε ένα άλλο, βάλαμε ένα λευκό γαρύφαλλο σε ποτήρι με κόκκινη μπογιά, κλείσαμε ένα φυτό πολύ καλά με σακούλα διάφανη και ζητήσαμε από τα παιδιά να προβλέψουν τι θα πάθουν . Σε λίγες μέρες επιβεβαιώθηκαν ή διαψεύστηκαν οι προβλέψεις τους.
Αναφέραμε τρόπους πολλαπλασιασμού των φυτών ειδικά στα δάση και σε απόκρυμνα μέρη όπου ο άνθρωπος δεν μπορεί να πλησιάσει για να φυτέψει και είδαμε σχετικές φωτογραφίες.
( Πολλαπλασιασμός με τον αέρα, τα ζώα , το νερό, τα πουλιά)
Στα ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ με διάφορους σπόρους κάναμε κατασκευές
Στη ΓΛΩΣΣΑ είπαμε παροιμίες εκφράσεις γλωσσοδέτες σύνθετες λέξεις.
“Μην φυτρώνεις εκεί που δεν σε σπέρνουν”
” Κουκούτσι μυαλό δεν έχεις”
” Ο παπάς ο παχύς έφαγε παχιά φακή
γιατί παπά παχύ έφαγες παχιά φακή;”
Στον ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ είδαμε διάφορα βίντεο με τον παραδοσιακό και σύγχρονο τρόπο οργώματος και σποράς.
Είδαμε την παραβολή του ΣΠΟΡΕΑ και αναφερθήκαμε στην παράδοση και στα έθιμα του Λαού μας. ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ και ΧΟΡΟΙ από την ΚΥΠΡΟ( Ο χορός του δρεπανιού, και της τατσιάς δηλ. του κόσκινο
Το έθιμο της ” Περπερούνας” αναβίωσαν και φέτος τα παιδιά . Αντιλήφθησαν το πόσο σημαντική είναι η βροχή για τον άνθρωπο , τα φυτά και τα ζώα. θέλησαν να το μεταφέρουν κα στα συστεγαζόμενα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία. Όλα τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τα εθιμοτυπικά στοιχεία του τόπου μας και αισθάνθηκαν περήφανα.
ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: Επεξεργαστήκαμε τους πίνακες του εξαιρετικού ζωγράφου Θεόφιλου” Το μέγα Αρτοποιείον” και “Εισόδημα στη Μόλυβδο Μυτιλήνης”