Στα πλαίσια της προώθησης της αυτοεκτίμησης και του σεβασμού προς τον εαυτό μας και τον πλησίον μας εφαρμόζουμε την δραστηριότητα του βοηθού της τάξης. Ο Βοηθός μιλάει για τον εαυτό του , την οικογένεια του ,την καταγωγή του, για το αγαπημένο του φαγητό και παιχνίδι φέρνει από το σπίτι του φωτογραφίες που αναφέρονται σε αυτόν , το πολυαγαπημένο του παιχνίδι βιβλίο ή cd.
Με αυτόν τον τρόπο όλα τα παιδιά μιλάνε για το άτομο τους και νοιώθουν περηφάνεια. Έτσι ενισχύεται και η αυτοπεποίθηση τους.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ τοποθετούν εξελικτικά, ηλικιακά τις φωτογραφίες τους από μωρά μέχρι τώρα.
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Αναφερόμαστε στα εξωτερικά χαρακτηριστικά του ανθρώπου που είναι ίδια ανεξάρτητα από το χρώμα που έχει κάποιος και την καταγωγή . Kοιτάμε από το βιβλίο της UNICEF “Μια ζωή σαν την δικιά μου” πώς ζουν τα παιδιά σε όλο τον κόσμο ” εκδ, Πατάκη και διαπιστώνουμε ότι όλοι οι άνθρωποι ανεξαρτήτου χρώματος , γλώσσας , θρησκείας θρησκευτικών πεποιθήσεων έχουν τις ίδιες ανάγκες για φαγητό νερό , περίθαλψη κλπ Μιλάμε για τον Σωκράτη και τον Διογένη και την απάντηση του σοφού Σωκράτη στο ερώτημα του Διογένη ” ΤΙ ΕΣΤΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ¨”
“ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΣΤΙΝ ΖΩΟΝ ΔΙΠΟΔΟΝ ΜΕ ΛΟΓΙΚΟΝ”
Μιλάμε για το αίνιγμα τι ΣΦΙΓΓΑΣ
Κάνουμε αναφορά για τις ιδιαιτερότητες ,τα άτομα με ειδικές ανάγκες Τυφλά, κωφάλαλα, ανάπηρα που και αυτά έχουν ίδια με εμάς δικαιώματα και πρέπει να τα σεβόμαστε. Για να μπούν στην θέση των ατόμων αυτών κάνουμε διάφορα παιχνίδια π.χ Τυφλόμυγα . παιχνίδια εμπιστοσύνης ( Οδηγός και τυφλό παιδί) αγώνες δρόμου για ανάπηρους κλπ)
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΛΕΠΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ με τα δάκτυλα μας , μιμητικές κινήσεις , παντομίμα για να αντιληφθούν ότι το σώμα μας μιλάει, αναφορά επιπλέον στην νοηματική γλώσσα τη γλώσσα των κωφαλάλων και στη γραφή Μπρεΐτ για τυφλούς .
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Δημιουργία του ανθρώπου, των πρωτοπλάστων και το προπατορικό αμάρτημα που ήταν η αιτία εκδιωγμού τους από τον παράδεισο.
ΓΛΩΣΣΑ Διαβάζουμε βιβλία που αναφέρονται σε άτομα με ειδικές ανάγκες για να αντιληφθούν τα παιδιά ότι και αυτά τα άτομα αισθάνονται όπως και εμείς και πρέπει να τους φερόμαστε φυσιολογικά χωρίς να τα υποτιμούμε και να τα απορρίπτουμε από την ομάδα- κοινωνία μας γιατί είναι και αυτά ισότιμα μέλη.Τα βιβλία είναι: ” Ο θόδωρος ο αυτιάς”,”Το μυστικό τραγούδι της Μάτα”και ” Τα παπουτσάκια που λέγαν παραμύθια”
Το ζάρι των αισθήσεων: Πρόκειται για παιχνίδι που καλλιεργεί την γλωσσική ικανότητα και έκφραση των παιδιών.Το ζάρι σε κάθε του πλευρά έχει καρτέλες με τα λεκτικά των πέντε αισθήσεων, και κάτω από το κάθε λεκτικό την εικόνα του αντίστοιχου αισθητηρίου οργάνου και κάτω από το αισθητήριο όργανο το λεκτικό του .Στην έκτη του πλευρά ένα κουνούπι . Αυτό είναι και η έκπληξη του παιχνιδιού. Ο κάθε παίχτης ρίχνει μια ζαριά και καλείται να αναγνωρίσει αρχικά την αίσθηση και να πει μια πρόταση σχετική με το αισθητήριο όργανο της. π.χ Όσφρηση: Με την μύτη μου μυρίζω το λουλούδι. ΑΦΗ: Με το χέρι μου πιάνω το ποτήρι.ΓΕΥΣΗ: Με τη γλώσσα νοιώθω το ξινό λεμόνι.ΟΡΑΣΗ: με τα μάτια μου βλέπω τον ήλιο.ΑΚΟΗ: Με τα αυτιά μου ακούω τον αέρα. ¨Όποιος τύχει το κακό κουνούπι θα πεί ένα τραγουδάκι και ταυτόχρονα θα κάνει στους φίλους του τις αντίστοιχες κινήσεις
ΤΡΑΓΟΥΔΙ: Αχ κακό κουνούπι γύρω μου γυρίζεις με τσιμπάς στο αυτάκι , πότε στην μυτούλα , πότε στο χεράκι αχ κακό κουνούπι τώρα θα σου δείξω και θα σε συγυρίσω όπως ξέρω εγώ!