Ανάλυση λευκού φωτός και χρώματα
Θυμηθήκαμε από πέρσυ τα βασικά και τα συμπληρωματικά χρώματα και δοκιμάσαμε να κάνουμε μίγματα
Επίσης μιλήσαμε για την ανάλυση του λευκού φωτός
Ο καιρός μας βοηθάει τελευταία, για παιχνίδια αυλής .
Ένα από αυτά είναι κυνήγι θησαυρού με πασχαλινά αυγά ή πασχαλινές λιχουδιές.
Κρυβετε λιχουδιες πασχαλινες σε γλαστρες , δεντρα ,πετρες κτλ. Τα παιδια κρατανε ενα καλαθακι και με ενα συνθημα ξεκινάνε να ανακαλυψουν τις πασχαλινες λιχουδιες. Θα μπορουσατε να βαλετε μουσικη και να αποτελει την εναρξη κ λήξη του κυνηγιου!
Αν υπάρχουν και άλλα παιδάκια στο σπίτι , μπορείτε να βάλετε σαν όρο πριν ξεκινήσει το παιχνίδι ότι ο θησαυρός στο τέλος θα μοιραστεί σε ίσα μέρη .
Το δικό μου κρύφτηκε σε μια γλαστρούλα
Επειδή μπορεί να έχουν αρχίσει να τελειώνουν τα υλικά στο σπίτι , ακολουθεί μία συνταγή για σπιτική κόλλα με υλικά που μπορεί να βρεθούν στο ντουλάπι της κουζίνας , την βρήκαμε στο παρακάτω λινκ
https://www.supereverything.gr/2009/05/ftiaxno-aleyrokolla.html
συμπεριλαμβάνονται και οδηγίες για την συντήρηση της , ώστε να μην χρειάζεται να επαναλαμβάνετε την διαδικασία συχνά.
Η μικρή μας φίλη μας έβαλε στο πασχαλινό κλίμα
Και εμείς την ακολουθήσαμε στην πρόσκληση
Συνταγή για αλατοζύμη
1. μισή κούπα αλάτι
2. μισή κούπα νερο
3. μιαμιση κουπα αλεύρι
τα σχέδια τα ψήνετε στους 160 βαθμούς για 15 με 20 λεπτά ανάλογα το πάχος. Μόλις κρυώσουν τα ζωγραφίζουνε με ότι έχετε στο σπίτι.
Αν κάνετε μεγάλη δόση , δεν πειράζει , μπορείτε να την διατηρήσετε σε σακουλάκι στο ψυγείο και να την χρησιμοποιούνε τα παιδιά όποτε θέλουνε.
Και μια ιδέα για κουνελάκι εύκολη
Ζωγραφίζουνε την παλάμη, την κόβουνε, τσακίζουμε το μεσαίο δάκτυλο προς τα μέσα, τον αντίχειρα και τον μικρό προς τα έξω για χεράκια, το γεμίζουμε με χρώματα , σχεδιάζουνε ματάκια , στόμα κτλ
H ζύμη ετοιμάζεται λοιπόν :
Και τα αυγά βάφονται
Έτοιμα και μερικά κουνελάκια
Κάποιοι είχανε και άλλη έμπευση , και μοιραστήκανε μαζί μας την ιδέα τους
Συνέχεια πασχαλινών
μια ακόμα εύκολη κατασκευούλα αρκεί να υπάρχουν δαχτυλομπογιές ή τέμπερες
Ας θυμηθούμε λίγο τα σχήματα
Αντιστοίχιση χρωμάτων και σχημάτων
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αντί για τα ξυλάκια( γλωσσοπίεστρα) χαρτόνι ή απλό χαρτί!!!
Κι ενα παιχνίδι με σχήματα , το τανγκραμ . Το τάνγκραμ είναι ένα παλιό κινέζικο παιχνίδι που ξεκίνησε πριν το 18ο αιώνα.
Αποτελείται από εφτά ξύλινα κομμάτια : δύο μεγάλα ίσα ορθογώνια τρίγωνα, δύο μικρά ίσα ορθογώνια τρίγωνα, ένα ενδιάμεσου μεγέθους ορθογώνιο τρίγωνο, ένα τετράγωνο κι ένα πλάγιο παραλληλόγραμμο. Όλα μαζί κατάλληλα τοποθετημένα φτιάχνουν ένα μεγάλο τετράγωνο. big_tangram2.gif
Σκοπός του παιχνιδιού είναι η τοποθέτηση των κομματιών για τη δημιουργία γεωμετρικών σχημάτων, ζώων, ανθρώπινων μορφών, σπιτιών, πλοίων, γραμμάτωνκτλ.
Πρέπει κάποιος να χρησιμοποιήσει και τα επτά κομμάτια του παζλ και να φτιιάξει με ακρίβεια το σχέδιο που του δίνεται. Μπορεί να φτιάξει και κάποιο δικό του σχέδιο.
Σε περίπτωση που δεν έχετε εκτυπωτή σας στέλνω τις παρακάτω οδηγίες
1 κόβουμε ένα τετράγωνο
και μετά το διπλώνουμε στην μέση διαγώνια
Σήμερα είναι η παγκόσμια ημέρα βιβλίου, στο νηπιαγωγείο είχαμε δουλέψει το βιβλίο με αφορμή την έναρξη της δανειστική βιβλιοθήκης . Μιλήσαμε για το εξώφυλλο, οπισθόφυλλο, τίτλο, συγγραφέας, εικονογράφος, ήρωες, τόπος , πλοκή ( πρόβλημα -λύση) , που μπορείτε να τα αναφέρεται κάθε φορά που διαβάζετε ένα παραμύθι . Για σήμερα όμως υπάρχει μια αποστολή , να φτιάξετε ένα βιβλίο για την οικογένεια σας που να συμπεριλαμβάνεται το γενεαλογικό δέντρο, ποια είναι τα μέλη της οικογένειας, τι αρέσει στον καθένα ( φαγητό , χρώμα κτλ) , τι μου αρέσει να κάνω με κάθε μέλος της οικογένειας μου , όλα αυτά με ζωγραφιές, κολάζ και όλα όσα κατεβάζει η φαντασία . Επίσης , θα μπορούσατε να φτιάξετε ένα βιβλίο σε σχέση με αυτούς που αγαπάτε.
Η αγαπημένη Λήδα Βαρβαρούρη διαβάζει για τα παιδιά το βιβλίο ” Ένας πολύ γλυκός λύκος”
https://www.youtube.com/watch?v=hSvmR_XGir8&feature=youtu.be
Το έχουμε διαβάσει και στο σχολείο για να το θυμηθούμε λοιπόν
Θα μπορούσατε να σκεφτείτε μαζί με τα παιδιά παραμύθια με λύκους που ο είχανε αρνητικά χαρακτηριστικά να ξαναφτιάξετε το παραμύθι με αντίθετο ρόλο , να έχουν δηλαδή θετικά χαρακτηριστικά. Για να δούμε πως θα βγούνε αυτά τα παραμύθια 🙂
Τα ψέματα της Πρωταπριλιάς είναι ένα έθιμο που μας έχει έρθει από την Ευρώπη. Υπάρχουν διάφορες εκδοχές σχετικά με τον τόπο και τον χρόνο που «γεννήθηκε» το έθιμο αυτό. Δύο από αυτές, όμως, είναι οι επικρατέστερες.
Σύμφωνα με την πρώτη εκδοχή, το έθιμο ξεκίνησε από τους Κέλτες, λαό της βορειοδυτικής Ευρώπης, οι οποίοι ήταν δεινοί ψαράδες. Η εποχή του ψαρέματος ξεκινούσε την 1η Απριλίου. Όσο καλοί ψαράδες όμως και να ήταν, την εποχή αυτή του χρόνου τα ψάρια πιάνονται δύσκολα. Έτσι και αυτοί, όπως προστάζει ο «κώδικας δεοντολογίας» των ψαράδων όλων των εποχών, έλεγαν ψέματα σχετικά με τα πόσα ψάρια είχαν πιάσει. Αυτή η συνήθεια, έγινε με το πέρασμα του χρόνου έθιμο.Η δεύτερη εκδοχή, που θεωρείται και πιο βάσιμη ιστορικά, θέλει γενέτειρα του εθίμου την Γαλλία του 16ου αιώνα.Μέχρι το 1564 η πρωτοχρονιά των Γάλλων ήταν η «1η Απριλίου». Την χρονιά αυτή όμως, και επί βασιλείας Καρόλου του 9ου, αυτό άλλαξε και Πρωτοχρονιά θεωρούνταν πλέον η 1η Ιανουαρίου. Στην αρχή αυτό δεν το δέχτηκαν όλοι οι πολίτες. Οι αντιδραστικοί συνέχιζαν να γιορτάζουν, την παλαιά πλέον, πρωτοχρονιά τους την 1η Απριλίου, ενώ οι υπόλοιποι τους έστελναν πρωτοχρονιάτικα δώρα για να τους κοροϊδέψουν. Το πείραγμα αυτό μετατράπηκε με τον καιρό σε έθιμο.
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF%81%CF%89%CF%84%CE%B1%CF%80%CF%81%CE%B9%CE%BB%CE%B9%CE%AC
Το παραμύθι του ψεύτη βοσκού σε παιδικό
https://www.youtube.com/watch?v=prJFhM95i6k
θα μπορούσατε να κουβεντιάσετε για το ψέμα και τα συναισθήματα που προκύπτουν από τα ψέματα , τόσο για αυτόν που τα λέει όσα και για αυτόν που τα ανακαλύπτει αλλά και τις παρακάτω παροιμίες ή αν ξέρετε και κάποιες άλλες :
” Το ψέμα κι η κλεψία είναι θεία και ανιψια”
” Η ψευτιά κρυφή δεν μένει πάντα ο ψεύτης την παθαίνει”
Και μην ξεχνάτε σήμερα μπορείτε να αποφασίσετε τι θα κάνετε με τα μαρτάκια σας…
Γεια σας!!!! Λιγο πριν κλεισει το σχολειο και με.αφορμη την παρασταση που πηγαμε, μιλησαμε για τις σκιες και παιξαμε διαφορα παιχνιδια ( πορτρετα με.σκιες, μιμησεις χεριων στον τοιχο, κυνηγαω την σκια του αλλου ). Σημερα που εχει τον ωραιο και λαμπερο ηλιο μπορειτε να τα θυμηθειτε ολα αυτα με τα μικρα και επισης να δοκιμασετε και αυτο που σας στελνω ειτε εξω με το φως του ηλιου ειτε με φακο
Τα παιχνίδια των παιδιών με τις σκιές
Στο νηπιαγωγείο παίζαμε το παιχνίδι με το ζάρι των ιστοριών ( https://www.lalelilolustudios.com/2015/05/story-cubes-download/?fbclid=IwAR1aQBi_ap1ZNoAykJOpo-0JdviTRmuQ3SnHfg_2WFPKn-ueIuX-hiOjtFE )
Προτείναμε λοιπόν με ιδέα που βρήκαμε από το διαδίκτυο το ” Φτιάχνω μια ιστορία”
Παίζει όλη η οικογένεια αν υπάρχει τέτοια διάθεση .
1.Χρωματιστα χαρτακια ή απλα μπορείτε να σημαδέψετε χαρτάκια με (4) διαφορετικά χρώματα
2. Ένα κουτί ή ένα βάζο
3. Κατηγορίες : ήρωες, τόπος, αντικείμενα, συναισθήματα ή ότι άλλο επιθυμείτε
Γράφετε σε κάθε χαρτάκι ανάλογα με το χρώμα λέξεις , πχ στα μπλε ήρωες , στα πράσινα τόπος, στα κίτρινα αντικείμενα , στα πορτοκαλί συνασθήματα κτλ.
Τα βάζετε στο βάζο ή στο κουτί , διαλέγει ο καθένας ένα χαρτάκι από ένα χρώμα ( 4 διαφορετικά χρώματα δηλ. ) και δημιουργεί μια ιστορία.
Τις ιστορίες μπορούν να τις ζωγραφίσουν , να τις δραματοποίησετε είτε με κούκλες είτε οι συμμετέχοντες ή μονο τα παιδιά, να τις αφηγηθούν και εσείς να τις γράψετε , αλλά και ότι άλλο σας φέρει η φαντασία.
Φυσικά μπορεί να γίνει και πιο απλά, να σας πούνε τα παιδιά 5 λέξεις ( με κατηγορίες ή όχι) να τις γράψετε και να φτιάξετε όλοι μαζί ή μόνα τους μια ιστορία.
Η συγκεκριμένη δραστηριότητα, ενισχύει τον προφορικο λόγο μέσω της αφήγησης , την φαντασία αλλά και την κατανόηση συναισθημάτων και αναγκών που μπορεί να έχουν τα παιδιά .
Πρόσφατα σχόλια