Καλώς ορίσατε

Στην ιστοσελίδα μας θα βρείτε νέο υλικό

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Καλώς ορίσατε

Σχέδιο Δράσης για τη Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο: Μοντέλο PROW-PERMA

Κατανόηση του Μοντέλου PROW-PERMA στη Συνεργασία

Το μοντέλο PROW-PERMA μπορεί να αποτελέσει ένα εξαιρετικό εργαλείο για να καλλιεργήσουμε την ικανότητα συνεργασίας στα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Ας δούμε πώς μπορούμε να το εφαρμόσουμε στην πράξη:

  • Positive emotions (Θετικά συναισθήματα): Δημιουργούμε ένα θετικό περιβάλλον όπου τα παιδιά νιώθουν ασφαλή και ενθαρρύνονται να συνεργαστούν.
  • Relationships (Σχέσεις): Ενισχύουμε τις σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ των παιδιών και των ενηλίκων, δείχνοντας ότι μπορούν να βασιστούν ο ένας στον άλλον.
  • Ongoing goals (Συνεχείς στόχοι): Θέτουμε απλούς, εφικτούς στόχους που σχετίζονται με τη συνεργασία και τους γιορτάζουμε όταν επιτυγχάνονται.
  • Well-being (Ευεξία): Φροντίζουμε για τη σωματική και συναισθηματική ευεξία των παιδιών, δείχνοντας ότι η συνεργασία συμβάλλει σε ένα ευχάριστο περιβάλλον.
  • Positive meaning (Θετικό νόημα): Βοηθάμε τα παιδιά να κατανοήσουν τη σημασία της συνεργασίας στη ζωή τους και στις σχέσεις τους με τους άλλους.
  • Engagement (Δέσμευση): Καταστήνουμε τις δραστηριότητες που σχετίζονται με τη συνεργασία διασκεδαστικές και ενδιαφέρουσες.
  • Accomplishments (Επιτεύγματα): Αναγνωρίζουμε και επιβραβεύουμε τις προσπάθειες των παιδιών να συνεργαστούν.

Συγκεκριμένες Δράσεις

  1. Δημιουργία Θετικού Κλίματος
  • Χώρος συνεργασίας: Δημιουργούμε έναν χώρο στην τάξη όπου τα παιδιά μπορούν να συνεργαστούν σε διάφορες δραστηριότητες.
  • Θετική ενίσχυση: Ενθαρρύνουμε συνεχώς τις προσπάθειες των παιδιών να συνεργαστούν.
  • Παράδειγμα: Εμείς οι μεγάλοι δείχνουμε με το παράδειγμά μας πώς να συνεργαζόμαστε σε διάφορες καταστάσεις.
  1. Καλλιέργεια Σχέσεων
  • Ακρόαση: Διδάσκουμε στα παιδιά τη σημασία της ακρόασης και του σεβασμού στις απόψεις των άλλων.
  • Συνεργασία: Οργανώνουμε δραστηριότητες που απαιτούν συνεργασία και αλληλοβοήθεια.
  • Ζευγαράκια και ομάδες: Δημιουργούμε ζευγαράκια και ομάδες για να εξασκηθούν στη συνεργασία.
  1. Θέση Στόχων
  • Προσωπικοί στόχοι: Βοηθάμε κάθε παιδί να θέσει έναν προσωπικό στόχο που σχετίζεται με τη συνεργασία (π.χ., να μοιράζεται τα παιχνίδια του).
  • Ομαδικοί στόχοι: Θέτουμε ομαδικούς στόχους, όπως να ολοκληρώσουν μια κατασκευή όλοι μαζί.
  1. Ευεξία
  • Χαλάρωση: Προσφέρουμε στιγμές χαλάρωσης και διαλογισμού για να βοηθήσουμε τα παιδιά να συνεργαστούν καλύτερα.
  • Φυσική δραστηριότητα: Ενθαρρύνουμε την άσκηση για να ενισχύσουν τον αίσθημα της ομάδας.
  1. Θετικό Νόημα
  • Ιστορίες και παραμύθια: Διαβάζουμε ιστορίες που αναδεικνύουν τη σημασία της συνεργασίας.
  • Συζητήσεις: Συζητάμε γιατί είναι σημαντικό να συνεργαζόμαστε και πώς αυτό μας βοηθά να επιτύχουμε τους στόχους μας.
  1. Δέσμευση
  • Παιχνίδια ρόλων: Παίζουμε παιχνίδια ρόλων όπου τα παιδιά εξασκούνται σε διάφορες καταστάσεις που απαιτούν συνεργασία.
  • Δραστηριότητες επιλογής: Δίνουμε στα παιδιά την ευκαιρία να επιλέξουν δραστηριότητες που απαιτούν συνεργασία.
  1. Επιτεύγματα
  • Επιβραβεύσεις: Επιβραβεύουμε τις προσπάθειες των παιδιών με λόγια ενθάρρυνσης, αυτοκόλλητα ή μικρά δώρα.
  • Γιορτές: Γιορτάζουμε τις επιτυχίες των παιδιών και της ομάδας.

Συνεργασία με τους Γονείς

  • Ενημέρωση: Ενημερώνουμε τους γονείς για το πρόγραμμα και τους ζητάμε να συνεργαστούν στο σπίτι.
  • Συνεργασία: Συνεργαζόμαστε με τους γονείς για να ενισχύσουμε τις θετικές συμπεριφορές του παιδιού.

Σημείωση: Το παραπάνω σχέδιο δράσης αποτελεί μια γενική πρόταση. Είναι σημαντικό να προσαρμοστεί στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες κάθε ομάδας παιδιών.

Με την εφαρμογή του μοντέλου PROW-PERMA, μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να αναπτύξουν μια ισχυρή αίσθηση της συνεργασίας, η οποία θα τα βοηθήσει σε όλη τους τη ζωή.

Παραδείγματα δραστηριοτήτων για την ενίσχυση της συνεργασίας:

  • Κατασκευές: Δημιουργία ενός κολάζ, ενός πύργου με τουβλάκια ή μιας ζωγραφιάς όλης της ομάδας.
  • Θεατρικά παιχνίδια: Ανάπτυξη μιας μικρής παράστασης όπου όλα τα παιδιά παίζουν έναν ρόλο.
  • Παιχνίδια συνεργασίας: Παιχνίδια όπως “Το τρένο”, “Η σκυταλοδρομία” ή “Το κουβάρι”.
  • Κήπος στην τάξη: Φροντίδα ενός κήπου ή ενός φυτού όλοι μαζί.
  • Μαγειρική: Προετοιμασία ενός μικρού σνακ ή μιας σαλάτας.

Συμβουλές:

  • Χρησιμοποιήστε απλή γλώσσα και συγκεκριμένα παραδείγματα.
  • Δώστε στα παιδιά χρόνο και χώρο να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους.
  • Γιορτάστε τις επιτυχίες, ακόμα και τις μικρές.
  • Να είστε υπομονετικοί και ενθαρρυντικοί.

Με αυτές τις δράσεις και τη συνεχή υποστήριξη, τα παιδιά θα μάθουν να συνεργάζονται, να επικοινωνούν αποτελεσματικά και να αναπτύσσουν βαθιές φιλικές σχέσεις.

 

Κατηγορίες: ΔΡΑΣΕΙΣ, Σχέδια Δράσης -Prow-Perma | Ετικέτες: , | Γράψτε σχόλιο

Σχέδιο Δράσης για τον Σεβασμό (Μιλώ Χαμηλόφωνα) στο Νηπιαγωγείο: Μοντέλο PROW-PERMA

Κατανόηση του Μοντέλου PROW-PERMA στον Σεβασμό

Το μοντέλο PROW-PERMA είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για να βοηθήσουμε τα μικρά παιδιά να κατανοήσουν και να αναπτύξουν τον σεβασμό προς τους άλλους. Ας δούμε πώς μπορούμε να το εφαρμόσουμε στην πράξη για την ανάπτυξη της ικανότητας να μιλάμε χαμηλόφωνα:

  • Positive emotions (Θετικά συναισθήματα): Δημιουργούμε ένα θετικό περιβάλλον όπου τα παιδιά νιώθουν ασφαλή και ενθαρρύνονται να εκφράσουν τα συναισθήματά τους με σεβασμό.
  • Relationships (Σχέσεις): Ενισχύουμε τις σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ των παιδιών και των ενηλίκων, δείχνοντας ότι μπορούν να βασιστούν σε μας.
  • Ongoing goals (Συνεχείς στόχοι): Θέτουμε απλούς, εφικτούς στόχους που σχετίζονται με το να μιλάμε χαμηλόφωνα και τους γιορτάζουμε όταν επιτυγχάνονται.
  • Well-being (Ευεξία): Φροντίζουμε για τη σωματική και συναισθηματική ευεξία των παιδιών, δείχνοντας ότι ο σεβασμός προς τους άλλους συμβάλλει σε ένα ήρεμο περιβάλλον.
  • Positive meaning (Θετικό νόημα): Βοηθάμε τα παιδιά να κατανοήσουν τη σημασία του να μιλάμε χαμηλόφωνα και πώς αυτό επηρεάζει τους άλλους.
  • Engagement (Δέσμευση): Καταστήνουμε τις δραστηριότητες που σχετίζονται με το να μιλάμε χαμηλόφωνα διασκεδαστικές και ενδιαφέρουσες.
  • Accomplishments (Επιτεύγματα): Αναγνωρίζουμε και επιβραβεύουμε τις προσπάθειες των παιδιών να μιλούν χαμηλόφωνα.

Συγκεκριμένες Δράσεις

  1. Δημιουργία Θετικού Κλίματος
  • Ήρεμη γωνιά: Δημιουργούμε έναν χώρο στην τάξη όπου τα παιδιά μπορούν να χαλαρώσουν και να μιλήσουν ήρεμα.
  • Παράδειγμα: Εμείς οι μεγάλοι δείχνουμε με το παράδειγμά μας πώς να μιλάμε χαμηλόφωνα σε διάφορες καταστάσεις.
  • Θετική ενίσχυση: Ενθαρρύνουμε συνεχώς τα παιδιά όταν μιλούν ήρεμα.
  1. Καλλιέργεια Σχέσεων
  • Ακρόαση: Διδάσκουμε στα παιδιά τη σημασία της ακρόασης και του σεβασμού στις απόψεις των άλλων.
  • Συνεργασία: Οργανώνουμε δραστηριότητες που απαιτούν συνεργασία και ήρεμη επικοινωνία.
  • Ζευγαράκια και ομάδες: Δημιουργούμε ζευγαράκια και ομάδες για να εξασκηθούν στο να μιλούν χαμηλόφωνα μεταξύ τους.
  1. Θέση Στόχων
  • Προσωπικοί στόχοι: Βοηθάμε κάθε παιδί να θέσει έναν προσωπικό στόχο που σχετίζεται με το να μιλάει χαμηλόφωνα (π.χ., να μιλάει χαμηλόφωνα κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού).
  • Ομαδικοί στόχοι: Θέτουμε ομαδικούς στόχους, όπως να διατηρήσουν ήρεμη την τάξη κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων.
  1. Ευεξία
  • Χαλάρωση: Προσφέρουμε στιγμές χαλάρωσης και διαλογισμού για να βοηθήσουμε τα παιδιά να ηρεμήσουν.
  • Φυσική δραστηριότητα: Ενθαρρύνουμε την άσκηση για να απελευθερώσουν την ενέργειά τους.
  1. Θετικό Νόημα
  • Ιστορίες και παραμύθια: Διαβάζουμε ιστορίες που αναδεικνύουν τη σημασία του να μιλάμε χαμηλόφωνα.
  • Συζητήσεις: Συζητάμε γιατί είναι σημαντικό να μιλάμε χαμηλόφωνα και πώς αυτό επηρεάζει τους άλλους.
  1. Δέσμευση
  • Παιχνίδια ρόλων: Παίζουμε παιχνίδια ρόλων όπου τα παιδιά εξασκούνται στο να μιλούν χαμηλόφωνα σε διάφορες καταστάσεις.
  • Δραστηριότητες επιλογής: Δίνουμε στα παιδιά την ευκαιρία να επιλέξουν δραστηριότητες που απαιτούν ήρεμη συμπεριφορά.
  1. Επιτεύγματα
  • Επιβραβεύσεις: Επιβραβεύουμε τις προσπάθειες των παιδιών με λόγια ενθάρρυνσης, αυτοκόλλητα ή μικρά δώρα.
  • Γιορτές: Γιορτάζουμε τις επιτυχίες των παιδιών και της ομάδας.

Συνεργασία με τους Γονείς

  • Ενημέρωση: Ενημερώνουμε τους γονείς για το πρόγραμμα και τους ζητάμε να συνεργαστούν στο σπίτι.
  • Συνεργασία: Συνεργαζόμαστε με τους γονείς για να ενισχύσουμε τις θετικές συμπεριφορές του παιδιού.

Σημείωση: Το παραπάνω σχέδιο δράσης αποτελεί μια γενική πρόταση. Είναι σημαντικό να προσαρμοστεί στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες κάθε ομάδας παιδιών.

Με την εφαρμογή του μοντέλου PROW-PERMA, μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να αναπτύξουν μια ισχυρή αίσθηση του σεβασμού προς τους άλλους και να δημιουργήσουν ένα ήρεμο και ευχάριστο περιβάλλον στην τάξη.

Κατηγορίες: ΔΡΑΣΕΙΣ, Σχέδια Δράσης -Prow-Perma | Ετικέτες: , | Γράψτε σχόλιο

Σχέδιο Δράσης για την Υπευθυνότητα στο Νηπιαγωγείο: Μοντέλο PROW-PERMA

Κατανόηση του Μοντέλου PROW-PERMA στην Υπευθυνότητα

Το μοντέλο PROW-PERMA μπορεί να αποτελέσει ένα εξαιρετικό εργαλείο για να βοηθήσουμε τα μικρά παιδιά να κατανοήσουν και να αναπτύξουν την αίσθηση της υπευθυνότητας. Ας δούμε πώς μπορούμε να το εφαρμόσουμε στην πράξη:

  • Positive emotions (Θετικά συναισθήματα): Δημιουργούμε ένα θετικό περιβάλλον όπου τα παιδιά νιώθουν ασφαλή και ενθαρρύνονται να αναλάβουν πρωτοβουλίες.
  • Relationships (Σχέσεις): Ενισχύουμε τις σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ των παιδιών και των ενηλίκων, δείχνοντας ότι μπορούν να βασιστούν σε μας.
  • Ongoing goals (Συνεχείς στόχοι): Θέτουμε απλούς, εφικτούς στόχους που σχετίζονται με την υπευθυνότητα και τους γιορτάζουμε όταν επιτυγχάνονται.
  • Well-being (Ευεξία): Φροντίζουμε για τη σωματική και συναισθηματική ευεξία των παιδιών, δείχνοντας ότι η υπευθυνότητα φροντίδας του εαυτού είναι σημαντική.
  • Positive meaning (Θετικό νόημα): Βοηθάμε τα παιδιά να κατανοήσουν τη σημασία της υπευθυνότητας στη ζωή τους και στις σχέσεις τους με τους άλλους.
  • Engagement (Δέσμευση): Καταστήνουμε τις δραστηριότητες που σχετίζονται με την υπευθυνότητα διασκεδαστικές και ενδιαφέρουσες.
  • Accomplishments (Επιτεύγματα): Αναγνωρίζουμε και επιβραβεύουμε τις προσπάθειες των παιδιών να είναι υπεύθυνα.

Συγκεκριμένες Δράσεις

  1. Δημιουργία Θετικού Κλίματος
  • Ενθάρρυνση της πρωτοβουλίας: Δίνουμε στα παιδιά την ευκαιρία να πάρουν πρωτοβουλίες και να λάβουν αποφάσεις.
  • Χώρος για ευθύνη: Δημιουργούμε έναν χώρο στην τάξη όπου τα παιδιά μπορούν να αναλάβουν μικρές ευθύνες, όπως το πότισμα των φυτών ή το τάισμα των ψαριών.
  • Θετική ενίσχυση: Ενθαρρύνουμε συνεχώς τις προσπάθειες των παιδιών και τους δείχνουμε ότι πιστεύουμε σε αυτά.
  1. Καλλιέργεια Σχέσεων
  • Συνεργασία: Οργανώνουμε δραστηριότητες που απαιτούν συνεργασία και αλληλοβοήθεια.
  • Ανοιχτή επικοινωνία: Δημιουργούμε ένα ασφαλές περιβάλλον όπου τα παιδιά μπορούν να εκφράσουν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους.
  • Ρόλοι στην τάξη: Αναθέτουμε σε κάθε παιδί έναν μικρό ρόλο στην τάξη (π.χ., βοηθός του βιβλίου, υπεύθυνος για τα παιχνίδια), ώστε να νιώθει χρήσιμο.
  1. Θέση Στόχων
  • Προσωπικοί στόχοι: Βοηθάμε κάθε παιδί να θέσει έναν προσωπικό στόχο που σχετίζεται με την υπευθυνότητα (π.χ., να μαζεύει τα παιχνίδια του μετά το παιχνίδι).
  • Ομαδικοί στόχοι: Θέτουμε ομαδικούς στόχους, όπως να διατηρήσουν καθαρή την τάξη ή να βοηθήσουν τους συμμαθητές τους.
  1. Ευεξία
  • Φροντίδα του εαυτού: Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να φροντίζουν το σώμα τους και να τρώνε υγιεινά.
  • Χαλάρωση: Προσφέρουμε στιγμές χαλάρωσης και διαλογισμού.
  1. Θετικό Νόημα
  • Ιστορίες και παραμύθια: Διαβάζουμε ιστορίες που αναδεικνύουν τη σημασία της υπευθυνότητας.
  • Συζητήσεις: Συζητάμε γιατί είναι σημαντικό να είμαστε υπεύθυνοι και πώς αυτό επηρεάζει τους άλλους.
  1. Δέσμευση
  • Παιχνίδια ρόλων: Παίζουμε παιχνίδια ρόλων όπου τα παιδιά εξασκούνται σε διάφορες καταστάσεις που απαιτούν υπευθυνότητα.
  • Δραστηριότητες επιλογής: Δίνουμε στα παιδιά την ευκαιρία να επιλέξουν δραστηριότητες και να αναλάβουν τις συνέπειες των επιλογών τους.
  1. Επιτεύγματα
  • Επιβραβεύσεις: Επιβραβεύουμε τις προσπάθειες των παιδιών με λόγια ενθάρρυνσης, αυτοκόλλητα ή μικρά δώρα.
  • Γιορτές: Γιορτάζουμε τις επιτυχίες των παιδιών και της ομάδας.

Συνεργασία με τους Γονείς

  • Ενημέρωση: Ενημερώνουμε τους γονείς για το πρόγραμμα και τους ζητάμε να συνεργαστούν στο σπίτι.
  • Συνεργασία: Συνεργαζόμαστε με τους γονείς για να ενισχύσουμε τις θετικές συμπεριφορές του παιδιού.

Σημείωση: Το παραπάνω σχέδιο δράσης αποτελεί μια γενική πρόταση. Είναι σημαντικό να προσαρμοστεί στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες κάθε ομάδας παιδιών.

Με την εφαρμογή του μοντέλου PROW-PERMA, μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να αναπτύξουν μια ισχυρή αίσθηση της υπευθυνότητας, η οποία θα τα συνοδεύει σε όλη τους τη ζωή.

Κατηγορίες: ΔΡΑΣΕΙΣ, Σχέδια Δράσης -Prow-Perma | Ετικέτες: , , | Γράψτε σχόλιο

Σχέδιο Δράσης για την Ευγένεια στο Νηπιαγωγείο: Μοντέλο PROW-PERMA

 Μοντέλο PROW-PERMA

Το μοντέλο PROW-PERMA, ένα σύνολο θετικών ψυχολογικών στοιχείων, μπορεί να αποτελέσει εξαιρετική βάση για την καλλιέργεια της ευγένειας στα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Ας δούμε πώς μπορούμε να το εφαρμόσουμε:

  • Positive emotions (Θετικά συναισθήματα): Δημιουργούμε ένα θετικό κλίμα στην τάξη, όπου τα παιδιά νιώθουν ασφάλεια και χαρά.
  • Relationships (Σχέσεις): Ενθαρρύνουμε τις θετικές αλληλεπιδράσεις μεταξύ των παιδιών και αναπτύσσουμε δεσμούς εμπιστοσύνης.
  • Ongoing goals (Συνεχείς στόχοι): Θέτουμε απλούς, εφικτούς στόχους που σχετίζονται με την ευγένεια και τους γιορτάζουμε όταν επιτυγχάνονται.
  • Well-being (Ευεξία): Φροντίζουμε για τη σωματική και συναισθηματική ευεξία των παιδιών.
  • Positive meaning (Θετικό νόημα): Βοηθάμε τα παιδιά να κατανοήσουν τη σημασία της ευγένειας και πώς αυτή επηρεάζει τους άλλους.
  • Engagement (Δέσμευση): Καταστήνουμε τις δραστηριότητες που σχετίζονται με την ευγένεια διασκεδαστικές και ενδιαφέρουσες.
  • Accomplishments (Επιτεύγματα): Αναγνωρίζουμε και επιβραβεύουμε τις προσπάθειες των παιδιών να είναι ευγενικά.

Συγκεκριμένες Δράσεις

1. Δημιουργία Θετικού Κλίματος

  • Καθημερινές χαιρετισμοί: Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να χαιρετούν ο ένας τον άλλον με ένα χαμόγελο και ένα “καλημέρα”.
  • Γωνιά της ευγένειας: Δημιουργούμε έναν χώρο στην τάξη όπου τα παιδιά μπορούν να βρουν βιβλία, παιχνίδια και εικόνες που προωθούν την ευγένεια.
  • Θετικές εκφράσεις: Ενθαρρύνουμε τη χρήση θετικών εκφράσεων όπως “παρακαλώ”, “ευχαριστώ”, “συγνώμη”.

2. Καλλιέργεια Σχέσεων

  • Συνεργατικές δραστηριότητες: Οργανώνουμε παιχνίδια και δραστηριότητες που απαιτούν συνεργασία και επικοινωνία.
  • Ζευγαράκια και ομάδες: Δημιουργούμε ζευγαράκια και ομάδες για να ενθαρρύνουμε την αλληλεπίδραση και την υποστήριξη.
  • Ιστορίες και παραμύθια: Διαβάζουμε ιστορίες που αναδεικνύουν τη σημασία της φιλίας και της καλοσύνης.

3. Θέση Στόχων

  • Προσωπικοί στόχοι: Βοηθάμε κάθε παιδί να θέσει έναν προσωπικό στόχο που σχετίζεται με την ευγένεια (π.χ., να λέει “παρακαλώ” κάθε μέρα).
  • Ομαδικοί στόχοι: Θέτουμε ομαδικούς στόχους, όπως να βοηθάμε τους συμμαθητές μας ή να διατηρούμε καθαρή την τάξη.

4. Ευεξία

  • Φυσική δραστηριότητα: Ενθαρρύνουμε την άσκηση και τον υγιεινό τρόπο ζωής.
  • Χαλάρωση: Προσφέρουμε στιγμές χαλάρωσης και διαλογισμού.

5. Θετικό Νόημα

  • Συζητήσεις: Συζητάμε γιατί είναι σημαντικό να είμαστε ευγενικοί και πώς αυτό κάνει τους άλλους να νιώθουν.
  • Παραδείγματα: Δίνουμε παραδείγματα από την καθημερινή ζωή όπου η ευγένεια κάνει τη διαφορά.

6. Δέσμευση

  • Παιχνίδια ρόλων: Παίζουμε παιχνίδια ρόλων όπου τα παιδιά εξασκούνται σε διάφορες κοινωνικές καταστάσεις.
  • Τραγούδια και χοροί: Δημιουργούμε τραγούδια και χορούς που προωθούν την ευγένεια.

7. Επιτεύγματα

  • Επιβραβεύσεις: Επιβραβεύουμε τις προσπάθειες των παιδιών με λόγια ενθάρρυνσης, αυτοκόλλητα ή μικρά δώρα.
  • Γιορτές: Γιορτάζουμε τις επιτυχίες των παιδιών και της ομάδας.

Συνεργασία με τους Γονείς

  • Ενημέρωση: Ενημερώνουμε τους γονείς για το πρόγραμμα και τους ζητάμε να συνεργαστούν στο σπίτι.
  • Συνεργασία: Συνεργαζόμαστε με τους γονείς για να ενισχύσουμε τις θετικές συμπεριφορές του παιδιού.

Σημείωση: Το παραπάνω σχέδιο δράσης αποτελεί μια γενική πρόταση. Είναι σημαντικό να προσαρμοστεί στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες κάθε ομάδας παιδιών.

Κατηγορίες: ΔΡΑΣΕΙΣ, Σχέδια Δράσης -Prow-Perma | Ετικέτες: , , | Γράψτε σχόλιο

Διδακτικό Σενάριο για τη Σχολική Βία στο Νηπιαγωγείο

Τίτλος: “Όλοι Μαζί Παίζουμε”

Στόχος:

  • Να ευαισθητοποιήσουν τα παιδιά σχετικά με τη σχολική βία.
  • Να ενθαρρύνουν την επικοινωνία και την επίλυση των συγκρούσεων με ειρηνικό τρόπο.
  • Να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση και τον σεβασμό προς τους άλλους.

Υλικά:

  • Μια μεγάλη εικόνα που απεικονίζει ένα παιδικό πάρκο.
  • Μικρές εικόνες που απεικονίζουν διάφορες εκφάνσεις παιδικού παιχνιδιού (π.χ. παιδιά που παίζουν μαζί, ένα παιδί που κλαίει, ένα παιδί που απομακρύνεται από τα άλλα).
  • Μάσκες ή κουκλάκια που αντιπροσωπεύουν διαφορετικά συναισθήματα (π.χ. χαρά, θυμός, λύπη).

0RAYFNZDTHK2T914NC5rDw

 

Διαδικασία:

  1. Εισαγωγή:
  • Ερώτηση: Τι σας αρέσει να κάνετε στο νηπιαγωγείο; (Αφήστε τα παιδιά να απαντήσουν ελεύθερα).
  • Συζήτηση: Τι νομίζετε ότι σημαίνει να είσαι καλός φίλος; Πώς νιώθετε όταν κάποιος σας κάνει να νιώσετε άσχημα;
  1. Παρουσίαση της εικόνας του παιδικού πάρκου:
  • Ερώτηση: Τι βλέπετε στην εικόνα; Πώς νομίζετε ότι νιώθουν τα παιδιά;
  • Συζήτηση: Τι συμβαίνει όταν τα παιδιά δεν παίζουν καλά μεταξύ τους; Πώς μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας;
  1. Δραματοποίηση:
  • Διαιρέστε την τάξη σε μικρές ομάδες.
  • Δώστε σε κάθε ομάδα μια εικόνα και ζητήστε τους να δημιουργήσουν μια μικρή ιστορία.
  • Συζητήστε τις ιστορίες: Ποιο παιδί είχε πρόβλημα; Πώς το ένιωσε; Πώς το έλυσαν;
  1. Χρήση των μασκών/κουκλών:
  • Δώστε σε κάθε παιδί μια μάσκα ή ένα κουκλάκι.
  • Ζητήστε τους να μιλήσουν από την οπτική του συναισθήματος που αντιπροσωπεύουν.
  • Συζητήστε: Πώς νιώθει το κάθε παιδί; Τι χρειάζεται;
  1. Κατασκευή ενός συμβόλου φιλίας:
  • Ζητήστε από τα παιδιά να δημιουργήσουν ένα κοινό έργο τέχνης, όπως μια αφίσα ή ένα γλυπτό, που θα συμβολίζει τη φιλία και τη συνεργασία.
  • Τοποθετήστε το έργο σε εμφανές σημείο στην τάξη.

Εκτίμηση:

  • Παρατηρήστε τη συμπεριφορά των παιδιών: Συμμετέχουν ενεργά στις δραστηριότητες; Εκφράζουν τα συναισθήματά τους;
  • Συζητήστε με τα παιδιά: Τι έμαθαν από αυτή τη δραστηριότητα; Πώς μπορούν να εφαρμόσουν αυτά που έμαθαν στην καθημερινή τους ζωή;
  • Συνεργαστείτε με τους γονείς: Ενημερώστε τους για τις δραστηριότητες που έγιναν στην τάξη και ενθαρρύνετέ τους να συνεχίσουν τη συζήτηση στο σπίτι.

Σημείωση: Αυτή είναι μια γενική πρόταση. Μπορείτε να προσαρμόσετε το σενάριο στις ανάγκες και την ηλικία των παιδιών σας.

Επιπλέον ιδέες:

  • Διαβάστε ιστορίες: Υπάρχουν πολλά βιβλία για παιδιά που ασχολούνται με τη φιλία, τον εκφοβισμό και την επίλυση των συγκρούσεων.
  • Παίξτε παιχνίδια ρόλων: Τα παιδιά μπορούν να υποδυθούν διαφορετικούς χαρακτήρες και να εξασκηθούν στην επίλυση προβλημάτων.
  • Δημιουργήστε ένα κουτί ιδεών: Τα παιδιά μπορούν να γράψουν ή να ζωγραφίσουν ιδέες για το πώς μπορούμε να κάνουμε το σχολείο ένα πιο φιλικό περιβάλλον.

Μην ξεχνάτε: Η πρόληψη και η αντιμετώπιση της σχολικής βίας είναι μια διαρκής διαδικασία. Είναι σημαντικό να δημιουργήσουμε ένα κλίμα εμπιστοσύνης στην τάξη, όπου τα παιδιά νιώθουν ασφαλή να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και να ζητήσουν βοήθεια όταν τη χρειάζονται.

Κατηγορίες: ΔΡΑΣΕΙΣ | Ετικέτες: , , | Γράψτε σχόλιο

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

Η ανακύκλωση στη ζωή μας

Βίντεο

 

Παρουσίαση

padlet

Μετάβαση στο padlet.com

Κατηγορίες: ΔΡΑΣΕΙΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | Ετικέτες: , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

Η ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

craiyon 093129 Basic drawing of flooding

Σχέδιο Μαθήματος για την Κλιματική Αλλαγή στο Νηπιαγωγείο

 

Σχέδιο Μαθήματος για την Κλιματική Αλλαγή στο Νηπιαγωγείο

Σχέδιο Μαθήματος για την Κλιματική Αλλαγή στο Νηπιαγωγείο

 

craiyon 093946 a boy with a backpack on his back In the background the world with children s object 1

 

 

Κατηγορίες: ΔΡΑΣΕΙΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | Ετικέτες: , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Εβδομάδα Ευρωπαϊκού Ραδιοφώνου

 

CRAIYO1

Η Εβδομάδα Ευρωπαϊκού Ραδιοφώνου είναι μια ξεχωριστή γιορτή που προάγει τη δύναμη του ραδιοφώνου ως μέσο δημιουργικής έκφρασης και επικοινωνίας. Κατά τη διάρκεια αυτής της εβδομάδας, τα νήπια μπορούν να ανακαλύψουν τον κόσμο του ραδιοφώνου μέσα από διασκεδαστικές δραστηριότητες και παιχνίδια που θα τους βοηθήσουν να αναπτύξουν τις γλωσσικές και ακουστικές τους δεξιότητες.
Δραστηριότητες για Νήπια:
1. **Ηχογράφηση Φωνών και Ήχων**
Τα παιδιά μπορούν να ηχογραφήσουν τις φωνές τους λέγοντας αγαπημένες λέξεις, φράσεις ή μικρές ιστορίες. Μπορούν επίσης να ηχογραφήσουν φυσικούς ήχους, όπως το κελάηδισμα των πουλιών ή τον ήχο της βροχής, και να συζητήσουν πώς τους κάνει να νιώθουν κάθε ήχος.

2. **Δημιουργία Ραδιοφωνικής Ιστορίας**
Μέσα από τη δημιουργία μιας απλής ιστορίας που θα αφηγηθούν μπροστά από ένα μικρόφωνο, τα νήπια μαθαίνουν πώς να εκφράζουν συναισθήματα και να περιγράφουν καταστάσεις. Μπορούν να εμπλουτίσουν την ιστορία με μουσική και ηχητικά εφέ, τα οποία θα φτιάξουν μόνα τους ή θα βρουν με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών.

3. **”Είμαι Ραδιοφωνικός Παρουσιαστής”**
Σε αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά μπορούν να προσποιηθούν ότι είναι μικροί ραδιοφωνικοί παρουσιαστές. Θα παρουσιάσουν ένα θέμα της επιλογής τους, όπως ένα αγαπημένο παιχνίδι, κάποιο ζώο ή ένα φανταστικό ταξίδι. Η δραστηριότητα αυτή ενισχύει την αυτοπεποίθηση και την ικανότητα να εκφράζονται.

4. **Ραδιοφωνική Σύνδεση με Άλλα Σχολεία**
Αν υπάρχει η δυνατότητα, τα παιδιά μπορούν να κάνουν μια “ραδιοφωνική σύνδεση” με νήπια από άλλα σχολεία και να ανταλλάξουν χαιρετισμούς ή σύντομες πληροφορίες για το πώς περνούν την ημέρα τους. Αυτή η δράση βοηθάει τα νήπια να νιώσουν μέρος μιας μεγαλύτερης κοινότητας.

5. **Παιχνίδι “Βρες τον Ήχο”**
Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να παίξουν διαφορετικούς ήχους και να ζητήσουν από τα παιδιά να αναγνωρίσουν από πού προέρχεται ο ήχος (π.χ., ήχος τρένου, γέλια, χειροκρότημα). Το παιχνίδι αυτό βοηθά τα παιδιά να βελτιώσουν την ακουστική τους αντίληψη και να αναγνωρίζουν ήχους του περιβάλλοντος.

Αυτές οι δραστηριότητες ενθαρρύνουν τα παιδιά να εξερευνήσουν τη φαντασία τους, να ενισχύσουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες και να απολαύσουν το ραδιόφωνο ως ένα μαγικό μέσο έκφρασης και διασκέδασης.

Κατηγορίες: ΔΡΑΣΕΙΣ, Ενημέρωση | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εβδομάδα Ευρωπαϊκού Ραδιοφώνου

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

zIkNP50eQw2sCCJwRgg5Og 1
Κατηγορίες: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | Ετικέτες: , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ