Υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στην επιθυμία να κάνουμε το σωστό για τα παιδιά μας και στη δυνατότητα να κάνουμε πράξη αυτή μας την επιθυμία. Η σωστή διαπαιδαγώγηση απαιτεί κάτι περισσότερο από τη από τη διάνοια ή τη σκέψη, σύμφωνα με τον John Gottman στον Πρακτικό Οδηγό του για Γονείς: Η συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών, απαιτεί συναίσθημα. Η διαδικασία αυτή προϋποθέτει, αρχικά οι γονείς να έχουν επίγνωση των συναισθημάτων του παιδιού τους και να βλέπουν το συναίσθημα σαν μια ευκαιρία για οικειότητα και διδασκαλία. Στη συνέχεια να ακούν προσεκτικά, δείχνοντας ενσυναίσθηση και αναγνωρίζοντας τα αρνητικά του συναισθήματα, καθώς και βοηθώντας το να βρει λέξεις να τα κατονομάσει. Τέλος, θέτουν όρια και ταυτόχρονα εξετάζουν κάποιες στρατηγικές για την επίλυση του συγκεκριμένου προβλήματος.