ba_laptops.jpgΟι  περισσότεροι από τους εκατόν πενήντα χιλιάδες φορητούς  υπολογιστές που μοιράστηκαν απ το υπ. Παιδείας στους μαθητές της   Α΄ Γυμνασίου, χρησιμοποιούνται μόνο για να παίζουν τα παιδιά, είπε σήμερα στη Βουλή η υφ Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου.

Λυπούμαι που το λέω, σημείωσε η υφ. Παιδείας, αλλά προβλήματα περιπλοκότητας του λογισμικού αποτρέπουν και εκείνους ακόμη τους μαθητές που έχουν τους φορητούς υπολογιστές να τους χρησιμοποιήσουν σωστά –υπάρχουν και μαθήματα που δεν είναι μέσα στο λογισμικό- και αποτρέπουν βεβαίως τους μη επιμορφωμένους καθηγητές τους από το να τους βοηθήσουν.
Η κ,. Χριστοφιλοπούλου τόνισε πως «ένας σωστός σχεδιασμός θα έπρεπε να συμπεριλάβει την προετοιμασία κατά πρώτον των καθηγητών, την επιμόρφωσή τους, τη διανομή αυτών των υπολογιστών και στους σχολικούς συμβούλους που δεν την έλαβαν ποτέ και βεβαίως έναν εξειδικευμένο σχεδιασμό για εκείνα τα ηλεκτρονικά εργαλεία που θα χρειάζονταν, έτσι ώστε και όλοι οι μαθητές των ειδικών εργαστηρίων, δηλαδή οι μαθητές που έχουν αναπηρίες, να έχουν τη δυνατότητα να έχουν και αυτοί το ηλεκτρονικό βοήθημα”.

Περιπλοκότητα λογισμικού, σωστός σχεδιασμός. Για να απλοποιηθεί η περιπλοκότητα του λογισμικού χρειάζεται μάλλον μία νέα προκήρυξη για την παραγωγή του, δύο-τρεις επιτροπές για την κρίση του. Εν τω μεταξύ θα αλλάξει η ύλη ενόψει των μεταρρυθμίσεων και πάμε πάλι από την αρχή… Πολύ θα ήθελα να διαβάσω μία μελέτη για τη σχέση τιμής – απόδοσης του συνόλου των λογισμικών που έχει παραλάβει το ΥΠΕΠΘ την τελευταία δεκαετία.

Μήπως και λόγω των χαλεπών καιρών να εστιάσουμε στο σωστό σχεδιασμό; Και μην ανησυχείτε τόσο. Μπορεί τα παιδιά να παίζουν αλλά μπορεί και να μαθαίνουν μόνα τους, αυτά που δεν μπορούμε να τους διδάξουμε, γιατί εμείς χρειαζόμαστε πέντε- έξι σεμινάρια επιμόρφωσης.

Δεν θα ξεχάσω μία πειραματική διδασκαλία που είχα κάνει πριν χρόνια σε Λύκειο του Υμηττού. Με τους καθηγητές είχαμε κάνει ήδη ένα μήνα powerpoint. Οι μαθητές ούτε που το είχαν ακούσει. Σε μία ώρα όμως μας είχαν φτιάξει παρουσιάσεις με εικόνες και ήχους. Ας το παραδεχτούμε, δεν τους φτάνουμε. Μία ενημέρωση μόνο μπορεί να γίνει για τους τρόπους παιδαγωγικής αξιοποίησης. Ολα αυτά για τα  λογισμικά είναι προφάσεις εν αμαρτίαις…

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων