Τα 25 χρόνια συμπληρώνει αυτή την εβδομάδα το Τetris, το ηλεκτρονικό παιχνίδι λογικής που κατασκεύασε την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης ο Ρώσος προγραμματιστής Αλεξέι Πάζιτνοφ. Από τότε, το Τetris εμφανίζεται σχεδόν σε όλες τις λίστες με τα καλύτερα βιντεοπαιχνίδια όλων των εποχών, ενώ έχει πουλήσει περισσότερα από 70 εκατομμύρια αντίτυπα σε ολόκληρο τον κόσμο. «Άρχιζα να συνδυάζω όλους τους τύπους των μαθηματικών γρίφων που γνώριζα», δήλωσε στην εφημερίδα «Τhe Guardian» ο Πάζιτνοφ. Ο Ρώσος προγραμματιστής ήταν τότε 29 ετών και εργαζόταν για την Ακαδημία Επιστημών της Μόσχας. Έπειτα από μερικά πειράματα είχε φτιάξει ένα παιχνίδι με «τουβλάκια» σε διάφορα σχήματα, που έπρεπε να «κουμπώσουν» μεταξύ τους. «Το πρόγραμμα δεν ήταν ολοκληρωμένο στα αρχικά του στάδια», θυμάται σήμερα. «Δεν υπήρχαν ούτε βαθμολογία ούτε επίπεδα. Αλλά όταν άρχιζα να παίζω, δεν μπορούσα να σταματήσω». Το Τetris είχε γεννηθεί και το 1984 η εφαρμογή του παιχνιδιού για τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές άρχισε να κατακτά την Ανατολική Ευρώπη.
Θα πέρναγαν άλλα 4 χρόνια για να γίνει το «φαινόμενο» που αγάπησε ο υπόλοιπος πλανήτης. Για να γίνει αυτό έπρεπε να το δει τον Ιανουάριο του 1988 σε μια έκθεση στο Λας Βέγκας ο Ολλανδός επιχειρηματίας Χενκ Ρότζερς. Ο Πάζιτνοφ, πάντως, δεν κέρδισε τίποτε από το παιχνίδι του την πρώτη δεκαετία της κυκλοφορίας του, καθώς τα δικαιώματα ανήκαν μέχρι το 1996 στο σοβιετικό κράτος.
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.