Σε αυτούς που ανησυχούν αν θα αντικατασταθούν από ένα μηχάνημα θα ήθελα να τους καθησυχάσω. Πάντα θα υπάρχει η ανάγκη για το baby parking. Οι γονείς χρειάζεται να αφήνουν τα παιδιά τους σε ένα ασφαλή χώρο προκειμένου να πάνε στη δουλειά τους. Οπότε άμεσα ο θεσμός του σχολείου δεν απειλείται. Ηδη φέτος λειτούργησε μία δομή του Υπουργείου Παιδείας για διαδικτυακό φροντιστήριο. Αρκετοί μαθητές το χρησιμοποίησαν. Δε νομίζω όμως ότι διαπιστώθηκε πτώση στη συμμετοχή των μαθητών στα φροντιστήρια εξαιτίας του δικτυακού του ανάλογου. Πίσω από αυτή την προσπάθεια σίγουρα κρύβονται αρκετές εργατώρες. Αλλά σε καμία περίπτωση δεν απαντά στην ανάγκη εξατομικευμένης διδασκαλίας. Είναι ένα μάθημα κονσέρβα.

Στην Ελλάδα όμως που έχουμε κάποιες γεωγραφικές ιδιαιτερότητες π.χ. τα νησιά μας, δε βλέπω κανένα κακό στην ανάπτυξη δομών τηλεκπαίδευσης ώστε να μη χρειάζεται να στείλουμε καθηγητές ειδικοτήτων σε κάθε ακριτικό νησί. Ο διδάσκων θα μπορεί να διαμένει στην έδρα ενός νομού, να αναλαμβάνει τόσα τμήματα όσα του αναλογούν βάσει νόμου, να επικοινωνεί ζωντανά  και να επιλύει τις απορίες των μαθητών του διαμεσολαβημένος από δομές τηλεκπαίδευσης.

Η Αυστραλία το έχει δοκιμάσει εδώ και μισό αιώνα. Δεν τα πήγε κι άσχημα…

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων