Χριστός Ανέστη! Παιδάκια μου, τι κάνετε; Χρόνια πολλά με υγεία και ευτυχία στις οικογένειές σας! Διαφορετικό το φετινό Πάσχα. Ας ελπίσουμε ότι ήταν η πρώτη και τελευταία φορά που αντιμετωπίζουμε τέτοια κατάσταση.
Λοιπόν, παιδάκια, ΕΥ-ΠΟ; ΛΥ-ΠΟ;
Εγώ ΕΥ-ΠΟ, διότι ο Χριστός Αληθώς Ανέστη!
Σαν να βλέπω μερικά κατσουφιασμένα προσωπάκια… Τι; Δεν είστε πια μικρά παιδάκια;
Ωραία! Λοιπόν, κοπελιές και παλικάρια μου, θα σας δώσω το προσωπικό μου email στο Πανελλήνιο Σχολικό δίκτυο για να μπορούμε να έχουμε κάποια επικοινωνία. Τα σχολεία παραμένουν κλειστά και γι’ αυτό θα σας στέλνω μερικές ασκήσεις για επανάληψη. Όσοι μπορείτε, θα ήθελα να μου στέλνετε τις ασκήσεις σας στο προσωπικό μου email, ώστε να μπορώ να στέλνω κι εγώ στον καθένα από σας παρατηρήσεις.
Email: kageorgoul@sch.gr
- Θα ήθελα να μου γράψετε πώς σας φάνηκε η πασχαλινή ιστορία.
- Επίσης, αν σας αρέσει το «Καπλάνι της βιτρίνας».
- Θα σας δώσω σήμερα ένα θέμα για παράγραφο. Καλέ, μην γκρινιάζετε! Σαν να ακούω γκρίνιες! Και τι θα γίνει με το παρατσούκλι μου; Θα το χάσω; Η Α2 Λυκείου μου έχει βγάλει ένα παρατσούκλι: «κυρία Παραγραφούλα». Δεν θέλω να το χάσω!
Προτείνω το εξής θέμα που έχει σχέση με την κατάσταση που ζούμε:
«Να αναπτύξετε σε μία παράγραφο: Γιατί πρέπει να μένουμε στο σπίτι αυτές τις μέρες της πανδημίας του κορονοϊού». Ανάπτυξη με αιτιολόγηση. Θυμάστε ότι η αιτιολόγηση (να εξηγήσω το γιατί) είναι ένας από τους τρόπους ανάπτυξης που έχουμε μάθει. Ταυτόχρονα είναι μια άσκηση για τα επιχειρήματα, διότι προσπαθούμε να πείσουμε τους άλλους ότι έχουμε δίκιο, ότι αυτό που λέμε, είναι κατά τη γνώμη μας σωστό.
Περιμένω λοιπόν τις παραγράφους σας.
Περιμένω να δω αυτά που έχουμε μάθει: Ξεκινώ με θεματική πρόταση. Δεν ξεχνώ την κατακλείδα στο τέλος. Αρκετές προτάσεις για την ανάπτυξη, με τελείες. Κεφαλαίο γράμμα μετά από τελεία κλπ.
Είμαι σίγουρη ότι έχετε ιδέες, διότι ακούμε στις ειδήσεις και στα διαφημιστικά σποτάκια συνέχεια γι’ αυτό το θέμα και το σύνθημα ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ.
Και τώρα σειρά έχει το Καπλάνι.
ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ 6ο – Ερωτήσεις:
- Πού πηγαίνουν τα παιδιά;
- Γιατί τα ακολουθούν οι αστυνομικοί; Τι ψάχνουν;
- Ο αστυνομικός, ο κυρ Παντελής, είναι σκληρός; Θέλει να συλλάβει τον Νίκο;
- Τι καταλάβατε; Τα κατάφερε να το σκάσει ο Νίκος από το Λαμαγάρι;
- Ο Νόλης θαυμάζει τον Νίκο;
- Ο Νίκος είναι «επαναστάτης». Τι σημαίνει αυτό;
Και οι καλοκαιρινές διακοπές τελειώνουν. Τα κορίτσια επιστρέφουν στη χώρα. - Ο παππούς θα συνεχίσει και φέτος να διδάσκει ο ίδιος στα κορίτσια; Σε ποιον θα κάνει μάθημα ο παππούς; Σε ποιον θα κάνει μάθημα (και ποιο μάθημα) η θεία Δέσποινα;
Θυμόμαστε ότι μέχρι τώρα τα κορίτσια δεν πήγαιναν σε κανονικό σχολείο. Έκαναν μάθημα στο σπίτι με τον παππού, που ήταν καθηγητής. Ο παππούς προτιμούσε να διδάσκει ο ίδιος τα κορίτσια, διότι εκείνη την εποχή τα δημόσια σχολεία είχαν πάρα πολλά παιδιά στην τάξη και δεν ήταν δυνατό να γίνει καλό μάθημα. Επίσης, το βαλάντιο (= η οικονομική κατάσταση) του μπαμπά τους δεν ήταν μεγάλο, δηλαδή δεν ήταν πλούσιοι, ώστε να μπορούν να πάνε σε ιδιωτικό σχολείο. Ο μπαμπάς ήταν υπάλληλος στην Τράπεζα.
- Σε ποιο σχολείο πηγαίνουν τελικά τα κορίτσια; Σε δημόσιο ή ιδιωτικό;
- Πώς σας φαίνεται ο Διευθυντής του σχολείου; Εξέτασε τα κορίτσια πρώτα για να αποφασίσει αν θα τις δεχτεί στο σχολείο ή όχι. Τελικά τις δέχτηκε;
- Ο Διευθυντής του σχολείου είναι υπέρ της δημοκρατίας ή της δικτατορίας;
- Ο παππούς και η μαμά συμπάθησαν τον Διευθυντή; Τι πιστεύετε, ο παππούς και η μαμά των κοριτσιών είναι υπέρ της δημοκρατίας ή της δικτατορίας;
- Τι βρίσκουν τα κορίτσια στο καπλάνι;
- Καταλάβατε κάποιες αδικίες που γίνονται σε αυτό το σχολείο;
- Για τις «ομάδες» που αναφέρει ο Διευθυντής και για τη Μυρτώ που θα κάνουν «αρχηγό», θα μιλήσουμε στο επόμενο μάθημα.
- Θυμηθήκατε ακόμα τι σημαίνει δημοκρατία και τι σημαίνει δικτατορία; Γράψτε μερικές σκέψεις σας και θα τα εξηγήσουμε αναλυτικά παρακάτω.
Δεν πειράζει Αρχοντία μου, μην ανησυχείς! Συνέχισε τις ασκήσεις σου στο τετράδιο και θα τις δω, όταν ανοίξει το σχολείο. ????
κυρια ποπη καλημέρα σας. δεν ξερουμε να στελνουμε mail και για αυτό δεν σας στελνουμε κυρια ποπη καλη συνεχεια σε σας φιλια πολλα κυρια ποπη με αγαπη
Γειά σας Κυρία Πόπη . Xρόνια Πολλά, Χριστός ανέστη. Πώς είστε ? Εγώ είμαι μια χαρά. Σας έστειλα στο προσωπικό σας email τις εργασίες που μας είχατε βάλει . Συγνώμη αν τα γράμματά μου δεν φαίνονται καλά . Η πασχαλινή ιστορία και το Καπλάνι της Βιτρίνας είναι πολύ ωραίες και διδακτικές ιστορίες. Σας ευχαριστώ πολύ.
Αρχοντια μου, χαίρομαι που σου αρέσουν οι ιστορίες. Αν μπορείς, στείλε μου και την άσκηση παραγράφου στο μέιλ μου. Μπράβο για την προσπάθειά σου. ☺️
καλησπέρα κυρια ποπη χρηστος ανεστη η ιστορια είναι πολυ ωραια και οι δυο ιστοριες σας καλη συνειχια