Καλημέρα σε όλους και όλες!!!
Κάνατε το QUIZ της προηγούμενης εβδομάδας; Τι σκορ πιάσατε; Πιστεύω να σας άρεσε.
Αυτή την εβδομάδα καλείστε να ξαναγίνετε δημοσιογράφοι και να γράψετε το τελευταίο σας άρθρο για τα ανθρώπινα δικαιώματα ώστε να δούμε τελικά:
- Ποια είναι η σημασία της έννοιας δικαίωμα;
- Ποια είναι επίπτωση της παραβίασης τους;
Δείτε τα παρακάτω έργα τέχνης και το ποίημα. Διαλέξτε όποιο σας κάνει περισσότερη εντύπωση.
Να γράψετε μια με δύο παραγράφους ως κριτικός τέχνης-δημοσιογράφος που να αφορά το συγκεκριμένο έργο τέχνης και το δικαίωμα στο οποίο αναφέρεται.
Ποιο συγκεκριμένα με ποιο δικαίωμα συνδέεται και γιατί νομίζετε ότι αποτέλεσε θέμα έμπνευσης για τον καλλιτέχνη.
Οι παρακάτω ερωτήσεις θα σας βοηθήσουν:
- Παρατηρήστε το έργα προσεκτικά και προσπαθήστε να περιγράψετε την εικόνα που σας δημιουργεί στο νου;
- Ποια σημεία σας προκαλούν ιδιαίτερη εντύπωση στο έργο;
- Ποιους ήχους μπορείτε να ακούσετε;
- Τι αισθάνεστε βλέποντας, ακούγοντας ή διαβάζοντάς το;
- Αν ταξιδεύατε μέσα στο έργο τι θα αγγίζατε, τι θα κάνατε, πώς θα νιώθατε;
- Ποια διάθεση θέλει να μεταδώσει ο καλλιτέχνης με τα υλικά που επέλεξε να χρησιμοποιήσει και αν το πέτυχε (π.χ. ζεστασιά, ησυχία, ζωντάνια, θυμός, πρόκληση, ένταση, ηρεμία, κίνηση, αρμονία κ.λ.π.);
- Πώς θα αλλάξει το έργο αν αλλάξουν τα υλικά που το συνθέτουν (τα χρώματα, οι λέξεις, οι ήχοι) ;
- Τι ήθελε ο καλλιτέχνης να δείξει (μπορείτε να βρείτε το θέμα);
Τα κείμενα σας μπορείτε να τα στείλετε με mail: katerka@sch.gr ή να γράψετε κατευθείαν στο κοινόχρηστο αρχείο.
Μην ξεχάσετε να αναφέρετε το όνομά σας στην αρχή και για ποιο έργο τέχνης γράφετε.
Υπενθυμίζω ότι εάν χρησιμοποιήσετε το κοινόχρηστο αρχείο, σεβόμαστε τα κείμενα που γράφουν οι συμμαθητές μου, δεν διαγράφω, δεν αλλάζω και γενικά δεν πειράζω τις απαντήσεις τους.
Περιμένω νέα σας και στα σχόλια από κάτω μπορείτε να μου γράψετε τυχόν απορίες που έχετε για να σας βοηθήσω ή ότι άλλο θέλετε. Μου έχετε λείψει.
Καλή συγγραφή τα λέμε την επόμενη εβδομάδα.
*Το μάθημα στηρίζεται σε σενάριο από το αποθετήριο Αίσωπος «Τα δικαιώματα στην τάξη και στην πράξη»
Καλό Πάσχα Τασούλη και Καλή Ανάσταση σου εύχομαι. Μακάρι μετά το Πάσχα να τα πούμε από κοντά στο σχολείο μας.
Η Κ.κατερινα σας εύχομαι καλο πασχα και καλη Ανάσταση αν δεν σας ξαναδώ. Μακάρι μέσα από την ψυχη μου να ειστε και του χρονου γιατι τοσο καιρο εμαθα πραγματα μαζι σας και αν φυγετε θα στενοχωρηθώ πολύ γιατι σας εκτιμω ναστε πάντα καλα.