Το 2ο Ενιαίο Επαγγελματικό Γυμνασιο-Λύκειο (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ) Ανατολικής Θεσσαλονίκης γιόρτασε με δημιουργικό τρόπο την Παγκόσμια Ημέρα διάσημης μαθηματικής σταθεράς π ≈ 3,14 στις 14 Μαρτίου 2025, μέσα από μια σειρά πρωτότυπων και ευφάνταστων δραστηριοτήτων που έφεραν τους μαθητές/μαθήτριες σε επαφή με τη μαγεία των μαθηματικών.
Διαδραστικές δραστηριότητες και δημιουργικές προσπάθειες
Στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων, οι μαθητές/μαθήτριές μας ανέλαβαν και υλοποίησαν δημιουργικά έργα. Συγκεκριμένα:
1. Πολυγλωσσική Αναπαράσταση του π ≈ 3,14
-
- Μια ομάδα μαθητών υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας τους δημιούργησε μια εντυπωσιακή απεικόνιση των 100 πρώτων ψηφίων του π, γραμμένων ταυτόχρονα στα Αγγλικά και Κορεατικά
- Κάθε ψηφίο απέκτησε μοναδική ταυτότητα μέσω διαφορετικού χρώματος
2. Καλλιτεχνική Απεικόνιση με Μοτίβα
-
- Μια δεύτερη ομάδα μαθητών εξέφρασε τη δημιουργικότητά της απεικονίζοντας τα πρώτα 60 ψηφία του π μέσω διαφορετικών μοτίβων για κάθε αριθμό.
- Αυτή η προσέγγιση συνδύαζε μαθηματικές έννοιες με καλλιτεχνική αισθητική.
Στόχοι και Αντίκτυπο
Οι δράσεις αυτές σχεδιάστηκαν με τρεις βασικούς στόχους:
- Να καταστήσουν τα μαθηματικά πιο προσιτά και ελκυστικά
- Να αναπτύξουν τη δημιουργική σκέψη των μαθητών
- Να ενισχύσουν την κατανόηση της σημασίας του π στη σύγχρονη επιστήμη και τεχνολογία
Η Διαχρονική Αξία του π ≈ 3,14
Ο αριθμός π, γνωστός από την αρχαιότητα, συνεχίζει να παίζει κεντρικό ρόλο σε πολλούς τομείς:
- Στην αρχιτεκτονική και μηχανική
- Στην αστρονομία και φυσική
- Στις σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές
Οι Υπεύθυνοι
Η διοργάνωση των δραστηριοτήτων έγινε υπό την εποπτεία της Μαθηματικού κ. Ψευτογιάννη Δήμητρας η οποία τόνισε: “Μέσα από τέτοιες δημιουργικές δράσεις, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τη ομορφιά των μαθηματικών πέρα από τους απλούς υπολογισμούς.”
Η ομάδα των μαθητών που συμμετείχε:
Μανδρέκη Μ., Πρεβέα Θ., Τορτοπιδου Μ., Τρίγγα Π., Γιοκαρίνη Μ., Ηλιάδης Ε., Λαζαριδου Κ., Μήνδος Χ., Μπαμπρικίδης Π., Μπαλτεράνης Ν., Παπαδημητρίου Ν.