Διδακτική Πρόταση για την καλλιέργεια του οπτικού γραμματισμού σε μαθητές Δημοτικού

Ένας από τους βασικούς άξονες στο πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ2 με τον τίτλο “Multiple Paths to Literacy: Differentiated Instruction for Diverse Students” στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας είναι η καλλιέργεια του Οπτικού Γραμματισμού. Στο πλαίσιο της υλοποίησης του οργανώσαμε ένα διήμερο βιωματικό εργαστήρι για μαθητές των Ε και Στ τάξεων του σχολείου.

Το θέμα του εργαστηρίου ήταν: “Τα παιδιά εξερευνούν το βιόκοσμό τους: οι πολλαπλές οπτικές παρατήρησης του “σπιτιού”, του “σχολείου”, της “πόλης”.

Μέσα από διαφορετικές δραστηριότητες τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν και να εξερευνήσουν για το πως οι «αισθητικές εμπειρίες» που έχει ο καθένας μας επηρεάζουν την οπτική με την οποία «διαβάζουμε» μια εικόνα, να πειραματιστούν «βλέποντας» εικόνες από διαφορετικές οπτικές, να παίξουν με τις έννοιες «σπίτι», «σχολείο» και «πόλη» και να εκφραστούν με δημιουργικό τρόπο. Στο τέλος, μοιράστηκαν μαζί μας τις θετικές τους εμπειρίες από αυτή τη συμμετοχή.

Στόχος: Η ανάπτυξη δεξιοτήτων μαθητών της Πέμπτης και Έκτης Δημοτικού μέσω εφαρμογής μεθοδολογίας οπτικού γραμματισμού. Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της αντίληψης των θεμελιωδών εννοιών της διαφορετικότητας, της ισότητας και της πολιτισμικής ευαισθητοποίησης μέσα από την επεξεργασία του καθημερινού βιόκοσμου (σπίτι, σχολείο, γειτονιά, πόλη).

 

1 σχόλιο στο “Διδακτική Πρόταση για την καλλιέργεια του οπτικού γραμματισμού σε μαθητές Δημοτικού

  1. Οι εικόνες κατακλύζουν τις σύγχρονες μεταβιομηχανικές κοινωνίες καθορίζοντας το μεγαλύτερο ποσοστό των εμπειριών των ανθρώπων. Οι εικόνες αποτελούν ένα απο τα κυριότερα μέσα παρουσίασης της γνώσης και ο οπτικός γραμματισμός αποτελεί προϋπόθεση για την κατανόηση τους, γι’ αυτό το λόγο αναπτύσει μια βασική ικανότητα, την οποία θα πρέπει να καλλιεργήσει το σύγχρονο σχολείο.

    Πρόκειται για μια καλά σχεδιασμένη διδακτική πρόταση με ποικιλία δραστηριοτήτων οι οποίες έχουν σαν αποτέλεσμα τη βελτίωση της μάθησης και της απόδοσης των μαθητών καθώς επίσης την ευκολότερη διατήρηση και ανάκληση των ήδη υπαρχουσών γνώσεων. Οι μαθητές είναι σε θέση να εξασκήσουν την αντίληψη και τη μνήμη τους καθώς επίσης να ενισχύσουν την δημιουργικότητα και την αποκλίνουσα σκέψη τους. Επίσης, οι μαθητές έρχονται σε επαφή και αντιλαμβάνονται δύσκολες έννοιες όπως η διαφορετικότητα και η ισότητα.

Τα σχόλια είναι κλειστά.