Ταυτότητα-Ιστολογίου
Το παρόν ιστολόγιο, αποτελεί το επίσημο iστολόγιο (blog) του Συμβούλου Εκπαίδευσης Πληροφορικής (ΠΕ86) Αχαΐας με περιοχές Επιστημονικής Ευθύνης τους Εκπαιδευτικούς Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας και Κεφαλληνίας.
π. Σχολικού Συμβούλου Πληροφορικής Αιτωλοακαρνανίας, και π. Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου (Σ.Ε.Ε.) Πληροφορικής (ΠΕ86) Δυτικής Ελλάδας.
Σκοπός του είναι η πληροφόρηση και επικοινωνία του Συμβούλου Εκπαίδευσης Πληροφορικής (ΠΕ86) Αχαίας με τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής των περιοχών επιστημονικής ευθύνης μου από τις Περιφερειακές Ενότητες Αχαίας, Κεφαλληνίας και Ιθάκης, οι οποίοι υπηρετούν στις σχολικές μονάδες των αντίστοιχων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας (Π/θμιας) και Δευτεροβάθμιας (Δ/θμιας) Εκπαίδευσης Αχαίας και Κεφαλληνίας, όσων είναι αποσπασμένοι ή σε διάθεση στις διοικητικές υπηρεσίες και τις δομές υποστήριξης αυτών καθώς και στις Περιφεριακές Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων καθώς και των σχολικών μονάδων παιδαγωγικής ευθύνης μου (7η Ενότητα Σχολικών Μονάδων ΔΔΕ Αχαίας).
Kαθήκοντα και αρμοδιότητες των Συμβούλων Εκπαίδευσης (Σ.Ε.)
Σύμφωνα με τον ν. 4823/2021 (ΦΕΚ A 136) οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης (Σ.Ε.)
α)των κοινών ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
β) Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης και
γ) των μελών του Ε.Ε.Π.
υπάγονται στον Διευθυντή Εκπαίδευσης και τον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, στην οποία έχει κατανεμηθεί η θέση Συμβούλου που καταλαμβάνουν.
Έργο του Συμβούλου Εκπαίδευσης είναι:
1) η παιδαγωγική και επιστημονική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών και των μελών του Ε.Ε.Π. και Ειδικoύ Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.),
2) η επιμόρφωση,
3) η ανάπτυξη καινοτόμων πρωτοβουλιών στον χώρο της εκπαίδευσης, καθώς και
4) η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. και
5) η συμμετοχή στη διαδικασία του συλλογικού προγραμματισμού και της αυτοαξιολόγησης του έργου της σχολικής μονάδας και των δομών υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Ειδικότερα, έργο του Συμβούλου Εκπαίδευσης είναι
-
- η υποστήριξη για την κάλυψη των καθημερινών διδακτικών και εκπαιδευτικών αναγκών,
- η παρακολούθηση διδασκαλιών και η παρουσίαση δειγματικών διδασκαλιών,
- η παρακολούθηση και υποστήριξη της λειτουργίας των σχολικών εργαστηρίων και βιβλιοθηκών,
- η υποστήριξη της αξιοποίησης του υλικού και του εξοπλισμού τους
- η ανάληψη πρωτοβουλιών με σκοπό τη βελτίωση της διδασκαλίας σε κάθε μάθημα, τη διασφάλιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και την εν γένει ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας, καθώς και
- η παρακολούθηση και υποστήριξη της λειτουργίας των δομών υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Στο πλαίσιο αυτό συνεργάζεται με το διδακτικό προσωπικό των σχολικών μονάδων της αρμοδιότητάς του, τους διευθυντές και προϊσταμένους τους και τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων για κάθε θέμα που αφορά στην αποτελεσματική λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Ομοίως συνεργάζεται με τους προϊσταμένους, τους εκπαιδευτικούς και τα μέλη του Ε.Ε.Π. των δομών υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
α) Κάθε Σύμβουλος Εκπαίδευσης έχει την επιστημονική ευθύνη, για τα θέματα του κλάδου του, του συνόλου των σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.) που υπάγονται στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της θέσης τους και των άλλων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης ευθύνης του.
Στους Συμβούλους Εκπαίδευσης κοινών ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης δύναται να κατανέμεται επιπλέον η επιστημονική ευθύνη σχολικών μονάδων της έτερης βαθμίδας από εκείνη, στην οποία υπάγεται η θέση που καταλαμβάνουν.
Οι Περιφερειακοί Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης και οι Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης διατηρούν την επιστημονική ευθύνη των σχολικών μονάδων για τα θέματα του κλάδου τους που αντιστοιχεί στη θέση Συμβούλου που καταλαμβάνουν. Κατ’ εξαίρεση δύναται, με αιτιολογημένη απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, να απαλλάσσονται οι Περιφερειακοί Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης από την επιστημονική ευθύνη σχολικών μονάδων, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατά τις οποίες αυτό επιβάλλεται από τις συνθήκες λειτουργίας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Στις περιπτώσεις του προηγούμενου εδαφίου η επιστημονική ευθύνη των σχολικών μονάδων που αντιστοιχεί στη θέση Περιφερειακού Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης κατανέμεται, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, σε Συμβούλους Εκπαίδευσης, οι οποίοι καταλαμβάνουν θέση Συμβούλου της ίδιας Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
β) Πέραν της επιστημονικής ευθύνης της περ. α), οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης έχουν την επιστημονική ευθύνη, για τα θέματα του κλάδου τους, των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.), η έδρα των οποίων βρίσκεται στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου έχει κατανεμηθεί η θέση Συμβούλου που καταλαμβάνουν ή στην οποία εκτείνεται η αρμοδιότητά τους.
Αν στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμονται περισσότερες από μία (1) θέσεις Σύμβουλων Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, η επιστημονική ευθύνη των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. κατανέμεται σε μία (1) εξ αυτών. Αν στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν προβλέπεται θέση Συμβούλου Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, η επιστημονική ευθύνη των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. για τα θέματα του κλάδου αυτού κατανέμεται σε Σύμβουλο Εκπαίδευσης του ίδιου κλάδου άλλης Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
Οι Περιφερειακοί Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης και οι Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης διατηρούν την επιστημονική ευθύνη των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. για τα θέματα του κλάδου τους, η οποία αντιστοιχεί στη θέση Συμβούλου που καταλαμβάνουν.
Κατ’ εξαίρεση δύναται, με αιτιολογημένη απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, να απαλλάσσονται οι Περιφερειακοί Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης από την επιστημονική ευθύνη των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατά τις οποίες αυτό επιβάλλεται από τις συνθήκες λειτουργίας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Στις περιπτώσεις του προηγούμενου εδαφίου η επιστημονική ευθύνη των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. που αντιστοιχεί στη θέση Συμβούλου Εκπαίδευσης που καταλαμβάνει ο Περιφερειακός Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης κατανέμεται, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, σε Συμβούλους Εκπαίδευσης, οι οποίοι καταλαμβάνουν θέση Συμβούλου της ίδιας Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
γ) Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης των μελών του Ε.Ε.Π. αναλαμβάνουν την επιστημονική ευθύνη για τα θέμα- τα του κλάδου τους του συνόλου των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) και ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην οποία υπάγονται, καθώς και των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίες κατανέμονται στη θέση Συμβούλου Εκπαίδευσης που καταλαμβάνουν.
Ομοίως οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης των μελών του Ε.Ε.Π. αναλαμβάνουν την επιστημονική ευθύνη για τα θέματα του κλάδου τους των μελών του Ε.Ε.Π. που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες της γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης των οικείων Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
δ) Κάθε Σύμβουλος Εκπαίδευσης, πέραν της επιστημονικής ευθύνης, έχει και την παιδαγωγική ευθύνη μίας ενότητας σχολικών μονάδων και Ε.Κ. της βαθμίδας εκπαίδευσης, στην οποία έχει κατανεμηθεί η θέση που καταλαμβάνει και εντός της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, στην οποία υπάγεται η θέση αυτή. Η ανάθεση της παιδαγωγικής ευθύνης γίνεται με απόφαση του Περιφερειακού Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης. Οι Περιφερειακοί Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης δεν αναλαμβάνουν την παιδαγωγική ευθύνη σχολικών μονάδων.
Με αιτιολογημένη απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης δύναται να ανατίθεται στους Περιφερειακούς Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης η παιδαγωγική ευθύνη σχολικών μονάδων σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατά τις οποίες αυτό επιβάλλεται από τις συνθήκες λειτουργίας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Αν ανατίθεται παιδαγωγική ευθύνη σε Περιφερειακό Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, η παιδαγωγική ευθύνη των λοιπών σχολικών μονάδων και Ε.Κ. ανατίθεται σε Συμβούλους Εκπαίδευσης ομοίως με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης.
Δύναται, με απόφαση του Περιφερειακού Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης ή του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, κατά περίπτωση, να ανατίθεται σε Σύμβουλο Εκπαίδευσης επιπλέον η παιδαγωγική ευθύνη μίας ενότητας σχολικών μονάδων της έτερης βαθμίδας από εκείνη, στην οποία υπάγεται η θέση Συμβούλου Εκπαίδευσης, την οποία καταλαμβάνει.
Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης των μελών του Ε.Ε.Π. δεν αναλαμβάνουν την παιδαγωγική ευθύνη σχολικών μονάδων.
ε) Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης έχουν την παιδαγωγική ευθύνη σε ενότητες σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την ενταξιακή εκπαίδευση.
Η ανάθεση της παιδαγωγικής ευθύνης γίνεται με απόφαση του Περιφερειακού Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης ή του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, κατά περίπτωση.
Η ανάθεση της παιδαγωγικής ευθύνης σχολικών μονάδων γίνεται με βάση τις προτιμήσεις των Συμβούλων Εκπαίδευσης.
Η παιδαγωγική ευθύνη νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων ανατίθεται αποκλειστικά σε Συμβούλους Εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ60 και ΠΕ70, αντιστοίχως.
Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης αναλαμβάνουν την παιδαγωγική ευθύνη των σχολικών μονάδων, η επιστημονική ευθύνη των οποίων έχει κατανεμηθεί στις θέσεις Συμβούλων Εκπαίδευσης που καταλαμβάνουν, με εξαίρεση την περίπτωση κατά την οποία Σύμβουλος Εκπαίδευσης επιλέγεται σε θέση Περιφερειακού Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, οπότε η παιδαγωγική ευθύνη των σχολικών μονάδων που έχουν κατανεμηθεί στη θέση του ανακατανέμεται, με απόφαση του Περιφερειακού Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, στους υπόλοιπους Συμβούλους Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
Η παιδαγωγική ευθύνη των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ανατίθεται αποκλειστικά σε Συμβούλους Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης.
Η παιδαγωγική ευθύνη των σχολικών μονάδων της επαγγελματικής εκπαίδευσης και των Ε.Κ. ανατίθεται κατά προτεραιότητα σε Συμβούλους Εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ80 έως και ΠΕ90.
Για τα θέματα υπηρεσιακής κατάστασης των Συμβούλων Εκπαίδευσης, αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο είναι το Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) των παρ. 1 και 2 του άρθρου 1 του π.δ. 1/2003 (Α’ 1) της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, στην οποία υπάγεται η θέση, την οποία καταλαμβάνουν ή το Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προ- σωπικού (Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) της παρ. 3 του ίδιου άρθρου.
Για την απαλλαγή των Συμβούλων Εκπαίδευσης από την άσκηση των καθηκόντων τους, γνωμοδοτεί το Ανώτερο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) των παρ. 4 και 5 του άρθρου 1 του π.δ. 1/2003 ή το Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. αντιστοίχως.
Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συντάσσουν εκθέσεις για τον τριμηνιαίο και ετήσιο προγραμματισμό του έργου τους και αποτιμούν ανά έτος τη συμβολή τους στην αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στην περιοχή αρμοδιότητάς τους.
- Οι εκθέσεις προγραμματισμού εγκρίνονται από τον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης και πρόσβαση σε αυτές έχει ο Διευθυντής Εκπαίδευσης.
- Πρόσβαση στις εκθέσεις αποτίμησης έχουν ο Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης, ο Διευθυντής Εκπαίδευσης και ο Περιφερειακός Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης.
- Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης υποστηρίζονται στο έργο τους από τον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης.
Kαθήκοντα και αρμοδιότητες των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου ήταν
1. Έργο των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) είναι η προαγωγή των σκοπών της εκπαιδευτικής πολιτικής και η διευκόλυνση της εφαρμογής της, μέσω της επιστημονικής και παιδαγωγικής υποστήριξης των σχολικών μονάδων, των Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.), των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.), των Κέντρων Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.) και των Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.). Παράλληλα, συμβάλλουν στη διαμόρφωση της εθνικής εκπαιδευτικής πολιτικής, στο πλαίσιο των ετήσιων εκθέσεων αποτίμησης του έργου του ΠΕ.Κ.Ε.Σ., ή/και εισηγούνται προς τα αρμόδια όργανα του ΥΠ.Π.Ε.Θ., εκπαιδευτικά μέτρα και αλλαγές για τα θέματα εκπαίδευσης που σχετίζονται με τα καθήκοντά τους. Στο πλαίσιο δε της συλλογικής και διεπιστημονικής δράσης τους, εργάζονται για την υλοποίηση της αποστολής του ΠΕ.Κ.Ε.Σ., συνδιαμορφώνουν τον στρατηγικό σχεδιασμό του έργου του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και οργανώνουν και υλοποιούν τον ετήσιο προγραμματισμό και την αποτίμησή του.
2. Με ευθύνη του Οργανωτικού Συντονιστή του ΠΕ.Κ.Ε.Σ., οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου λειτουργούν συλλογικά σε Ολομέλεια και διαμορφώνουν από κοινού τον σχεδιασμό, τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του έργου του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Προσδιορίζουν το σύνολο των στόχων, των διαδικασιών, των πολιτικών, των αρχών και των ενεργειών τους σε ένα κοινό πλαίσιο επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης και υποστήριξης των εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων και των Ε.Κ., του εκπαιδευτικού προσωπικού των Κ.Ε.Σ.Υ. και των Κ.Ε.Α., καθώς και των Υπευθύνων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού και Ε.Κ.Φ.Ε.. Επίσης, με ευθύνη του Οργανωτικού Συντονιστή, οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου συνεδριάζουν ανά ομάδες είτε ανά βαθμίδα εκπαίδευσης, είτε ανά γνωστική περιοχή ανεξαρτήτως βαθμίδας, με σκοπό την επεξεργασία ειδικών θεμάτων και τη διαμόρφωση εισηγήσεων προς την Ολομέλεια.
3. Για την επιτέλεση του έργου τους, οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου:
α) Μελετούν τις ετήσιες εκθέσεις προγραμματισμού και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων και Ε.Κ., των οποίων έχουν την παιδαγωγική ευθύνη, καθώς και των δομών υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου της περιοχής αρμοδιότητάς τους, αποδελτιώνουν τα αιτήματα, διαπιστώνουν τις ανάγκες τους για υποστηρικτική βοήθεια και, με ευθύνη του Οργανωτικού Συντονιστή, συλλογικά προβαίνουν σε λήψη αποφάσεων που αφορούν στη διαμόρφωση του σχεδιασμού -προγραμματισμού του έργου του ΠΕ.Κ.Ε.Σ.
β) Στο πλαίσιο της από κοινού, συλλογικής και διεπιστημονικής λήψης αποφάσεων, ανταλλάσσουν συστηματικά πληροφορίες για τις εκπαιδευτικές ανάγκες των σχολείων της περιοχής αρμοδιότητάς τους και συνεργάζονται για την ομαδοποίηση των αναγκών και την οργάνωση της απαραίτητης επιμορφωτικής στήριξης των σχολικών μονάδων με κοινές ανάγκες.
γ) Στο πλαίσιο των αποφάσεων της Ολομέλειας του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. για τον συλλογικό προγραμματισμό της δράσης του, οργανώνουν τον μηνιαίο ατομικό προγραμματισμό του έργου τους, τον οποίον καταθέτουν στον Οργανωτικό Συντονιστή. Στον ατομικό προγραμματισμό καταγράφονται με σαφήνεια οι δράσεις, όπως επιμορφώσεις, συναντήσεις με Διευθυντές Εκπαίδευσης ή Διευθυντές ή Προϊσταμένους σχολικών μονάδων ή άλλων δομών υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, παρουσία σε συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων ή Ομάδων Σχολείων, καθώς και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των δράσεων αυτών. Στο τέλος του σχολικού έτους καταθέτουν ετήσιο απολογισμό της δράσης τους στον Οργανωτικό Συντονιστή.
δ) Υποστηρίζουν τις σχολικές μονάδες στις διαδικασίες προγραμματισμού και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, διερευνούν τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες, ενθαρρύνουν και υποστηρίζουν τη συνεργασία μεταξύ σχολικών μονάδων που συναποτελούν Ομάδα Σχολείων. Με ευθύνη του Οργανωτικού Συντονιστή και σε συνδυασμό με τα κεντρικά σχεδιασμένα επιμορφωτικά προγράμματα, οργανώνουν το πλαίσιο επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις σύγχρονες επιστημονικές απαιτήσεις και διδακτικές ανάγκες, ενισχύοντας τις δυνατότητές τους για επαγγελματική ανάπτυξη. Επιπλέον, παρέχουν συνεχή επιστημονική καθοδήγηση στο πλαίσιο του σχεδιασμού και υλοποίησης ενδοσχολικής επιμόρφωσης, σε επίπεδο σχολικής μονάδας ή ομάδας σχολείων.
ε) Υποστηρίζουν την εφαρμογή των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών και την εφαρμογή εκπαιδευτικών καινοτομιών στις εκπαιδευτικές δομές των οποίων έχουν την επιστημονική και παιδαγωγική ευθύνη και καθοδήγηση, σε συνάρτηση με τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες των εκπαιδευτικών και τα κοινωνικά δεδομένα της περιοχής αρμοδιότητάς τους, με στόχο τη βέλτιστη υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου.
στ) Έχουν την επιστημονική και παιδαγωγική ευθύνη για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες και Ε.Κ. της περιοχής αρμοδιότητάς τους. Με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Οργανωτικού Συντονιστή του ΠΕ.Κ.Ε.Σ., ανατίθενται στους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου:
αα) οι σχολικές μονάδες των οποίων έχουν την παιδαγωγική ευθύνη και
ββ) οι σχολικές μονάδες για τις οποίες έχουν την επιστημονική ευθύνη για τα θέματα του κλάδου τους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παρ. 3, 4 και 5 του ν. 4547/2018. Ο Οργανωτικός Συντονιστής του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και ο Αναπληρωτής του ασκούν τα καθήκοντα επιστημονικής και παιδαγωγικής ευθύνης παράλληλα με τα λοιπά καθήκοντά τους.
ζ) Επισκέπτονται, τις σχολικές μονάδες και τα Ε.Κ., συνεργάζονται με τους Διευθυντές και τους Συλλόγους Διδασκόντων, σε επίπεδο περιοχής ή Ομάδας Σχολείων ή/και σχολικής μονάδας, και τους παρέχουν την επιστημονική και συμβουλευτική υποστήριξή τους σε θέματα εκπαιδευτικής λειτουργίας και παιδαγωγικής πρακτικής. Δύνανται να παρίστανται, είτε μετά από πρόσκληση των σχολικών μονάδων είτε με δική τους πρωτοβουλία, σε συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων της περιοχής αρμοδιότητάς τους, προκειμένου να τους παράσχουν την επιστημονική, εκπαιδευτική και συμβουλευτική υποστήριξή τους για ποικίλα θέματα, όπως είναι μεταξύ άλλων ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, η εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων, η διαχείριση κρίσεων, η διενέργεια ερευνητικών δραστηριοτήτων και η επιλογή και αξιοποίηση εκπαιδευτικού υλικού.
η) Ενθαρρύνουν τους εκπαιδευτικούς ως προς την ανάληψη πρωτοβουλιών και την ανάπτυξη καινοτόμων δράσεων και συνεργασιών, για τη βελτιστοποίηση της παιδαγωγικής και διδακτικής πράξης και την επίτευξη των εκπαιδευτικών σκοπών.
θ) Οργανώνουν ενημερωτικές επιμορφωτικές συναντήσεις με εκπαιδευτικούς ίδιων ειδικοτήτων ή τάξεων και, εφόσον ενδείκνυται από τη θεματολογία των συναντήσεων, συνεργάζονται με τα Κ.Ε.Σ.Υ., τα Κ.Ε.Α., τα Ε.Κ.Φ.Ε ή και τους Υπευθύνους Φυσικής Αγωγής Αθλητισμού και Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, για θέματα που αφορούν στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών, στα νέα σχολικά βιβλία, στους τρόπους αξιολόγησης των μαθητών, στη διαφοροποιημένη παιδαγωγική, στην ενταξιακή εκπαίδευση, στην εφαρμογή καινοτόμων δράσεων και προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων, στα κριτήρια επιλογής εκπαιδευτικού/παιδαγωγικού υλικού, στους τρόπους γραπτής ή προφορικής εξέτασης των μαθητών, στη διαμόρφωση ερωτήσεων στις εξετάσεις και στην αξιολόγηση/βαθμολόγηση των γραπτών, στις καλές παιδαγωγικές πρακτικές, στις νέες παιδαγωγικές/ διδακτικές προσεγγίσεις, καθώς και στους σύγχρονους τρόπους αξιοποίησης των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στη διοικητική λειτουργία της σχολικής μονάδας και τη διδακτική πράξη.
ι) Έχουν την ευθύνη επιστημονικής καθοδήγησης και εποπτείας των εκπαιδευτικών του κλάδου τους. Υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς στις διαδικασίες σχεδιασμού και υλοποίησης διδακτικών και παιδαγωγικών δραστηριοτήτων, μεριμνούν για την ικανοποίηση των ιδιαίτερων επιμορφωτικών αναγκών τους και προτείνουν εναλλακτικές λύσεις σε ζητήματα που ενδεχομένως οι εκπαιδευτικοί δυσκολεύονται να διαχειριστούν.
ια) Αξιοποιώντας κάθε πρόσφορο μέσο και τις δυνατότητες αμφίδρομης επικοινωνίας που παρέχουν οι Τ.Π.Ε., συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων της περιοχής αρμοδιότητάς τους για θέματα παιδαγωγικού, διδακτικού και επιστημονικού ενδιαφέροντος και εστιάζουν στην επίλυση προβλημάτων που αφορούν στην καθημερινή εκπαιδευτική λειτουργία και πρακτική. Δίνουν έμφαση στην υποστήριξη των νέων εκπαιδευτικών και οργανώνουν κατά περίπτωση παρουσιάσεις δειγματικών διδασκαλιών, συνεργαζόμενοι με τους εκπαιδευτικούς και αποφασίζοντας από κοινού για το περιεχόμενο του μαθήματος, τη μεθοδολογία, τα μέσα, τις στρατηγικές και την αποτίμηση της μαθησιακής διαδικασίας.
ιβ) Οργανώνουν με ευθύνη τους και συμμετέχουν σε κοινές συσκέψεις με τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων και Ε.Κ., τους Προϊσταμένους των Κ.Ε.Σ.Υ. και των Κ.Ε.Α. για την εξέταση γενικότερων εκπαιδευτικών/παιδαγωγικών θεμάτων, την προσαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής στα δεδομένα και τις ιδιαίτερες ανάγκες των σχολικών μονάδων της περιοχής αρμοδιότητάς τους, την οργάνωση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, τη διαχείριση κρίσεων και την αντιμετώπιση συγκεκριμένων προβλημάτων.
ιγ) Συνεργάζονται με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης και τους Διευθυντές Εκπαίδευσης της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, για κάθε θέμα που αφορά στην εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής και στην παροχή παιδαγωγικής και επιστημονικής υποστήριξης των σχολικών μονάδων και Ε.Κ., με σκοπό τη βέλτιστη αποτελεσματικότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο της αρμοδιότητας τους, όταν εντοπίζουν σοβαρά προβλήματα λειτουργίας στις σχολικές μονάδες της περιοχής αρμοδιότητας τους, παιδαγωγικού ή επιστημονικού χαρακτήρα, ενημερώνουν, διά του Οργανωτικού Συντονιστή, τους Διευθυντές Εκπαίδευσης και τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης και εισηγούνται τρόπους αντιμετώπισης.
ιδ) Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, πραγματοποιούν τουλάχιστον τρεις συσκέψεις με τους Διευθυντές Εκπαίδευσης του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ., με τη συμμετοχή των Προϊσταμένων των Κ.Ε.Σ.Υ. και των Κ.Ε.Α., μετά από απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, στις οποίες ο ίδιος προεδρεύει. Αντικείμενο των συσκέψεων είναι ο συντονισμός των ενεργειών τους για τη βέλτιστη υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου καθώς και η εξέταση ζητημάτων εκπαιδευτικής πολιτικής και η εξειδίκευση και προσαρμογή της πολιτικής αυτής στα δεδομένα και τις ιδιαιτερότητες της περιοχής αρμοδιότητάς τους.
ιε) Συνεργάζονται με τους Διευθυντές ή τους Προϊσταμένους των σχολικών μονάδων σε επίπεδο περιοχής ή ομάδας σχολείων ή/και σχολικής μονάδας, για θέματα που αφορούν τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, τον προγραμματισμό των παιδαγωγικών συναντήσεων με το διδακτικό προσωπικό, την οργάνωση επιμορφωτικών δράσεων στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης καθώς και την οργάνωση και λειτουργία των εργαστηρίων και των σχολικών βιβλιοθηκών. Στο πλαίσιο της συνεργασίας αυτής, παρέχουν τη συνδρομή τους στην αντιμετώπιση κάθε θέματος που αφορά την παιδαγωγική/διδακτική διαδικασία και δεν είναι δυνατό να αντιμετωπιστεί μόνο από το Διευθυντή ή Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας ή τον Σύλλογο των Διδασκόντων.
ιστ) Συνεργάζονται με τις μαθητικές κοινότητες, τους συνδικαλιστικούς φορείς των εκπαιδευτικών, τα όργανα λαϊκής συμμετοχής, τα άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τους Συλλόγους Γονέων, τους πολιτιστικούς και επιστημονικούς συλλόγους, επιστήμονες και φορείς της τοπικής κοινωνίας, ανάλογα με τις ανάγκες και τις υπάρχουσες δυνατότητες, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους και του ρόλου εκάστου φορέα, προκειμένου να επιτευχθούν σε βέλτιστο βαθμό οι σκοποί και οι στόχοι της εκπαίδευσης και να ενδυναμωθούν οι σχέσεις του σχολείου με το κοινωνικό και πολιτιστικό περιβάλλον.
ιζ) Σε ό,τι αφορά τα γνωστικά αντικείμενα του κλάδου τους, έχουν την αρμοδιότητα της επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης προγραμμάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας και Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης που υλοποιούνται ή/και άλλων προγραμμάτων αντισταθμιστικού χαρακτήρα που εφαρμόζονται στις σχολικές μονάδες της περιοχής αρμοδιότητάς τους.
ιη) Οργανώνουν επιμορφωτικές δράσεις και θεματικά σεμινάρια που απευθύνονται σε γονείς/κηδεμόνες, με στόχο την ενδυνάμωση του γονεϊκού ρόλου και την προαγωγή της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας καθώς και ημερίδες ή/και ενημερωτικές συναντήσεις γονέων/ κηδεμόνων για θέματα που σχετίζονται με προβλήματα αγωγής, μάθησης και συμπεριφοράς των μαθητών σε συνεργασία με τα Κ.Ε.Σ.Υ. ή για θέματα Περιβάλλοντος, Αγωγής Υγείας και Πολιτισμού σε συνεργασία με τα Κ.Ε.Α. 4. Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου των ακόλουθων κλάδων ασκούν, πέραν των οριζομένων στην προηγούμενη παράγραφο, και τα εξής ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες:
α) Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης συνεργάζονται με τους Προϊσταμένους και τους Συλλόγους Εκπαιδευτικού Προσωπικού των Κ.Ε.Σ.Υ., καθώς και με τους Συλλόγους Διδασκόντων, για θέματα διασφάλισης της ισότιμης πρόσβασης όλων ανεξαιρέτως των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία και τη σχολική ζωή, αντιμετώπισης φαινομένων μαθησιακών δυσκολιών, σχολικής εγκατάλειψης, σχολικού εκφοβισμού επαγγελματικού προσανατολισμού κ.ά.. Ενισχύουν το συμβουλευτικό και υποστηρικτικό έργο των Κ.Ε.Σ.Υ. και συμβάλλουν με τις παρεμβάσεις τους στη μέγιστη αποτελεσματικότητα του προσφερόμενου έργου των Κ.Ε.Σ.Υ., ιδιαίτερα στην εφαρμογή αντισταθμιστικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων, στη διαχείριση κρίσεων, στην προαγωγή της ενταξιακής εκπαίδευσης και της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής και διδασκαλίας, με σκοπό την αντιμετώπιση κάθε μορφής αποκλεισμού και διακρίσεων. Για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών στα ανωτέρω θέματα, υλοποιούν επιμορφωτικές δράσεις οι οποίες εντάσσονται στον προγραμματισμό του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και για την υλοποίηση των οποίων μπορούν να συνεργάζονται με τα Κ.Ε.Σ.Υ. Η προβλεπόμενη στην παρ. 6 του άρθρου 8 του ν. 4547/2018 τριμελής επιτροπή είναι υπεύθυνη για την παρακολούθηση της υλοποίησης του προγραμματισμού δράσης και της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου των Κ.Ε.Σ.Υ. και έχει την παιδαγωγική και επιστημονική εποπτεία τους.
β) Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Εκπαίδευσης για την Αειφορία έχουν την επιστημονική ευθύνη για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της περιοχής αρμοδιότητάς τους για θέματα εκπαίδευσης για την αειφορία. Συνεργάζονται με τους Προϊσταμένους και τις Παιδαγωγικές Ομάδες των Κ.Ε.Α. και τους Συλλόγους Διδασκόντων με σκοπό την ανάπτυξη και εφαρμογή δράσεων εκπαίδευσης για την αειφορία και την υλοποίηση καινοτόμων προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων που αφορούν στο περιβάλλον, στον πολιτισμό και στην υγεία, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των σχολικών μονάδων και τις ιδιαιτερότητες των τοπικών συνθηκών. Υλοποιούν επιμορφωτικές δράσεις για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών σε ζητήματα εκπαίδευσης για την αειφορία, οι οποίες εντάσσονται στον σχεδιασμό του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και για την υλοποίηση των οποίων μπορούν να συνεργάζονται με τα Κ.Ε.Α. Είναι υπεύθυνοι για την παρακολούθηση του προγραμματισμού και της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου των Κ.Ε.Α. και έχουν την παιδαγωγική και επιστημονική εποπτεία τους.
γ) Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Φυσικών Επιστημών υποστηρίζουν τη λειτουργία των Ε.Κ.Φ.Ε., εποπτεύουν το εκπαιδευτικό και επιστημονικό έργο των Υπευθύνων τους και συμβάλλουν στη διδακτική αξιοποίηση του υλικού και του εξοπλισμού των Κέντρων αυτών. Υλοποιούν επιμορφωτικές δράσεις για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών σε θέματα του κλάδου τους, οι οποίες εντάσσονται στον σχεδιασμό του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και για την υλοποίηση των οποίων μπορούν να συνεργάζονται με τους υπευθύνους των Ε.Κ.Φ.Ε. δ) Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Φυσικής Αγωγής και Πληροφορικής εποπτεύουν το εκπαιδευτικό και επιστημονικό έργο των Υπευθύνων Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού και των Υπευθύνων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, αντίστοιχα. Υλοποιούν επιμορφωτικές δράσεις για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών σε θέματα του κλάδου τους, οι οποίες εντάσσονται στον σχεδιασμό του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και για την υλοποίηση των οποίων μπορούν να συνεργάζονται με τους Υπευθύνους του προηγούμενου εδαφίου.