8o Δημοτικό Σχολείο Νεάπολης: Άλλος ένας σταθμός στο ταξίδι!

Οι μαθήτριες και οι μαθητές της ΣΤ2 στο πλαίσιο του εορτασμού

της 28ης Οκτωβρίου 1940 δημιούργησαν 2 υπέροχα έργα!

Και τα Χριστούγεννα του 2019 άλλα τέσσερα!

 

 

Αφιέρωμα στην Αρχίπολη της Ρόδου


ΘΕΛΩ ΝΑ ΧΤΙΣΩ ΕΝΑ ΣΠΙΤΑΚΙ
Θέλω να χτίσω ένα σπιτάκι
στη μοναξιά και στη σιωπή.
Ξέρω μια πράσινη ραχούλα…
Δε θα το χτίσω εκεί.

……………………………………………..

Εκεί το σπίτι μου θα χτίσω
με μια βρυσούλα στην αυλή,
πάντα η γωνιά του θα καπνίζει
κι η θύρα του θα’ ναι ανοιχτή.

                            Κωστής Παλαμάς

https://www.youtube.com/watch?v=JxlFXRLErzs

2nd International Conference on Technology and Innovation in Sports, Health and Wellbeing, TISHW 2018, Thessaloniki, Greece, June 20-22, 2018

Πέμπτη 21 Ιουνίου 2018
Cognitive computer training in children with cognitive and learning disabilities: Two interesting case studies

Styliani Siouli, Stylianos Makris
Education Science – Learning Technologies post-graduate program, Faculty of Education
Aristotle University of Thessaloniki (AUTH)

Evangelia Romanopoulou, Panagiotis D. Bamidis
Lab of Medical Physics, Faculty of Medicine, School of Health Sciences
Aristotle University of Thessaloniki (AUTH)

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ Ε΄ ΤΑΞΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΓΝΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΩΝ ΚΛΑΣΜΑΤΩΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΟΥ ZOLTAN DIENES

2o Επιστημονικό Συνέδριο 

Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων,

σελ. 235-245,Θεσσαλονίκη 2015

Παύλος Ι. Εφραιμίδης
5ο Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Μενεμένης, Δρ Θεολογίας & Δάσκαλος
efraimid@yahoo.gr

Στυλιανός Ε. Μακρής
5ο Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Μενεμένης, Μαθηματικός & Δάσκαλος
stylianosmakris@gmail.com

ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Κατά την άποψη του Ζ. Dienes η μάθηση του παιδιού γίνεται κυρίως μέσω του «δομημένου παιχνιδιού», με το οποίο το παιδί κατανοεί τους κανόνες διαισθητικά και στη συνέχεια τους αναλύει και τους χρησιμοποιεί, ώστε να επεκταθεί στη μαθηματική γνώση. Το «Φιδάκι με τον τροχό των κλασμάτων», η «Οδύσσεια» και ο «Δον Κιχώτης» είναι τα επιτραπέζια παιχνίδια που θα χρησιμοποιήσουμε στη διδακτική μας παρέμβαση σε μαθητές ηλικίας 10-11 χρόνων για τη διδασκαλία των γνήσιων και καταχρηστικών κλασμάτων σε σύγκριση με την ακέραια μονάδα. Τα παιχνίδια τροποποιήθηκαν, ώστε να επιτευχθεί ο βασικός διδακτικός στόχος σε κλίμα χαράς και ομαδοσυνεργατικού πνεύματος. Στο τέλος τα παιδιά θα πρέπει να αξιοποιήσουν τις γνώσεις που απέκτησαν, για να εκφράσουν τι είναι γνήσιο και καταχρηστικό κλάσμα.

ΛΕΞΕΙΣ–ΚΛΕΙΔΙΑ: γνήσιο και καταχρηστικό κλάσμα, ακέραια μονάδα, δομημένο παιχνίδι, πρωτογενές και δευτερογενές παιχνίδι, μαθηματική αφαίρεση.

http://www.pess.gr/attachments/article/256/%CE%92%20%CE%A4%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CF%82%20%CE%A0%CF%81%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD%202%CE%BF%CF%85%20%CE%A3%CF%85%CE%BD%CE%B5%CE%B4%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85.pdf

Ένα «Λεωφορείο» σε μια σχολική τάξη με μαθητές Ρομά: Από το «γεκ, ντούι, τριν» στον πίνακα διπλής εισόδου.

(1ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή συμμετοχή”Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Υλικού στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες”,Ρόδος ,2014)

Ένα «Λεωφορείο» σε μια σχολική τάξη με μαθητές Ρομά: Από το «γεκ, ντούι, τριν» στον πίνακα διπλής εισόδου.

 

Ιωάννης Παπαδόπουλος, ΠΤΔΕ ΑΠΘ, ypapadop@eled.auth.gr

Στυλιανός Μακρής, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, stylianosmakris@gmail.com

http://users.auth.gr/users/2/5/126752/public_html/index_files/Rodos-Papad-Makris.pdf

 

Μαθαίνοντας την αφαίρεση με μικρό αφαιρετέο σε παιδιά Ρομά (Τσιγγανόπουλα) Α΄ τάξης: Μια έρευνα δράσης

(Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2014
Πύργος Παιδαγωγικής Σχολής ΑΠΘ)

Μαθαίνοντας την αφαίρεση με μικρό αφαιρετέο σε παιδιά Ρομά (Τσιγγανόπουλα) Α΄ τάξης: Μια έρευνα δράσης

 

Στυλιανός Μακρής

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

 stylianosmakris@gmail.com

Περίληψη

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια έντονη προσπάθεια γύρω από την εκπαίδευση των παιδιών Ρομά. Η εκπαίδευση παιδιών που είναι φορείς ενός διαφορετικού πολιτισμικού και γλωσσικού κεφαλαίου διαμορφώνουν μια «άλλη» πραγματικότητα και στο ελληνικό σχολείο. Η συγκεκριμένη έρευνα δράσης με παιδιά Ρομά στο 5ο Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Μενεμένης, όπου το 90% περίπου είναι Ρομά, αποτελεί μια προσπάθεια, της οποίας  ζητούμενο είναι η ανταπόκριση του δασκάλου στον νέο του ρόλο που τον χαρακτηρίζει η ανάληψη ευθύνης, η αυτοβελτίωση καθώς και η κριτική ανάλυση και αυτοαξιολόγηση της διδασκαλίας του.

 

Εισαγωγή

Η πολυπολιτισμική σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού και η συνεκπαίδευση παιδιών που είναι φορείς ενός διαφορετικού πολιτισμικού και γλωσσικού κεφαλαίου διαμορφώνουν μια «άλλη» πραγματικότητα και στο ελληνικό σχολείο. Η ανάγκη προσαρμογής του σχολείου στα νέα κοινωνικο-οικονομικά, επιστημο-τεχνολογικά, πολιτικά και πολιτισμικά δεδομένα της εποχής προκαλεί συνεχείς αλλαγές στη δομή και τη λειτουργία του, θέτοντας καινούριες απαιτήσεις ως προς την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Βασική συνιστώσα αυτών των απαιτήσεων είναι η κατάκτηση εξειδικευμένης επιστημονικής γνώσης, πολύ περισσότερο όμως το πέρασμα από την επιστημονική κατανόηση στην πρακτική γνώση. Πρόκειται για μια διαφορετικού τύπου γνώση, η οποία σχετίζεται με την κατανόηση των ειδικών ξεχωριστών περιπτώσεων και των σύνθετων ή αμφιλεγόμενων καταστάσεων της εμπειρίας (Kessels & Korthagen, 1996). Συνέχεια του άρθρου ‘Μαθαίνοντας την αφαίρεση με μικρό αφαιρετέο σε παιδιά Ρομά (Τσιγγανόπουλα) Α΄ τάξης: Μια έρευνα δράσης’ »