Οι μαθήτριες και οι μαθητές της ΣΤ2 στο πλαίσιο του εορτασμού
της 28ης Οκτωβρίου 1940 δημιούργησαν 2 υπέροχα έργα!
Και τα Χριστούγεννα του 2019 άλλα τέσσερα!
Πέμπτη 21 Ιουνίου 2018
Cognitive computer training in children with cognitive and learning disabilities: Two interesting case studies
Styliani Siouli, Stylianos Makris
Education Science – Learning Technologies post-graduate program, Faculty of Education
Aristotle University of Thessaloniki (AUTH)
Evangelia Romanopoulou, Panagiotis D. Bamidis
Lab of Medical Physics, Faculty of Medicine, School of Health Sciences
Aristotle University of Thessaloniki (AUTH)
2o Επιστημονικό Συνέδριο
Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων,
σελ. 235-245,Θεσσαλονίκη 2015
Παύλος Ι. Εφραιμίδης
5ο Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Μενεμένης, Δρ Θεολογίας & Δάσκαλος
efraimid@yahoo.gr
Στυλιανός Ε. Μακρής
5ο Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Μενεμένης, Μαθηματικός & Δάσκαλος
stylianosmakris@gmail.com
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Κατά την άποψη του Ζ. Dienes η μάθηση του παιδιού γίνεται κυρίως μέσω του «δομημένου παιχνιδιού», με το οποίο το παιδί κατανοεί τους κανόνες διαισθητικά και στη συνέχεια τους αναλύει και τους χρησιμοποιεί, ώστε να επεκταθεί στη μαθηματική γνώση. Το «Φιδάκι με τον τροχό των κλασμάτων», η «Οδύσσεια» και ο «Δον Κιχώτης» είναι τα επιτραπέζια παιχνίδια που θα χρησιμοποιήσουμε στη διδακτική μας παρέμβαση σε μαθητές ηλικίας 10-11 χρόνων για τη διδασκαλία των γνήσιων και καταχρηστικών κλασμάτων σε σύγκριση με την ακέραια μονάδα. Τα παιχνίδια τροποποιήθηκαν, ώστε να επιτευχθεί ο βασικός διδακτικός στόχος σε κλίμα χαράς και ομαδοσυνεργατικού πνεύματος. Στο τέλος τα παιδιά θα πρέπει να αξιοποιήσουν τις γνώσεις που απέκτησαν, για να εκφράσουν τι είναι γνήσιο και καταχρηστικό κλάσμα.
ΛΕΞΕΙΣ–ΚΛΕΙΔΙΑ: γνήσιο και καταχρηστικό κλάσμα, ακέραια μονάδα, δομημένο παιχνίδι, πρωτογενές και δευτερογενές παιχνίδι, μαθηματική αφαίρεση.
(1ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή συμμετοχή”Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Υλικού στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες”,Ρόδος ,2014)
Ένα «Λεωφορείο» σε μια σχολική τάξη με μαθητές Ρομά: Από το «γεκ, ντούι, τριν» στον πίνακα διπλής εισόδου.
Ιωάννης Παπαδόπουλος, ΠΤΔΕ ΑΠΘ, ypapadop@eled.auth.gr
Στυλιανός Μακρής, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, stylianosmakris@gmail.com
http://users.auth.gr/users/2/5/126752/public_html/index_files/Rodos-Papad-Makris.pdf
(Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2014
Πύργος Παιδαγωγικής Σχολής ΑΠΘ)
Μαθαίνοντας την αφαίρεση με μικρό αφαιρετέο σε παιδιά Ρομά (Τσιγγανόπουλα) Α΄ τάξης: Μια έρευνα δράσης
Στυλιανός Μακρής
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Περίληψη
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια έντονη προσπάθεια γύρω από την εκπαίδευση των παιδιών Ρομά. Η εκπαίδευση παιδιών που είναι φορείς ενός διαφορετικού πολιτισμικού και γλωσσικού κεφαλαίου διαμορφώνουν μια «άλλη» πραγματικότητα και στο ελληνικό σχολείο. Η συγκεκριμένη έρευνα δράσης με παιδιά Ρομά στο 5ο Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Μενεμένης, όπου το 90% περίπου είναι Ρομά, αποτελεί μια προσπάθεια, της οποίας ζητούμενο είναι η ανταπόκριση του δασκάλου στον νέο του ρόλο που τον χαρακτηρίζει η ανάληψη ευθύνης, η αυτοβελτίωση καθώς και η κριτική ανάλυση και αυτοαξιολόγηση της διδασκαλίας του.
Εισαγωγή
Η πολυπολιτισμική σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού και η συνεκπαίδευση παιδιών που είναι φορείς ενός διαφορετικού πολιτισμικού και γλωσσικού κεφαλαίου διαμορφώνουν μια «άλλη» πραγματικότητα και στο ελληνικό σχολείο. Η ανάγκη προσαρμογής του σχολείου στα νέα κοινωνικο-οικονομικά, επιστημο-τεχνολογικά, πολιτικά και πολιτισμικά δεδομένα της εποχής προκαλεί συνεχείς αλλαγές στη δομή και τη λειτουργία του, θέτοντας καινούριες απαιτήσεις ως προς την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Βασική συνιστώσα αυτών των απαιτήσεων είναι η κατάκτηση εξειδικευμένης επιστημονικής γνώσης, πολύ περισσότερο όμως το πέρασμα από την επιστημονική κατανόηση στην πρακτική γνώση. Πρόκειται για μια διαφορετικού τύπου γνώση, η οποία σχετίζεται με την κατανόηση των ειδικών ξεχωριστών περιπτώσεων και των σύνθετων ή αμφιλεγόμενων καταστάσεων της εμπειρίας (Kessels & Korthagen, 1996). Συνέχεια του άρθρου ‘Μαθαίνοντας την αφαίρεση με μικρό αφαιρετέο σε παιδιά Ρομά (Τσιγγανόπουλα) Α΄ τάξης: Μια έρευνα δράσης’ »